Web Analytics Made Easy - Statcounter

یادواره شهدای محله دوگنبدان نکا و شهدای مدافع حرم این شهرستان با محوریت شهید مدافع حرم عبدالرحیم فیروزآبادی برگزار شد.به گزارش بلاغ به نقل از پیک نکا، به مناسبت ایام شهادت اولین شهید مدافع حرم شهرستان نکا در دفاع از حرم حضرت زینب(س) در کشور سوریه یعنی عبدالرحیم فیروزآبادی، یادواره شهدای کوی دوگنبدان و شهدای مدافع حرم شهرستان نکا با محوریت این شهید در مسجد ابوالفضل این محله برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم معنوی و حماسی مرتضی رمضانی فرمانده سابق ناحیه مقاومت بسیج نکا با اشاره به جایگاه رفیع شهیدان و اجر شهادت، اظهار کرد: ارزش شهادت در دوران مختلف متفاوت است و در این مسیر باید به تاریخ رجوع کنیم اما همه شهدا جایگاه والایی در نزد خداوند دارند.

وی افزود: شهدا در صدر اسلام، در دوران پیامبر، دوران سیدالشهدا، همزمان با تلاش‌های اهل‌بیت(ع) و دوران دفاع مقدس به نوعی آنچه داشتند را در طبق اخلاص قرار دادند و در دوران کنونی شهدای مدافع حرم نیز از همه چیز خود گذشتند تا از ولایت حمایت و پاسداری کنند.

   یادواره‌های شهدا یک انفجار معنوی است

فرمانده سپاه بابل ادامه داد: ارزش شهادت در زمان و مکان خاص مضاعف و مضاعف‌تر می‌شود و امروز چون دشمن از همه زمان‌ها مجهزتر بریا مقابله با نظام اسلامی و جوانان میهن است این شهادت جایگاه ویژه‌تری دارد.

این مسئول ارشد نظامی تصریح کرد: شهدا به تکلیف خود عمل کردند اما ما در این مسیر چه کردیم، آن ها ایستادگی کردند و از جان مایه گذاشتندو امروز شاهد ابهت ایران در منطقه و جهان هستیم و این به برکت خون شهدا بود.

سرهنگ رمضانی گفت: این یادواره‌های شهدا یک انفجار معنوی است که اثر آن تا مدت‌ها در جامعه نمایان و باعث شکوه و عظمت ایران اسلامی می‌شود که به برکت همین شهدا و یادواره‌های شهدا امروز دیگر ملت‌ها مانند سوریه، عراق و یمن از ما تاسی گرفتند و در مقابل جنایتکاران جهان ایستادند.

  بسیج جهانی اسلام در حال شکل‌گیری

وی تاکید کرد: مجلس شهدا مجلس بیداری، هوشیاری، وفاداری و بصیرت است، در زمان کنونی شاهدیم که با مسیری که امام(ره) برای انقلاب اسلامی ترسیم کرده و وعده داده بود و هدایت‌های دیدبان بصیر انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری امروز بسیج‌های مختلف در ابعاد گوناگون و در مناطق مختلف دنیا اتفاق افتاده و در نهایت بسیج جهانی اسلام در حال شکل‌گیری است.

سخنران یادواره شهدای مدافع حرم شهرستان نکا افزود: باعث افتخار است که سردار سلیمانی نامه رییس سیار را نخوانده برگشت می‌زند، این همان تفکر انقلابی است که امام(ره) در ایران اسلامی نهادینه کرده و این تفکر ایستاده و مقاومت می‌کند و در نقطه مقابل تفکری که امثال وزیر امورخارجه با خنده‌های آنچنانی و ژست‌های سیاسی دست به دشمن می‌دهند و امروز شاهد سرانجام برجام و داعش هستیم.

  منافات کم‌رنگ شدن حضور مسئولان در یادواره‌های شهدا با ایستادگی و مقاومت انقلابی

فرمانده سپاه بابل اذعان کرد: مسئولان درست تحلیل کنند که مطالبه مردم و شهدا چیست، اما امروز شاهد کم‌رنگ شدن حضور مسئولان در یادواره‌های شهدا هستیم و این با ایستادگی و مقاومت انقلابی منافات دارد.

رمضانی یادآور شد: این کدام مکتب است که با آن در مقابل مجهزترین ارتش‌های جهان و پول‌های کثیف عربی ایستادگی می‌کند و خان طومانها را کربلای ایران می‌سازد جز مکتب مقاومت و تاثیر از دوران دفاع مقدس، پیروزی کنونی جبهه مقاومت در آذر 96 وعده صادقه سردار سرافراز سپاه اسلام سلیمانی بود و باید به این نکته توجه کنیم که فرمانده معظم کل قوا فرمودن تا 25 سال آینده اسرائیلی دیگر در منطقه نخواهد بود و این نیز وعده صادقه‌ای سات که به تحقق خواهد رسید.

وی افزود: دشمن دست بردار از انقلاب اسلامی نیست اما مجلس باید مجلس با بصیرت و انقلابی باشد چرا در پرتو پیروزی ارزشمند و معجزه آسای سپاه اسلام و در پی نامه برخی از نمایندگان مجلس به جهت تقدیر از سردار سلیمانی که این در واقع تقدیر از سپاه اسلام و جبهه مقاومت بود برخی سکوت کردند و آن نامه را امضا نکردند پس اینان یا داعشی هستند یا همراه با استکبار جهانی.

سخنران یادواره شهدای منطقه دوگنبدان نکا ادامه داد: چرا از دولتی‌ها صدای آنچنانی در نیامد چرا بنرهایی که در اولین سالگرد برجام آنچنان پرهزینه زده شد امروز دیگر جایی در این کشور ندارد و برای این پیروزی شکوهمند بنری از سوی مسئولان زده نش، این سوالاتی است که مردم انقلابی ما دارند؟امام صادق می‌فرماید برای مردم جامعه اسلامی باید سه چیز را مسئولان تهیه کنند اول امنیت، دوم عدالت و در نهایت رفاه که این موارد حداقل چیزهایی است که باید بریا این مردم عزیز تهیه کرد.

سرهنگ رمضانی تاکید کرد: اگر مذاکره خوب بود امام‌حسین(ع) و امام‌خمینی(ره) مذاکره می کردند مگر اینان بزرگتر هستند که چند سال دل مقام معظم رهبری را خون کردند و مردم را سرکار گذاشتند و همه چیز مردم را به مذاکرات ربط دادند آخرش دیدی چه شد، امروز برجام کجاست چرا پاسخگوی مشکلات بیکاری، اقتصادی و سایر مشکلات معیشتی مردم نیستند؟

 وی در پایان با اشاره به مشکلات امروز جامعه و دولت اسلامی گفت: امام راحل پنج مرحله برای انقلاب اسلامی ترسیم کردند که امروز در مرحله سوم آن یعنی ساختن دولت اسلامی به گفته رهبری مانده‌ایم و شاهدیم که مردمی که لیاقت بهترین‌ها را دارند از همه چیزشان برای ولایت و کشور می‌گذارند اما مسئولان همچنان از مردم عقب مانده‌اند و به وعده‌هایشان عمل نمی‌کنند.

 

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۳۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در روز دهم خرداد

محمد آدیگوزل زاده دبیر برگزاری کنگره شهدا، گفت: درهفته‌های اخیر در راستای اجرای برنامه‌های "سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران"به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، اقدامات موثری صورت گرفته از جمله یادواره‌ها، همایش‌ها و برنامه‌های فرهنگی و دیدار با خانواده معظم شهدای دانشگاه که با مدیریت کنگره در سطح استان در حال اجرا است.

وی افزود: اقدامات مختلفی از قبیل ساخت یادمان شهدای استان در واحد تهران شمال، فضاسازی، دیوارنگارها، نصب عکس شهدا، نامگذاری اماکن به نام شهدا، تبلیغات شهری به مناسبت کنگره شهدا انجام و پیش بینی شده است.

این مسئول ادامه داد: به همین منظور هماهنگی‌هایی در خصوص ساخت تیزر تبلیغاتی اجلاسیه، تولید و پخش مستند روایی از شهدای استان تهران، ضبط مستند شفاهی خانواده شهدا و منسوبین و پادکست زندگینامه شهدا در دست اقدام است.

وی اظهار کرد: جلسات استانی با مجموعه اعضای دستاندرکار این کنگره بزرگ در حال انجام بوده و آمادگی لازم برای برگزاری "سومین کنگره دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران" در روز دهم خرداد وجود دارد.

دبیر دبیرخانه کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران به برگزاری یادواره‌های شهدا در واحد‌های استان اشاره نمود و تأکید کرد: همچنین بخش زیادی از اسناد و آثار شهدا در راستای اجرای کنگره جمع‌آوری و مستندسازی شده و تعداد زیادی از زندگینامه‌ها و آثار شهدا تبدیل به کتاب شده است. 

آدیگوزل زاده تأکید کرد: پیش از این تولیداتی با محوریت شهدا شامل ابعاد مختلف زندگی و وصیت‌نامه‌های شهیدان تولید و در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شده است، البته با برگزاری این کنگره ۲۰ مستند از مجموعه ۷۰ شهیدگرامی، تولید و آماده پخش می‌باشد و به نحو ویژه‌تری تولیدات در حوزه شهدا استمرار می‌یابد.

وی گفت:تمامی ارکان و تولیدات کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، همچون دو دوره قبل با محوریت دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در حال انجام است و این یکی از دستاورد‌های بزرگ کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی است. 

پیش از این نیز شورای سیاست گذاری و کمیته‌های این کنگره از جمله کمیته مالی، فرهنگی، تدارکات و پشتیبانی، فناوری و فضای مجازی، روابط عمومی و تبلیغات، انتظامات و نظارت و بازرسی فعالیت خود را آغاز کرده اند. همچنین به زودی اهم فعالیت‌های کمیته اجرایی اعلام و در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

 

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • مشارکت شهرداری در احداث یادمان شهدای جاویدالاثر تکاب
  • ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • ایستادگی مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • ایستادگی مردم غزه برگرفته از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • برگزاری ۳۸۱ یادواره در شهرستان کهگیلویه / استقبال از اجلاسیه شهدا
  • یادواره شهدای کارگری شهرستان شفت برگزار شد
  • برگزاری کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در روز دهم خرداد
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • یادواره شهید آبروی محله در روستای بن زرد و رودشتی