Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - «اگر از تيتر يادداشت پيش‌روي تعجب کرده‌ايد، حق با شماست، چرا که هرگز نبايد حتي براي يک لحظه هم به زنده ماندن ستمگران خونريز راضي بود، چه رسد به اينکه براي سلامتي آنها دعا هم بکنيم! اما...»
به گزارش سرويس سياسي جام نيـوز، روزنامه «کيهان» در سرمقاله خود به قلم «حسين شريعتمداري» نوشت:
1- اگر از تيتر يادداشت پيش‌روي تعجب کرده‌ايد، حق با شماست، چرا که هرگز نبايد حتي براي يک لحظه هم به زنده ماندن ستمگران خونريز راضي بود، چه رسد به اينکه براي سلامتي آنها دعا هم بکنيم!
در اين‌باره داستاني شنيدني از امام موسي کاظم عليه‌السلام نقل شده است که درس‌آموز و عبرت‌انگيز است؛ يکي از ياران حضرت به‌نام صفوان که به شغل کاروان‌داري و اجاره اسب و شتر مشغول بود و به همين علت او را «صفوان جمال» مي‌ناميدند، تعدادي از شتران خود را براي سفر مکه به هارون‌الرشيد، خليفه عباسي اجاره داده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبر اين ماجرا که به امام موسي کاظم(ع) رسيد، او را ملامت فرمود و صفوان گفت شترهايم را براي سفر حج اجاره داده‌ام که سفر گناه‌آلود نيست. حضرت فرمودند: آيا در ژرفاي دل خويش خواستار اين نيستي که هارون به سلامت از سفر بازگردد تا کرايه شترهايت را بپردازد؟ صفوان پاسخ مثبت داد و امام فرمود؛ به همين اندازه که راضي به بقاي ستمگر هستي مرتکب گناه شده‌اي. امام راحل ما(ره) هم مي‌فرمودند اگر خير صدام و ريگان را مي‌خواهيد، دعا کنيد که بميرند و...
ماجراي ترامپ اما، گمان مي‌رود که از نوع ديگري باشد، او به استناد شواهد موجود يک احمق تمام‌عيار است که تاکنون با اقدامات احمقانه خود، بي‌آنکه بخواهد به جهان اسلام و مخصوصا محور مقاومت خدمات فراواني کرده است که تازه‌ترين نمونه آن اعلام بيت‌المقدس به‌عنوان پايتخت رژيم ‌اشغالگر قدس است. از اين روي بايسته است به قول امام سجاد عليه‌السلام که برخورداري از دشمن احمق را شايسته شکر مي‌دانستند، براي دوام رياست اين رئيس‌جمهور احمق دست به دعا برداريم! و شايد لازم باشد در اين زمينه با شيخ اجل سعدي شيراز همزبان شده و زمزمه کنيم؛ از دست و زبان که برآيد / کز عهده شکرش بدر آيد و يا سروده ناصر خسرو قبادياني را به خاطر آوريم که؛
«مهر ابله، مهر خرس آمد يقين
کين او مهر است و مهر اوست کين»
و صد البته، احمق‌ها در برخي از موارد خطرناک هم هستند و اقدامات آنان اگرچه در بسياري از موارد به نفع طرف مقابل پايان مي‌پذيرد ولي هزينه‌ساز نيز هست.
2 - نگاهي گذرا به اقدامات ترامپ بعد از انتخاب به عنوان رئيس‌جمهور آمريکا به وضوح نشان مي‌دهد که او اگرچه براي جهان اسلام و ملت‌هاي مسلمان دردسرهاي بعضا خطرناک نيز آفريده است اما در همان حال ويتريني از ناکامي‌هاي آمريکا و متحدانش را هم به نمايش گذارده است که از آن ميان مي‌توان به نمايش چهره بي‌نقاب و بدون روتوش آمريکا، بدعهدي و غيرقابل اعتماد بودن آمريکا، افشاي دست‌هاي پشت‌پرده سران برخي از کشورهاي عربي و به ظاهر مسلمان نظير سعودي‌ها و اماراتي‌ها، مصري‌ها، اردني‌ها، تشکيلات خودگردان (محمود عباس)، ترغيب آل‌سعود به ادامه جنگ در يمن که سقوط اين پايگاه خيانت و جنايت در جهان ‌اسلام را تسريع کرده است، نقض پي در پي برجام و افزايش تحريم‌ها که خط فريب آمريکا‌باوران را در ايران اسلامي با مخاطره جدي روبرو کرده و شرمساري روزافزون بزک‌کنندگان شيطان بزرگ را در پي داشته است، حمايت آشکار از تروريست‌هاي داعش که قرار بود به تفرقه در جهان اسلام بيانجامد ولي قلع و قمع آنان باعث اتحاد بيشتر ملت‌ها و مذاهب اسلامي شده است، توطئه گروگان‌گيري سعد حريري در عربستان که رسوايي اين طرح و عاملان آشکار و پنهان آن را به دنبال داشته و... اشاره کرد. مواردي از اين دست فقط چند نمونه از شکست‌هاي ترامپ است که در ويترين ناکامي‌هاي او به وضوح ديده مي‌شود و اين همه درحالي است که هر يک از موارد ياد شده در آغاز، ضربه‌اي ويرانگر و هولناک بر پيکره ملت‌هاي مسلمان تلقي مي‌شد ولي از آنجا که محاسبات حريف احمقانه و بدون در نظر گرفتن واقعيت‌هاي جاري در جهان‌ اسلام و مخصوصا بدون توجه به اقتدار مثال‌زدني جبهه مقاومت طراحي شده بود، در نهايت نتيجه معکوس داشت.
اما، اقدام اخير ترامپ در معرفي بيت‌المقدس به عنوان پايتخت رژيم کودک‌کش اسرائيل داستان جداگانه‌اي است که ‌اشاره به نکاتي درباره آن ضروري به نظر مي‌رسد.
3- طي چند سال اخير آمريکا و متحدان اروپائي و منطقه‌اي آن براي فراموش شدن خطر رژيم ‌اشغالگر قدس و حذف خطر اين جرثومه فساد و تباهي از اذهان ملت‌هاي مسلمان و يا کمرنگ‌کردن اين خطر دست به تلاش گسترده‌اي زده بودند و با بهره‌گيري از سران دست‌نشانده و بي‌هويت برخي از کشورهاي عربي تا حدودي نيز موفق شده بودند، تا آنجا که اخيرا نتانياهو به صراحت مي‌گفت با اکثر کشورهاي عربي روابط دوستانه‌اي داريم و به‌زودي شاهد به رسميت شناخته شدن اسرائيل از سوي اين کشورها خواهيم بود! نتانياهو حمايت اسرائيل از داعش را نه فقط پنهان نمي‌کرد بلکه با افتخار نيز از آن ياد مي‌کرد. تروريست‌هاي مجروح را براي مداوا به بيمارستان‌هاي تل‌آويو و حيفا مي‌برد و از صحنه‌هاي عيادت خود از آنها عکس يادگاري مي‌گرفته و منتشر مي‌کرد. براي درک اهميت اين اقدام نتانياهو بايد توجه داشت که تروريست‌هاي داعش، نه فقط شيعيان را در هر نقطه‌اي که مي‌يافتند به طرز فجيعي قتل‌عام مي‌کردند بلکه اين جنايات وحشيانه را عليه مسلمانان سني مذهب نيز بي‌کم و کاست مرتکب مي‌شدند و تعداد قتل‌عام‌شدگان اهل سنت بيشتر هم بود و ضمن آنکه به قتل‌عام پيروان ساير اديان، از جمله مسيحيان نيز دست مي‌زدند. بنابراين آنچه باعث شده بود نتانياهو بي‌محابا و بدون کمترين احساس شرم و يا تظاهر به احساس شرم از تروريست‌هاي داعش حمايت کند، بدون ترديد اطمينان وي از فراموش شدن خطر اسرائيل در ميان ملت‌هاي مسلمان بود. گفتني است برخي از مقامات رژيم صهيونيستي و از جمله نتانياهو درباره علت حمايت اسرائيل از داعش با صراحت اعلام کرده بودند که داعش، توجه ملت‌هاي مسلمان و دشمني آنان با اسرائيل را از مرزهاي اسرائيل دور ساخته و به درون کشورهاي مسلمان منتقل کرده است!
اقدام احمقانه ترامپ اين نقشه شوم را نقش بر آب کرد و همانگونه که شاهديم، مسئله فلسطين‌اشغالي را که در ميان ملت‌هاي مسلمان تقريبا به فراموشي سپرده شده بود بار ديگر به اصلي‌ترين مسئله جهان اسلام تبديل کرد تا آنجا که ملت‌هاي مسلمان در سراسر جهان عليه اين رژيم کودک‌کش به خروش آمده‌اند و حتي برخي از جريانات سازشکار نيز - به واقع يا از ترس رسوائي و به ظاهر- بر ضرورت نابودي اين رژيم جعلي تاکيد مي‌ورزند. آيا اين اقدام احمقانه دونالد ترامپ خدمت ناخواسته او به جهان اسلام نبوده است؟!
4- ترامپ با اقدام اخير خود، سران سازشکار و دست‌نشانده برخي از کشورهاي عربي را به رسوايي کشاند و از چهره سالوس آنان پرده‌برداري کرد. به عنوان مثال، حتي بن‌سلمان نيز که کارش از پاچه‌خواري به کاسه‌ليسي آمريکا رسيده بود هم در مقابل خروش يکپارچه جهان اسلام شوکه شده و از سر ناچاري اقدام ترامپ -بخوانيد ولي‌نعمت خود- را محکوم کرد!! و اين در حالي است که به نوشته روزنامه صهيونيستي«يديعوت آحارنوت» از دو هفته قبل در جريان اقدام ترامپ قرار گرفته و بي‌آنکه واکنش يکپارچه ملت‌هاي مسلمان را پيش‌بيني کند به وي قول همکاري داده بود.
عبدالباري عطوان، سردبير روزنامه‌هاي راي‌اليوم و قدس‌عربي در اين خصوص مي‌گويد؛ من واقعا اين حالت وحشتي را که در نظام رسمي عربي درباره اقدام ترامپ حکمفرما شده است عجيب مي‌دانم به‌گونه‌اي که انگار ترامپ اقدام غير‌منتظره‌اي انجام داده است. او قبل از اقدام خود با چهار تن از سران عرب تماس گرفته بود، پادشاه سعودي، عبدالفتاح السيسي رئيس‌جمهور مصر، عبدالله دوم پادشاه اردن، محمود عباس رئيس‌تشکيلات خود‌گردان و به آنها گفته بود که مي‌خواهد پايتخت رژيم صهيونيستي را به بيت‌المقدس منتقل کند. عبدالباري عطوان، محکوم کردن اقدام ترامپ از سوي اين سران عرب را ناشي از ناچاري آنها و به علت وحشتي مي‌داند که با مشاهده خيزش جهان اسلام در آنها پديد آمده است. او نتيجه اقدام ترامپ را به سود ملت‌هاي مسلمان ارزيابي کرده و مي‌گويد؛ «به خدا قسم من دعا مي‌کنم ترامپ از اين تصميم باز نگردد. ما به اين شوک نياز داريم، ما نياز داريم که اعتقاد به چهره‌هاي رسمي عربي توطئه‌گر از بين برود.»
اين نيز دستاورد ديگري است که حماقت ترامپ براي جهان اسلام در پي داشته و به قول عطوان بايد براي او دعا کرد!
5- وقتي ياسر عرفات در اواسط دهه 70 ميلادي براي سخنراني به مجمع عمومي سازمان ملل دعوت شد در يک دست خود شاخه زيتوني به نشانه صلح‌طلبي و در دست ديگر تفنگي به نشانه مقاومت گرفته بود، يک سناتور آمريکايي بعد از مشاهده ماجرا گفته بود، وقتي شاخه زيتون را در دست ابو‌عمار -لقب ياسر عرفات- ديدم، متوجه شدم که تفنگ او هم فشنگ ندارد!! و حق با او بود که ناخواسته به غير قابل اعتماد ‌بودن آمريکا و بي‌نتيجه بودن مذاکره با شيطان بزرگ اعتراف کرده بود.
اقدام ترامپ از اين واقعيت که برخي به ناداني و شماري به سازشکاري آن را نمي‌ديدند پرده برداشت و نشان داد که آمريکا اساسا قابل مذاکره نيست و آن دسته از فلسطينيان که طي هفتاد سال گذشته باز‌گرداندن سرزمين ‌اشغال‌شده خود را در مذاکره جستجو مي‌کرده‌اند راه به بيراهه برده‌اند و سراب را آب پنداشته‌اند. اين نيز دستاورد بزرگ ديگري است که حماقت ترامپ براي جهان اسلام در پي داشته است و بايد براي دوام رياست جمهوري او دعا کرد و برخورداري از حماقت‌هاي ديگر وي را انتظار کشيد.
6 - و اما اکنون که ترامپ از چهره واقعي آمريکا پرده برداشته است، نبايد اجازه داد که خروش يکپارچه ملت‌هاي مسلمان در پيچ و خم برخي از محافظه‌کاري‌ها به سردي گرايد و مقاومت که تنها راه رسيدن به پيروزي نهايي است از چرخه محاسبات و تصميم‌سازي‌ها بيرون بماند.
و خداي سبحان بر درجات امام راحلمان(ره)بيفزايد و سايه خلف حاضر آن بزرگوار را مستدام بدارد که اين همه را پيشاپيش ديده و خبر داده و نقشه راه براي مقابله با خصم را به درستي ترسيم کرده بودند.
506

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۴۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده حق السکوت

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

ترامپ متهم است که از طریق وکلای خود به استورمی دنیلز بازیگر فیلم های مستهجن حق السکوت پرداخته است.

دیگر خبرها

  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • شکست جادوگر بریتانیایی پس از توهین به وفایی
  • تعیین تکلیف شریعتمداری برای لایحه حجاب | کنارش بگذارید، «طرح نور» پلیس کافی است
  • فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف! | ماده ۴۹ لایحه عفاف و حجاب یعنی پول بده و کشف حجاب کن! | انتقاد تند حسین شریعتمداری
  • تعیین تکلیف حسین شریعتمداری برای شورای نگهبان : لایحه عفاف و حجاب را کنار بگذارید، همین «طرح نور» کافی است / نگرانم این لایحه مثل برجام شود
  • تعیین تکلیف حسین شریعتمداری برای شورای نگهبان /لایحه عفاف و حجاب را کنار بگذارید،همین «طرح نور» کافی است /نگرانم این لایحه مثل برجام شود
  • اقدام آفریقای جنوبی علیه صهیونیست‌ها نشان داد آرمان‌های نلسون ماندلا زنده است
  • تجمع دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای سبزوار در حمایت از اقدام جنبش دانشجویی در دانشگاه‌های امریکا
  • عکس پدر زاکانی با پسر جهان پهلوان تختی!
  • ببینید | ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده حق السکوت