Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس مسائل بین الملل گفت: مواضع انصارا... در قبال مرگ عبدالله صالح را باید به منزله ارسال پیام به عربستان و امارات دانست مبنی بر اینکه آمادگی های یمن برای مقاومت بیشتر خواهد شد. حمله موشکی اخیر به امارات نیز بدین معنی است که انصارا... در صدد تحمیل معادله «امنیت در برابر امنیت» به عربستان و امارات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا مومن زاده، کارشناس مسایل ژئوپلیتیک در گفتگو با خبرنگار بین الملل شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص مرگ علی عبدالله صالح و آینده پیش روی یمن اظهار داشت: بر اساس بیانیه رسمی وزارت کشور یمن روز دوشنبه علی عبدا... صالح رئیس جمهور مخلوع یمن در حالی که قصد فرار از صنعاء به مناطق تحت کنترل اماراتی ها در استان مارب را داشت مورد هدف قرار گرفت و کشته شد.

وی با بیان اینکه مسئولین انصارا... به صورت رسمی مسئولیت کشته شدن وی را بر عهده نگرفته اند عنوان کرد: انصارالله یمن از این اتفاق به منزله خنثی شدن توطئه ای بزرگ استقبال کردند؛ بعد از این اتفاق نخستین و مهمترین پرسشی که اذهان را به خود مشغول ساخته آن است که کشته شدن عبدا... صالح در شرایط کنونی چه تحولات جدیدی را برای جنگ یمن رقم خواهد زد.

این کارشناس مسائل بین الملل در خصوص نقش و تاثیراتی که عبدالله صالح در یمن داشت گفت: علی عبدا... صالح رئیس حزب الموتمر (کنگره ملی) یمن بود و در جریان جنگ نابرابر عربستان علیه یمن، همواره سعی کرده بود در کنار انصارالله علیه عربستان بایستد.

مومن زاده با بیان اینکه عبدالله صالح از حدود چند ماه پیش مواضعی مبهم و اختلاف برانگیز گرفت و مذاکرات پنهانی با عربستان و امارات داشته است گفت: وی از چند روز قبل در صنعاء علیه نیروهای انصارالله شورش کرد و طی اظهاراتی خواستار همکاری با عربستان شده بود؛ بدین ترتیب شبه نظامیان وابسته به وی در صنعاء مقابل نیروهای انصارالله صف آرائی کردند و عربستان با مشاهده این وضعیت ضمن اظهار خوشحالی این اتفاق را به منزله پیروزی بر انصارالله تبلیغ کرد.

وی با تاکید بر اینکه علی عبدا... صالح اخیرا دست به یک کودتای هماهنگ شده با عربستان و امارات علیه انصارا... زده بود خاطرنشان کرد: سید عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر انصارالله طی اظهاراتی، روز کشته شدن علی عبدا... صالح را روز استثنائی و بزرگ و نشانه پایان توطئه ای بزرگی علیه ملت یمن دانسته و این اتفاق را به نحوی سرنوشت طبیعی علی عبدا... صالح خواند. وی تاکید کرده است هیچ مشکلی با برادرانمان در حزب کنگره ملی نداریم.

این کارشناس مسائل بین الملل در ادامه افزود: مواضع انصارا... در قبال این اتفاق را باید به منزله ارسال پیام به عربستان و امارات دانست مبنی بر اینکه آمادگی های یمن برای مقاومت بیشتر خواهد شد. حمله موشکی اخیر به امارات نیز بدین معنی است که انصارا... در صدد تحمیل معادله «امنیت در برابر امنیت» به عربستان و امارات است.

مومن زاده با اشاره به شکست عربستان بعد از کشته شدن عبدالله صالح گفت: عربستان سعودی پس از اطلاع از کشته شدن عبدا... صالح به سرعت اقدام به حملات هوایی سنگین علیه صنعاء کرد و به نظر می رسد تلاش خواهد کرد بخشی از نیروهای وفادار به عبدا... صالح را با هدف ضربه به موقعیت داخلی انصارا... سازماندهی کند.

وی همچنین افزود: به نظر می رسد انصارا... قدرت اشراف اطلاعاتی خوبی در محیط داخلی یمن دارد و در این ماجرا توانسته است توطئه گری علی عبدا... صالح را خنثی کند.

این کارشناس مسائل بین الملل در ادامه عنوان کرد: برخی معتقدند، این مساله می تواند نتایج راهبردی به نفع مواضع انصارا... در جنگ با عربستان داشته باشد. اما برخی دیگر می گویند، پیامدهای این اتفاق می تواند اختلافات درونی یمنی ها در مقابل جنگ خارجی کنونی را افزایش دهد.       

مومن زاده با تاکید بر اینکه کشته شدن علی عبدا... صالح موجب تقویت انسجام داخلی یمن در مقابل عربستان می شود بیان داشت: تحقق این امر مشروط به هوشمندی رهبران انصارا... در تعامل و ائتلاف جدید با حزب کنگره ملی (متعلق به عبدا... صالح) است؛ ضمن اینکه باید در نظر داشت بر اساس اطلاعات موجود، بسیاری از فرماندهان عبدا... صالح در جنگ با عربستان تعامل خوبی با انصارالله پیدا کرده بودند و از عبداله صالح متنفر بودند.

وی در خصوص مسیرهایی که انصارالله باید در ادامه راه در نظر بگیرد گفت: انصارا... باید به طور همزمان ۳ محور  را در دستور کار قرار دهد؛ در ابتدا باید در راستای استحکام بیشتر مواضع در خطوط نبرد و تقویت معادله امنیت در برابر امنیت تلاش کند.

این کارشناس مسائل بین الملل در ادامه گفت: تلاش برای حفظ وحدت ملی و همگرایی با لایه های میانی و پایین حزب الموتمر (کنگره ملی) محور دومی است که انصارالله باید در نظر بگیرد و سومین محور نیز رویکرد سیاسی مثبت به فرایندهای بین المللی و مطالبه گری از سازمان ملل برای رفع محاصره خواهد بود.

مومن زاده در پایان تصریح کرد: هوادارن و طرفداران علی عبدالله صالح در حال حاضر در یک شوک فرو رفته اند و بهترین کار فعلی مدیریت فضای یمن توسط انصارالله است.

انتهای پیام/ط

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۶۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الاتحاد به دنبال شکار مربی بزرگ اروپایی! کلوپ، توخل، مورینیو و 6 غول دیگر در لیست

 باشگاه الاتحاد عربستان در کمین ۹ مربی مطرح و بزرگ اروپایی است تا هدایت این تیم بزرگ آسیایی را به یکی از آنه بسپارد.

به گزارش ایرنا، باشگاه الاتحاد با وجود هزینه‌های هنگفت در فصل نقل و انتقالات و جذب بازیکنان بزرگی چون کریم بنزما، انگولو کانته، فابینیو و ژوتا، به هیچ عنوان نتوانست در فصل جاری فوتبال عربستان به توفیقی دست یابد و در تمام رقابت‌ها، قافیه را به الهلال و النصر باخت.

حتی پس از گذشت هفته‌های نخستین لیگ عربستان، مسئولان باشگاه الاتحاد در تصمیمی غیر منتظره به همکاری با نونو اسپیریتو، مربی پرتغالی پایان داده و مارچلو گایاردو آرژانتینی را پس از عملکرد درخشان در ریورپلاته، به‌عنوان سرمربی تیم عربستانی انتخاب کردند.

این جابه‌جایی هم سودی نداشت و الاتحاد پس از ناکامی در لیگ قهرمانان آسیا، در تمامی جام‌های داخلی هم ناکام ماند. حالا سران باشگاه الاتحاد ۹ مربی بزرگ و مطرح اروپایی را در فهرست خود دارند تا یکی از آنها را برای فصل جدید استخدام کنند.

یورگن کلوپ، توماس توخل، هانسی فیلیک، زین‌الدین زیدان، خوزه مورینیو، آنتونیو کونته، گنارو گتوسو، گراهام پاتر و یولین لوپتگی گزینه‌های مد نظر این باشگاه هستند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • عفاف و حجاب موضوع اجتماعی و فرهنگی است
  • سردار رادان: دشمن به دنبال کارزارهای خیابانی است
  • هدف ستاد تعطیلی واحدهای صنفی نیست/صنوف با قوانین هماهنگ شوند
  • نکونام به دنبال طلسم شکنی مقابل ذوب آهن
  • یمن توطئه جاسوسی آمریکا و اسرائیل را خنثی کرد
  • الاتحاد به دنبال شکار مربی بزرگ اروپایی! کلوپ، توخل، مورینیو و 6 غول دیگر در لیست
  • اعضای شورای فرهنگ عمومی در خنثی سازی توطئه دشمنان هوشیار باشند
  • دشمن با ترویج بی حجابی قصد ضربه زدن به اسلام را دارد
  • آرامکو به دنبال استخدام آقای خاص
  • یک شهر به دنبال بقای داماش گیلان