Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محمدولی روزبهان رئیس سازمان چای در خصوص پرداخت مطالبات چایکاران اظهار کرد: امسال در کل 108 هزار تن برگ سبز چای تولید کردیم که علیرقم خشکسالی، با اقداماتی که چایکاران انجام داده بودند برای به زراعی باغات، منجر به این شد که کاهش محصول نداشته باشیم. تابستان امسال خشکسالی باغات چای را تحت شعاع قرار داد اما به لطف خدا در میزان تولید تاثیر زیادی نگذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: برگ سبز تولید شده از نظر کیفیت 36 درصد درجه یک بوده در حالی که سال گذشته 29 درصد بود. کمی از کاهش تولید در سال جاری زراعی هم به خاطر ارتقا کیفیت محصول بوده است.

روزبهان با اشاره به ارزش ریالی برگ سبز چای خاطر نشان کرد: ارزش ریالی برگ سبز تولید شده در سال جاری 203 میلیارد تومان است که از این میزان تا کنون پرداختی ما به چایکاران 135 میلیارد تومان است که به طور میانگین حدود 65 درصد از پول برگ را به کشاورزان پرداخت کرده ایم.

او افزود: با مساعدتی که سازمان برنامه و بودجه اخیرا داشتند 25 میلیارد تومان دیگر به حساب سازمان چای واریز شدهو ما این مبلغ را هم به همراه سهمی که از کارخانجات دریافت می کنیم به حساب چای کاران واریز خواهیم کرد. پیش بینی می کنیم پرداخت خوب و به موقعی داشته باشیم. ما تا پایان هفته جاری 30 میلیارد تومان به حساب چایکاران واریز خواهیم کرد که جمع پرداختی به حدود 165 میلیارد تومان خواهد رسید که بیش از 80 درصد بهای برگ محسوب می شود.

رئیس سازمان چای در رابطه با زمان پرداخت کامل مطالبات چای کاران تصریح کرد: برای پیش بینی پرداخت کامل نمی توان با قاطعیت گفت و 40 درصد بهای برگ را باید کارخانجات پرداخت کنند. با این سیستم دولت تاکنون بیش از 90 درصد از قدر السهم خود راداده است و با کمک سازمان برنامه و بودجه ما 10 میلیارد تومان بیش از میزان مصوب مجلس دریافت کرده ایم اما اگر قدر السهم خودمان را در تولید محاسبه کنیم دولت 90 درصد از سهم خود را پرداخت کرده و کارخانجات هم میانگین 55 درصد از سهم خود را پرداخت کرده اند.

روزبهان افزود: در فصول پاییز و زمستان که هوا رو به سردی می رود فروش چای بیشتر می شود و طبیعتا کارخانجات راحتتر می توانند قدرالسهم خود را پرداخت کنند. ما امیدوار هستیم که تا نیمه زمستان بتوانیم تسویه حساب کامل را با چای کاران انجام دهیم. ما سالهایی را داشتیم که پرداخت ها به سال بعد هم کشیده می شد اما در سالیان اخیر چای کاران تا پایان سال دیگر طلبی از دولت نداشتند.

رئیس سازمان چای در خصوص مشکلات بازار چای عنوان کرد: هرچه قدر قاچاق چای به داخل بیشتر صورت بگیرد و واردات بیش از حد مجاز باشد مشکلات بازار را برای چای ایرانی به وجود می آورد، هرچند وارداتی که در طی سالهای اخیر انجام شده با وجود اینکه نیاز داخلی بیش از 80 هزار تن بوده اما تنها 55 هزار تن واردات داشته ایم اما قاچاق چای باعث برهم خوردن تعادل بازار شده است. قاچاق چای تعرفه های ورودی را ندارد و مشکلات دیگری را هم به وجود می آورد.

او افزود: البته کنترل قاچاق دراین سالها بهتر شده و میزان چای قاچاق شده کاهش یافته است. معمولا فروش چای کارخانجات ما در فصول پاییز و زمستان که هوا رو به سردی می رود بهتر می شود و بازار رونق می یابد. اصرار ما بر فروش چای کارخانجات برای پرداخت به موقع پول چای کاران است.

رئیس سازمان چای در رابطه با تولید ارگانیک چای ایرانی تاکید کرد: ما در تولید چای ایرانی از هیچ نوع سمی استفاده نمی کنیم و در بُعد استفاده از سم ارگانیک محسوب می شود. ما هم تنها کشور جهان هستیم که به صورت طبیعی از سم استفاده نمی کنیم به این خاطر که زمستان بسیار سردی داریم آفات از بین می رود. استفاده از چای ایرانی هم برای اقتصاد کشور، رونق تولید و سرمایه گذاری و احیای باغات موثر خواهد بود و هم اینکه موجب سلامتی مصرف کنندگان را فراهم خواهد کرد.

او با اشاره به صادرات چای ایرانی تشریح کرد: هرچند ما وارد کننده بیشتر چای هستیم و تراز واردات ما بیشتر است اما بخشی از چای ماهم به خارج از کشور صادر می شود که چای بسیار کیفی ما است با عنوان چای سفید که برگ های باز نشده چای است که با قیمت هر کیلو یک تا یک میلیون و دویست هزار تومان به برخی کشورهای جهان صادر می شود. این میزان چای صادراتی 20 تا 25 درصد از تولید چای داخلی را شامل می شود.

روزبهان در پایان تصریح کرد: البته این چای برگ های باز نشده چای است که ارزش بالایی دارد و بسیار سبک و ظریف است که آثار درمانی بسیار بالایی دارد که تولید آن زیاد نیست و سالی 200 کیلو گرم تولید می شود.

منبع: ایلنا

403

سلامت چای ایرانی سم پاشی ارگانیک چای وارداتی برگ سبز کاهش تولید

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۷۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها

به گزارش قدس آنلاین، بر اساس مشاهدات میدانی خبرنگار ما همزمان و حتی شاید ساعتی پیش از باز شدن در سالن‌های هفده‌گانه نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ به عنوان بزرگ‌ترین و شاخص‌ترین رویداد تجاری برای معرفی توانمندی‌های صادراتی کشورمان به بازارهای جهانی، خیل عظیم بازدیدکنندگان ایرانی و خارجی در محوطه نمایشگاه و ورودی‌ها خودنمایی می‌کند؛ بازدیدکنندگانی که طبعاً به واسطه ترکیب چهره و رنگ پوست، لباس‌های ملی و محلی و یا کت و شلوارهای رسمی به آسانی امکان تشخیص «خارجی بودن» یا «هموطن بودن» را به بیننده می‌دهند.

تحریم، حریف توان و اراده ایرانی نیست
ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران که از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ برقرار است، خوشبختانه با استقبال چشمگیر استان‌ها و شرکت‌های داخلی و خارجی همراه بوده به طوری که فعالان حوزه‌های صنعت ساختمان و خدمات فنی، مهندسی و پتروشیمی، صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، فرش و صنایع ‌دستی و گردشگری، صنعت دارو، تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی، آرایشی و بهداشتی در آن حضور به هم رسانده‌اند تا ضمن معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های تولیدی و صادراتی خود عرصه تجارت خارجی کشور و بازارهای هدف برای محصولات وطنی را چابک‌تر، هموارتر و شفاف‌تر کنند.
در این گردهمایی بزرگ اقتصادی و تجاری  ۲هزار و ۵۰۰ تاجر از ۱۰۰ کشور و ۸۰۰ شرکت برتر صادراتی داخلی حضور دارند.از سویی با توجه به حضور پررنگ استان‌ها به نظر می‌رسد رویداد بزرگ برای صاحبان صنعت و تولید در اقصی نقاط کشور به قدری انگیزه‌بخش بوده که غرفه‌هایی برای خود تدارک دیده‌اند تا از نزدیک هر آنچه در چنته دارند را برای معرفی به جامعه هدف ارائه کنند و به خوبی اثبات کنند میله‌های سخت و بلند تحریم هیچ گاه محکم‌تر و برافراشته‌تر از پرچم اراده صنعتگران و صادرکنندگان ایرانی و قوی‌تر از اراده دیپلماسی اقتصادی کشورمان برای توسعه ظرفیت‌ها و روابط اقتصادی با کشورهای همسایه، منطقه و بازارهای جهانی نیست.

حضور پرتعداد میهمانان خارجی در محوطه بیرونی سالن‌ها و همچنین غرفه‌های نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ به خوبی مؤید این واقعیت است که فرصت پنج‌روزه برگزاری این گردهمایی، علاوه بر معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی اقتصادی و تجاری کشور، امکان دستیابی بیش از پیش به ذائقه طرف‌های تجاری، آشنا شدن شرکت‌های ایرانی با توان و ظرفیت اقتصادی و تجاری میهمانانشان و بازاریابی به صورت رودررو و بی‌واسطه فراهم آمده است.

هدف گذاری یک میلیارد دلاری
بر اساس اظهارات مجریان نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران حدود ۶۰درصد از تاجران حاضر در نمایشگاه سال گذشته برای نخستین بار به ایران سفر کرده بودند و پس از بازدید از نمایشگاه پنجم و آشنایی با توان و ظرفیت‌های تجاری شرکت‌های ایرانی، امسال حضور پررنگ‌تر و پرتعدادتری در نمایشگاه داشته‌اند.

ارقام منتشر شده از دستاوردهای نمایشگاه سال گذشته ایران اکسپو نشان می‌دهد در نتیجه قراردادهای منعقد شده میان طرف‌های ایرانی و خارجی بیش از یک میلیارد دلار صادرات محقق شده و بر این اساس انتظار می‌رود امسال رقم صادرات حاصل از این گردهمایی فراتر از رقم یک میلیارد دلار باشد.

نمایشگاه ششم ایران اکسپو ۲۰۲۴ در شرایطی بستری هموار برای متنوع‌تر شدن کالاها و گروه‌های کالایی صادراتی و افزایش آمار مقاصد و بازارهای صادراتی ایران فراهم آورده که همزمان با این رویداد شاخص تجاری، برنامه‌هایی برای بازدید از کارخانه‌های بزرگ، شهرک‌های صنعتی و دانش‌بنیان‌ها هم پیش‌بینی شده و قرار است در این فرصت پنج‌روزه ۳هزار و ۵۰۰جلسه بی‌توبی (Business-to-Business) نیز برای فروش محصولات و خدمات بین شرکت‌ها برگزار شود.

فرزانه غلامی

دیگر خبرها

  • سمپاشی دقیق‌تر و کم هزینه‌تر با پهپاد کشاورزی ایران ساخت
  • تسویه حساب سهم بیمه سلامت با داروخانه ها/وضعیت بدهی یارانه دارو
  • عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها
  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد
  • تسریع و تسهیل انواع تست کمک‌فنر‌ها با تولید مولتی‌تستر ایرانی ممکن شد
  • دلایل حذف یک سریال از پلتفرم‌ها ایرانی
  • معلم خوزستانی نمونه کشوری شد