Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه خبری سبزالبرز، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین علی‌اکبر متقی فرد در جلسه تنظیم بازار بررسی وضعیت طرح آبیاری نوین و گلخانه استان که با حضور منوچهر حبیبی معاون امور اقتصادی استانداری قزوین و مدیران برگزار شد، اظهار کرد: پیرو مصوبات جلسات قبلی؛ مقرر شد ۵۰۰ تُن سیب سفید و قرمز برای شب عید تهیه شود که تاکنون ۴۲۰ تُن آن به استان حمل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متقی اضافه کرد: برای پرتقال نیز پیش‌بینی برای استان هزار تُن است که انشا اله امسال از تولیدات داخلی تأمین می‌شود و نیازی به ورود محصول خارجی نخواهد بود.

به گفته وی با هماهنگی انجام شده با اتحادیه‌های تأمین‌کننده؛ پرتقال امسال به اندازه کافی موجود است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به اجرای طرح سامانه‌های نوین آبیاری در اراضی زراعی و باغی استان اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای مصوبات سفر هیئت دولت به استان مبنی بر اجرای ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سامانه نوین آبیاری تاکنون ۶ هزار و ۳۰۰ هکتار تجهیز و ۲ هزار و ۹۱۰ هکتار نیز تا پایان آذرماه به پایان خواهد رسید.

متقی فرد تصریح کرد: مصوب اعتبارات آبیاری نوین سال جاری استان ۱۱۰ میلیارد تومان است که ۵۳ میلیارد تومان آن تاکنون ابلاغ‌شده است.

متقی فرد افزود: همچنین ۲۶ طرح در سطح ۶ هزار و ۲۴۷ هکتار در حال اجراست که عمدتاً در سطح پهنه‌ها و با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد هستند.

به گفتهٔ وی؛ کل طرح آبیاری برای استان ۴۶ هزار هکتار برنامه‌ریزی‌شده است.

متقی فرد یادآور شد: همچنین ۱۰ هزار هکتار نیز پس از انجام مراحل مطالعه و طراحی انجام شده که بالای ۱۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با تخصیص اعتبار عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه به توسعه مجتمع گلخانه‌ای و تولید محصولات کشاورزی در فضای بسته اشاره کرد و گفت: مجتمع گلخانه نودهک در فاز اول در سطح ۷۱ هکتار در دست اجرا است که عملیات اجرایی این مجتمع شامل انتقال آب و فنس کشی آن در حال انجام است.

متقی فرد در ادامه به طرح داربستی هزار هکتار باغ انگور در استان اشاره کرد و یادآور شد: طرح هزار هکتاری داربستی باغات انگور بااعتباری بالغ‌بر ۶ میلیارد ریال شروع‌شده که تاکنون ۳۰۰ هکتار از این طرح انجام شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در این طرح به ازای هر هکتار باغ انگور ۶۰ میلیون ریال اعتبار بلاعوض توسط دولت پرداخت خواهد شد.

شهرستان تاکستان به‌عنوان قطب تولید محصول انگور در کشور محسوب می‌شود که ایجاد و تأسیس صندوق توسعه کشمش ضمن تکمیل زنجیره تولید در راستای صادرات محصول کشمش و حمایت از باغداران انگور کار تأسیس‌شده است.

منبع: سبز البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sabzalborz.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «سبز البرز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۴۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی



به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرکل جهاد کشاورزی استان گفت:همزمان با سفر استاندار چهارمحال و بختیاری به بخش ناغان در شهرستان کیار، طرح تامین و انتقال آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی به بهره برداری رسید.
حسین برزگر افزود: طرح تامین و انتقال آب اراضی کشاورزی روستای آبشاران علیا در سال ۱۳۹۰ کلنگ زنی شد و دارای یک ایستگاه پمپاژ و باشیوه آبگیری ثقلی، ۱۲۰ هکتار از اراضی این روستا را تحت پوشش قرار داده است
وی ادامه داد: میزان مجوز آب این طرح ۵۰ لیتر بر ثانیه بوده است و خط انتقال آن به میزان ۴ هزار و ۴۰۰ متر لوله گذاری فولادی و با اختلاف ارتفاع ۲۱۳ متر از سطح رودخانه سرتنگ محمودی به اجرا درآمده است.
مدیر کل جهاد کشاورزی استان با اعلام اینکه برای اجرای این طرح ۶۰ میلیارد ریال هزینه شده است گفت: با بهره برداری از این طرح زمینه اشتغال ۸۰ نفر بصورت مستقیم فراهم شده است.

دیگر خبرها

  • پیش بینی مبارزه با ملخ در سطح ۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی خراسان جنوبی
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی در استان قزوین 
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان
  • تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • ثبت ۵۷۴ واحد پرورش طیور از قزوین در سامانه سماصط
  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا