Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، "منوچهر حبیبی" معاون امور اقتصادی استانداری قزوین در جلسه تنظیم بازار و همچنین بررسی وضعیت طرح آبیاری نوین و گلخانه استان که با حضور مهندس علی اکبر متقی فرد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین و مدیران برگزار شد با بیان این مطلب افزود: غرفه توزیع میوه شب عید به اندازه کافی در مکان های مناسب و پر تردد سطح شهر مستقرمی شود تا شهروندان به راحتی میوه خود را تهیه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: کشاورزی قطب اقتصاد استان محسوب می شود که نیازمند برنامه ریزی جدی و مناسب در این بخش است.

حبیبی تصریح کرد: برای طرح های توسعه گلخانه شرایط به گونه ای باشد  تا تولید کنندگان صیفی جات و فارغ التحصیلان بخش کشاورزی از این فرصت برای تولید محصول در محیط بسته گلخانه استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد: در راستای طرح  توسعه سیستم های نوین آبیاری بر اساس مصوبه سفر هیات دولت به استان، باید طرح با سرعت بیشتری انجام شود.

حبیبی اضافه کرد: موانع و مشکلات پیش روی اجرای این طرح باید رفع شود تا طرح با شتاب بیشتری پیش رود .

این مقام مسئول تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح تاکنون، 6هزار و 300هکتار از اراضی کشاورزی استان به سیستم های نوین آبیاری مجهز شده که 2هزار و 900هکتار نیز تا پایان آذر ماه به اتمام می رسد.

حبیبی یاد آور شد: 16هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان نیز در دست اجرا  است که امیدواریم تا پایان سال مالی جاری به پایان برسد.

وی خاطر نشان کرد: اجرای سیستم های نوین آبیاری تحولی عظیم در بخش کشاورزی استان و همچنین استفاده بهینه از منابع آبی است که باید توجه ویژه ای به آن شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز در این جلسه گفت:  بیش از 1500تن  سیب و پرتغال برای بازار شب عید مردم استان تامین شده است.

متقی فرد افزود: پیرو مصوبات جلسات قبلی، مقرر شد 500تن سیب سفید و قرمز برای شب عید تهیه شود که تاکنون 420تن آن به استان حمل شده است.

وی اضافه کرد: برای پرتقال نیز پیش بینی برای استان 1000تن است که انشا اله امسال از تولیدات داخلی تامین می شود و نیازی به ورود محصول خارجی نخواهد بود.

به گفته وی  با هماهنگی انجام شده با اتحادیه های  تامین کننده، پرتقال امسال به اندازه کافی موجود است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به اجرای طرح سامانه های نوین آبیاری در اراضی زراعی و باغی استان اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای مصوبات سفر هیات دولت به استان مبنی بر اجرای 20هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سامانه نوین آبیاری تاکنون 6هزار و 300هکتار تجهیز و 2هزار و 910هکتار نیز  تا پایان آدر ماه به پایان خواهد رسید.

متقی فرد تصریح کرد: مصوب اعتبارات آبیاری نوین سال جاری استان 110میلیارد تومان است که 53 میلیارد تومان آن تاکنون ابلاغ شده است .

وی افزود: همچنین  26طرح در سطح 6هزار و 247هکتار در حال اجراست که عمدتا در سطح پهنه ها و با پیشرفت فیزیکی 40درصد هستند.

به گفته وی، کل طرح آبیاری برای استان 46هزار هکتار برنامه ریزی شده است .

متقی فرد یاد آور شد: همچنین 10هزار هکتار نیز پس از انجام مراحل مطالعه و طراحی انجام شده که بالای 16درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با تخصیص اعتبار عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه به توسعه مجتمع گلخانه ای و تولید محصولات کشاورزی در فضای بسته اشاره کرد و گفت: مجتمع گلخانه نودهک در فاز اول در سطح 71 هکتار در دست اجرا می باشد که عملیات اجرایی این مجتمع شامل انتقال آب و فنس کشی آن در حال انجام است.

متقی فرد در ادامه به طرح داربستی 1000هکتار باغ انگور در استان اشاره کرد ویاد آور شد : طرح 1000هکتاری داربستی باغات  انگور با اعتباری بالغ بر 6میلیارد ریال شروع شده که تاکنون 300 هکتار از این طرح انجام شده است.

این مقام مسوول خاطر نشان کرد: در این طرح به ازای هر هکتار باغ انگور 60میلیون ریال اعتبار بلاعوض توسط دولت پرداخت خواهد شد.

متقی فرد یادآور شد: شهرستان تاکستان بعنوان قطب تولید محصول انگور در کشور محسوب می شود که ایجاد و تاسیس صندوق توسعه کشمش ضمن تکمیل زنجیره تولید در راستای صادرات محصول کشمش و حمایت از باغداران انگور کار تاسیس شده است.

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۴۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به ۳۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی فلارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری،مدیر عامل آب منطقه‌ای استان گفت: ایستگاه پمپاژ طرح آبرسانی به ۶۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی از ده سال قبل شروع شد که بخش از آن اجرا و بخش دیگر آن در سه سال اخیر انجام شد.
کریمی افزود: هم اکنون این ایستگاه پمپاژ به ۳۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان فلارد آبرسانی می‌کند.
وی گفت: در قرارداد با بخش خصوصی آین آمادگی وجود دارد تا طرح آبرسانی به ۶۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان اجرا شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد
  • تأمین آب ۷۵۰۰ هکتار شالیزار محمودآباد از آببندان
  • آبرسانی به ۳۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی فلارد
  • قرارگیری چهارمحال و بختیاری در جایگاه دوم استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری
  • گرانی میوه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌هاست
  • وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است
  • این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند
  • آیا حتما به خرید قرص ویتامین C نیاز داریم؟
  • آیا از لوله سیاه آهنی برای مصارف کشاورزی می‌توان استفاده کرد؟
  • هشدار ! این نشانه‌ها به شما می‌گوید کمبود پروتئین دارید