Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا-نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکرهایی خواهان رسیدگی به وضعیت راه های روستایی، توجه به مطالبات مردم در حوزه تقسیمات کشوری، رسیدگی به وضعیت اشتغال مردم و همچنین پرداخت حقوق معلمان حق التدریسی شدند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، شهروز برزگر نماینده سلماس در جلسه علنی امروز - یکشنبه - مجلس در تذکری گفت: در مرز کوزه‌رش سلماس با ترکیه امکان ایجاد مرز رسمی وجود دارد و اراده دو کشور نیز محقق شده که باید سرعت بیشتری یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در تذکری به وزیر آموزش و پرورش بیان کرد که چرا حقوق معلمان حق‌التدریس که بر اساس قانون بودجه سال 96 قرار شد ماهانه پرداخت شود 3 ماه است که پرداخت نشده است.
وی گفت: انتظار داریم که در کمیته تدوین آیین‌نامه داخلی دولت شرط آزمون برای برای آزمون‌ داده‌هایی که حدود 10 سال است تدریس می‌کنند، حذف شود.

**توجه لازم به وضعیت راه های روستایی وجود ندارد
علاء الدین خادم نماینده سپیدان در مجلس در تذکری وزیر کشور گفت: چند سالی است که به مطالبه مردم در حوزه تقسیمات کشوری رسیدگی نمی‌شود که ما از وزیر کشور می خواهیم هر چه سریع تر به آن رسیدگی کند.
وی خطاب به وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: بی‌توجهی به امور راه روستایی، حذف معاونت راه روستایی و عدم تخصیص اعتبارات باعث عدم توسعه روستاها و اشتغال در این مناطق شده است.
وی ادامه داد:اخیرا شاهد موفقیت‌های داخلی و خارجی بوده‌ایم که مهمترین آن نابودی داعش در منطقه بود که لازم است از ایثارگران و سردار سلیمانی برای این پیروزی‌ها تشکر و قدردانی کنیم.

**جاده های پیرانشهر و سردشت به جاده مرگ معروف هستند
رسول خضری نماینده پیرانشهر در مجلس در تذکری گفت: 30 هزار نفر از مرزنشینان پیرانشهر و سردشت در فقر و نداری به سر می برند، دو ماه است مرزها در این مناطق بسته شده است، انتظار می رود دولت وقتی نمی تواند اشتغال جدید ایجاد کند مانع اشتغال موجود نشود.
وی افزود: طبق صحبت های فرمانده سپاه امنیت پایدار در مناطق مرزی به معیشت و اقتصاد مردم آن منطقه گره زده شده است بنابراین انتظار می رود دولت مشکل معیشتی مردم منطقه را حل کند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر رسیدگی به وضعیت جاده های مواصلاتی پیرانشهر و سردشت گفت: این جاده ها به جاده مرگ معروف هستند و سوال این است که چطور وزیر راه و شهرسازی در 9 ماه گذشته از برگزاری مناقصه ای برای تعیین پیمانکاری مناسب برای آن عاجز است.

**تسلیت نمایندگان استان خراسان رضوی به خانواده کوهنوردان جانباخته در اشتران‌کوه
اعضای مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی با صدور پیامی جانباختن هشت نفر از کوهنوردان در پی ریزش بهمن در اشتران‌کوه را تسلیت گفتند.
در این پیام که در جلسه علنی امروز مجلس توسط اکبر رنجبرزاده عضو هیات رییسه مجلس قرائت شد،آمده است: حادثه جان خراش درگذشت ناگهانی تعدادی از کوهنوردان در اثر ریزش بهمن در ارتفاعات اشتران‌کوه موجب تالم و تاثر ما شد.
نمایندگان استان خراسان رضوی این حادثه را جانگداز به ملت ایران، بازماندگان، خانواده‌های جانباختگان و جامعه ورزش و همه عزاداران تسلیت گفتند و خود را شریک حزن و اندوه بازماندگان این عزیزان اعلام کردند و از درگاه خداوند برای این عزیزان سفر کرده غفران الهی و برای بازماندگان صبر بی‌پایان تمنا کردند.
سیام**9121**1336
خبرنگار: سمیه لاری**انتشار:مهرنوش خانزائی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۳۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،به نقل از خانه ملت، جعفر قادری با اشاره به سفر رئیس جمهور به پاکستان و تاثیرات این سفر بر توسعه اقتصادی و سیاسی ایران و پاکستان گفت: پاکستان یکی از کشورهای پرجمعیت در همسایگی ایران است. همچنین این کشور علاقمندان زیادی به انقلاب اسلامی و مردم ایران دارد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشور پاکستان موقعیت ژئوپلتیکی مهمی دارد، ادامه داد: جمعیت پاکستان می تواند یک ظرفیت مناسب برای صادرات کالاهای غیر نفتی، محصولات نفتی و گازی ما باشد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین این کشور در مسیر ترانزیت کالا از چین به سمت ایران و عراق و اروپاست و از این منظر هم می تواند به عنوان بخشی از کریدور ترانزیتی مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه مردم ایران و پاکستان فرهنگ و اعتقادات مشترکی دارند، بیان کرد: همه این موارد ایجاب می کند که ما به دنبال توسعه روابط با پاکستان باشیم و نمی توانیم ظرفیت این کشور را نادیده بگیریم.

دیگر خبرها

  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • درخواست رانندگان برای رسیدگی به جاده باریک و خطرناک نشتیفان - قائن + فیلم
  • علیرضا بیگی: پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود
  • استقرار شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • معلمان روشنی بخش تاریکی دنیا هستند
  • نرخ بازار باید منصفانه و اسلامی باشد/ ضرورت توجه به حق و حقوق کارگران
  • چرا کسی پاسخگوی عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری نیست
  • قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست / پایان دیرهنگام سکوتِ مجلس مقابل دولت!
  • قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست