Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@02:41:17 GMT

سیاست صنعتی و دودکش راه‌حل مشکل اشتغال نیست

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۸۹۹۴۲

سیاست صنعتی و دودکش راه‌حل مشکل اشتغال نیست

بوشهر - رئیس مرکز توسعه فناوری­‌های راهبردی معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: سیاست صنعتی و دودکش راه‌حل مشکل اشتغال نیست و باید با راهکارهای خلاقانه زمینه بهبود وضعیت اشتغال را فراهم کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل قادری‌فر بعد از ظهر یکشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه پیام نور بوشهر اظهار داشت: دانشجویان باید با پرهیز از افراط و تفریط در عرصه‌های مختلف برای توسعه و پیشرفت جامعه تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خواستار توجه دانشجویان به مسائلی همچون قانونمندی، تدین و آتش‌به‌اختیار بودن شد و اضافه کرد: هسته‌های جهادی و فکری در دانشگاه‌ها تشکیل شود و از همه ابزارها برای دستیابی به پیشرفت و توسعه استفاده شود.

رئیس مرکز توسعه فناوری­‌های راهبردی معاونت علمی ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه نشر مکتوب و گفت‌وگوی چهره به چهره نباید فراموش شود، ادامه داد: فضای مکتوب باید در جامعه گسترش یابد و نباید فضای مجازی باعث غفلت از این فضا شود.

وی خواستار تلاش تشکل‌های دانشجویی برای تقویت ارتباط استاد با دانشجو شد و بیان کرد: معرفت دینی و علمی و توجه به حرکت جهادی دانشجویی در همه عرصه‌ها باید مورد توجه باشد.

قادری‌فر بر لزوم تلاش برای توسعه فعالیت‌های علمی و دانش‌بنبان در سطح دانشگاه‌ها تاکید کرد و ادامه داد: سهم استان بوشهر در ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان باید افزایش یابد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای استان بوشهر در عرصه اقتصاد و صنعت، بیان کرد: با برگزاری استارتاپ‌های مختلف و متنوع می‌توان زمینه توسعه اشتغال در استان بوشهر را فراهم کرد.

رئیس مرکز توسعه فناوری­‌های راهبردی معاونت علمی ریاست جمهوری تصریح کرد: سیاست صنعتی و دودکش راه‌حل مشکل اشتغال نیست و باید با راهکارهای خلاقانه زمینه بهبود وضعیت اشتغال را فراهم کرد.

برگزاری استارتاپ نخل و خرما

رئیس دانشگاه پیام نور استان بوشهر نیز در این مراسم با اشاره به فعالیت ۱۰ هزار و ۱۵۰ دانشجو در ۱۱ واحد دانشگاهی پیام نور استان بوشهر اظهار داشت: تلاش‌های زیادی برای توسعه فعالیت‌های علمی و پژوهشی در دانشگاه‌های استان بوشهر صورت گرفته است.

محمدرضا بحرانی با اشاره به اینکه زمینه فعالیت دانشجویان در عرصه علم و پژوهش و مسایل فرهنگی و اجتماعی فراهم شده است، بیان کرد: تشکل‌های مختلفی در دانشگاه پیام نور استان بوشهر راه‌اندازی و فعال شده است.

وی با استقبال از انتقادات سازنده دانشجویان اضافه کرد: فضای باز سیاسی و اجتماعی بر دانشگاه پیام نور استان بوشهر حاکم است و هر تشکلی در چارچوب قانون می‌تواند فعالیت خود را داشته باشد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان بوشهر از برگزاری استارتاپ نخل و خرما در بوشهر خبر داد و افزود: اسفندماه امسال این رویداد با حضور دانشجویان دانشگاه مختلف برگزار می‌شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۹۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکل جامعه اسلامی در حوزه سیاست‌گذاری دانشگاه اثرگذار بوده است

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از قم، فاطمه سجادی مسئول جامعه اسلامی واحد خواهران دانشگاه آزاد اسلامی قم در رابطه با فعالیت جامعه اسلامی در دانشگاه آزاد اینگونه بیان کردند:

تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد که به اختصار به آن «جاد» هم می‌گوییم تا حد بسیار زیادی در مسئولین دانشگاه و حتی دانشجویان و حتی حوزه سیاست‌گذاری‌های دانشگاه اثرگذار بوده است. این بخشی که خدمتتان عرض کردم در حوزه دانشگاه است و این در صورتی است که تشکل جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد در حوزه استان قم و مسائل کشوری نظر، ایده و حتی انتقادات خود را به گوش مسئولین رسانده و باعث تغییر و تحولاتی در این دو بخش شده است.

علاوه بر فعالیت‌های اجرایی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و حلقه‌های مطالعاتی و کتاب‌خوانی، اردوهای تشکیلاتی و فعالیت‌هایی که در جهت گرد هم آوردن خواهران و ارتقا آن جمع در جهت مبناهای اعتقادی مانند اردوهای «طرح ولایت» و مباحثه در رابطه با سخنان رهبری و برطرف کردن شبهات و خروج ایده‌ها و راهکارها چه برای شخص افراد حاضر در جمع و چه برای دانشگاه و دانشجویان و چه برای استان و حتی ایده‌های کشوری و انتقال آن به افراد مسئول باشد صورت گرفته است. وی ادامه داد: بسیار تلاش شد که جامعه اسلامی برای دانشجویانی که دغدغه‌مند و دلسوزانه در جهت رفع معضلات بودند معرفی شود و دانشجویانی که برای فعالیت‌های این چنینی رغبت نشان می‌دادند آشنایی انجام شود.

فاطمه سجادی تصریح کرد: برای آشنایی دانشجویان در چند بخش فعالیت‌هایی صورت گرفته است؛ بخشی از فعالیت، معرفی چهره به چهره مجموعه و فعالیت‌های آن بود. معرفی‌ها از طریق کارگاه، حلقه‌های مطالعاتی و اردوهای تشکیلاتی صورت می‌گرفت. معمولا در معرفی، از اساتید کمک گرفته می‌شود که این اساتید از ادوار جاد بودند. امروزه اکثریت همچنان فعال فرهنگی محسوب می‌شوند.

خبرنگار: زینب دده‌بیگی

انتهای خبر/

کد خبر: 1228906 برچسب‌ها تشکل‌های اسلامی

دیگر خبرها

  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد همدان
  • مهارت آموزی به یک هزار دانشجو در واحد‌های صنعتی دزفول
  • تجمع دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در حمایت از دانشجویان آمریکا
  • استاد دانشگاه کهگیلویه و بویراحمدی نمونه کشوری
  • معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • همایش ملی «نماز، دانشگاه، بایسته‌ها و شایسته‌ها» برگزار می‌شود
  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • تشکل جامعه اسلامی در حوزه سیاست‌گذاری دانشگاه اثرگذار بوده است
  • موزه دانشگاه صنعتی امیرکبیر افتتاح شد