Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-یک روزنامه قطری مدعی شد اسنادی در دست دارد که نشان می دهد، وزارت خارجه عربستان سعودی با رژیم صهیونیستی همکاری محرمانه دارد. این روزنامه نوشت یکی از سندها نشان می‌دهد که در سال 1966 عربستان از اسرائیل خواسته تا سیناء در مصر را اشغال کند. اسناد کاملی که مربوط به تلگراف‌های محرمانه وزارت خارجه عربستان است، ابعاد جدیدی از توطئه این کشور علیه ملت‌های عربی و به خصوص ملت فلسطین را بر ملا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه الشرق قطر با انتشار این اسناد آورده است که طبق مکاتبات بین و کاخ سفید در تاریخ 27 دسامبر 1966 به صراحت از اسرائیل خواسته شده است تا سیناء را اشغال کند و این مربوط به دوره تنش بین قاهره و ریاض است و عجیب‌تر اینکه عربستان برای تقویت ارکان رژیم صهیونیستی تلاش کرده و پیشنهاد حمله به سوریه و جداسازی بخشی از آن (جولان) را پیشنهاد کرده است.

عربستان همچنین از اسرائیل خواسته است تا غزه و کرانه باختری را تحت سیطره خود بگیرد تا به این ترتیب راه هر گونه تحرکات فلسطینیان و یا تلاش‌های هر کشور عربی برای آزادسازی فلسطین بسته شود و در آن صورت حق بازگشت آوارگان فلسطینی و قضایای حل‌وفصل نهایی نیز حذف می‌شود همچنانکه سیطره بر کرانه باختری به معنای سیطره بر قدس است که رژیم اشغالگر این پیشنهاد را عملی کرده و در جنگ ژوئن سال 1967 اراضی عربی را به اشغال خود درآورد و آنگونه که از اسناد بر می‌آید این پیشنهاد عربستان مربوط به تاریخ 27 دسامبر 1966 است.

جای شگفتی نیست که ریاض به تحریک اسرائیل برای ضربه زدن به ایران و حزب‌الله روی آورده و روابطی با اسرائیل برقرار سازد و از زبان «انور عشقی» رئیس مرکز مطالعات استراتژیک و حقوقی خاورمیانه به تعریف و تمجید از قوم یهود و اسرائیل روی آورد.

به نوشته الشرق، انور عشقی که به ویترین سعودی‌ها برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل تبدیل شده است از سوی 5 نهاد سعودی مورد حمایت قرار دارد که عبارتند از: وزارت خارجه، وزارت کشور، دستگاه اطلاعات عمومی، وزارت فرهنگ و اطلاع‌رسانی، وزارت بازرگانی و صنایع.

طبق این اسناد رژیم صهیونیستی به دقت برای دوره عادی‌سازی روابط طرح‌ریزی کرده و موساد کمک‌های اطلاعاتی محرمانه به دستگاه اطلاعات عربستان ارائه کرده و این کمک‌ها از سال 2012 افزایش یافته است.

در همین رابطه «امیر اورین» نویسنده مقاله‌ای در روزنامه هاآرتص در تاریخ 15 أوریل 2012 درباره دیدار وزیر دفاع وقت عربستان با «لئون پانتا» همتای آمریکایی وی و گفت‌وگو درباره مسئله ایران و ناآرامی‌های «البرجین» مقر ناوگان پنجم آمریکا می‌نویسد که پیوندهایی بین عربستان و اسرائیل وجود دارد و ایران دشمن مشترک آنهاست و از سوی دیگر آمریکا پشتیبان مشترک آن دو است.

این اسناد همچنین ابعاد معامله عربستان و صهیونیست‌ها موسوم به «معامله قرن» را فاش می‌کند و نشان می‌دهد که کوشنر داماد ترامپ در سفر به عربستان سعودی به توافقاتی در این باره دست یافته و پس از آن محمود عباس به ریاض رفت اما با پیشنهاد کوشنر مخالفت کرد و با وجود این معامله قرن انجام شده بود و زمانیکه ریاض از اعلام آن طفره رفت ترامپ خود اقدام به افشای آن کرد.

 

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۹۲۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه: مسئله فلسطین نباید قربانی رقابت‌های منطقه‌ای شود

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از آناتولی، «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه طی سخنرانی که در پانزدهمین نشست سازمان همکاری اسلامی داشت، خطاب به کشور‌های مسلمان گفت: مقاومت در برابر اشغالگری، دیگر یک مسئله اسرائیلی-فلسطینی نیست؛ بلکه به نبردی جهانی میان ظالمان و مظلومین تبدیل شده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی ترکیه رژیم صهیونیستی را به فرار از مسئولیت در قبال ریختن خون فلسطینیان متهم کرد و گفت: بر همه مسلمانان جهان واجب است که در سایه اتحاد، از فلسطینی‌ها دفاع کنند.

به باور وی، مسلمانان در سایه اتحاد و از راه‌های دیپلماتیک و البته در صورت لزوم با توسل به زور می‌توانند به هدف خود برسند.
فیدان با اشاره به اختلافات تاریخی میان برخی از کشور‌های مسلمان هشدار داد که مسئله فلسطین نباید قربانی رقابت‌های منطقه‌ای شود چراکه پیروز چنین وضعیتی، اسرائیل خواهد بود.

وزیر امور خارجه ترکیه از اعضای سازمان همکاری اسلامی خواست که با اعمال فشار علیه رژیم صهیونیستی، به اشغالگری این رژیم پایان داده و راه‌حل دو دولتی را به نتیجه برسانند.

همچنین وی با تأکید بر اینکه ترکیه از همه ابزار‌ها برای اعمال فشار به اسرائیل استفاده خواهد کرد، خواستار تلاش همه‌جانبه کشور‌های مسلمان برای تحقق عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل شد.

ترکیه اخیراً همه روابط تجاری با رژیم صهیونیستی را به حال تعلیق درآورد و اعلام کرد که به جمع شاکیان اسرائیل در دیوان دادگستری بین‌المللی خواهد پیوست.

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران هم روز گذشته در جمع اعضای سازمان همکاری اسلامی، خطاب به کشور‌های منطقه یادآوری کرد که رژیم صهیونیستی دشمن مشترک است و گذشت زمان به نیروی اشغالگر مشروعیت نمی‌بخشد.

انتهای پیام/

مریم خرمائی

دیگر خبرها

  • نتانیاهو: پیشنهاد مورد قبول حماس از خواسته‌های ضروری اسرائیل فاصله دارد
  • واکنش حماس به حمله ارتش اسرائیل به رفح
  • هشدار عربستان به اسرائیل درباره حمله به رفح
  • رژیم صهیونیستی به دنبال فشار نظامی بر مذاکرات است
  • حماس با پیشنهاد آتش بس موافقت کرد/ کابینۀ جنگ اسرائیل حمله به رفح را تصویب کرد!/ آمریکا: در حال بررسی پاسخ حماس هستیم
  • تاکید سازمان همکاری اسلامی بر لزوم تحریم همه‌جانبه اسرائیل
  • شرط آمریکا برای توافق امنیتی با عربستان ؛ پای اسرائیل در میان است
  • ترکیه: مسئله فلسطین نباید قربانی رقابت‌های منطقه‌ای شود
  • سالیوان: توافق دفاعی آمریکا با عربستان بدون رابطه ریاض با اسرائیل امکان‌پذیر نیست
  • گرگ و میش توافق