Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - رييس ستاد کل نيروهاي مسلح با اشاره به اقدام اخير رئيس امريکا در خصوص قدس شريف گفت:آخرين حمايت آمريکا اقدام خبيثانه رييس جمهور آن کشور يعني انتخاب بيت المقدس قبله نخست مسلمانان جهان به عنوان پايتخت رژيم غاصب صهيونيستي بود که اين سرآغاز يک انتفاضه بزرگ محسوب مي‌شود.

به گزارش خبرنگار دفاعي ايرنا، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقري روز دوشنبه در همايش ملي قدرت هاي بزرگ و امنيت منطقه غرب آسيا که در دانشگاه و پژوهشگاه عالي دفاع ملي و تحقيقات راهبردي وابسته به ستاد کل نيروهاي مسلح برگزار شد، اين مطلب را عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براساس گزارش ايرنا، دونالد ترامپ، رئيس‌جمهور آمريکا در سخنراني روز چهارشنبه گذشته خود قدس را پايتخت فلسطين اشغالي اعلام کرد و به دولتش دستور داد مقدمات کار براي انتقال سفارت آمريکا از تل‌آويو به قدس را فراهم کنند.
اين تصميم ترامپ با محکوميت‌هاي جهاني مواجه شده است.
رييس ستاد کل نيروهاي مسلح در اين همايش افزود : ابتدا انگلستان و بعد آمريکا از رژيم غاصب صهيونيستي در منطقه حمايت کردند و آخرين حمايت آمريکا اقدام خبيثانه رييس جمهور آن کشور يعني انتخاب بيت المقدس قبله نخست مسلمانان جهان به عنوان پايتخت رژيم غاصب صهيونيستي بود که اين سرآغاز يک انتفاضه بزرگ محسوب مي‌شود؛ اين حماقت حتي توسط انديشمندان آمريکايي نيز قابل درک نيست و قطعاً حوادث مبارکي را براي جبهه مقاومت رقم خواهد زد.
** منطقه غرب آسيا محل پيدايش تمدن بشري است
وي در ادامه با بيان اهميت منطقه غرب آسيا، گفت: اين منطقه راهبردي محل پيدايش تمدن بشري، کشاورزي در جهان، شهرنشيني، خط، دولت اول در منطقه بين النهرين و پيدايش اديان الهي بوده است.
سرلشکر باقري افزود: منطقه غرب آسيا، يکي از مناطق ده‌گانه ژئوپليتيکي جهان محسوب مي‌شود که به مرور به عنوان مهمترين منطقه ژئوپليتيکي جهان بعد از تحولاتي که پشت سر گذاشته، شناخته شده است.
رييس ستاد کل نيروهاي مسلح توضيح داد: بعد از جنگ جهاني دوم، سه جبهه مطرح بود. نخست منطقه گذرگاه شرقي، دوم قلمرو جنوب شرق آسيا و سوم منطقه غرب آسيا که هر سه منطقه تحولات زيادي را پشت سر گذاشتند؛ اما به مرور زمان منطقه جنوب غرب آسيا از اهميت بيشتري برخوردار شد و جنگ‌هاي اعراب و اسرائيل و افزايش قيمت نفت و پس از آن انقلاب اسلامي، جنگ تحميلي عراق، فروپاشي شوروي و حادثه يازدهم سپتامبر اين منطقه را به هارتلند جهاني تبديل کرد و امروز بر کسي اهميت اين منطقه پوشيده نيست و هر کس بر اين منطقه حاکم باشد، داراي قدرت برتر جهاني است.
سرلشکر باقري اضافه کرد: اين منطقه داراي هفتاد درصد ذخاير انرژي‌هاي فسيلي در جهان و محل اتصال سه قاره مهم اروپا، آسيا و آفريقا است. کسي که بر اين منطقه تسلط داشته باشد به طور بالقوه قدرت برتر جهاني خواهد بود.
وي يادآور شد: جنگ جهاني اول در پي طمع و چشمداشت قدرت‌هاي جهاني به منطقه غرب آسيا به وقوع پيوست و به دليل انرژي‌هاي موجود در اين منطقه بود که دنياي غرب به دنبال احياي چرخ صنعتي کارخانجات نظامي خود افتاد.
به گزارش ايرنا، نخبگان عالي رتبه کشوري و لشکري براي شرکت در همايش قدرت‌هاي بزرگ و امنيت منطقه‌اي در غرب آسيا در دانشگاه و پژوهشگاه عالي دفاع ملي و تحقيقات راهبردي وابسته به ستاد کل نيروهاي مسلح حاضر شدند.
اين همايش به همت دانشگاه و پژوهشگاه عالي دفاع ملي‏‌ و تحقيقات راهبردي و دبيرخانه دائمي کنفرانس امنيتي تهران برگزار شده است.
نقش ايالات متحده آمريکا، روسيه، چين، اتحاديه اروپا و ناتو در امنيت منطقه غرب آسيا، غرب آسيا در اسناد راهبردي قدرت هاي بزرگ و نقش قدرت هاي بزرگ در آينده تحولات امنيت منطقه غرب آسيا از محورهاي اصلي برگزاري اين همايش يکروزه است.
همچنين قرار است در اين همايش سردار سرلشکر پاسدار محمد باقري رييس ستاد کل نيروهاي مسلح، سردار سرتيپ پاسدار حسين سلامي جانشين فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، سردار سرتيپ پاسدار احمد وحيدي رييس دانشگاه و پژوهشگاه عالي دفاع ملي و تحقيقات راهبردي، سيد عباس عراقچي معاون امور حقوقي و بين الملل وزير امورخارجه و سيد علاءالدين بروجردي رييس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي به ايراد سخنراني بپردازند.
برگزاري پنل آمريکا، پنل قدرت هاي آسيايي(روسيه، چين و هند)، پنل حوزه خليج فارس و ايران، پنل حقوق بين الملل، قدرت هاي نو ظهور و پنل اروپا(اتحاديه اروپا و ناتو) از ديگر اهداف اين همايش يکروزه است.
در اجرا و برگزاري اين همايش يکروزه مرکز تحقيقات راهبردي دفاعي، مرکز بررسي هاي استراتژيک امنيت ملي، مرکز بررسي هاي استراتژيک رياست جمهوري، دانشگاه تهران، دانشگاه شهيد بهشتي، دانشگاه علامه طباطبايي، شوراي راهبردي روابط خارجي، مرکز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي، دانشگاه اطلاعات و امنيت ملي، دانشگاه جامع امام حسين(ع)، دانشگاه علوم انتظامي، انجمن ژئوپلتيک، دفتر مطالعات سياسي و بين المللي و دانشکده علوم و فنون فارابي همکاري و مشارکت دارند.
ادامه دارد..
اجتمام(3)**7029**1569**خبرنگار: فرهاد شرف پور **انتشار: علي حبيبي
**آگاهي از آخرين اخبار اجتماعي و حوادث ايران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعي ايرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۹۹۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژنرال صهیونیست: السنوار به دنبال بیرون راندن ما از نوار غزه است/ایران تهدیدی بزرگ برای اسرائیل

یک ژنرال رژیم صهیونیستی ضمن مخالفت با حمله به رفح، به نقش راهبردی «یحیی السنوار» (رهبر حماس در غزه) در مدیریت نبرد با وجود گذشت ماه‌ها از جنگ اشاره و تاکید کرد که وی به دنبال بیرون راندن صهیونیست‌ها از نوار غزه است.

رای الیوم با اشاره به افزایش شکاف و دو دستگی در اردوی صهیونیست‌ها نوشت: با تداوم جنگ غزه و حملات حزب الله به شمال سرزمین‌های اشغالی و تبدیل شدن آن به منطقه اشباح، دامنه انتقادات از کابینه بنیامین نتانیاهو افزایش یافته و فشار‌ها بر آن تشدید شده، به ویژه آنکه ارتش اشغالگر به اهداف جنگ در زمینه نابودی حماس و آزادی اسرا دست نیافته است.

در این زمینه «عاموس گلعاد» ژنرال احتیاط و رئیس مرکز راهبردی در دانشگاه «رایخمن» رژیم صهیونیستی و رئیس سابق دایره سیاسی و امنیتی وزارت امنیت این رژیم به نقش راهبردی «یحیی السنوار» در مذاکرات مبادله اسیران اشاره کرد.

این ژنرال صهیونیست اذعان کرد: السنوار به دنبال خروج ما از غزه است؛ او دستاورد‌های راهبردی زیادی کسب کرده و توان خارج کردن ما از غزه به طور کامل را هم دارد. کابینه هیچ راهبردی در جنگ ندارد.

وی افزود: استراتژی السنوار بازگشت به قدرت است و ما اصرار بر بازگردانیدن اسیران داریم. اگر ما اسیران را نجات ندهیم، پیروزی در کار نخواهد بود. هرکاری برای برگرداندن اسیران باید انجام دهیم، به ویژه نظامیانی که ما مدیون آنها هستیم. ما باید اهداف راهبردی زیادی کسب کنیم که در راس آنها، ایران است؛ کشوری که قدرتمند شده و تهدیدی بزرگ برای ما و نیز جبهه شمالی است.

این ژنرال صهیونیست ضمن مخالفت با حمله به رفح بیان کرد: ورود به رفح تضمین کننده بازگشت اسیران نیست و این کار راهبردی نیست. ما استراتژی نداریم. بیش از شش ماه از جنگ گذشته و همچنان السنوار برای ما شرط می‌گذارد و ما منتظر پاسخ او هستیم و این به دلیل نبود راهبرد است.

گلعاد اضافه کرد: اگر بدون هماهنگی با مصری‌ها و آمریکایی‌ها به رفح حمله کنیم، راهکاری برای جبهه شمالی نخواهیم داشت و جنگی ادامه خواهد داشت؛ جنگی که دامنه آن به کل اسرائیل گسترش خواهد یافت. ما اتحاد راهبردی را از دست خواهیم داد و امکان توسعه صلح و توان مقابله با تهدید اصلی را نخواهیم داشت. تهدید اصلی ایران است.

بر اساس این گزارش، «عاموس هارئیل» تحلیلگر امور نظامی روزنامه صهیونیستی هاآرتص نیز ضمن تاکید بر ضرورت انجام توافق مبادله اسیران و مخالفت با حمله به رفح، دغدغه کنونی نتانیاهو را حکم بازداشتی دانست که دیوان بین المللی کیفری علیه آن و رهبران سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی صادر می‌کند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • سکوی «تامین و تولید» راه‌اندازی می‌شود/ تبیین ظرفیت‌های ایران
  • سرلشکر باقری: جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • رونمایی از سند راهبردی شیراز همزمان با روز بزرگداشت شاهچراغ (ع)
  • تصادف منجر به فوت با گواهینامه جعلی قتل عمد محسوب می‌شود؟
  • ژنرال صهیونیست: السنوار به دنبال بیرون راندن ما از نوار غزه است/ایران تهدیدی بزرگ برای اسرائیل
  • دانشجویان آمریکایی، خواستار انتفاضه جهانی
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت
  • ایهود باراک: حمله به رفح یک اشتباه بزرگ راهبردی است
  • همایش بزرگ زائران حج تمتع منطقه کاشان برگزار شد
  • تظاهرات دانشگاهی، مهم‌ترین عنصر تحلیل قدرت آمریکا