Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اين وهابي در بخشي از سخنانش بيان مي کند: علماي اهل سنت اعتقاد دارند ايمان و تقوا و پرهيزکاري و اسلام داعش از شما رافضي ها بهتر است!
به گزارش جام نيوز، موفقيت هاي اخير جبهه مقاومت در عراق و سوريه و گرايش مسلمانان جهان به اهل بيت عليهم السلام و حضور گسترده عاشقان سيدالشهدا در مراسم اربعين حسيني در کربلا، همه و همه دست در دست يکديگر داده تا بغض و کينه وهابيت از شيعيان دوچندان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرقه وهابيت که تبلور عيني آن در گروه تروريستي داعش خلاصه مي شود، توان ديدن شکوه و عزت مسلمانان واقعي را ندارند و با هر بهانه اي به تخريب چهره شيعيان دست مي زنند.
در اين شبکه وهابي، مجري پليد برنامه براي تطهير چهره داعش، مجبور به بيان دروغي مي شود که حتي همقطاران او هرگز اين سخن را بيان نکرده اند.
اين وهابي در بخشي از سخنانش بيان مي کند: علماي اهل سنت اعتقاد دارند ايمان و تقوا و پرهيزکاري و اسلام داعش از شما رافضي ها (شيعيان) بهتر است!
در اثبات خباثت باطني اين وهابي همين بس که وي اين دروغ خود را به همه علماي اهل سنت نيز نسبت داده و با الفاظي توهين آميز، داعش را بسيار برتر از شيعيان معرفي مي کند!
ناگفته نماند اين مجري وهابي که تا کنون برنامه هاي زيادي در دفاع از جنايات داعش و ترويج اعتقادات باطل آنها پخش کرده است.
گفتني است علماي اهل سنت همواره بر مخالفت با وهابيت و جدادانستن آنها از اهل سنت تاکيد دارند و بيان مي کنند: فرقه وهابيت خوارج اين دوره از زمان هستند.
آنچه در پي مي‌آيد، بخشي از اظهارات شخصيت‌هاي برجسته سياسي منطقه در مورد بحران اين روزهاي عراق است:
رئيس شوراي استانداري صلاح‌الدين: داعش مدافع اهل سنت نيست
«احمد الکريم»، رئيس شوراي استانداري صلاح‌الدين در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري فارس در بغداد تصريح کرد که نيروهاي امنيتي و ارتش و پليس عراق پيشروي‌هاي چشمگيري را در نبردهاي جاري عليه گروه تروريستي داعش محقق کردند و اين عناصر اين گروه تروريستي در حال فرار به سمت مناطق الجزيرة و کوه‌هاي حمرين هستند و هم اکنون اغلب مناطق از لوث وجود داعش پاکسازي و آزاد شده‌اند.
الکريم با بيان اينکه پس از تامين امنيت شهر «القضاء» و پاکسازي کامل آن از عناصر داعش پيشروي نيروهاي امنيتي و نظامي عراق به سمت بيجي و الشرقاط با هدف آزادي سازي آنها آغاز خواهد شد، تاکيد کرد که هماهنگي بسياري بالايي ميان عشاير تکريت با نيروهاي امنيتي و نظامي و ارتش عراق وجود دارد و اين عشاير همچنان نقش اساسي و محوري را در آزادسازي استان از لوث وجود داعش ايفا مي‌کنند.
داعشي‌ها با لباس‌زنانه و خودرو خانوادگي از صلاح‌الدين فرار مي‌کنند رئيس شوراي استانداري صلاح‌الدين با اشاره به اينکه ظرف ساعات آينده تمام مناطق اين استان از تروريست‌هاي داعشي پاکسازي خواهد شد و بسياري از آنها در پوشش لباس زنانه و خودروهاي خانوادگي و غير نظامي در حال فرار از اين استان هستند، گفت: داعش، گروه تروريستي است که مورد حمايت کشورهاي منطقه است و تلاش دارد، منطقه را به هرج و مرج و آشوب بکشاند و بدون ترديد برخلاف آنچه برخي تبليغ مي‌کنند، براي حمايت و دفاع از اهل سنت پاي به عراق نگذاشته است، بلکه سازمان تکفيري است که در پوشش دين و مذهب از کشتن هيچ کس و غارت هيچ چيز واهمه ندارد و اسلام از آنها مبراست.
عضو پارلمان افغانستان:«داعش» خطرناک‌تر از القاعده و طالبان
«خداداد عرفاني» عضو پارلمان افغانستان در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاري فارس در کابل، با اشاره به افزايش فعاليت‎هاي تروريستي گروه داعش در منطقه گفت: آمريکا و همپيمانان آن کشور مي‎خواهند توسط اين گروه تروريستي منطقه را ناامن سازند.
عرفاني افزود: داعش يک گروه تروريستي است که توسط کشورهاي متحد و همپيمان آمريکا تأمين و تجهيز شده و براي جنگ و ناامن‎سازي منطقه فعاليت دارند.
به اعتقاد وي، برخي کشورهاي عربي با تمام توان از داعش حمايت مي‌کنند زيرا اين کشورها همواره در تلاش شکست کشورهاي منطقه به ويژه کشورهاي غير همسو با خود هستند.
اين عضو پارلمان افغانستان تأکيد کرد: داعش نيز مانند گروه‎هاي تروريستي از جمله طالبان و القاعده، با حمايت‎هاي مالي و سياسي برخي کشورهاي عربي و آمريکايي در حال رشد و بزرگ شدن است.
وي در ادامه با تأکيد بر اينکه داعش از سوي آمريکا نيز حمايت مي‎شود، تصريح کرد: آمريکا براي برقراري و به دست آوردن منافع خود از گروه‎هاي تروريستي را حمايت مي‎کند.
به اعتقاد عرفاني، يکي از سياست‌هاي آمريکا حضور نظامي در مناطق کليدي جهان است و به همين منظور در عراق حضور نظامي پيدا کرد اما پس از آن که دولت اين کشور حضور نظامي آمريکا را نپذيرفت، اين کشور با يک ناکامي بزرگ مواجه شد.
وي تصريح کرد: آمريکا با حمايت از داعش هم‎اکنون در تلاش براي ناامن‎سازي منطقه و عراق است تا بتواند حضور نظامي پيدا کرده و منافع سياسي و اقتصادي خويش را از اين کشور به دست آورد.
اين عضو پارلمان افغانستان در ادامه تأکيد کرد: داعش نشان داد که مي‎تواند يک گروه بزرگ و خطرناک تروريستي در منطقه باشد و امنيت و ثبات را از اين منطقه جغرافيايي بربايد.
عرفاني معتقد است: با آنکه داعش برخي حملات بزرگ را در کشورهاي عربي به ويژه عراق انجام داده اما اين گروه نمي‎تواند به عنوان يک گروه بزرگ تروريستي و يک مکتب فکري در منطقه فعاليت داشته و به حيات خود ادامه دهد.
وي در ادامه تأکيد کرد: يکي از دلايلي که داعش با شکست مواجه خواهد شد، ضعف مديريتي در اين گروه است، زيرا اين گروه همواره و هميشه به دستورات حمايت کنندگان خود عمل نمي‎کند.
وي افزود: داعش گروه خطرناک و در عين حال تندروتر از طالبان و القاعده است که همين امر سبب فناي اين گروه در منطقه خواهد شد.
خداداد عرفاني در پايان سخنان خود تصريح کرد که اگر ضعف مديريتي داعش برداشته شده و حمايت‎هاي آمريکا و برخي کشورهاي عربي از اين گروه تروريستي ادامه يابد، بدون شک افغانستان و شماري از کشورهاي منطقه نيز هدف تهديدات امنيتي بيشتري قرار خواهند گرفت.
سخنگوي پيشمرگه: عمر داعش طولاني نيست
«جبار ياور» سخنگوي نيروهاي پيشمرگه اقليم کردستان عراق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري فارس در اربيل، در خصوص ماهيت گروه تروريستي دولت اسلامي عراق و شام (داعش) اظهارداشت: داعش يک گروه تروريستي است که بخشي از خاک عراق و سوريه را هدف حملات تروريستي قرار داده و کردستان عراق را نيز را نيز يکي از ولايت‌هاي خود مي‌داند.
ي تاکيد کرد: نيروهاي پيشمرگه در مرزهاي اقليم کردستان و مناطقي که به دنبال عقب‌نشيني ارتش عراق به کنترل آنها در آمده، با شبه نظاميان تروريست داعش درگير هستند.
جبار ياور درباره آينده گروهک تروريستي داعش در عراق نيز خاطر نشان کرد: طول عمر گروه‌هاي تروريستي از جمله داعش زياد نخواهد بود، اگر مناقشات موجود در بين گروه‌ها و جناح‌هاي مختلف عراقي از طريق گفت‌وگو و در چارچوب يک دولت فراگير ملي پايان بپذيرد اين گروه‌ها جايي در ميان مردم عراق نخواهند داشت.
پژوهشگر عراقي: داعش موصل را به بعثي‌ها سپرد
عبدالخالق پژوهشگر عراقي گفت: اولاً نحوه تصرف موصل به دست داعش آن هم بدون شليک حتي يک گلوله نشان مي‌دهد که ارتش خيانتکاري متشکل از 30 هزار سرباز و افسر و 30 نيروي امنيتي وجود داشتند که محل انجام وظيفه و ماموريت خود را هنگام حمله داعش ترک کرده بودند، آنها در واقع پيش از حمله داعش ماموريت يافته بودند تا به خانه‌هاي خود باز گردند و سربازان زير دست خود را نيز مرخص کرده بودند، اين درحالي است که برخي از آنها نيز به داعش ملحق شده بودند و اين جداي از کانون‌هاي خفته‌اي است که منتظر ساعت صفر بودند تا ماموريت خود را به صورت حساب شده و با نهايت دقت به انجام برسانند.
دوم اينکه پس از سقوط موصل، داعش اداره اين شهر را به دست بعثي‌ها سپرد، در حالي‌که عناصر داعش به جنايات خود عليه اهالي در صورت عدم همراهي با آنها و عدم تسليم شدن ادامه دادند، به گونه‌اي که حتي روحانيون اهل سنت نيز از دست جنايات آنها در امان نماندند و همه از ديگر جنايات آنها اطلاع کامل دارند و نيازي به بيان آنها نيست و تمام اين جنايات زنده کننده جنايات بعثي‌ها در تعامل با مردم عراق طي سال‌هاي گذشته بود.
وزارت داخلي نوار غزه: «داعش» در غزه وجود خارجي ندارد
سخنگوي وزارت امور داخلي دولت حماس در غزه هر گونه وجود خارجي عناصر «داعش» در نوار غزه را تکذيب کرد.
«اياد البزم» سخنگوي وزارت امور داخلي دولت حماس در غزه نفوذ برخي از عناصر گروه تروريستي «داعش» از شبه جزيره سينا در مصر از طريق تونل‌ها به نوار غزه را تکذيب کرد.
البزم در صفحه فيس بوک خود نوشت که اظهارات منبع امنيتي مصري مبني بر ورود برخي از عناصر گروه تروريستي داعش از طريق تونل‌هاي نوار غزه به صحراي سينا کذب و محض و افترا و ادامه سياست تخريب وجهه نوار غزه است.
تحليلگر قرقيز:«تل‌آويو» داغ‌ترين مشتري داعش در منطقه؛ تلاش پنتاگون براي تجهيز تروريست‌ها
«اسن اوسوب عليف» رئيس مرکز پژوهشي «Prudent Solutions» در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاري فارس در بيشکک گروه تروريستي «داعش» را دست‌پروده آمريکا و متحدان عرب آن دانست که در راستاي منافع واشنگتن به منظور تشديد اختلاف بين تشيع و تسنن عمل مي‌کند.
به گفته اين تحليلگر سياسي قرقيز، در حال حاضر مهم‌ترين تهديد تروريسم در جهان گروه «داعش» بوده که در پي شکست سياست‌هاي آمريکا در عراق، به دنبال تشديد درگيري بين مسمانان شيعه و سني در اين کشور و ساير مناطق است؛ ضمن اينکه اقدامات آنها نشان‌دهنده سياست‌هاي تفرقه‌افکنانه کاخ سفيد در ميان مسلمانان است.
رئيس مرکز پژوهشي «Prudent Solutions» تشديد اختلافات قومي در عراق و اجراي طرح‌هاي آمريکا درباره ضربه زدن به يکپارچگي عراق و تلاش براي تجزيه آن را از ديگر اهداف ترسيم شده براي اين گروه تروريستي از جانب هدايت‌کنندگان منطقه‌اي و جهاني آن برشمرد.
اين کارشناس قرقيز در پاسخ به اين پرسش فارس که با توجه به جنايت‌هاي گروه تروريستي داعش عليه مسلمانان و مسحيان، در پس‌زمينه برنامه‌هاي اربابان اين گروه چه اهدافي دنبال مي‌شود، تصريح کرد: واضح است که آنان در درجه نخست به دنبال تشديد اختلاف و درگيري بين شيعه و سني هستند.
وي در ادامه اظهار داشت: حقوق بشر تنها در زماني که براي غرب سودمند باشد، مورد استفاده قرار مي‌گيرد و هنگامي که به نفعشان نباشد، همگي سکوت مي‌کنند و اگر به طور ناگهاني تروريست‌ها در جايي که با منافع آنها تضادي نداشته باشد دوباره مرتکب جنايت شوند، آنها نيز خاموش مي‌مانند.
به باور رئيس مرکز پژوهشي «Prudent Solutions»، در آن هنگام شوراي امنيت سازمان ملل هيچ قطعنامه‌اي صادر نمي‌کند با اين استدلال که اين حملات را «جبهه‌النصره» داعش و ديگر سازمان‌ها انجام مي‌دهند و هيچ اقدامي صورت نمي‌گيرد بنابراين نبايد انتظار هيچ گام مثبتي را از سوي آنها در اين زمينه داشت.
عضو مجمع تحقيقات اسلامي مصر:«داعش» نماينده «اهل سنت» نيست/ سلاح داعش عليه مسلمانان
«محمد الشحات الجندي»، انديشمند اسلامي و عضو مجمع تحقيقات اسلامي مصر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري فارس در قاهره تاکيد کرد که داعش گروه تروريستي است که خط مشي خشونت و قتل و کشتار را سرلوحه خويش قرار داده و سلاح خود را به روي مسلمانان نشانه رفته است و اين اقدامي تحريم شده در اسلام است.
به همين منظور الجندي خواهان اتحاد و همبستگي تمام نيروهاي جهان اسلام براي مقابله با اين گروه تروريستي شد، چون بر هيچ کس پوشيده نيست که داعش بر راه باطل است.
اين انديشمند اسلامي تاکيد کرد که داعش نماينده اهل سنت نيست، بلکه خود را تحت اين عنوان معرفي مي‌کند، چون اهل سنت هيچ‌گاه حق جنگيدن و مبارزه کردن با شيعيان را ندارند و اين امر نمي‌تواند،‌ بهانه‌اي به دست آنها دهد تا عراق را نا امن کنند.
الجندي افزود: داعش با اين اقدامات خود نشان مي‌دهد که اسلام دين گفت‌وگو و مذاکره نيست و تنها راه حل اختلافات در آن جنگ و کشتن ديگران است و در واقع بايد گفت که اين گروه تروريستي، گروهي است که ضربه بزرگي به اسلام مي‌زند، چون دين را براساس برداشت‌هاي خود تفسير مي‌کنند و تنها درپي قدرت و نفوذ هستند.
وي درباره سکوت جامعه بين المللي درباره حوادث جاري در عراق گفت: آنگونه که شواهد نشان مي‌دهد، اين گروه ابزاري در دست قدرت‌هاي امپرياليستي غربي است، چون داعش پياده کننده اهداف و خواسته‌هاي آمريکا و غرب در منطقه است که مهمترين آن در تضعيف مسلمانان نمود پيدا مي‌کند که به سود رژيم صهيونيستي است.
وزارت حقوق بشر عراق: به ثبت جنايات «داعش» ادامه مي‌دهيم
وزارت حقوق بشر عراق تاکيد کرد که اين وزارتخانه همچنان به ثبت و مستند سازي جنايات گروه تروريستي داعش در مناطق مختلف اين کشور جهت ارائه آنها به نهادها و سازمان‌هاي جامعه بين المللي ادامه مي‌دهد. «کامل امين»، سخنگوي وزارت خارجه عراق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري فارس در بغداد تاکيد کرد که اين وزارتخانه در ادامه ثبت و مستند سازي جنايات گروه تروريستي «داعش» در مناطق تحت تصرف اين گروه ادامه مي‌دهد.
امين ادامه داد: اين وزارتخانه همچنين به ارتباط و تماس خود با سازمان ملل و ديگر سازمان‌ها و نهادهاي بين المللي و منطقه‌اي با هدف ارائه اين جنايات و نقض‌ حقوق بشر که براي همه آشکار و عيان است، ادامه مي‌دهد.
کارشناس مرکز الاهرام: داعش بهانه حضور آمريکا در عراق
«سعيد اللاوندي»، کارشناس مرکز مطالعات سياسي و استراتژيک الاهرام با محکوم کردن دخالت آمريکا در عراق تاکيد کرد که آمريکا هيچ‌گاه از عراق خارج نخواهد شد و اين امري آشکار و عيان براي همه است که آمريکا از نفت عراق چشم پوشي نخواهد کرد و داعش دستاويزي براي آمريکا جهت حضور در عراق است، همانگونه که القاعده را دستاويزي براي دخالت در افغانستان قرار داد.
شخصيت‌هاي اسلامي و مسيحي فلسطين اشغالي در بيانيه‌اي:«داعش» براي دوري اذهان از خطر اسرائيل، آتش جنگ را بين مسلمانان برافروخته است
جمعيت شخصيت‌هاي اسلامي و مسيحي فلسطين اشغالي در بيانيه‌اي تاکيد کرد که گروه تروريستي «داعش» ساخته و پرداخته آمريکا براي مشغول کردن مسلمانان از خطر صهيونيسم و حفظ موجوديت رژيم صهيونيستي است.
در اين بيانيه آمده است: قضيه فلسطيني به دليل تشديد و افزايش تجاوزهاي رژيم صهيونيستي عليه ملت فلسطيني و مقدسات اسلامي و مسيحي در شرايط بسيار سختي به سر مي‌برد.
در اين شرايط گروه‌هاي تروريستي تکفيري از جمله داعش آتش جنگ عليه اعراب و مسلمانان را برافروخته‌اند تا با مشغول کردن آنها با يکديگر خطر را از رژيم صهيونيستي دور کنند.
عجيب آن است که حملات صهيونيستي که ملت فلسطين و مقدسات و کليساهايش را هدف گرفته است، بدون واکنش گروه‌هاي مدعي مسلماني مانند داعش مواجه است که به نام اسلام و جهاد مقدس به قتل و کشتار کودکان و سالمندان مي‌کنند.
تضعيف جهان اسلام براي تأکين امنيت رژيم صهيونيستي ما کاملاً مي‌دانيم که دليل اصلي حمايت غرب از اين گروه‌هاي تکفيري تضعيف جهان اسلام با هدف تضمين امنيت رژيم صهيونيستي است، همانگونه که باور داريم دشمن تلاش مي‌کند، با برافروختن آتش فتنه‌هاي طايفه‌اي و سياست ديرينه خود، «تفرقه بيانداز و حکومت کن» را در جهان عرب و اسلام پياده کند.
اين بيانيه در ادامه افزوده است، اين گروه‌هاي تکفيري ساخته و پرداخته غرب هيچ‌گاه خواهان وحدت و يکپارچگي جهان اسلام نبوده و تلاش دارند، با برافروختن آتش ميان کشورهاي اسلامي و عربي و آنها را از خطري که رژيم صهيونيستي براي آنها دارد، غافل کنند.
به همين منظور اين بيانيه از تمام علما و روحانيون و موسسات و نهادهاي اسلامي و مسيحي فلسطين اشغالي مي‌خواهد به مقابله با اين گروه ضاله بپردازند که تلاش دارد، با تحريف نگاه‌ها از مهمترين قضيه جهان اسلام و عرب، مسلمانان را به نشانه گرفتن سلاح‌هايشان به روي يکديگر وادارد.
همچنين اين بيانيه نسبت به خطر اين گروه‌هاي تکفيري عليه وحدت و يکپارچگي جهان اسلام و مبارزه با آنها به هر طريق ممکن هشدار داده است.
رئيس حزب صوفي «النصر» مصر: «داعش» بازوي نظامي آمريکا براي تجزيه عراق است
شيخ الازهر در بيانيه‌اي اعلام کرد که حوادث جاري در عراق و تشديد اختلافات طايفه‌اي و مذهبي در اين کشور را با نگراني بسيار دنبال مي‌کند و از تمام طرف‌هاي عراقي خواست مفهوم توافق و تفاهم را ميان گروه‌ها و طيف‌هاي مختلف جامعه عراق احيا کنند.
در اين بيانيه الازهر از تمام مسئولان امر خواست هرآنچه در توان دارند، براي مقابله با ريختن خون بيگناهان در عراق از هر دين و آيين و مذهب و نژادي و در هر منطقه جغرافيايي انجام دهند و به شدت با هرگونه تعدي و تجاوز به رهبران و يا موسسات و نهادي ديني و مذهبي براي حفظ وحدت امت اسلامي مقابله کنند.
در اين راستا «محمد صلاح زايد»، رئيس حزب صوفي «النصر» مصر تصريح کرد: داعش بازوي نظامي آمريکا و اروپا در عراق است.
وي در اين خصوص توضيح داد: هنگامي‌که اتحاد شوروي سابق افغانستان را اشغال کرد، آمريکا به تشکيل القاعده در سال 1979 ميلادي اقدام کرد و از آن حمايت مالي و نظامي بعمل آورد و نيروهاي آن را آموزش داد تا اينکه آنها توانستند، نظاميان شوروي سابق را از افغانستان بيرون کنند.
زايد در ادامه اين سوال را مطرح کرد که آيا منطقي است که داعش در همه جا از جمله عراق و سوريه مبارزه کند و در آن واحد بتواند، پيروزي‌هايي را محقق کند؟
وي تاکيد کرد: تمام تروريست‌هايي که از اروپا راهي عراق مي‌شوند، در سطحي بالا آموزش ديده‌اند و مزدور غرب هستند و در صفوف داعش مبارزه مي‌کنند.
زايد افزود: آنچه هم اکنون در عراق به واسطه داعش در حال انجام است، آخرين اقدامات و تلاش‌ها به سود آمريکا و اسرائيل است و دليل اين مدعا فروش نفت اقليم کردستان به اسرائيل و تصميم آمريکا به ارسال 300 مشاور نظامي به عراق است که اين رقم آشکار است و در خفا بدون ترديد بيش از اينهاست و چه بسا اين امر مقدمات تقسيم عراق باشد.
نماينده پارلمان عراق: طرح سعودي‌-‌داعشي جايگزين طرح ترکي‌-قطري در عراق شده است
«محمد الصيهود»، نماينده پارلمان عراق از فراکسيون ائتلاف دولت قانون تصريح کرد: آنچه در عراق رخ مي‌دهد، اجراي طرح سعودي – داعشي است که جاي طرح ترکي – قطري را گرفته، اما سرانجام آن موجب بيرون راندن خاندان «نجيفي» رئيس پارلمان عراق از کشور و برملا کردن نقش وي در اين بازي‌ها خواهد بود.
اين نماينده پارلمان عراق افزود: اقليم کردستان مجري طرح ترکي – قطري بود و ابزارهاي اجرايي آن برخي مقامات کُرد و آل نجيفي بودند و هدف از آن تقسيم عراق به سه کشور کُردنشين، سني‌نشين و شيعي‌نشين بر اساس نقشه جديد خاورميانه بود، اما طرح سعودي – داعشي اجازه اجراي اين طرح را نداد و آن را به سرعت در نطفه خفه کرد.
الصيهود گفت: آنچه هم اکنون داعشي‌هاي مورد حمايت عربستان سعودي در پي اجراي آن هستند، تشکيل اقليمي سني در عراق نيست، بلکه هدف آنها تشکيل دولتي وهابي است، تاکنون عربستان نشان داده که در اجراي طرحش موفق بوده، چون توانسته آل النجيفي را از بازي خارج کند.
وي توضح داد: وهابيت سلفي به معناي اهل سنت به طور عام نيست، بلکه به طور خاص وهابيت سعودي داعشي است که فرهنگ آن فرهنگ قتل و کشتار است.
نماينده پارلمان عراق:داعش مزدور ديگر کشورهاست
«شاکر الدراجي» نماينده پارلمان عراق از فراکسيون ائتلاف دولت قانون افزود: هم اکنون گروه‌هاي تروريستي فعال در عراق از جمله داعش و القاعده و بعثي‌ها از سلاح‌هاي آمريکايي استفاده مي‌کنند که به ويژه به دست گروه‌هاي تروريستي مسلح فعال در سوريه رسيده تا از آنجا به دست تروريست‌هاي فعال در عراق برسد و اين موضوعي است که دولت عراق بارها خطر آن را به طرف‌ آمريکايي يادآور شده و تاکيد کرده که اين سلاح‌ها سرانجام عليه مردم عراق استفاده خواهند شد.
اين نماينده پارلمان عراق افزود:‌ طرف آمريکايي با عدم اجراي توافقنامه استراتژيک دو جانبه امضا شده بين دو طرف که آمريکا را ملزم مي‌کند، سلاح‌هاي مورد نياز بغداد را در اختيار آن بگذارد، در واقع از دولت عراق و حمايت مردمش از هرگونه تجاوز و تعدي خارجي چشم پوشي کرده است.
وي ادامه داد: آنچه امروز در عراق رخ مي‌دهد، تجاوز خارجي است، چون عناصر داعش مزدوران کشورهاي ديگر هستند که براي کشتار مردم عراق پاي به اين کشور گذاشته‌اند و در اين راه اگر آمريکا به تعهدات خود عمل نکند، عراق به دنبال کشورهاي ديگري براي تامين نيازهاي تسليحاتي خود خواهد رفت.
نماينده پارلمان لبنان: پر کردن شکاف رياستي و حفظ مراکز حکومتي، لبنان را از خطر داعش حفظ مي‌کند
«ميشل موسي»، نماينده پارلمان لبنان از فراکسيون «توسعه و آزادي»: همگي از نفوذ داعش در لبنان بيم دارند و تنها راه مقابله با اين خطر پر کردن شکاف انتخابات رياست جمهوري و فعال کردن موسسات و دستگاه‌هاي امنيتي در سريع‌ترين وقت ممکن است.
وزارت حقوق بشر عراق: جنايات داعش در نشست امروز ژنو مطرح مي‌شود
وزارت حقوق بشر عراق اعلام کرد که هيأتي را راهي ژنو کرده است تا جنايات گروه تروريستي داعش عليه شهروندان عراقي در مناطقي که به تصرف اين گروه درآمده است، را مطرح کند.
«کامل امين»، سخنگوي وزارت حقوق بشر عراق با بيان اين مطلب تصريح کرد که وزارتخانه متبوعش به همراه وزارت خارجه عراق هيأتي را به همراه مدارک و مستندات و عکس و فيلم که بيانگر جنايات گروه تروريستي داعش مانند قتل‌ها و کشتارها و شکنجه‌ها و آزار و اذيت‌هاي سازمان يافته است را به کنفرانس حقوق بشر که امروز جمعه در ژنو برگزار مي‌شود، جهت طرح و ارائه راهي کرده است.
امين ادامه داد: وزارت حقوق عراق بشر به کار مستندسازي جنايات داعش از طريق منابع و فعالان خود در مناطق تحت سيطره داعش ادامه مي‌دهد، چراکه جنايات داعش نمود آشکار و عيان نقش حقوق بشر است. وي تاکيد کرد: اين موضوع به شکلي مستقيم و قدرتمند از سوي هيأت عراقي مطرح و از جامعه بين المللي و حقوق بشر خواسته مي‌شود، به نقش خود در برملا کردن جنايات اين گروه و تصويب قطعنامه‌اي ويژه در خصوص مبارزه با تروريسم در مجمع عمومي سازمان ملل تلاش مي‌شود.
امين همچنين گفت: تلاش داريم، طرف‌ها و کشورهاي حامي و کمک کننده اين گروه‌هاي تروريستي و ديگر گروه‌هاي تروريستي مسلح را نيز محکوم کنيم و در مواردي حتي مورد بازخواست قرار دهيم.
وي تاکيد کرد که تاکنون نيم ميليون نفر از اهالي استان نينوا از خانه و کاشانه خود به دلليل تصرف مناطق مختلف اين استان به دست داعش آواره شده‌اند و خروج اهالي از مناطق مختلف نينوا همچنان ادامه دارد.
کارشناس مرکز مطالعات الاهرام: داعش منطقه را تهديد مي‌کند
«محمد السعيد ادريس»، کارشناس مرکز مطالعات سياسي و استراتژيک الاهرام و نماينده سابق پارلمان مصر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري فارس در قاهره تصريح کرد که خطر ترويسم داعش منطقه خاورميانه را به شدت تهديد مي‌کند و پس از ربودن تعدادي از اتباع ترکيه در موصل تهديدي مستقيم عليه منافع اين کشور به شکلي خاص به شمار مي‌آيد.
وي تاکيد کرد که تجاوز گروه تروريستي داعش عليه بارگاه‌هاي مقدس شيعيان هشدار يک فاجعه بزرگ را مي‌دهد، چون شيعيان اجازه نمي‌دهند که به مقدسات آنها توهين شود و ادامه چنين وضعيتي بدون ترديد جنگ داخلي را در عراق به دنبال خواهد داشت.
رئيس مرکز مؤسسات جامعه مدني کويت: خطر داعش نه تنها عراق که تمام منطقه را تهديد مي‌کند
«انور الرشيد»، رئيس مرکز موسسات جامعه مدني کويت تصريح کرد: در اين ترديد نيست که گروه تروريستي داعش خطري نه تنها عليه عراق بلکه براي تمام منطقه به شمار مي‌آيد.
الرشيد افزود: بدون ترديد کشورهاي عربي حوزه خليج فارس از اين گروه احساس خطر مي‌کنند و به همين دليل ما با جديت خواهان بررسي اوضاع جاري در عراق پس از نزديک شدن اين گروه به دروازه‌هاي بغداد هستيم.
وي در ادامه از کشورهاي عربي حوزه خليج فارس خواست تا موضع متحد و يکپارچه‌اي در قبال خطر و تهديد گروه تروريستي داعش اتخاذ کنند و تصريح کرد که من ايمان و باور دارم که کشورهاي عربي حوزه خليج فارس بايد موضع متحد و يکپارچه‌اي در برابر اين گروه اتخاذ کنند و هيچ گزينه ديگري در اين خصوص وجود ندارد. الرشيد ابراز اميدواري کرد: روزي فرا برسد که ملت عراق و تمام منطقه از تهديد و خطر اين گروه رهايي يابد. تروريست‌هاي داعش از هفته گذشته با تسلط بر بخش اعظم استان نينوا اعلام کرده‌اند که قصد حمله به بغداد و تصرف آن را دارند.
فعال سياسي بحريني:خواهان شکايت از وزير بحريني به خاطر حمايت وي از «داعش» هستيم
«ابراهيم العرادي»، فعال سياسي و حقوقدان بحريني از دولت عراق خواست تا ضمن تقديم شکايتي به پليس بين الملل خواستار بازداشت «سميره رجب»، وزير اطلاع رساني و سخنگوي رسمي حکومت بحرين شود که عناصر گروه تروريستي داعش را به «انقلابيون عليه ظلم و جور» توصيف کرده بود.
العرادي افزود: وزير اطلاع رساني بحرين ماهيت واقعي و انديشه‌هاي حقيقي خود را در برابر افکار عمومي جهان عرب آشکار کرد و نشان داد که وي از هواداران و طرفداران تکفيري‌هاي داعشي و بازماندگان حزب بعث عراق است.
اين فعال بحريني تاکيد کرد که سميره رجب نماينده ملت بحرين شمرده نمي‌شود و ما از دستگاه قضايي عراق مي‌خواهيم که با شکايت نزد اينترپل به اتهام حمايت و پشتيباني از بزرگ‌ترين گروه تروريستي تهديد کننده امنيت عراق خواستار بازداشت وي شود. وي تاکيد کرد که انقلاب بحرين انقلابي مسالمت آميز عليه افرادي همچون سميره رجب است که انقلابيون بحريني را گروهي تروريستي و مخرب مي‌داند، در حالي‌که داعش را گروهي ضد ظلم مي‌خواند.
العرادي تاکيد کرد که رژيم حاکم بر بحرين و همچنين خاندان آل خليفه متهم به حمايت از تروريسم تکفيري از گذر نمايندگاني است که زمينه ارسال کمک‌هاي مالي براي اين گروه‌ها را فراهم مي‌کنند.
اين فعال بحريني در خصوص اقدام حکومت عراق در شکايت از نظام بحرين در دادگاه بين المللي به اتهام حمايت از داعش گفت: عراق اولين طرفي است که حق تقديم شکايت از هر مسئول در هر کشوري را دارد که از تروريسم در انواع و اشکال آن حمايت مي‌کند و سميره رجب يکي از اين افراد است.
سميره رجب، وزير اطلاع رساني و سخنگوي حکومت بحرين جمعه گذشته در سخناني تصريح کرد، آنچه تحت عنوان داعش در عراق خوانده مي‌شود، بيانگر خواست و اراده مردم اين کشور براي دستيابي به آزادي و کرامت است. اين وزير بحرين درباره حوادث بحرين در صفحه توئيتر خود نوشت که علامت سوال‌هاي بي‌شماري درباره حوادث عراق و پيروزي‌هاي داعش در برابر سکوت بين المللي وجود دارد و نشانه‌هايي دال بر تقسيم عراق به چشم مي‌خورد.
رجب افزوده بود: حوادث الانبار انقلاب عليه ظلم و جوري است که بيش از 10 سال است بر عراق حاکم است و اين از خوي و طبيعت عراقي‌ها نيست که در برابر اهانت و ظلم صبر و سکوت کنند.
مشاور مفتي مصر: «داعش» دستاويزي براي دخالت خارجي در عراق و سوريه است
«ابراهيم نجم»، مشاور مفتي مصر تصريح کرد که گروه تروريستي داعش با انديشه‌هاي افراط گرايانه خود بسياري از جوانان را تحت عنوان دين گمراه کرد و امارتي که تلاش دارد آن را بنا کند، چيزي جز تحريف دين و نابودي کشورها و ريختن خون مردم نيست.
نجم افزود: داعش و ديگر گروه‌هاي تندرو و افراطي در فهم و دريافت شريعت دچار اشتباه شده و راه را به خطا رفتند. آنها در واقع از اين متون و نصوص براي توجيه اقدامات جنايتکارانه خود استفاده مي‌کنند و از ارتکاب هيچ جنايتي واهمه ندارند.
وي با تاکيد بر حرام بودن خون‌هايي که اين گروه و ديگر گروه‌هاي تروريستي مسلح در کشورهاي مختلف بر زمين مي‌ريزند و موجب تحريف و تخريب وجهه اسلام مي‌شوند، تصريح کرد: بايد با چنين افکار و انديشه‌هاي ويرانگر و مخرب مقابله شود.
نجم تاکيد کرد: اقدامات و جنايت‌هايي که داعش در عراق و سوريه و کشورهاي ديگر دست به آن مي‌زند، تنها به سود دشمنان اسلام است و نابودي و ويراني کشورهاي عربي و اسلامي را در بر دارد و بهانه و دستاويزي به دست بيگانگان مي‌دهد تا در منطقه و کشورهاي آن دخالت کنند.
از سوي ديگر «محمد مختار جمعه» وزير اوقاف مصر نيز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس تصريح کرد که داعش هيچ‌گاه يکباره و بدون حمايت برخي طرف‌هاي منطقه‌اي و بين المللي نمي‌تواند، در منطقه ظاهر شود، طرف‌هايي که هيچ‌گاه نمي‌خواهند، وحدت اسلامي و عربي و امنيت منطقه محقق شود، چون اين عوامل را به زيان منافع خود مي‌بينند.
جمعه تاکيد کرد که اين طرف‌ها در حمايت از اين گروه‌هاي دچار اشتباه شدند، به ويژه آنکه اين گروه‌ها دين را پوششي براي توجيه جنايات خود قرار داده‌اند.
فرمانده عمليات سامرا: 1.5 ميليون نفر براي نبرد با داعش داوطلب شده‌اند
صباح الفتلاوي فرمانده عمليات سامرا اعلام کرد که يک ميليون و نيم داوطلب از سراسر عراق براي نبرد با داعش در سامرا اعلام آمادگي کردند.
فتلاوي گفت که استحکامات زيادي شامل اسحله‌ها مختلف از بغداد به سامراء رسيده است.
وي برخي از اخبار در مورد هجود عناصر داعش به اين شهرستان و افتادن آن به دست داعش را تکذيب و تاکيد کرد که اين شهرستان در اختيار نيروهاي امنيتي و عشاير قرار دارد.
نماينده پارلمان لبنان:گروه‌هاي تکفيري در صدد برافروختن فتنه مذهبي فجيع در عراق هستند
«حسين الموسوي»، نماينده پارلمان لبنان از جناح «وفا به مقاومت» تاکيد کرد که آنچه گروه‌هاي جنايتکار تکفيري در عراق و سوريه دست به آن مي‌زنند، مسئوليت بزرگي بر دوش کشورهاي منطقه و عرصه بين المللي جهت مبارزه با اين خطر بزرگ و فراگير مي‌گذارد که شريعت الهي و ارزش‌هاي اسلامي و بشري را در همه نقاط جهان مورد تهديد قرار مي‌دهد.
الموسوي افزود: اين گروه‌هاي جنايتکار تلاش مي‌کنند، مسلمانان را به فتنه مذهبي و فاجعه‌اي بزرگ سوق دهند که مهمترين هدف آن تعدي و تجاوز به بارگاه‌هاي مطهر فرزندان رسول الله و ائمه هدي است.
نماينده اتحاديه ميهني کردستان عراق: ورود داعش با تسليحات جديد و نيروهاي خارجي
«ناظم دباغ» نماينده اتحاديه ميهني کردستان عراق داعش با استفاده از سلاح‌هاي پيشرفته و نيروهاي خارجي که در اختيار دارد قدرت بيشتري کسب کرده و بتدريج در پي تصرف کل منطقه است.
کارشناس عراقي: سلاح‌هاي در اختيار تروريست‌ها، بيانگر ميزان حمايت خارجي از آنهاست
«ابو الفقار الشمري»، کارشناس امور امنيتي عراقي تاکيد کرد که استفاده گروه‌هاي تروريستي مسلح از سلاح‌هاي پيشرفته بيانگر ميزان حمايت‌هاي صورت گرفته از اين گروه‌ها از سوي کشورهاي منطقه‌اي دشمن عراق است.
وي اين امر را بيانگر ميزان تلاش‌هاي کشورهاي منطقه‌اي خصم عراق براي مقابله با روند سياسي جاري در اين کشور دانست و تاکيد کرد که اين گروه‌ها اکنون تمام تلاش خود را بر انتقال نبردها از مناطق ديگر عراق به بغداد متمرکز کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۱۲۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیروس همتی مجری شبکه آموزش شد

از امروز ۸ اردیبهشت سیروس همتی که معلم ریاضی دبیرستان است اجرای برنامه عصرگاهی شبکه آموزش را به عهده گرفته است. 

در این برنامه که به صورت ام سی از صبح تا عصر هر ساعت یک ربع روی آنتن می‌رود از معلمان حوزه‌های مختلف دعوت شده و دغدغه‌های آنها مطرح می‌شود. 

همچنین در بخش‌هایی از این برنامه نیز فیلم‌های سینمایی ایران و جهان که مرتبط با شخصیت‌های ماندگار معلم در سینما بوده اند پخش می‌شود. 

توجه ویژه به نوجوانان و جوانان با معرفی استعدادها، بررسی روند مطالبات معلمان و مسایل مرتبط با آموزش و پرورش، آموزش‌های مرتبط با تغذیه دانش آموزان، مرور اتفاقات و رویداد‌های مرتبط با نوجوانان و تلاش برای پرورش قوه خلاقه آنها از جمله رویکرد‌های برنامه است. 

برنامه «مثبت آموزش» هر روز از ۸ صبح تا ۱۸ به صورت متناوب و در ۱۵ دقیقه پایانی هر ساعت پخش می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • سیروس همتی مجری شبکه آموزش شد
  • بازگشت «خوش نمک» به تلویزیون با مجریان جدید