Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به اهمیت پژوهش در دنیای امروز گفت: دانشگاه با آموزش استمرار پیدا کرده و با پژوهش به بلوغ می‌رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، آرمین محمودی در جلسه افتتاحیه اولین همایش ملی تبیین حقوق شهروندی و ابعاد آن از منظر فقه، حقوق و علوم انسانی که با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج برگزار شد، افزود: «امروز برای ورود به دنیای جدید مجوز می‌خواهیم و این مجوز داشتن یک کارنامه آموزشی و پژوهشی قابل قبول است، چون باید هر تصمیمی مبتنی بر پژوهش و کاوشگری باشد و پژوهش کلید تحول ملتها برای رسیدن به آرمان ها و اهدافشان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی با بیان اینکه پژوهش راه رسیدن به توسعه یافتگی است، عنوان کرد: «امروز کشورها از نظر نقش و پژوهش در دنیا به دو گروه تند و کند تقسیم می‌شوند، کشورهایی با جنب و جوش، فعال، کاوشگر و پژوهشگر و کشورهایی منفعل، تماشاگر و بی جنب و جوش که در سایه و حاشیه و بی نقش هستند.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج گفت: «امروز تمرکز اصلی جبهه ای که آمریکا و غرب علیه نظام جمهوری اسلامی ایران شکل داده ممانعت از رشد علمی و فناوری کشور ما است.»

وی اظهار کرد: «امروزه پس از گذشت سه دهه، کابوس آمریکایی‌ها به واقعیت پیوسته و انقلابی تشکیل شده که نه تنها تحریم‌ها آن را از پای در نیاورده بلکه در حوزه‌های مختلف علمی، اقتصادی، نظامی، دفاعی و دیگر حوزه ها به عنوان یک قدرت در جهان مطرح است.»

احمدی:‌ امنیت، آموزش، محیط زیست، کرامت و برابری، اداره شایسته، آزادی اندیشه، دسترسی به فضای مجازی، حریم خصوصی، تشکیل خانواده، اقتصاد شفاف، مسکن، رفاه، اشتغال از مهمترین حقوق شهروندان یک کشور است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج و دبیر این همایش ادامه داد:«300 مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شد که 150مقاله به این همایش راه یافتند.»

محمودی افزود: «در پایان این همایش تخصصی یک روزه که با حضور کارشناسان ارشد، دکتری و استادان دانشگاه برگزار شد از 3 مقاله برتر قدردانی می‌شود.»

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: تاریخچه حقوق انسان در اجتماع به آفرینش حضرت آدم و هوا برمی‌گردد حقوق، معطوف به وظایف و امتیازات است و حق و تکلیف درهم آمیخته است.»

آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی افزود: «امربه معروف و نهی از منکر، مکلف کفایی، حق مردم بر دولتها و حق حاکمان بر مردم از مصادیق حقوق شهروندی است و هرگاه در جامعه ای همه حقوق ادا شود و تفکر انسان برتر به وجود آید و افراد در جامعه، الهی، اجتماعی و اقتصادی شدند، آن وقت تمدن شکل می گیرد.»

وی گفت: «تفکر انسان برتر، تفکری است که افراد به این نتیجه برسند که اگر شخصی عاقل‌تر، عادل‌تر و شایسته‌تر از خود یافتند کار را به وی بسپارند. »

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد اضافه کرد: «اگر حقوق انسان نسبت به مبدای آفرینش و مقصد در اجتماع شکل بگیرد آن وقت، نسبت انسانها با هم و نسبت انسانها با طبیعت شکل خواهد گرفت.»

ملک حسینی گفت: «کشورهای غربی به دلیل اینکه درون ساز هستند اما در برون، ناسازگار هستند جامعه جهانی رابه ذلت و بدبختی کشانده اند.»

استاندار کهگیلویه وبویراحمد هم گفت: «به عمل درآوردن حقوق شهروندی، جز با احقاق حقوق مردم در محاکم قضایی، برخورداری از حقوق اولیه زیستی، مسکن و بهداشت امکان پذیر نیست.»

علی محمد احمدی افزود: «برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید مردم، دولت‌ها و افراد نسبت به حق‌های همدیگر احترام قائل شوند و تقویت و توجه به سرمایه انسانی و حقوق شهروندی را در عمل پیاده کنیم نه در حد دستور العمل ها باقی بگذاریم.»

وی ادامه داد: «به باور برخی از کارشناسان، انسانها وقتی به حقوق یکدیگر احترام گذارند و به مسئولیت های خود در قبال جامعه عمل کنند به شهروند ارتقأ می یابند.»

استاندار کهگیلویه وبویراحمد اضافه کرد: «امنیت، آموزش، محیط زیست، کرامت و برابری، اداره شایسته، آزادی اندیشه، دسترسی به فضای مجازی، حریم خصوصی، تشکیل خانواده، اقتصاد شفاف، مسکن، رفاه، اشتغال از مهمترین حقوق شهروندان یک کشور است.»

این همایش در ساعت 16 همان روز خاتمه و مراسم اختتامیه نیز در سالن اجتماعات دانشکده علوم انسانی واحد یاسوج برگزار و پس از ارزیابی مقالات از پژوهشگران برتر قدر دانی شد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۴۵۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراهای اسلامی به‌منظور حکمرانی مردمی شکل گرفتند

رئیس شورای اسلامی استان قم با بیان اینکه به اینکه طبق فرمان امام راحل(ره)، شوراها به‌منظور حکمرانی مردمی شکل گرفتند، گفت: شوراها اولین خاک‌ریز مطالبات مردم هستند - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، احمد امیرآبادی‌فراهانی ظهر امروز در همایش اعضای شوراهای اسلامی استان قم که به مناسبت روز ملی شوراها در سالن همایش‌های رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: نهادهایی که با نفس قدسی حضرت امام(ره) تأسیس شدند موجب خیر برکت هستند.

وی با اشاره به اینکه اراده مردم در شوراها نقش اساسی دارد، مطرح کرد: تشکیل شوراها یک پایه و اساس اعتقادی و دینی دارد و از زمان تشکیل اتفاقات بسیار مطلوبی در شوراها رقم خورده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مقاطعی دولت‌ها همکاری لازم در واگذاری امور به شوراها را نداشته‌اند، عنوان کرد: گردش مسئولیت‌ها می‌تواند در شوراها محقق شود و این اتفاق زمانی رقم می‌خورد که به شوراها بها داده شود.

وی با تأکید بر اینکه مباحث شورایی جزو اعتقادات دینی ماست، خاطرنشان کرد: به همین منظور باید اقدامات بیشتری را به شوراها واگذار کنیم و نگرانی نسبت به بروز مشکلات نداشته باشیم.

امیرآبادی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر هر دوره شوراها قدرتمندتر شده‌اند، تصریح کرد: البته برخی تخلفات سبب شده است که نگاه مردم به شوراها تغییر پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه استان قم همواره سالم‌ترین شوراها را داشته است، یادآور شد: این اتفاق موجب مباهات برای تمام مسئولان استان است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه زحمات مسئولان نظام باید برای مردم تبیین شود، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران با وجود تمام مشکلات، زحمات بسیاری کشیده است.

مسئولان با تصمیمات شوراها همراهی کنند

ماشاءالله سعادتمند ظهر امروز در همایش اعضای شوراهای اسلامی استان قم که به مناسبت روز ملی شوراها در سالن همایش‌های رضوان شهرداری قم، برگزار شد، اظهار داشت: طی سال‌های اخیر دو شهرستان جعفرآباد و کهک به استان قم اضافه شد.

وی با اشاره به اینکه طبق فرمان امام راحل(ره)، شوراها به‌منظور حکمرانی مردمی شکل گرفتند، مطرح کرد: 10 اصل قانون اساسی نیز مرتبط با شوراهاست.

رئیس شورای اسلامی استان قم با بیان اینکه تمام زیرساخت‌های یک منطقه باید توسط شوراها ریل‌گذاری شود، عنوان کرد: همچنین طبق قانون، نظارت نیز بر عهده شوراهاست.

وی با تأکید بر اینکه با تصمیمات شوراها نباید مخالفت شود و همه مسئولان باید با آن همراهی داشته باشند، خاطرنشان کرد: انحلال شوراها نیز خارج از اراده شخصی است و تنها طبق قانون می‌توان شوراها را منحل کرد.

سعادتمند با بیان اینکه در راستای آموزش دهیاران و شوراها سال گذشته اقدامات خوبی انجام شد، تصریح کرد: این آموزش‌ها موجب می‌شود که در مسیر خدمت‌رسانی خود کم‌تر دچار لغزش شویم. شوراها اولین خاک‌ریز مطالبات مردم هستند و مردم زمانی که مشکلی داشته باشند، ابتدا به شوراها مراجعه می‌کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت بانوان فعال برای رفع چالش‌های ملی/ پژوهش‌های دینی، مسئله‌محور باشند
  • تألیف کتاب«روش تحقیق در مدیریت» توسط عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • واریز ۷۱۲ میلیارد تومان به حساب دهیاری‌های استان
  • شوراهای اسلامی به‌منظور حکمرانی مردمی شکل گرفتند
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • هدف شورای ششم، مطالبه‌گری برای استیفای حقوق شهروندان است
  • شهرداری همدان ۵۰ میلیارد تومان به حوزه پژوهش اختصاص داد
  • تاکید امام جمعه قم بر همراهی همه دستگاها برای استمرار اجرای طرح نور