Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد مدیریت بحران شهرضا در رابطه با وضعیت شهرستان در زمینه مقابله با زلزله های احتمالی، گفت: در منطقه دو گسل وجود دارد که گسل های فعالی نیستند و استان اصفهان از این نظر در وضعیت سفید قرار دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازشهرضانیوز؛سید احمد تقوی در گفت و گو با خبرنگار شهرضانیوز در رابطه با اقدامات انجام شده از سوی شهرستان برای طرح زمستانه، اظهار کرد: طرح زمستانه شهرستان از 20 آذرماه در دو بخش شهری و برون شهری شروع شده و تا 20 اسفندماه ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دپوی نمک و شن در سطح شهر برای طرح رمستانه

دبیر ستاد مدیریت بحران شهرضا ادامه داد: بخش شهری این طرح برعهده پلیس راهنمایی و رانندگی و شهرداری است که خودروهای برف روب شهری برای آن در نظر گرفته شده و دپوی شن و نمک در بخش های مختلف شهر پیگیری می شود.

رودخانه های فصلی شهرضا پاکسازی و تیغ اندازی شده اند

وی با اشاره به پاکسازی مسیر رودخانه های و محل های گذر آب شهری، تصریح کرد: عملیات پاکسازی مسیرهای عبور آب در شهر در سه مرحله انجام شده استو تمام مسیرهای فرعی و رودخانه های اصلی در این طرح توسط شهرداری پاکسازی و تیغ اندازی شده است.

تقوی در رابطه اقدامات انجام شده در مسیرهای برون شهری، خاطرنشان کرد: در بحث برون شهری دو پایگاه امداد و نجات هلال احمر در دو نقطه روستای مهیار و روستای امین آباد مجهز شده اند.

تجهیز پایگاه های جاده ای هلال احمر شهرستان به تجهیزات ایمنی مورد نیاز فصل زمستان

دبیر ستاد مدیریت بحران شهرضا افزود: هر دو پایگاه هلال احمر مجهز به آمبولانس، خودروی نجات بوده و دپو پتو، ماد خشک خوراکی، تجهیزات نجات مانند قیچی، قیچی فک و خرما و آب هستند.

اداره راه و شهرسازی شهرستان 9 خودرو برف روب در اختیار دارد

وی با بیان اینکه بیشترین اقدامات در حوزه برون شهری برعهده اداره راه و راهداری است، گفت: این اداره به 9 خودرو برف روب برای جاده های شهرستان مجهز است و با شش خودرو سبک در سطح جاده های شهرستان گشت های 24 ساعته راه اندازی کرده اند و در چهار محور اصلی شهرضا-اصفهان، شهرضا-شیراز، شهرضا-سمیرم و کمربندی بالغ بر سه هزار تن دپو شن و نمک انجام داده اند.

راه اندازی سامانه تمام اتوماتیک هواشناسی در شهرضا

دبیر ستاد مدیریت بحران شهرضا با اشاره راه اندازی سامانه تمام اتوماتیک هواشناسی در سطح شهرستان، خاطرنشان کرد: این سامانه هر 10 ثانیه اطلاعات دریافت شده از سنسورهای هواشناسی را به استان و مرکز ارسال می کند و اداره هواشناسی شهرضا به صورت کانال های فضای مجازی و پیامک به ستاد مدیریت بحران شهرستان ارسال می کند.

وی ادامه داد: اگر شرایط نامساعد جوی اعلام بشود، تمام دستگاه های اجرایی در سطح شهرستان به صورت آماده باش کامل درخواهند آمد.

وجود شش پایگاه اورژانس در شهرستان شهرضا

تقوی با اشاره به وجود شش پایگاه اورژانس در سطح شهرستان، تصریح کرد: این پایگاه ها مجهز به هشت دستگاه آمبولانس بوده که تمامی دستگاه ها به زنجیر چرخ، وسایل گرمایشی و دستگاه های جلوگیری کننده از یخ زدنگی داروها مجهز هستند.

شهرضا از نظر وجود گسل در وضعیت سفید قرار دارد

دبیر ستاد مدیریت بحران شهرضا در رابطه با وضعیت شهرستان در زمینه مقابله با زلزله های احتمالی، عنوان کرد: در منطقه دو گسل وجود دارد که گسل های فعالی نیستند و استان اصفهان، قسمت های از استان بوشهر و دشت کویر از این نظر در وضعیت سفید قرار دارند اما به دلیل افت منابع اب در سفره های آب زیرزمینی با نشست زمین مواجه شویم.

وی با بیان اینکه سیستم شهرستان در زمینه مقابله با زلزله به سیستم کشوری متصل است، خاطرنشان کرد: اگر پیش لرزه های زلزله در شهرستان بیش از دو پیش لرزه شد، شورای مدیریت بحران شهرستان تشکیل جلسه خواهدداد و تمهیدات لازم در نظر گرفته می شود.

تقوی با اشاره به دپو مواد غذایی در سالن مدیریت بحران شهرضا، اظهار کرد: مانورهای متعددی در سطح شهرستان برای آمادگی بیشتر با زلزله انجام شده است که یکی از این مانورها در تاریخ هشتم آذرماه همراه با سراسر کشور در مدرسه رضایی شهرضا برگزارشد.

دبیر ستاد مدیریت بحران شهرضا ادامه داد: تلاش های ما برای آموزش خودامدادی و دگر امدادی به اهالی مناطق مختلف به ویژه ساختمان های مرتفع و مسکن مهر ادامه دارد تا هنگام زلزله به درستی اقدام کنند.

وی با اشاره به برگزاری مانورهای اسکان اضطراری در شهرضا، تصریح کرد: برگزاری مانور لحظه صفر در سال گذشته در سطح شهرستان برگزار شد تا آمادگی دستگاه های اجرایی و امدادی در این زمینه سنجیده شود.

سیستم برق سالن مدیریت بحران شهرضا هنوز تکمیل نشده است

تقوی در پاسخ به سوال خبرنگار ما دررابطه با میزان آمادگی سالن مدیریت بحران شهرضا، اظهار کرد: سالن های مدیریت بحران تحت اختیار شهرداری ها بوده و سالن بحران ما تنها از نظر تامین برق اصلی با مشکل مواجه است و هم اکنون با کنتور اضطراری قابل استفاده است.

آتش نشانی شهرضا یکی از مجهزترین سازمان های آتش نشانی است

دبیر ستاد مدیریت بحران شهرضا در پاسخ به سوال خبرنگار ما در رابطه با وجود تجهیزات موردنیاز در آتش نشانی شهرضا برای مقابله با بحران ها در ساختمان های بلند، گفت: سازمان آتش نشانی شهرضا یکی از مجهزترین آتش نشانی ها محسوب می شود که البته یک سری کمبودهایی دارند که نیاز است مرتفع شود.

وی ادامه داد: نیروهای ما دز سازمان آتش نشانی شهرضا و منظریه از جمله آماده به کارترین و بهترین نیروها در این زمینه هستند.

تقوی در رابطه با تجهیزات آواربرداری موجود درشهرستان در به خبرنگار ما گفت: وقتی در یکی از شهرستان های استان زلزله ای بیاید، شهرستان دیگری که معین این شهرستان است به کمک این شهرستان می آید.

استان اصفهان معین استان کرمانشاه در بحث زلزله است

دبیر ستاد مدیریت بحران شهرضا با بیان اینکه استان اصفهان به عنوان ستاد معین استان کرمانشاه در بحث زلزله انتخاب شده است، تاکید کرد: بهترین افدام را در سطح کشور در مسئله امدادرسانی و برداشت آوار استان اصفهان و شهرستان های این استان داشته اند.

وی ادامه داد:ادواتی برای آواربرداری از جمله لودر، بیل مکانیکی و تریلرهای حمل آوار در اختیار اداره راه و شهرسازی است که البته تعداد آن ها کافی نیست.

نظام مهندسی هنوز درصد بافت فرسوده شهری را اعلام نکرده است

دبیر ستاد مدیریت بحران شهرضا با بیان اینکه نظام مهندسی هنوز درصد بافت فرسوده در شهرضا را اعلام نکرده است، گفت: البته قسمت هایی از شهر از جمله مناطق مرکزی شهر به ویژه در خیابان حکیم الهی وجود دارد که بسیاری از نقاط آن به دلیل احداث خیابان جدید تخریب و نوسازی شده است.

بافت روستایی شهرستان بیشترین مشکل را در مواقع بحرانی دارد

وی با بیان اینکه بیشترین مشکلات در رابطه با بافت روستایی است، عنوان کرد: بافت روستایی توسط بنیاد مسکن در حال مقاوم سازی است.

وجود 341 هکتار بافت فرسوده در شهرضا

تقوی با بیان اینکه براساس کمیسیون ماده پنج بافت فرسوده ما 341 هکتار است، تصریح کرد: مناطق مانند باغملی، چهل متری، خیابان حکیم الهی دارای بافت فرسوده هستند.

وی با اشاره به ارائه تسهیلات از سوی شهرداری برای بازسازی بافت فرسوده، عنوان کرد: تاکنون 450 پرونده بافت فرسوده تشکیل شده و تسهیلات مقاوم سازی از سال 87 تا 95 به این بافت اختصاص یافته است که نزدیک به 500 میلیون تومان تسهیلات و تخفیفات می شود.

مقاوم سازی یک هزار و 502 مسکن روستایی در شهرضا

دبیر ستاد مدیریت بحران شهرضا با یان اینکه در روستاهای شهرستان یک هزار و 502 پایان کار مقاومت سازی صادر شده است، تصریح کرد: یکهزار و 688 عقد قرارداد برای مقاوم سازی بافت فرسوده روستایی انجام شده است.

تقوی با اشاره به اقدامات انجام شده برای حفاظت از منابع آب استان، خاطرنشان کرد: امسال بالغ بر 75 چاه غیرمجاز پلمپ شده است و بر روی چاه های آب کنتورهای هوشمند نصب شده است.

دبیر ستاد مدیریت بحران شهرضا با اشاره به منطقه بندی شهرستان براساس منابع آبی، اظهار کرد: جلوگیری از اضافه برداشت چاه ها و آگاه سازی مردم از جمله اقدامات انجام شده برای تعادل بخشی به منابع آب شهرستان بوده است.

وی پاسخ به سوال خبرنگار ما در رابطه با تدوین طرح های خطرپذیری در شهرستان، گفت: طرح خطرپذیری آبفا و آبفار و برخی از صنایع شهرستان تدوین شده است و نقشه های آن نیز تدوین شده است.

تقوی با بیان اینکه مراکز نظامی و انتظامی شهرستان نیز دارای ادوات لازم برای آواربرداری در مواقع اضطراری هستند، گفت: مراکز نظامی و انتظامی جز اعضا ستاد بحران بوده و در مواقع نیاز تجهیزات خود را برای کمک به شهرستان، به میدان می آورند.

تدوین کتاب طرح خطرپذیری شهرستان

وی با بیان اینکه اطلاعات طرح خطرپذیری شهرستان به صورت کتاب تدوین خواهدشد، خاطرنشان کرد: پیگیر این هستیم تا طرح خطرپذیری صنایع تکمیل شود و نوع و تعداد صنایع موجود در شهرستان و موقعیت آن ها و موارد لازم در زمینه اطفا حریق و آواربرداری آن ها نیز انجام خواهد شد.

دبیر ستاد مدیریت بحران شهرضا با اشاره به بازدید از اصناف و پاساژهای تجاری شهرضا، تصریح کرد: شهرداری، آتش نشانی، نظام مهندسی و ستاد مدیریت بحران شهرستان از این مراکز تجاری بازدید کرده اند و نکات ایمنی به آن ها تذکر داده شده است.

تراکم جمعیت و ساختمان ها در مرکز شهر در مواقع بحرانی خطرآفرین است

تقوی با اشاره به خطراتی که تراکم جمعیت و ساختمان در مرکز شهر برای زلزله دارد، عنوان کرد: تراکم مرکز شهر و تخریب ساختمان های غیرایمن در این منطقه مرکز شهر را قفل خواهدکرد که آواربرداری را سخت خواهدکرد.

تلاش برای انتقال بافت شهری به منطقه سروستان

وی ادامه داد: برهمین اساس سعی شده است که بافت شهری به سمت منطقه سروستان برود تا از این تراکم کاسته شود و به همین دلیل بسیاری از ادارات به این منطقه منتقل شده اند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۸۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۹ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان تهران ساخته شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به ساخت ۵۹ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده استان تهران از عملیاتی شدن ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در استان تهران خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بهارستان، حسین جنتی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران ظهر امروز در نشست شوراهای اسلامی با محوریت مشارکت مردم در بازآفرینی شهری به میزبانی شهرداری گلستان، با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن اظهار داشت: با حضور و مشارکت حداکثری مردم شاهد شکوفایی مسکن در استان تهران خواهیم بود.

وی با بیان اینکه زمین برای ساخت مسکن در پروژه نهضت ملی مسکن توسط راه و شهرسازی استان تأمین‌شده است، افزود: شوراهای اسلامی شهرها نقش بسزایی در احیای بافت فرسوده و تولید انبوه مسکن دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به ساخت 59 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده استان گفت: بسته‌های تشویقی بسیار متنوعی از سوی دولت برای احیای بافت فرسوده برای مردم در نظر گرفته است.

جنتی با بیان اینکه استان تهران در بازآفرینی شهری رتبه نخست را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: اقدامات در بازآفرینی شهری و احیای بافت‌های فرسوده استان تهران باید افزایش داشته باشد و سرعت آن بیشتر شود.

وی به ساخت 500 هزار واحد مسکونی در برنامه چهارساله استان تهران اشاره کرد و افزود: تا کنون ساخت 400 هزار واحد مسکونی در استان تهران عملیاتی شده است.

یک هزار هکتار بافت فرسوده در بهارستان وجود دارد

در ادامه عبدالله نوحی فرماندار بهارستان در نشست شوراهای اسلامی غرب استان تهران به مناسبت روز شوراها با تأکید بر تولید مسکن در شهرستان بهارستان اظهار داشت: در بهارستان عرصه دولتی و منابع طبیعی وجود ندارد.

وی با اشاره به وجود یک هزار هکتار بافت فرسوده در شهرستان بهارستان گفت: شهرداران شهرهای بهارستان می‌توانند در حوزه بازآفرینی شهری به وعده دولت در ساخت مسکن کمک شایانی کنند.

فرماندار بهارستان با استفاده از ظرفیت قانونی بر احیای بافت‌های فرسوده افزود: مردم باید از مشوقات نوسازی و احیای بافت فرسوده مطلع و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

نوحی با بیان اینکه عملکرد شهرداران شهرهای بهارستان در بازآفرینی شهری موردقبول بود گفت: این مهم منجر به اخذ رتبه خوب بهارستان در حوزه بازآفرینی شهری استان تهران شد.

شناسایی 13000مسکن مهرخالی در پرند/تامین زمین 37درصد نهضت ملی

تولید بافت نامتعارف و فرسوده در شهر گلستان متوقف شد

در ادامه سیدمحمد میرزمانی شهردار گلستان با بیان اینکه در بازآفرینی شهری با مشارکت مردم امکان‌پذیر است گفت: برای نخستین بار ضوابط شهرسازی و بازآفرینی شهر را با نظر مردم بومی‌سازی کردیم.

وی به احداث آرامستان شهر گلستان در کمترین زمان اشاره کرد و افزود: 105 هزار مترمربع ابنیه در حوزه‌های مختلف سرانه در شهر گلستان در دست ساخت است.

شهردار گلستان با بیان اینکه در این شهر تولید ثروت نسبت به جمعیت پایین است، تصریح کرد: یک هزار متر طول هدایت آب‌های سطحی و فاضلاب برای برون‌رفت از آب‌گرفتگی در طول 3 سال گذشته انجام گرفته است.

میرزمانی با اشاره به تولید بافت فرسوده در سنوات گذشته گفت: در حال حاضر هیچ‌گونه بافت فرسوده‌ای در شهر گلستان تولید نمی‌شود و نوسازی واحدهای مسکونی با سرعت و مشوق‌های مختلف تداوم دارد.

شهردار گلستان در پایان با بیان اینکه 22 هکتار از اراضی شهر گلستان که در طرح تفصیلی قرار دارد به شهرک صنعتی الحاق شده است خاطرنشان کرد: این امر باعث اعتراض مردم شده است که از مسئولین درخواست می‌شود این مشکل را مرتفع کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ساخت 2هزار خانه در تهران توسط چین
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بنا‌های ناپایدار
  • ۲۶۵۰۰۰ واحد فرسوده در استان تهران درحال نوسازی است
  • ۵۹ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان تهران ساخته شد
  • (تصاویر) زندگی در بافت فرسوده کرمانشاه
  • تحقق ۱۰۰ درصدی نوسازی پلاک‌های بافت فرسوده در شرق تهران
  • دستگاه های حمایتی از خسارت دیدگان سیل اخیر زرند حمایت کنند
  • ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی ضروری است
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر زرند کرمان بررسی می‌شود