Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@00:48:35 GMT

دولت برای اداره کشور دست در جیب مردم کرده است

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۶۱۷۱۲

دولت برای اداره کشور دست در جیب مردم کرده است

دماوند- امام جمعه دماوند در خطبه های نماز جمعه این شهر ضمن انتقاد از کاهش سهم عمران در بودجه ۹۷ گفت: دولت برای اداره کشور دست در جیب مردم کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی در نماز جمعه این هفته دماوند، ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوا طی سخنانی اظهار داشت: دوشنبه ۲۷ آذر ماه سال روز شهادت آیت الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه است، دانشگاه باید در کنار تحصیل تهذیب و تعهد هم داشته باشد و اگر حوزه های علمیه مهذب و متعهد باشند کشور را می توانند، نجات دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فتاح دماوندی افزود: اگر ما یک دانشگاه صحیح داشته باشیم یا یک جبهه روحانی به تمام معنا، به اجانب اجازه نخواهد داد که همه حیثیت یک مملکت را از بین ببرند، از نقشه های اجانب و دشمنان کوشش در جدایی بین روحانین و دانشگاه است، تفرقه بین این دو مرکز حساس آدم ساز دشمنان برای رسیدن به آرزوهای خود سعی کردند دین را در مقابل دانشگاه قرار دهند.

وی با بیان این که بدبین کردن روحانی به دانشجو و بدبین کردن دانشجو به روحانی و طلبه از نقشه های استعمارگران بوده و هست، گفت: امام فرمودند؛ به شما هشدار می دهم که ملت و روحانیت، دانشگاه و روحانیت از هم جدا نشوند که جدا شدن این ها از هم هلاکت ملت و اسلام و کشور است.

خطیب جمعه دماوند در ادامه بیان داشت: شهید مفتح از آغاز نهضا از سال ۱۳۴۰ همراه و یار امام بود، امام جمعه آبادان که نقل کرده اند که تمام جوش و خروش و نهضت خطه خوزستان مرهون حضور شهید مفتح در آن منطقه بوده است و فعالیت های شهید مفتح قبل و بعد از انقلاب بسبار گسترده و متنوع و تاثیر گذار بود.

فتاح دماوندی اظهار داشت: سال ۱۳۴۴ شهید بهشتی دبیرستان دین و دانش را تاسیس کرد و در همین سال ها با همکاری مقام معظم رهبری کانون دانش آموزان و فرهنگیان در قم تاسیس شد و مقالات علمی و دینی در مجله مکتب اسلام و مکتب تشیع چاپ می شد و مجمع علمی اسلام شناسی را در سال های ۳۸ و ۳۹ با جمعی از نخبگان حوزه بنیان گذاشت و با همکاری شهیدان بهستی و قدوسی و سعیدی شیوه های نوین در تدریس در حوزه علمیه قم را ارائه داد.

وی در ادامه گفت: شهید مفتح پیوند بین حوزه و دانشگاه را برقرار کرد و معتقد بود حوزه و دانشگاه می توانند تقویت کننده و تکمیل کننده هم باشند و در این مسیر باید با هم رابطه علمی و اموزشی داشته باشند و برای رفع معضلات اجتماعی همفکری و هم اندیش کنند و امروز جامعه ما به مفتح های فراوانی نیاز دارد تا اهداف او را محقق کنند.

بودجه عمرانی کشور در سال ۹۷ بسیار ناچیز است

فتاح دماندی با اشاره به تقدیم بودجه ۹۷ توسط رییس جمهور به مجلس شورای اسلامی گفت: مردم سوال می کنند آیا در بودجه ۹۷ تکیه بودجه کشور به نفت کاهش یافته است، باید بگوییم متاسفانه در بودجه ۹۷ بودجه های جاری دولت رو به افزایش و بودجه های عمرانی کشور رو به کاهش است و از ۱۱۹۴ هزار میلیارد تومان فقط ۱۰ هزار میلیارد تومان برای فعالیت های عمرانی در نظر گرفته شده که بسیار ناچیز است یعنی ۱۱۸۴ هزار میلیارد برای کارهای دیگر و ۱۰ هزار میلیارد هم برای عمران و طرح تحول سلامت هم با بدهی بسیار سنگین شکست خورد چون فکر می کردند بسیاری از مردم داوطلبانه از یارانه انصراف خواهند داد که ندادند.

دولت برای اداره کشور دست در جیب مردم کرده است

وی افزود: مسئولین فکر می کردند اگر پای میز مذاکرات بروند و تمام کارهای هسته ای را تعطیل کنند دشمن کوتاه خواهد آمد و تحریم ها لغو می شود اما نشد، الان هم می گویند قیمت حامل های انرژی را بالا ببریم و مالیات را زیاد کنیم و برای هر کاری از مردم پول بگیریم و کلا دست در جیب مردم بگذاریم و مملکت را اداره کنیم، قرار بود قدرت خرید مردم را بالا ببرند که این اتفاق نیفتاد، قرار بود تورم را پایین بیاورند که آن هم نشد.

خطیب جمعه دماند اظهار داشت: بحث حذف یارانه ها اگر درست بود و اگر علمی بود باید در ابتدای دولت یازدهم و در همان آغاز کار دولت روحانی در سال ۹۲ انجام می شد و اکنون ۵ سال از دولت روحانی گذشت و مشکلات کشور را به دوش دولت های قبل انداخت، شما اگر راه حل بلد بودید چرا حل نکردید، اگر یارانه دادن غلط بود چرا همان موقع به محض ورود قطع و یا اصلاح نکردید، الان سخن از حذف یارانه ها می زنید، در حالی که در ایام انتخابات اخیر می گفتید قطع یارانه شایعه انتخاباتی ستاد رقیب است و دولت دوازدهم برنامه ای برای قطع یارانه ندارد.

وی بیان داشت: ای کاش ۵ سال قبل کمک های دولت به اقشار ضعیف مثل مددجویان کمیته امداد و بهزیستی را چند برابر می کرد و ثروتمندان را از لیست یارانه ها حذف می کرد، ای کاش به جای زیاد کردن مالیات اقشار ضعیف و کم درآمد و خرد و اصناف و مغازه داران کوچک یقه دانه درشت هایی را که مالیات نمی دهند را می گرفتید و دل مردم را شاد می کردید.

فتاح دماوندی گفت: البته هنوز تا پایان دولت دوازدهم فرصت دارید آن کسانی که به وعده های شما دل خوش کردند و شعار با روحانی تا ۱۴۰۰ را سر دادند پشیمان نکنید، ، چرا که فرصت ها مانند ابر می گذرد باید بیشتر به فکر مردم باشید.

امام جمعه دماند در خصوص مسائل جهانی گفت: پاداش مجاهدت و استقامت نیروهای حزب الله و انقلابی را به صورتی عطا کرد که هبچ کس فکرس را هم نمی کرد و اجر مومنان با تقوا و با بصیرت در این دنیا و در جهان آخرت وصف ناپذیر است و نتیجه تقوا و بندگی خدا این می شود که خدا این بصیرت و فهم و درک عمیق مسائل را نصیب رهبر عزیز تر از جانمان می کند که دست قدرتمند خدا را در همه حوادث جهان ببیند و مسائل را زودتر و جلوتر از همه سیاستمداران دنیا پیش بینی می کند.

فلسطین مساله اول جهان اسلام است

خطیب جمعه دماوند با اشاره به این که اکنون عربستان و آمریکا و صهیونیست اسرائیلی و دیگر دشمنان ما دست در دست هم گذاشته اند اما نتیجه همراهی آنان به نفع ما تمام شده است، گفت: سیاست های آنان در منطقه به سود ایران تمام شده است و در سوریه و عراق داعش شکست خورد و ایران در عراق و سوریه عزیز شد و در رفراندوم جدایی کردستان نیز شکست خوردن  و حدایی طلبان و حامیان آمریکا تضعیف شدند.

امام جمعه دماوند افزود: در پروژه فرار علی عبدالله صالح در یمن با مرگ این دیکتاتور تاریخ او را به عنوان یک خائن فراری ثبت کرد و دفاع ایران از ملت یمن موجب تثبیت موقعیت مت در یمن و تضعیف موقعیت آمریکا در آنجا تست و امروز کشوری منفورتر از آمریکا و عربستان در نزد مردم یمن وجود ندارد.

فتاح دماوندی اظهار داشت: کودتای نافرجام ترکیه سبب تیرگی روابط ترکیه و آمریکا و نزدیکی به ایران شد، ترکیه متوجه خطاهای خود درباره داعش و اسرائیل شد و امروز سران کشورهای اسلامی در ترکیه علیه اسرائیل و و آمریکا موضع می گیرند و در نمایش گروگان گیری سعد حریری در عربستان شکست برای حامیان آمریکا رقم خورد و حتی حامیان حریری از سعودی ها ناامید شدند.

وی در پایان در خصوص انتخاب بیت المقدس برای سفارت آمریکا را مورد اشاره قرار داد و گفت: این اتفاق بار دیگر فلسطین به مسئله اول جهان تبدیل کرد و همه کشورهای اسلامی علیه آمریکا و اسرائیل متحد شدند و سرافکندگی برای عربستان به وجود آمد، روسیاهی برای عربستان و متحدانش در تاریخ ماند که به جای آنها برای حمایت از قدس شریف رییس جمهور ونزوئلا که کشور غیر اسلامی است حاضر باشد اما آن ها غایب باشند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۶۱۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمان علم الهدی به دولت رئیسی درباره گرانی ها

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سید احمد علم‌الهدی، صولت مرتضوی روز دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: ۱۹ میلیون خانوار و حدود ۶۰ میلیون نفر جامعه هدف طرح کالابرگ الکترونیکی در کشور محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به کاهش قابل توجه نرخ بیکاری در کشور اظهار کرد: اخیراً سامانه‌ای در وزارتخانه تعریف شده که آمار کاملی از همه افراد فاقد شغل در هر گوشه از کشور در آن گردآوری شده است به گونه‌ای که به تفکیک هر شهرستان می‌توان استعلام گرفت که افراد زیر خط فقر یا فاقد شغل چه کسانی هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی هم در این دیدار گفت: طرح کالابرگ الکترونیک از جمله طرح‌های موفق اقتصادی در سال‌های اخیر بود که نفع آن به صورت مستقیم به سفره‌های مردم رسید. با وجود این، نباید محدود به اجرای این طرح‌های معیشتی بمانید. در هر شرایط، تمرکز و توجه اصلی شما باید ناظر بر کنترل گرانی باشد. گرانی را باید به هر طریق کنترل کنید.

سید احمد علم الهدی ادامه داد: اقتدار حکومتی باید در ۲ عرصه ارز و گرانی پای کار بیاید. البته در سال‌های اخیر، سیاست‌هایی اتخاد شده که مردم به چشم دیده‌اند تهدیدهای دشمن همچون هویت آن‌ها توخالی است اما در هر حال، تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت همچنان باید در دستور کار دولت باشد.

وی اظهار کرد: این یک حقیقت است که با وجود تلاش‌های مستمر و مجدانه در دولت سیزدهم، همچنان دستاوردهای دولت برای مردم به مرحله تجسم عینی نرسیده و ملموس نشده است. به همین دلیل، تأکید ویژه ما بر رسانه و انعکاس فعالیت‌هاست تا بر مردم روشن شود که در چه حوزه‌هایی کار شده است و در چه عرصه‌هایی نیاز به فعالیت وجود دارد.

امام جمعه مشهد گفت: عمده مطالبه مردم در شرایط کنونی متمرکز بر عرصه‌های اقتصادی است و این‌طور نیست که شما تصور کنید همه‌چیز با ارائه آمار و اعداد و ارقام حل می‌شود. در شرایط فعلی کشور، نیازمند به کارگیری قدرت اقناع هستیم تا حقیقت موضوع برای مردم تشریح شود. جامعه باید به طور واضح، زیر و بم ماجرا را بداند و این هدف جز با تقویت اطلاع‌رسانی و به‌کارگیری قدرت رسانه تحقق نمی یابد.

علم الهدی تأکید کرد: در همه قضایا، رمز موفقیت مقارن با میزان اخلاصی است که در عمل داریم. وقتی انسان در عمل مخلص باشد، کار او کار خدا می‌شود و در این شرایط، ذات اقدس پروردگار به اراده قاهر خودش اجازه نخواهد داد کار بر زمین بماند.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901407

دیگر خبرها

  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در 4 ماه گذشته خبر داد
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در ۴ ماه گذشته خبر داد
  • وحیدی: تقسیم استانی تهران نیازمند مصوبه مجلس است
  • خیزش دانشگاهیان آمریکا یکی از دستاورد‌های طوفان‌الاقصی است
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت‌گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • ایجاد استان تهران شرقی و غربی به منظور اداره بهتر انجام می شود
  • فرمان علم الهدی به دولت رئیسی درباره گرانی ها
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • پول این کشور رکورددار بیشترین رشد در برابر دلار شد | خط جدید برای دلار آمریکا