Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از المیادین، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که اسرائیل علیه معترضان و تظاهرکنندگان در نوار غزه از گلوله های انفجاری و گاز سمی ناشناخته استفاده کرده است.

«اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، گفت که رژیم اشغالگر اسرائیل  سیاست تیراندازی مستقیم با استفاده از گلوله های انفجاری را در پیش گرفته است که منجر به افزایش شهدا و زخمی ها شده است و نیز غیرنظامیان بی گناه را مورد اصابت قرار داده است؛ این علاوه بر استفاده نظامیان این رژیم از گازهای سمی ناشناخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

القدره از جامعه جهانی و همه سازمان ها و موسسه های بین المللی خواست که نژادپرستی رژیم اشغالگر و زیر پا گذاشتن قوانین بین المللی انسانی و توافقنامه چهارم ژنو  توسط این رژیم با استفاده بیش از اندازه از زور و خشونت علیه غیرنظامیان بی گناه و هدف قرار دادن مکرر امدادگران و آمبولانس ها و تیم های روزنامه نگار و جلوگیری از انجام کارشان به شکل عمدی را محکوم کنند.

در همین حال، هلال احمر فلسطین تأکید کرد که شمار زخمی هایی  و شهدایی که تیم های پزشکی در کرانه باختری از جمله قدس اشغالی و نوار غزه تا نیمه شب گذشته درمان کردند و به آنها رسیدگی کردند به 888 زخمی و 4 شهید رسید.

هلال احمر فلسطین تأکید کرد که دو فلسطینی در نوار غزه و دو فلسطینی دیگر در کرانه باختری به شهادت رسیدند.

به گفته هلال احمر فلسطین 661 نفر در کرانه باختری و قدس اشغالی زخمی شدند و تعداد زخمی ها در نوار غزه نیز یه 227 نفر رسیده است.

از سوی دیگر، نماینده دائمی فلسطین در سازمان ملل متحد اعلام کرد روز یکشنبه آینده در نشست اضطراری شورای امنیت در مورد تصمیم آمریکا در مورد قدس رای گیری خواهد شد.

«ریاض منصور» نماینده دائمی فلسطین در سازمان ملل متحد در جمع خبرنگاران گفت: قرار است در شورای امنیت سازمان ملل طی نشست اضطراری روز یکشنبه آینده در مورد تصمیم آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل رای گیری شود.

وی افزود: رایزنی در مورد لایحه این تصمیم همچنان ادامه دارد.

در تحولی دیگر، وزارت امور خارجه فرانسه اعلام کرد که این کشور سفارت خود را از تل آویو به شهر دیگری منتقل نخواهد کرد.

«ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه در مصاحبه با یک رادیوی محلی در پاسخ به این سؤال که آیا رئیس جمهور فرانسه مانند رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه قدس شرقی را به عنوان پایتخت فلسطین اعلام خواهد کرد یا نه؟ اظهار داشت: فرانسه در حال حاضر قصد ندارد سفارت خود را از تل آویو به شهر دیگری منتقل کند.

وی افزود: فرانسه از هر نوع روند صلح در منطقه حمایت می کند.

در همین حال، صدها نفر در آتن پایتخت یونان در اعتراض به تصمیم رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم  اسرائیل تظاهرات کردند.

صدها نفر در آتن، پایتخت یونان در اعتراض به تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوانپایتخت رژیم  اسرائیل  تظاهرات کردند.

این راهپیمایی اعتراضی از میدان سینتاگما واقع در مرکز شهر آتن آغاز و معترضین به سمت سفارت آمریکا حرکت کردند.

معترضین پرچم‌های فلسطین را در دست گرفته و شعارهایی را در محکومیت تصمیم آمریکا و همچنین در تاکید بر حق مردم فلسطین برای تشکیل کشوری مستقل سردادند. آنها همچنین خواستار بسته شدن سفارت اسرائیل در یونان شدند.

بنابراین گزارش،  رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه هفته گذشته، علی‌رغم قطعنامه شماره 478 شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر غیرقانونی بودن الحاق قدس شرقی به رژیم اسرائیل و اعلام آن به عنوان پایتخت این رژیم ، گفت: «زمان به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل فرارسیده است».ترامپ همچنین دستور داده آمادگی لازم برای انتقال سفارت آمریکا به قدس صورت گیرد. رژیم اشغالگر اسرائیل در سال 1967 قدس را اشغال و آن را به عنوان «پایتخت ابدی» خود اعلام کرد، اما جامعه بین المللی این تصمیم را به رسمیت نمی شناسد. فلسطینیان قدس را پایتخت کشورشان می دانند.

 

 

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۵۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است

این سناتور آمریکایی بار دیگر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی را مورد حمله قرار داد و گفت که اقدامات این رژیم در غزه قطعاً پاکسازی قومی است.

سندرز با اشاره به آمار حیرت‌انگیز کشته‌ها و آوارگان فلسطینی، درخواست خود را برای رسیدگی به جنایات نتانیاهو تکرار کرد.

سندرز ضمن اشاره به موضع‌گیری «ایلهان عمر» نماینده مسلمان کنگره آمریکا در حمایت از فلسطین گفت: نکته اساسی ایلهان این است که ما نمی‌خواهیم یهودی‌ستیزی را در این کشور ببینیم. من فکر می‌کنم کلمه نسل‌کشی چیزی است که توسط دیوان بین المللی دادگستری رسیدگی شود.

سندرز در ادامه صحبت‌هایش خاطر نشان کرد: فکر نمی‌کنم هیچ شکی وجود داشته باشد که آنچه نتانیاهو انجام می‌دهد، پاکسازی قومی فلسطینی‌ها در نوار غزه است.

سندرز بار‌ها از نتانیاهو به خاطر جنگ جاری در غزه انتقاد و با کمک مالی بیشتر آمریکا به اسرائیل مخالفت کرده است. وی همچنین بار دیگر خواستار توقف حمایت مالی آمریکا از رژیم صهیونیستی شد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است
  • دیدنی های امروز؛ از اعتراضات ضداسرائیلی تا مهمات منفجر نشده در غزه
  • تاکید عراق برلزوم افزایش همکاری‌ها برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو
  • شهادت اسیر فلسطینی ۱۰ روز بعد از بازداشت توسط نظامیان صهیونیست
  • شهادت ۳۷ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه
  • شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه
  • اعتراضات به جنگ علیه غزه از دانشگاه های آمریکا به فرانسه و آلمان رسید
  • شعله‌ور شدن اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های فرانسه و انگلیس
  • کاخ سفید مدعی شتاب تازه ای در مذاکرات غزه شد
  • تکرار ادعای کاخ سفید : مدرکی مبنی بر نسل کشی اسرائیل در غزه وجود ندارد