Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@23:31:13 GMT

ضرورت رونق ایجاد دیتاسنترهای داخلی در طراز جهانی

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۷۷۴۵۶

دبیر شورای عالی فضای مجازی از تدوین استراتژی و مقررات گذاری در پیاده‌سازی مدل های مناسب جهت رشد و رونق ایجاد دیتاسنترهای داخلی در طراز جهانی توسط بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش ایسنا، ابوالحسن فیروزآبادی - دبیر شورای عالی فضای مجازی - با بیان اینکه امروز در کشور شاهد رشد سریع ارایه خدمات الکترونیکی و تولید محتوا هستیم و این اهمیت، توجه به ایجاد دیتاسنترهای داخلی را دو چندان می کند، گفت: در شرایط فعلی ایجاد دیتاسنترهای استاندارد از نظر زیرساختی، امنیتی و پایداری در سرویس یکی از ضروریات رشد ارایه خدمات الکترونیکی و محتوا در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که در بازدید از دیتاسنتر افرانت سخن می‌گفت در ادامه تصریح کرد: بمنظور ایجاد مراکزی امن و پایدار در حال تدوین استراتژی و مقررات گذاری در پیاده‌سازی مدل های مناسب جهت رشد و رونق ایجاد دیتاسنترهای داخلی در طراز جهانی توسط بخش خصوصی هستیم.

فریدون قاسم زاده  - مدیر عامل شرکت افرانت - نیز در این مراسم با  ذکر اینکه دیتاسنترها کارخانجات تولیدی در فضای مجازی هستند و توسعه آنها باعث رشد و شکوفایی کسب و کارهای دیجیتال می شود به افزایش حجم اطلاعات، تنوع و تعداد خدمات سایت ها و اپلیکیشن های ایرانی و رشد سریع کسب و کارهای دیجیتال در سال های اخیر بدلیل سیاست های حمایتی دولت و رشد سریع پهنای باند پرسرعت در کشور و ایجاد جو نشاط و امید در میان جوانان کارافرین کشور اشاره کرد و گفت: سرعت رشد تولید خدمات الکترونیکی و محتوای داخلی اهمیت ایجاد و ارتقای فضای امن و کافی جهت نگهداری محتواهای تولید شده در دیتاسنترهای داخل کشور را بیش از پیش افزایش داده و بر همین اساس شرکت ما برنامه توسعه سریع خدمات خود از طریق ایجاد دیتاسنترهای جدید در نقاط مختلف در سطح کشور را در دستور کار خود قرار داده است.

او در ادامه افزود: شرکت ما ظرف قریب یک دهه فعالیت خود در حوزه ارایه خدمات دیتاسنتر توانسته است با جلب اعتماد سازمان‌ها و شرکت‌ها نقش بسزایی را در میزبانی محتوای داخلی و تقویت عملی شبکه ملی اطلاعات ایفا کند به نحوی که هم اکنون علاوه بر سرورهای اصلی سازمان ها و شرکت های بزرگ کشور، بسیاری از کسب و کارهای موفق دیجیتال از خدمات دیتاسنتر و سرویسهای ابری این شرکت استفاده می کنند.

وی با اشاره به تجهیزات پیشرفته و زیرساخت ها و سیستم های امنیتی بکار گرفته شده در دیتاسنتر این شرکت گفت: در این دیتاسنتر در لایه هایی نظیر ارتباطات شبکه، تامین برق مورد نیاز و سیستم های سرمایش نیز تمهیدات ویژه ای برای ارتقاء پایداری و امنیت خدمات در نظر گرفته شده است. همچنین با توجه به الزامات ارائه شده در سیستم مدیریت امنیت اطلاعات ISMS، کلیه فضاهای دیتاسنتر و همچنین سایر فضاهای مربوط به سرویس های دیتاسنتر نظیر سالن های شبکه توزیع برق و تأمین سیستم سرمایش تحت کنترل دوربین های نظارتی است و کلیه ورودی های حساس نیز با سیستم های مرکزی کنترل ورودی و خروجی تحت کنترل و پایش قرار می گیرد.

وی با اشاره به مزایای زیاد ایجاد دیتاسنتر در داخل کشور گفت: سازمان های دولتی و خصوصی تا چند سال قبل برای ارایه خدمات خود ناگزیر از میزبانی سرورهای خود در دیتاسنترهای خارج از کشور بودند که این امر صرفنظر از ملاحظات امنیتی آن، برروی سرعت،  کیفیت و قیمت نهایی دسترسی کاربران تاثیر منفی داشت؛ چرا که سرعت نمایش صفحات در سرورهای داخلی به دلیل فاصله جغرافیایی بسیار کم با مصرف کننده؛ بسیار بالاتر از سرعت مشاهده وب سایت های میزبانی شده در دیتاسنترهای خارجی است.

او ادامه داد: بنابراین امروزه ارایه دهندگان خدمات و کسب و کارهای دیجیتال و تولیدکنندگان محتوای ایرانی و حتی شرکت های خصوصی که الزامی به میزبانی خدمات و محتوای خود در داخل کشور ندارند نیز  داوطلبانه و با هدف ارتقا کیفیت خدمات و رضایتمندی مشتریان، وب سایت ها و اپلیکیشن های خود را به دیتاسنترهای داخل منتقل می کنند.

وی  با بیان اینکه در حال حاضر علاوه بر شرکتهای نوپا و کسب و کارهای دیجیتال بیش از هزار سازمان و شرکت دولتی و خصوصی از جمله وزارتخانه ها، بانک ها، بیمه ها، دانشگاه ها، مراکز آموزشی، فرهنگی، تحقیقاتی و غیره از خدمات دیتاسنتر این شرکت استفاده می کنند اظهار امیدواری کرد با حمایت دولت و مسولین کشور شاهد توسعه و شکوفایی صنعت استراتژیک دیتاسنتر و رشد و بالندگی شرکت های نوپا و دانش بنیان و کسب و کارهای دیجیتال در کشور باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۷۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵ هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان

سید صمد ضیائی در خصوص نظام کنترل کیفیت کود‌های وارداتی و تولید داخل توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور گفت: علاوه بر آنکه ثبت کود توسط مؤسسه تحقیقات آب و خاک انجام می‌شود، طرحی در کل کشور ازسوی دفتر مرکزی این شرکت به اجرا گذاشته می‌شود تا کل فرآیند را تحت کنترل درآورد.

وی افزود: پارسال از ۱۹۲ پارت، درمجموع ۳۵ هزار و ۷۲۵ تُن انواع کود‌های ازته، فسفاته و پتاسه توسط تیم نمونه برداری انجام و نمونه پس از پلمپ به مرکز تحقیقات کاربردی نهاده‌های کشاورزی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور ارسال شد.

ضیائی به بیان اهمیت نظام کنترل کیفی نهاده‌های کشاورزی در این شرکت تاکید کرد: با این روش خواهیم فهمید که کودشیمیایی در کجا تولید، توزیع و به چه ترتیبی حمل می‌شود، تا اثرات مثبت آن بتواند به همه بهره‌برداران تعمیم داده شود.

وی گفت: این نظام همچون گواهی‌های ایزو که کاملاً استاندارد هستند، کمک می‌کند تا محموله‌های کودی، در صحت و سلامت تولید شود و سپس به دست بهره‌برداران برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد
  • متعهد به خرید داخلی مرغ از مرغداران
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵ هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • ظهور یک قدرت اقتصادی جدید؛ اقتصاد هند چقدر قوی است؟
  • خرید روزانه هزار تن مرغ از مرغداران داخلی
  • تاکید بر رونق تولید برای ایجاد اشتغال و سرمایه در کشور
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری