Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دولت در پی این است که زمین‌های خود را با کمک صندوق‌های زمین و ساختمان در اختیار عموم قرار دهد، گفت: نبود نهادهای کارآمد باید با شکل‌گیری صندوق‌های زمین و ساختمان برطرف و برآن غلبه کند.

ایران آنلاین/ عبدالله آخوندی در حاشیه مراسم افتتاح بهره‌برداری از نخستین صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان در پاسخ به اینکه آیا دولت قصد ورود و سرمایه‌گذاری در صندوق‌های زمین و ساختمان را دارد، گفت: دولت در پی این است که سازمان ملی زمین و مسکن و یا شرکت عمران شهرهای جدید بتوانند اراضی خود را با کمک صندوق‌های زمین و ساختمان در اختیار عموم قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به اینکه در مردادماه سال جاری رئیس جمهور در معرفی کابینه اعلام کردند با وزیر راه و شهرسازی در بخش مسکن به توافق نرسیدیم بنابراین در ابتدای دولت یازدهم اولین چیزی که از وزیر راه و شهرسازی بخواهم بخش مسکن است. بنابراین اختلافی که بین رئیس جمهور با شما وجود دارد، چیست؟ گفت: مثل اینکه شما دنبال حاشیه می‌گردید.

آخوندی در تشریح مزیت‌های راه‌اندازی صندوق‌های زمین و ساختمان گفت: به دلیل تنگناهای مالی در بخش اعطای تسهیلات بانکی ناگزیر هستیم که به بازار سرمایه و تأمین مالی پروژه‌های بزرگ از طریق بازار سرمایه روی بیاوریم. پس این یک تغییری است که گریزی از آن نیست.

آخوندی با اشاره به اینکه در بیشتر کشورهای پیشرفته صندوق‌های زمین و ساختمان در بازار سرمایه سهم زیادی دارند به طوریکه این صندوق‌ها ۲۵ درصد بازار سرمایه را به خود اختصاص داده‌اند، گفت: این اقدام در ایران یک اقدام نوپایی است بنابراین مدل و روش آن بسیار ساده است و همان اقداماتی که مردم در معاملات روزمره مسکن انجام می‌دهند این اقدام راه‌اندازی صندوق زمین و ساختمان در حقیقت خارج کردن معاملات چهره به چهره است و این اقدام رسمی می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: مهم این است که اقدامات چقدر براساس اعتماد انجام می‌شود تا هرکسی که در ایران بتواند وارد این صندوق‌های زمین و ساختمان شود.پس افراد می‌توانند حتی با ۱۰۰۰ تومان در پروژه‌های میلیاردی نیز مشارکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما برای بازار ایران نیاز به اندیشه‌های جدید داریم پس باید مشارکت مردم و توسعه‌گر در گسترش صندوق‌های زمین و ساختمان فراهم شود چرا که این صندوق‌ها ابزارهایی هستند که می‌توانند در آینده برای توسعه بخش مستقلات در ایران مفید باشند.

آخوندی با اشاره به اینکه صندوق‌های زمین و ساختمان حتی می‌توانند در نظام اجاره‌داری نیز به خوبی عمل کنند، گفت: افتتاح ۸۰ واحد مسکونی در غالب صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان در پروژه نسیم که امروز تعداد آنها ۸۰ واحد بوده است شاید عدد کوچکی باشد اما مهم روشی است که آزمایش شده است چرا که می‌توان این اقدام و مدل را تکثیر و در کل کشور توسعه داد.

وی با اشاره به اینکه باید بتوانیم برای مشکل نبود نهادهای کارآمد در ساختمان غلبه کنیم، گفت: این صندوق‌ها از لحاظ نظارتی از سوی سازمان بورس نظارت می‌شوند بنابراین ساخت و سازهایی که با مشارکت و با حمایت این صندوق‌ها صورت می‌گیرند سازندگان حرفه‌ای و مهندسان و مجریان ذی‌صلاح و با اجازه سازمان بورس ساخت و ساز خواهند کرد پس از لحاظ تامین مالی و هم از لحاظ کیفیت ساخت و ساز و مهندسی‌سازی واحدهایی که با مشارکت صندوق‌های زمین و ساختمان احداث شوند به نفع تمامی مشارکت‌کنندگان خواهد بود.

/فارس

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۷۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع نیاز‌های فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، محمدصادق خیاطیان، ضمن تأکید بر اینکه صندوق نوآوری، حامی جدی هر اقدامی است که منجر به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در کشور شود، گفت: شاید یک دهه قبل بیشتر به دنبال رشد و ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور بودیم؛ اما امروز درباره زیست‌بوم بالغی صحبت می‌کنیم که حدود ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف در آن مشغول فعالیت هستند که میزان فروش این شرکت‌ها در سال گذشته به ۵۳۰ همت (۵۳۰ هزار میلیارد تومان) رسیده است و بیش از  ۳۰۰ هزار نفر نیز در شرکت‌های دانش‌بنیان اشتغال دارند. رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی افزود:درحال حاضر سهم اقتصاد دانش‌بنیان از GDP حدود ۲.۷ درصد است و طبق برنامه‌ریزی باید این سهم تا پایان برنامه هفتم به ۷ درصد برسد. برای دستیابی این هدف باید گام‌های مهمی برداشته شود. به اعتقاد ما، مهم‌ترین رویکرد در این مسیر، توجه به نقش شرکت‌های بزرگ مانند شرکت‌های پتروشیمی، شرکت‌های فولادی مانند فولاد مبارکه یا شرکت‌های صنعتی و معدنی مانند چادرملو در اقتصاد دانش‌بنیان است.  خیاطیان درخصوص ترغیب شرکت های بزرگ برای ورود به حوزه دانش بنیان تأکید کرد: یک راهکار این است که شرکت‌های بزرگ به جای استفاده از محصولات خارجی، نیاز‌های فناورانه خود را از طریق دانش‌بنیان‌ها تامین کنند. شرکت‌های دانش‌بنیان، محصولاتی با استاندارد بالا و در تراز بین‌المللی تولید می‌کنند و راهکار دیگر، قرار گرفتن شرکت‌های دانش‌بنیان در زنجیره ارزش شرکت‌های بزرگ است. وی ، رویکرد سوم را بحث سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ در شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد و افزود : صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی (CVCs) و سایر نهاد‌های تخصصی، یکی از راهکار‌های سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ در این حوزه است. قانون‌گذار نیز با تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان و اعطای اعتبار مالیاتی، از سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ در شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت کرده است.  رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: حوزه معدن یکی از بخش‌های است که نفوذ فناوری و نوآوری در آن چندان اتفاق نیفتاده است. برگزاری برنامه‌ها و رویداد‌هایی مانند رویداد چادرو (Chadro 2023) ( رویداد جذب ایده‌ها و طرح‌های فناورانه و نوآورانه مرکز نوآوری چادرملو) حاکی از حرکت این صنایع به سمت استفاده بیشتر از فناوری و نوآوری است. خیاطیان گفت : ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان در زنجیره صنایع معدنی و ماشین‌آلات و ... مشغول فعالیت هستند. آمادگی داریم در صندوق نوآوری و شکوفایی با همکاری متقابل، نیاز‌های فناورانه را احصا و به شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این حوزه ارائه کنیم.  

دیگر خبرها

  • تخریب ساختمان‌ در منطقه جنگلی توسکستان گرگان
  • آخرین جزئیات از زمان رونمایی صندوق پوشش ریسک بازار سرمایه اعلام شد + فیلم
  • غفلت در بهره‌برداری از میادین مشترک نفت و گاز، چه بر سر آینده اقتصاد می آورد؟
  • صندوق سرمایه گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • رفع نیاز‌های فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • سرمایه‌گذاری در بنای تاریخی خانه آصف اردبیل به مزایده گذاشته شد
  • مسکن مهر چاله‌ های بزرگ دارد
  • رفع چاله‌های بزرگ مسکن مهر در دولت سیزدهم
  • رشد ۴۱ درصدی صدور مجوز صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سال گذشته