Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: در حالی فصل پاییز به آ‌خرین روزهای خود نزدیک می شود که هنرمندان شرکت کننده در دومین نمایشگاه سراسری صنایع دستی لزوم توجه هرچه بیشتر مسئولان برای حمایت و فراهم کردن مکانی ثابت برای عرضه و فروش تولیدات خود را خواستار شدند.

خبرگزاری شبستان- خراسان جنوبی: مقام معظم رهبری در چند سال اخیر بر اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی تاکید داشته و از مردم ایران خواسته اند تا با تکیه بر توان داخلی به این مهم جامه عمل بپوشانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سویی دیگر خراسان جنوبی یکی از استان های محروم کویری بوده که درد تازیانه های خشکسالی هنوز که هنوزه است بر اندام های این استان احساس می شود.

 


علی رغم این مشکلات، مردم در محروم ترین نقاط استان برای لبیک گفتن به فراهمین رهبری وارد میدان شده و هنرهای زیبایی را خلق کرده اند. هر کدام با هر هنر و استعدادی که داشته، قدم پیش گذاشته و آثار فاخری را تولید کرده اند. نمونه های زیبای دستان هنرمند کویرنشینان شرق در نمایشگاه ملی صنایع دستی و هنرهای سنتی خراسان جنوبی نمود پیدا کرده است.

 

با حمایت مسئولان می توانم برای ۲۰ نفر اشتغالزایی کنم
به سراغ هنرمندی می رویم که علی رغم مشکلات عدیده ای که در زندگی داشته، دست از تلاش بر نمی دارد و با ظرافت تمام سنگ ها را برای ساخت نگین، تراش می دهد. زهرا زیوری مددجوی کمیته امداد امام خمینی(ره) است و در سخت ترین شرایط نیز، بهترین آثار را خلق می کند. کمک هایو حمایت های این نهاد، وی را در مسیر رو به جلو، هدایت کرده و مشوقی برای ادامه راه می شود.

 


وی با بیان اینکه یک سال است در زمینه سنگ تراشی و گوهر تراشی قدم برداشته است، می گوید: اگر امکانات لازم مهیا باشد، این رشته درآمد بسیار خوبی دارد.

 


وی با بیان اینکه با سرمایه یک میلیون تومانی شروع به کار کرده ام، گفت: از درآمد کنونی ام راضی هستم چرا که مخارج زندگی و فرزندانم را تامین می کند.

 


زیوری بیان کرد: ساخت نگین برای انگشتر و گردنبند از جمله تولیدات من بوده که به این کارعلاقه زیادی دارم.

 

 


وی علاقه را از مهم ترین شرایط لازم برای این عرصه دانست و گفت: بازار فروش خوبی بر این رشته حاکم بوده و تنها علاقه و انگیزه را برای داشتن یک درآمد ثابت می طلبد.

 


این هنرمند خواستار حمایت مسئولان در گسترش امکانات کارگاه خویش شد و افزود: با توسعه کارگاه و فراهم کردن دستگاه و امکانات لازم می توانم برای 20 نفر اشتغالزایی کنم.

 


وی با بیان اینکه برای اولین بار است که در نمایشگاه صنایع دستی شرکت می کنم، افزود: اگرچه محصول زیادی برای عرضه ندارم اما با شرکت در نمایشگاه تجارب زیادی کسب می کنم.

 

شرکت هنرمندان درنمایشگاه، فرصت خوبی برای بازاریابی است

فرامرز رمضانی مدیرعامل شرکت‌تعاونی تار و دار شهرستان خوسف در گفتگو با خبرنگار شبستان اظهار کرد: شرکت تعاونی تولیدی صنایع دستی تار و دار شهرستان خوسف بیشتر در حوزه حوله بافی و پارچه های سنتی فعالیت می کند.

 

وی با بیان اینکه سنگ، جاجیم و سفال از دیگر تولیدات این شرکت تعاونی است، افزود: این شرکت تعاونی یک سال گذشته با فعالیت 13 نفر آغاز به کار کرده است.

 

مدیرعامل شرکت‌تعاونی تار و دار شهرستان خوسف ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر تعداد اعضای این شرکت تعاونی به 70 نفر رسیده است.

 

وی با اشاره به اینکه در نمایشگاه استان آنچنان فروشی نداریم اما در نمایشگاه بین المللی که در تهران برگزار شد فروش و بازاریابی بسیار خوبی داشته ایم، گفت: شرکت در نمایشگاه تنها بحث فروش محصل نیست بلکه بازاریابی و معرفی تولیدات از ویژگی خاصی برخوردار است.

 

 

رمضانی با بیان اینکه تاکنون حمایت مالی از این شرکت تعاونی نشده و از هیچ تسهیلاتی استفاده نکرده ایم، عنوان کرد: دوره های آموزشی برای علاقه مندان نیز برگزار می شود و پس از آموزش وسایل در اختیار هنرجویان جهت تولید محصولات قرار می گیرد.

 

وی ادامه داد: تاکنون حدود 150 نفر هنرجو آموزش دیده اند که تعداد 50 نفر در شرکت فعالیت دارند.

 

مدیرعامل شرکت‌تعاونی تار و دار شهرستان خوسف با اشاره به اینکه اگر جوانان و علاقه مندان وارد این کار شوند درآمد خوبی خواهند داشت، اظهار داشت: دغدغه ای برای بازار فروش در این حرفه ها وجود ندارد چراکه از کارهای خانوادگی عقب نخواهند ماند و در خانه و کنار خانه داری منبع درآمدی نیز خواهند داشت.

 

وی افزود: این شرکت توانسته با فراهم کردن آموزش های کارآفرینی و کاربردی برای بسیاری از زنان خانه دار در بخش های مختلف شهرستان و استان اعم از شهر و روستا حتی در مناطق کم‌ برخوردار باعث رونق مشاغل خانگی و درآمدزایی در راستای کمک به معیشت خانواده شود.

 

در اندیشه برپایی نمایشگاه های بین المللی هستیم

حسن رمضانی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی در مراسم اختتامیه این نمایشگاه که شامگاه (24 آذر) برگزار شد، بیان کرد: کمبود فضا از جمله نواقصی بوده که در این نمایشگاه احساس شد.

 

 وی با بیان اینکه تجربه خراسان جنوبی در برگزاری نمایشگاه اندک است، افزود: علی رغم تجربه اندک، بازخورد خوبی از هنرمندان و شرکت کنندگان داشته ایم.

 

 

 وی با تاکید بر اینکه باید به فکر ساماندهی مرکز بزرگ نمایشگاهی مشخصات فنی را دارا باشد، باشیم، افزود: امیدواریم بتوانیم در تقویم فعالیت های میراث فرهنگی استان، نمایشگاه ثابت داشته باشیم.

 

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین امیدواریم در سال های آتی پذیرای نمایشگاه های بین المللی با مشارکت کشورهای همجوار باشیم.

 

 وی با بیان اینکه مشترکات زیادی با کشورهای همجوار به خصوص در زمینه صنایع دستی داریم، گفت: شرکت در نمایشگاه های بزرگ علاوه بر مزایان اقتصادی، فرصتی برای تبادل تجادب و افکار است.

 

فروش ۱۶۵ میلیون تومان تولیدات هنرمندان در نمایشگاه ملی صنایع دستی

حسین عباس زاده معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خرسان جنوبی هم در سومین روز از برپایی این نمایشگاه از فرو 165 میلیون تومانی صنایع دستی در این نمایشگاه خبر داده بود.

 

وی اظهار امیدواری کرده بود: شرکت در نمایشگاه‌ها زمینه بازارسازی برای صنایع دستی را فراهم ‌کند.

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/70

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۷۸۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذابیت گوهر سنگ خراسان جنوبی برای هیئت های خارجی نمایشگاه اکسپو

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی جعفری صبح یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: برای حضور خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، اکسپو ۲۰۲۴ برنامه ریزی های بسیار خوبی صورت گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: خراسان جنوبی در این نمایشگاه در زمینه زنجیره‌های دو محصول زرشک و گوهر سنگ فعالیت کرد تا پتانسیل‌های خراسان جنوبی در این زمینه به خوبی معرفی شود.

جعفری ادامه داد: حوزه سوم فعالیت‌های خراسان جنوبی در این نمایشگاه بحث فرصت‌های سرمایه گذاری داخل استان بود.

وی افزود: ظرفیت‌های بازار پسندی خارجی خود را شناسایی کنیم و به عبارت دیگر اگر می‌خواهیم بازار صادراتی خوبی داشته باشیم باید دانش بنیان را در تولید محصولات خود دخیل کرده و با توجه به ذائقه جهانی بسته بندی داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: یکی از اهداف سرمایه گذاری در حوزه گوهر سنگ منطقه ویژه اقتصادی استان است.

جعفری ادامه داد: باید با دانش‌بنیان کردن تولید، سهم صادراتی خود را در حوزه گوهر سنگ و زرشک افزایش می‌دهیم.

وی افزود: ۱۱۰ مذاکره تجاری بین بخش‌های دولتی و خصوصی، خصوصی و خصوصی و دولتی و دولتی در غرفه خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران انجام شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: همچنین ۲۱ هیئت تجاری خارجی از غرفه خراسان جنوبی بازدید کردند که این هیئت‌ها از کشورهایی چون چین، ارمنستان، روسیه، آفریقای جنوبی، ترکمنستان، ازبکستان، عراق و… بودند.

جعفری ادامه داد: ۵۵ درصد هیئت‌های تجاری بازدید کننده در حوزه محصولات مزیت دار خراسان جنوبی، ۲۵ درصد در زمینه گوهر سنگ‌ها و مابقی نیز در سایر زمینه‌ها درخواست‌هایی داشتند.

وی افزود: در مجموع اتفاقات بسیار خوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو ۲۰۲۴ صورت گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: همچنین هفت تفاهم نامه در حوزه‌های مختلف در غرفه خراسان جنوبی امضا شد که یکی از مهمترین آنان در حوزه گوهر سنگ با وزارت صمت بود.

جعفری یادآور شد: نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی گروه‌های تجاری بسیار خوبی را به غرفه استان دعوت کرد و سرکار خانم ابراهیمی در این زمینه پرتوان ظاهر شدند.

کد خبر 6096791

دیگر خبرها

  • روستای تاریخی و کویری اصفهک، در راه جهانی شدن
  • یازدهمین جشنواره شکوفه‌های بهاری در رامسر برگزار می‌شود
  • حمایت از تولید راه تحقق شعار سال جهش تولید
  • پیش‌بینی حضور بیش از ۱۰۰۰۰۰ بازدیدکننده در اینوتکس ۲۰۲۴
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • تشریح دستاوردهای خراسان جنوبی از نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • صنایع‌دستی استان کردستان از دریچه دوربین + تصاویر
  • سهم ناچیز خراسان جنوبی در حوزه صادرات سنگ قیمتی
  • هنر نمایی دانش آموزان در نمایشگاه آثار دستی و تجسمی
  • جذابیت گوهر سنگ خراسان جنوبی برای هیئت های خارجی نمایشگاه اکسپو