Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اول رییس قوه قضاییه با اعلام این که قوه قضاییه به 6 هزار نیروی اداری و 4 هزار قاضی نیاز دارد،گفت: علی رغم این که تامین نیروها در برنامه ششم توسعه گنجانده شده ولی بازهم دولت اعلام می کنند بودجه جذب نیروها را نداریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  عصراترک،حجت الاسلام محسن اژه ای، معاون اول رییس قوه قضاییه در آئین تکریم و معارفه رییس کل دادگستری خراسان شمالی حداقل بودجه مورد نیاز قوه قضائیه در سال 97 را 23 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: کمتر از نصف اعتبار برآورد شده قوه قضاییه در لایحه بودجه سال 97 پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از بودجه سال 96 قوه قضاییه نیز 400 میلیارد تومان پرداخت نشده است.

حجت الاسلام اژه ای با اعلام این که قوه قضایه به 6 هزار نیروی اداری نیاز دارد، گفت: علی رغم این که تامین نیروها در برنامه ششم توسعه گنجانده شد ولی بازهم اعلام می کنند بودجه جذب نیروها را نداریم.

وی افزود: در برنامه ششم توسعه مصوب شده است که 4 هزار قاضی جذب کنیم ولی دولت اعلام می کنید پولی برای جذب این ها ندارد.

معاون اول رییس کل قوه قضاییه در رابطه با ماهیت شورای حل اختلاف گفت: قرار بود این شورا از اول شورای حل اختلاف باشد نه مرجع صدورحکم و با رویکرد کنونی شورای حل اختلاف کاری از پیش نمی رود و بایستی در این زمینه نگاه را فراتر ازاین ببینیم.

حجت الاسلام اژه ای تصریح کرد: در این خصوص باید پرونده های کیفری قبل این که به مرحله نهایی برسد از اقشار و نهادهای مرتبط همفکری گرفته شود.

وی بابیان این که باید بررسی کنیم مسائل مهم کشور از کجا سرچشمه می گیرد، افزود: باید نقاط اصلی را شناسایی و با همفکری و هماهنگی آسیب ها را ریشه کن کنیم.

وی یکی از آسیب های اجتماعی دردناک در جامعه را حاشیه نشینی عنوان کرد و راه حل آن را  بررسی علل مهاجرت ذکر کرد.

معاون اول رییس قوه قضاییه در ادامه به انسان های زیاده خواه و مستکبر در جهان اشاره کرد و گفت: این افراد برای ادامه بقای قدرت و منافع شخصی خود در گوشه کنار دنیا اقدام به جنایت های هولناک می کنند که ما فقط بخشی از آنها را می شنویم و می بینیم، این افراد از طریق بنگاه های تبلیغاتی از جمله ماهواره، اینترنت و فضای مجازی درصدد استعمار مردم، نفوذ و ظلم برآن ها هستند.

حجت الاسلام اژه ای اظهار داشت: از طرف دیگر این افراد برای منافع شخصی و افزایش قدرت مالی، نظامی و برای پرکردن جیب هایشان جنگ ها و جنایات بیشمار علیه مردم مظلوم رقم می زدند.

وی افزود : این دولت ها با گذشت 39 سال از انقلاب اسلامی به صورت مستقیم و غیر مستقیم با روش های مختلف از جمله نظامی و حتی رسانه های ماهوره ای علیه کشور جمهوری اسلامی وارد شدند.

وی تصریح کرد: همه اذعان می کنند نقش جمهوری اسلامی ایران در تمام جهان بی بدیل است و تا زمانی که استقامت، ایمان و عزت نفس مردم ایران وجود دارد هیچ قدرتی بر این کشور نمی تواند نفوذ کند.

وی بابیان این که آمریکا و صهیونیست و برخی کشورهای غربی خود بوجود آورنده داعش بودند و تمام امکانات، تجهیزات و اطلاعات را در اختیار آنها می گذاشتند،گفت: امروز با هدایت ها و کمک جمهوری اسلامی ایران کمر داعش شکست.

وی افزود: هنوز شاهد توطئه های آمریکا و صهیونیست در عراق و دیگر کشورها هستیم و خوشبختانه این توطئه ها در کمترین زمان و هزینه خنثی می شود.

حجت الاسلام اژه ای نقش جمهوری اسلامی در خنثی سازی توطئه های مستکبران در منطقه را بی بدیل برشمرد و برنقد عملکردها با آگاهی از محدودیت ها تاکید کرد و گفت : باید در نقد منصف باشیم.

وی با بیان این که امروز مردم سالاری دینی در کشور حاکم است ،خاطرنشان کرد: حرکت انقلابی در دلهای مردم نفوذ کرده  و هیچ جریانی برای کشور ما عددی به حساب نمی آید و باهمه فشارها روز به روز عزت،جایگاه ، عظمت و تثبیت کشور ایران در جهان بیشتر می شود.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۸۳۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی

 محمد بروجردی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اندونزی با اندی عمران سلیمان وزیر کشاورزی اندونزی ملاقات کرد.

در این ملاقات وزیر کشاورزی اندونزی با اشاره به تغییرات آب و هوایی و آثار نامطلوب آن بر محصولات کشاورزی، خواستار استفاده از دانش متخصصان ایرانی در زمینه مدیریت منابع آب و استفاده از ظرفیت‌های فناوری کشورمان به خصوص فناوری نانو در صنایع کشاورزی شد.

بروجردی نیز ضمن اعلام آمادگی جهت همکاری در این زمینه، امضای سند یادداشت تفاهم همکاری دو کشور در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی و برگزاری نشست سوم کمیته راهبری کشاورزی مشترک دو کشور را گام مهمی جهت تقویت مناسبات دو کشور دانست.

در این دیدار همچنین مقرر شد وزرات کشاورزی اندونزی در آینده نزدیک میزبان هیات کارشناسی وزارت جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • آزادی ۵ صیاد ایرانی از جمهوری سیشل
  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند
  • تبلیغات منفی رسانه‌های غرب درباره فتح فاو توسط ایران
  • پرواز بودجه نهاد ریاست‌جمهوری در دولت رئیسی؛ افزایش ۸۶ درصدی کجا صرف می‌شود؟
  • افزایش ۸۶ درصدی بودجه در دولت سیزدهم!
  • توصیه‌های اژه‌ای به قضات
  • دهه کرامت فرصتی برای مقابله با توطئه دشمنان است
  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی
  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها
  • کیهان: فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف! /جمهوری اسلامی: روحانیت خودش پیشقدم شود/از پرواز با بال استعداد‌ها تا پرواز با جت شخصی