Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  قاسم جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی در بازدید از بیمارستان های شهرستان گچساران، با اشاره به مطالبات عقب مانده پزشکان افزود: در ابتدای اجرای طرح تحول سلامت در پرداخت کارانه پزشکان و پرستاران به روز شده بودیم ولی الان در پرداختی ها به طور متوسط تا 12 ماه عقب هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به میزان مطالبات وزارت بهداشت و درمان از شبکه بیمه ای کشور اشاره نکرد.

جان بابایی ادامه داد: این در حالی است که در برخی از استان‌های کشور مانند کهگیلویه و بویراحمد عقب ماندگی کارانه آنها به 15 ماه رسیده است.

وی با بیان اینکه این میزان عقب ماندگی مربوط به پرداخت نشدن مطالبات از بیمه است ،ابراز کرد: اوایل دی امسال بودجه به بخش درمان کشور تزریق خواهد شد که امید می رود مشکل پرداختی حقوق کارکنان طرحی بخش درمان کشور از جمله کهگیلویه و بویراحمد برطرف شود.

وی با انتقاد شدید از پرداخت نشدن معوقات پزشکان و پرستاران طرحی در کهگیلویه و بویراحمد ، گفت: این استان تنها جایی در کشور است که با چنین مشکلی مواجه است.

جان بابایی در عین حال گفت که حقوق معوق کارکنان طرحی بخش بهداشت به طرح تحول سلامت ارتباطی ندارد اما تاکید کرد که این مشکل باید در کمترین زمان ممکن برطرف شود.

جان بابایی گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت یکی از شاخص های موفقیت دولت یازدهم است که این طرح همچنان بطور یکسان در سراسر کشور در حال اجراست.

وی افزود: وزارت بهداشت و درمان تلاش می کند تصدی درصدی از مدیریت خدمات درمانی دولتی را به بخش خصوصی واگذار کند.

جان بابایی اظهار امیدواری کرد که کلینیک های درمانی دولتی شهرستان گچساران نیز به صورت درون بخشی به خود پزشکان و ارائه کنندگان خدمت واگذار شود.

وی ادامه داد: ارائه خدمات این مراکز با تعرفه دولتی یکی از پیش شرط های اصلی در واگذاری آنهاست.

جان بابایی تصریح کرد: با وجود اجرای طرح تحول سلامت ،میزان عقب ماندگی بخش بهداشت و درمان در استان کهگیلویه و بویراحمد زیاد است.

وی با اشاره به راه اندازی بیمارستان بی بی حکیمه گفت: این بیمارستان به دلیل کمبود تجهیزات و نیروی انسانی از تمام بخش های آن استفاده نمی شود و باید کمک کرد تا تجهیزات و نیروی انسانی آن تامین شود.

جان بابایی ادامه داد: با توجه اینکه گچساران شهرستان بزرگی از لحاظ جمعیت می باشد بیمارستان ها این منطقه باید تخصصی تر، و امید است بیمارستان بی بی حکیمه به بیمارستان کودک و مادر تبدیل شود.

معاون درمان وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: اقدام های مهمی در زمینه زیر ساخت های سلامت در دولت یازدهم صورت گرفته و آثار تغییر طرح تحول سلامت در بیمارستان شهید رجایی گچساران نمایان است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین بخش های بیمارستان بی بی حکیمه گچساران بخش ناباروری است و در کمترین زمان ممکن تجهیزات لازم در بخش اطفال ، زنان، جراحی و نازائی را برای این بیمارستان از سوی وزارت بهداشت تامین خواهد شد.

وی تصریح کرد: مرکز غربالگری مربوط به ماموگرافی و خدمات دهانه رحم که جز سیاست دولت است در گچساران راه اندازی خواهد شد.

اقدام برای تجهیز بیمارستان‌ بی بی حکیمه و راه اندازی بیمارستان جدید و بکاری گیری نیروی انسانی جدید در بیمارستانهای گچساران ،دستاورد سفر معاون وزیر بهداشت و درمان به این شهرستان است.

بر اساس اطلاعات موجود دانشگاه علوم پزشکی یاسوج،907 میلیارد و 100 میلیون ریال در سال‌های 1392 تا 95 برای اجرای 25 طرح بهداشتی و درمانی در شهرستان گچساران هزینه کرده است.

این اعتبار برای احداث خانه‌های بهداشت، مراکز درمانی، اورژانس 115، مرکز جامع سلامت شهری، ساختمان پزشکان متخصص، بیمارستان‌های 128 و 96 تختخوابی، ساختمان اورژانس شهید رجایی و ساختمان DIC در این شهرستان هزینه شده است.

شهرستان‌های گچساران با 130 هزار نفر جمعیت در جنوب کهگیلویه و بویراحمد هم اینک دارای یک بیمارستان بوده و دو بیمارستان در دست ساخت دارد.

 

انتهای پیام/ش

پرداخت معوقات پرسنل درمانی کشور

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۳۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان رایگان کودک مشروط بر داشتن بیمه پایه

رئیس اداره اقتصاد درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: براساس دستوالعمل ارائه خدمات ارائه خدمات رایگان به کودکان زیر هفت سال و ابلاغیه وزارت بهداشت در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت همه خدمات بستری و سرپایی کودکان زیر هفت سال در مراکز دولتی دانشگاهی و بیمارستان‌های دولتی موظف به ارائه کلیه خدمات بستری رایگان هستند.

دکتر طباطبایی افزود: وزیر بهداشت اسفند سال گذشته از خدمات درمانی رایگان برای کودکان زیر هفت سال خبرداد که این طرح در استان از اول اردیبهشت به طور کام در حال اجرا است.

او گفت: در اجرای این طرح بیمارستان‌های دولتی موظفند این خدمات را ارائه دهند و هیچ گونه دریافتی از از بیماران زیر هفت سال نداشته باشند.

به گفته طباطبایی دارندگان بیمه پایه مشمول این طرح هستند و چنانچه بیماری فاقد بیمه پایه باشد، می‌تواند با مراجعه به سازمان بیمه سلامت برای بیمه خود اقدام کند و از مزایای این طرح بهره‌مند شود.

والدین کودکان زیر هفت در صورت مشاهده تخلف در روند اجرای این طرح می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت موضوع را در میان بگذارند. 

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی سمنان
  • ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود
  • مشکلات پایان‌ناپذیر کادر درمان؛ مدل جدید از مهاجرت شکل گرفته!
  • درمان رایگان کودک مشروط بر داشتن بیمه پایه
  • درمان رایگان کودک با داشتن بیمه پایه
  • خدمات درمانی رایگان برای کودکان؛ نمایش یا واقعی؟
  • فاجعه در بیمارستان‌های دولتی؛ مهاجرت پرستاران به بخش خصوصی
  • مهاجرت کادر درمان از بخش دولتی به خصوصی
  • کادر درمان از بیمارستان‌های دولتی به بخش خصوصی مهاجرت می‌کنند
  • فاجعه در بیمارستان‌های دولتی/ مهاجرت کادر درمان به بخش خصوصی