Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان حمید خالقی صبح امروز در جمع مدیران دفاتر خدمات قضائی سراسر استان کرمان که در محل دادگستری کرمان برگزار گردید،اظهار داشت:راه اندازی دفاتر خدمات قضائی تسهیل در دسترسی مردم به عدالت قضائی را در پی دارد و از رفت وآمدهای غیرضروری مراجعان به مجتمع های قضائی جلوگیری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  از افتتاح 7دفتر خدمات الکترونیک قضائی در استان کرمان طی یک ماه گذشته خبر داد وافزود: دفاتر خدمات قضائی شهرستان های بافت، راور و گلباف نیز طی چند روز آینده افتتاح خواهند شد.

این مقام قضائی بیان داشت:با راه اندازی این دفاتر زمان فرآیند دادرسی کاهش خواهد یافت وتاحدی حجم کار از روی دوش سیستم قضائی برداشته خواهد شد .

وی با اشاره به اینکه دفاتر خدمات قضائی از حیث تجهیزات فنی مجهز به جدیدترین تکنولوژی های روز می باشند،خاطرنشان ساخت:این دفاتر متشکل از کارشناسان مجرب حقوقی می باشند که مردم را در انجام امور راهنمایی می نمایند.

مستشار دادگاه تجدید نظر استان کرمان گفت:ضرورت دارد مسئولان و سایر کارکنان دفاتر خدمات قضایی اصل امانت داری و رازداری را رعایت نمایند.

این مقام قضائی گفت:در حال حاضر خدماتی از قبیل ثبت دادخواست حقوقی،انجام کلیه خدمات اظهارنامه حقوقی،انجام کلیه خدمات مربوط به ابلاغ الکترونیک وثبت تجدیدنظر خواهی و واخواهی از آراء دادگاه بدوی در دفاتر خدمات قضائی ارائه می شود.

این مقام قضائی تصریح کرد: اقدامات خوبی در زمینه ابلاغ الکترونیک در استان کرمان صورت پذیرفته است،اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم لذا دفاتر خدمات قضائی بایستی در زمینه آگاهی بخشی به مردم نسبت به ثبت نام در سامانه ثنا واستفاده از مزایای آن اقدام نمایند.

خالقی با بیان اینکه رویکرد قوه قضائیه نسبت به دفاتر خدمات قضائی،حمایتی است،افزود:به مرور زمان خدمات قضائی که در این دفاتر ارائه می شود افزایش خواهد یافت.

وی گفت:دفاتر خدمات قضائی به صورت مستمر مورد نظارت وارزیابی قرار خواهند گرفت تا شاهد ارتقای هرچه بیشتر در زمینه ارائه خدمات قضائی به شهروندان باشیم.

وی در خصوص علت عدم راه اندازی دفتر خدمات قضائی در برخی از شهرستان های استان گفت: دواطلبین تاسیس این دفاتر در مرحله اول فراخوان ثبت نام واجد شرایط لازم پذیرش نبوده اند که امیدواریم در آینده نزدیک فراخوان ثبت نام مجدد از سوی معاونت فناوری قوه قضائیه اعلام گردد تا مشکل سایر شهرستان های استان نیز برطرف گردد.

معاون آمار وفناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان گفت:تلفن گویای 03432269680 به عنوان پل ارتباطی مردم وفناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان آماده دریافت هرگونه شکایات(انتقاد وپیشنهاد)در خصوص عملکرد دفاتر خدمات الکترونیک قضائی می باشد

شایان ذکر است در حال حاضر دفاتر خدمات قضائی در شهرستان های کرمان،جیرفت،عنبرآباد،قلعه گنج،کهنوج،نرماشیر ،ریگان،گلبافت آغاز بکار نموده اند وطی چند روز آینده در بافت، راور وگلباف نیز راه اندازی خواهند شد.

 

انتهای پیام/س

 

تسهیل در دسترسی شهروندان به عدالت قضائی

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۸۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس در قائم‌شهر تمام‌الکترونیک برگزار می‌شود

فرماندار قائم‌شهر با اشاره به برگزاری انتخابات به صورت تمام‌الکترونیک از آمادگی کامل این شهرستان بر اجرای مرحله دوم انتخابات در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، جواد مولایی‌قرا ظهر امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در بازدید از ستاد مرکزی انتخابات این شهرستان با اعلام آمادگی کامل این شهرستان برای برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این مرحله از انتخابات در شهرستان قائم‌شهر به صورت تمام‌الکترونیک برگزار می‌شود.

وی افزود: برای پیشگیری از خطاها و اشتباهات سیستمی و فنی احتمالی، همچنین آماده‌سازی هرچه بهتر فرایند اجرایی تمام‌الکترونیک مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه قائم‌شهر، مانور انتخابات با حضور فرمانداران شهرستان‌های سوادکوه، سوادکوه شمالی، رئیس هیئت نظارت، دبیر ستاد و مسئول فناوری اطلاعات و ارتباطات بر انتخابات، اجرا شد.

فرماندار قائم‌شهر تصریح کرد: مطابق با مرحله اول انتخابات که به مردم قول دادیم، با تمام توان از آرای آن‌ها که امانت الهی است، صیانت می‌کنیم.

مولایی‌قرا با تاکید بر اینکه در مرحله اول برگزاری انتخابات توانستیم با مشارکت خوب مردم و هماهنگی همه ارکان شهرستان و عوامل انتخابات، یک انتخابات سالم را برگزار کنیم و شرمنده مردم نباشیم، اظهار داشت: در این مرحله تمام تلاش می‌شود تا از آرای ملت صیانت شود.

کد خبر 750047

دیگر خبرها

  • فعالیت ۳۵ دفتر تقریب مذاهب در دفاتر تلفیقی دانشگاه آزاد
  • فعالیت ٦١ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کردستان
  • افتتاح دفتر کانون بسیج رسانه در شهرستان آران و بیدگل
  • انتخابات مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس در قائم‌شهر تمام‌الکترونیک برگزار می‌شود
  • افتتاح چهارمین دفتر استاندارد و استاندارد سازی در چهارمحال و بختیاری
  • «دست مایو الکترونیک»در هلال احمر به تولید انبوه می رسد
  • برنامه های عملیاتی عدلیه  کرمان در سال۱۴۰۳ تشریح شد
  • توصیه دادستان کرمان به مقامات قضائی استان‌ برای مبارزه جدی با فساد 
  • دفتر نمایندگی خبرگزاری ایمنا در اراک افتتاح شد
  • افزایش ۳۳ درصدی خدمات پستی البرز در خرید و فروش اینترنتی