Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگری کشور، مهدی زینالی کارشناس الکترونیک دفتر فنی نیروگاه شهید بهشتی گیلان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این نیروگاه اظهار داشت: ما در نیروگاه شهید بهشتی همانند بسیاری از کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی کشور حلقه‌های صالحین خود را برگزار می‌کردیم و چون اداره این جلسات به عهده من بود جلسات آن را بصورت مرتب پیگیری ‌می‌کردیم و بسیاری از مشکلات نیروگاه و حتی برخی از مشکلات اجتماعی را نیز در این حلقه‌های خود بررسی و پیگیری می‌کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: توربین‌های نیروگاهی از بخش‌های مختلفی تشکیل شده‌اند که پر‌ه و نگهدارنده آن از اجزای اصلی توربین به حساب می‌آیند که تمام این تجهیزات از کشورهایی چون آلمان و بلژیک بصورت مناقصه ای و باقیمت‌های بالای 6 میلیارد تومان وارد کشور می‌شوند که در همین زمینه چند شرکت داخلی اعلام آمادگی کردند که با وجودی که تجربه ای در ساخت چنین دستگاهی تا به حال تجربه ای نداشته اند اما قادر به تولید این نوع پره  و نگهدارنده آن هستند که خوشبختانه مدیرعامل نیروگاه نیز از این موضوع استقبال کرد و تصمیم گرفته شد تا با همکاری آن شرکت‌ها با اعضای حلقه صالحین ما تولید این محصولات آغاز شود.

کارشناس بخش الکترونیک نیروگاه شهید بهشتی گیلان با تکیه بر توان داخلی توانستیم چیزی حدود 4.5 میلیارد تومان صرفه جویی کنیم، افزود:  با اجرای این طرح در نیروگاه شهید بهشتی استقبال خوبی از این موضوع شد و حتی در جشنواره صالحین در دو سال متوالی من به عنوان مسئول حلقه ‌های صالحین و به نمایندگی از تمام اعضای گروه مورد تشویق و تفقد قرار گرفتم که البته از این طرح در سایر نیروگاه‌های دیگر کشور نیز استقبال شده است.

زینالی در پایان خاطر نشان کرد: برگزاری حلقه‌های صالحین در کارخانجات کشور باعث افزایش خلاقیت و نوآوری در بخش تولیدات کشور خواهد شد که البته اگر نمایشگاه‌های سراسری برای ارائه این اقدامات در سراسر کشور صورت بگیرد قطعا باعث ایجاد انگیزه بیشتر برای نوآری و خلاقیت خواهد شد.

  انتهای پیام/ر

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۹۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت نیرو، اسماعیل نمازی با اشاره به آمادگی نیروگاه‌های کشور برای تأمین برق پیک تابستان امسال، افزود: از این میزان تولید ۶۱ درصد آن مربوط به واحد‌های سیکل ترکیبی است که میزان تولید انرژی آنها با افزایش ۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به حدود ۱۵ میلیون مگاوات ساعت رسیده است.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم با افزوده‌شدن هشت واحد بخار جدید در نیروگاه‌های غرب کارون، عسلویه، فردوسی، خرم‌آباد، سبلان، بعثت پارس جنوبی (دو واحد) و ارومیه شاهد جهش تولید نیروگاه‌های سیکل ترکیبی به‌عنوان واحد‌های تولیدکننده برق دوستدار محیط‌زیست هستیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل ترکیبی از کارآمدترین روش‌های بهبود راندمان نیروگاه‌های حرارتی کشور به شمار می‌آید که نه‌تن‌ها برای صنعت برق، بلکه برای محیط‌زیست و صرفه‌جویی در مصرف سوخت نیز بسیار مؤثر است و در سال‌های آینده شاهد تأثیر گسترده آن خواهیم بود. نمازی گفت: تنها از محل افتتاح این واحد‌های جدید سالانه دو میلیارد مترمکعب در مصرف سوخت صرفه‌جویی خواهد شد.

مدیرکل دفتر فنی تولید شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه در فروردین‌ماه بخش اعظم برق موردنیاز کشور توسط نیروگاه‌های حرارتی تأمین شده است، گفت: میزان تولید برق واحد‌های گازی در این مدت با افزایش ۱۲ درصدی به چهار میلیون مگاوات و سهم تولید واحد‌های بخاری نیز به ۵.۵ میلیون مگاوات ساعت رسیده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشکل تورم با افزایش تولید از بن بست خارج می‌شود
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • تحلیل مسعود نیلی از شرایط اقتصادی ایران در ۱۰ سال آینده
  • عملیات «وعده صادق» نشان داد جنگ‌هراسی در اقتصاد تاثیرگذار نیست
  • تحلیل مسعود نیلی از شرایط اقتصادی متفاوت ایران در 10 سال آینده
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید
  • جوانی جمعیت نجات دهنده کشور از آینده هولناک کهنسالی است
  • استقبال بازار جهانی از محصولات دانش بنیان وطنی
  • رویداد روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
  • کادرسازی برای نظام جمهوری اسلامی اولویت حلقه صالحین باشد