Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه- انتصاب نیروهای شرکتی در پست های سازمانی شهرداری کرمانشاه مسئله ای است که به دلیل مغایرت های قانونی معترضینی دارد، اما کسی در قبال آن پاسخگو نیست.

خبرگزاری مهر– گروه استانها: بدون تردید در دنیای امروز نیروی انسانی متخصص و کارآمد یکی از شاخصه های زمینه ساز رشد و اعتلای هر سازمانی است و شاید چندان گزاف هم نباشد اگر از آن به عنوان اصلی ترین سرمایه سازمان نام ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این تخصص و کارآمدی را نیروی انسانی علاوه بر استعداد و توانایی خود، طی سالها خدمت در سازمان کسب می کند و در یک نظام ارتقای سالم و در چارچوب قوانین موجود، زمینه رشد و تعالی در تصاحب پست های سازمانی و مدیریتی می یابد و پس از آن نیز به بکارگیری توانایی های کسب شده در مسیر تحقق اهداف سازمان و همچنین انتقال اندوخته های خود به دیگران می پردازد.

حالا اگر این تجارب کسب شده توسط نیروهای سازمان که طی سالها در مناصب سازمانی به کار گمارده شده اند و برای تربیت آنها هزینه های گزافی هم پرداخت شده خارج از سازمان به کار گرفته شود تکلیف چیست؟

از این رو و برای پوشش این نقص، قوانینی وضع شده که در چارچوب آنها تنها کارمندان پیمانی و رسمی که به سازمان تعهد خدمت دارند می توانند سمت های سازمانی را تصاحب کنند.

هرچند همیشه و همه جا معمولا اتفاق می افتد که وجود برخی روابط، شایسته سالاری را فدای رابطه سالاری می کند و در سایه خلاء قوانین، نقص های موجود و... نیروهای توانمند سازمان با ناامیدی از این سیستم کژدار و مریز عملا کارایی خود را از دست می دهند.

یکی از انواع روش های استخدامی مربوط به نیروهای شرکتی است که به نیروهایی اطلاق می شود که توسط شرکت های تامین نیروی انسانی برای شرکت ها و دستگاه های  دولتی تامین می گردد و این نیروها در واقع با دستگاه اصلی قرارداد ندارند و طرف قرارداد آنان شرکت تامین نیروی انسانی و متعلق به بخش خصوصی است.

با وجود تخلف بودن به کارگیری نیروهای شرکتی در پست های سازمانی مواردی شنیده شده و مورد انتقاد قرار گرفته که در شهرداری کرمانشاه و سازمان های زیرمجموعه آن تعدادی از این نیروها در سمت های سازمانی مشغول به فعالیت هستند که تاکنون هم هیچ یک از مراجع نظارتی استان به این موضوع ورود نکرده اند یا لا اقل گزارشی از بررسی های آنها در دسترس رسانه ها نیست.

 آیا با وجود اینکه نیروهای شرکتی تعهد مستقیم خدمتی به شهرداری ندارند و تعهد خدمت آنها صرفا به شرکت هایی است که در استخدام آنها هستند، شهرداری کرمانشاه با انتصاب آنها در پست های سازمانی برای خود تعهد حقوقی ایجاد کرده است!؟ این سوالی است که خبرنگار مهر در پی پاسخ به آنها برآمد.

عدم پاسخگویی مسئولان نظارتی استان

 خبرنگار مهر، برای پیگیری این موضوع به سراغ مسئولان دفتر بازرسی مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری کرمانشاه رفت که با عدم پاسخگویی آنها در این خصوص مواجه شد.

همچنین خبرنگار مهر، برای بررسی بیشتر موضوع به اداره کل بازرسی استان مراجعه کرد که مسئولان اداره کل بازرسی استان نیز اعلام کردند بر اساس دستورالعمل سازمان بازرسی کل کشور اجازه مصاحبه ندارند!

بارها به شهردار تذکر دادیم

یکی از اعضای شورای شهر کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد به کارگیری نیروهای شرکتی در پست های سازمانی شهرداری اظهار داشت: این موضوع را بهتر است از طریق شهردار پیگیر شوید چون ایشان مجری هستند که اگر تخلفی باشد یا نباشد خودشان پاسخگو باشند.

سیدحجت الله موسوی اجاق بیان داشت: در عزل و نصب های این چنینی شورای شهر دخالتی ندارد، البته مورد خاص خلاف قانونی هم مشاهده نشده است.

وی در پاسخ به اینکه آیا شورا در حیطه وظیفه نظارتی خود بر عملکرد شهرداری به این موضوع ورودی نداشته است، گفت: بارها به خود شهردار تذکر دادیم که از نیروی های شرکتی نباید در پست های سازمانی استفاده کند، در عین حال گویا استفاده می شود.

شهردار هم پاسخگو نیست

 شهردار کرمانشاه هم با اطلاع از موضوع مصاحبه، حاضر به گفتگو با خبرنگار مهر نشد، هرچند شاید هم پاسخی برای این موضوع نداشت که با وجود پیگیری های مکرر در مقام پاسخگویی به عملکرد سازمان عریض و طویل زیرمجموعه اش قرار نگرفت.

به گزارش مهر، آنچه مسلم است انتصاب نیروهای شرکتی در هر پست سازمانی تخلف است و باید منتظر ماند که مسئولان شهرداری کرمانشاه در پاسخ به این ابهام چه خواهند گفت؟

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۱۵۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلفن ثابت سازمانی

یکی از مواردی که امروزه در هر کسب و کاری برای برقراری ارتباط با مشتریان ضروری است، استفاده از تلفن ثابت سازمانی می باشد.

به گزارش مشرق، یکی از مواردی که امروزه در هر کسب و کاری برای برقراری ارتباط با مشتریان ضروری است، استفاده از تلفن ثابت سازمانی می باشد.

همچنین با در نظر گرفتن هزینه های کلان برای سرویس های اینترنتی، قبوض تلفن و تجهیزات و سرورهای مورد نیاز از جمله دغدغه های امروزی صاحبان سازمان ها و کسب و کارها است، لذا لازم است راه حلی برای این موضوع در نظر گرفت.

اولین کاری که باید در این زمینه انجام بدهید برای کنترل و همچنین کاهش هزینه های تماس خود، بررسی مواردی است که در صورت حساب تلفن سازمانی شما لحاظ شده است. در نظر داشته باشید که بعضی از هزینه ها بدون اینکه شما خواسته باشید لحاظ شده است، و بدون اینکه در این مورد آگاهی داشته باشید آن ها را پرداخت می کنید.

به طور مثال نمونه هایی از هزینه های تلفن سازمانی را نام میبریم :

دستگاه و تجهیزات

مقدار مصرف ماهیانه

سرویس های اضافی

و با در نظر گرفتن این موارد می توانید بهترین سیستم های تلفنی را گزینش کنید که به طرز چشمگیری در کاهش هزینه های سازمانی شما تاثیر می گذارد.

مزایای استفاده از تلفن ثابت سازمانی:

امکان جابه جایی شماره در هنگام تغییر مکان و محدوده جغرافیایی خود امکان در اختیار گرفتن کارمندان دورکاری و استفاده آنها از سرشماره سازمانی در خارج از سازمان یا شرکت خود امکان هدایت مشتری و مسیریابی آنها در بخش های مربوطه و مورد نظر امکان اضافه کردن داخلی ها در صورت رشد و توسعه سازمان خود امکان استفاده از این سیستم تماس و شماره برای شعبه های مختلف خود در سراسر کشور

نکسفون

نکسـفون پرایـم، نسـل جدیـد تلفـن سـازمانی مبتنـی بـر IPPBX اسـت کـه بـر بسـتر فناوری سـیپ ترانک در جهت بهبود کیفیت و کاهش هزینه ارتباطات یک مجموعـه طراحی شده اسـت.

این راهکار بهتریـن جایگزیـن خطوط تلفنهای سـنتی در جهت توسـعه سـرویس تلفن سازمانی و افـزودن خدمات نویـن بـدون داشـتن زیرساخت و سخت افزار پیچیده است .

دلایل محبوبیت فناوری تلفن مجازی (تلفن ثابت ابری) برای استارتاپ ها و کسب وکارهای کوچک و متوسط این است که با تغییرات متعدد و پیاپی این سازمان ها و همچنین بودجه محدود آنها سازگار است. یکی از مهمترین ویژگی های نکسفون کاهش هزینه های مکالمه است.

مزیت‌های نکسفون راه اندازی و توسعه آسان و سریع حداکثر تا ۲۴ ساعت کاهش هزینه ها تا ۵۰% در شماره استانی و ۷۰% در شماره کشوری در مقایسه با تعرفه شرکت مخابرات پشتیانی ۷*۲۴ توسط تیم پشتیبانی فنی نکسفون تضمین پایداری و ثبات سرویس تا ۹۹.۹% ارائه ی تماس های صوتی با کیفیت HD استفاده از یک سرشماره ثابت برای شعب مختلف

دیگر خبرها

  • پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است
  • غذای شرکتی، عاملی برای افزایش تعلق خاطر کارکنان به سازمان
  • استقلال رنگ و بوی تازه می‌گیرد؟!
  • لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تعیین تکلیف شود
  • زمین احداث پارکینگ وسایل نقلیه سنگین در کرمانشاه تامین شد
  • پیگیر اجرای هدفمندسازی یارانه‌های دانشجویی در سال جدید هستیم
  • اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد
  • آنروا تنها سازمانی است که توان توزیع کمکها را در غزه دارد
  • تلفن ثابت سازمانی
  • تأسیس شهرک ضایعاتی‌ها در شهرستان کرمانشاه