Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - نمایندگان پارلمان کشورهای عضو اتحادیه بین المجالس اسلامی در نشست اضطراری کمیته فلسطین ' تصمیم ظالمانه آمریکا در انتقال پایتخت به بیت المقدس' را محکوم کردند و از ملت های مسلمان خواستتند برای مقابله با این تصمیم به پا خیزند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، حیا القراله نماینده پارلمان اردن روز دوشنبه در نشست اضطراری کمیته فلسطین اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی گفت: فلسطین و مقدسات اسلامی برای اردن یک حادثه گذرا و فوری نیست بلکه همیشه در راس اولویت‌های ما قرار داشته و دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: اردن نزدیک‌ترین کشور به فلسطین است و لذا روابط اردن و فلسطین همیشه قوی‌ترین روابط بوده است.
نماینده پارلمان اردن گفت: ما همواره به دنبال این بوده‌ایم که این روابط تقویت شود، ما همواره از فلسطین حمایت کرده‌ایم و تمام دنیا را به این مساله رهنمون ساخته‌ایم.
حیا القراله تصریح کرد: ما مخالفت خود را با تصمیم بیهوده آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل از همان ابتدا اعلام کرده و پیامدهای آن را هشدار دادیم و از جامعه بین‌الملل درخواست کردیم تا مسئولیت خود را انجام دهند.
وی ادامه داد: مواضع حمایت از قدس قابل چانه‌زنی نیست و ما بر این موضوع تاکید داریم که قدس کلید تحقق ثبات و استقرار در منطقه است و این تصمیم آمریکا روند صلح را دچار تزلزل می‌کند و احساسات مسلمانان و مسیحیان را بر می‌انگیزد.
**ملت های عرب مقابل تصمیم آمریکا به پاخیزند
یوسف عجیسه نماینده پارلمان الجزایر گفت: همه ما می‌دانیم فلسطین بدون قدس و قدس بدون مسجدالاقصی وجود ندارد و ملت‌های عرب و مسلمان باید در مخالفت با تصمیم آمریکا برای انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به پا خیزند.
وی افزود: حکومت‌های اسلامی و عربی هم باید در جهت رویارویی با این تصمیم جاهلانه آمریکا اقدامی انجام دهند.
نماینده پارلمان الجزایر ادامه داد: تصمیم آمریکا برای انتقال سفارت خود به قدس و شناسایی آن به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر رژیم صهیونیستی نشانگر وضعیت آشفته کشورهای اسلامی است.
یوسف عجیسه تصریح کرد: آنها با این کار نه تنها به فلسطین بلکه به اصول و هویت و کیان وجودی ملت‌های مسلمان تعرض می‌کنند.

**تصمیم ظالمانه آمریکا مبنی بر انتقال پایتخت به بیت المقدس را محکوم می کنیم
عمر داوود نماینده پارلمان چاد گفت: وظیفه مهم ما این است که قاطعانه تصمیم آمریکا مبنی بر انتقال پایتخت را که ظالمانه است را محکوم کنیم چرا که این کار با قطعنامه‌های سازمان ملل در خصوص فلسطین مغایر است و باعث ایجاد تنش در خاورمیانه می‌شود.
وی افزود: ما خواهان این هستیم که امت اسلامی از این حق دفاع کند، مردم مظلوم فلسطین نباید مورد این هجمه قرار گیرند.
نماینده پارلمان چاد گفت: مجلس ملی چاد از سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در راستای حمایت از حقوق مشروع فلسطین و آرمان فلسطین حمایت می‌کند.

**جامعه جهانی باید به کمک فلسطین بیاید
نورحیاتی علی آسقاف نماینده پارلمان اندونزی گفت :‌ ما نباید اقدام آمریکا را نادیده بگیریم. تصمیم ایالات متحده در زمینه انتقال پایتخت اسرائیل به قدس در جامعه جهانی وظیفه‌ای را برای ما ایجاد کرده که به کمک فلسطین بشتابیم.
وی گفت: ما اینجا گرد هم جمع‌ شده‌ایم تا به صورت دسته جمعی تصمیم آمریکا را رد کنیم. ما باید با گام بلند و تصمیم راسخ مقابل این اقدام بایستیم.
نماینده پارلمان اندونزی افزود: اعضای سازمان همکاری‌های اسلامی باید از کشورهای اسلامی که هنوز فلسطین را به رسمیت نشناخته‌اند، بخواهند آن را به رسمیت بشناسند و سیاست‌های واحد را در این زمینه در پیش بگیرند.
سیام**9121**9314**
خبرنگار:سمیه لاری**انتشار: کتایون لامع زاده

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۲۰۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پس لرزه های ادعای یک نماینده مجلس درباره روابط جنسی در ترکیه /یک ذره انسانیت و شرم داشته باشید /حرمت زنان و نوامیس یک کشور مسلمان را نشکنید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بهرام پارسایی، نماینده مجلس دهم در یادداشتی، با اشاره به اظهارات جنجال برانگیز بانکی پور درباره زنان ترکیه، نوشت؛

وقتی در دفاع از لایحه جنجالی عفاف و ‌ حجاب⁩ ناتوان می شوند، زنان و نوامیس یک کشور مسلمان را به باد تهمت های ناروا می گیرند. ‏اگر یک ذره سیاست، انسانیت و شرم حالیشان بود، به این راحتی حرمت مردم یک کشور، از هر دین و مذهب و باوری را نمی شکستند!

‏عذرهای بدتر از گناه

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903197

دیگر خبرها

  • جهاد اسلامی اقدام رژیم صهیونیستی در تعطیلی دفتر الجزیره را محکوم کرد
  • پس لرزه های ادعای یک نماینده مجلس درباره روابط جنسی در ترکیه /یک ذره انسانیت و شرم داشته باشید /حرمت زنان و نوامیس یک کشور مسلمان را نشکنید
  • مسئله فلسطین، چالش مشترک جهان اسلام است
  • نمایندگان اقلیت‌های دینی هتک حرمت قرآن در سوئد را محکوم کردند
  • نمایندگان اقلیت‌های دینی هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را محکوم کردند
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد
  • سازمان همکاری‌ اسلامی از همه کشورها خواست کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند
  • سازمان همکاری‌ اسلامی خواستار به رسمیت شناختن کشور فلسطین شد
  • سازمان همکاری‌ اسلامی به رسمیت شناختن کشور فلسطین را خواستار شد
  • قالیباف پدیده انتخابات شد، مفتح رکورددار شد /آراء کدام منتخبان مجلس دوازدهم باطل شد؟ /افزایش سهم وزرای احمدی نژاد در پارلمان