Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-08@17:50:41 GMT

گوشي هواوي «ميت 10 پرو»، قدرتمند و چشم نواز

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۰۸۴۳۳

گوشي هواوي «ميت 10 پرو»، قدرتمند و چشم نواز

خبرگزاري آريا - برترين ها - ترجمه از سينا اشتري: در چند سال اخير گوشي هاي هوشمند شرکت هواوي از يک سبک مشخص در طراحي ظاهري تبعيت کرده اند؛ و اين مسئله باعث خستگي و دلسردي کاربران از محصولات شرکت هواوي شده بود؛ خوشبختانه معرفي اخير فبلت Mate 10 Pro و طراحي خاص و چشم نوازش به اين روند پايان داده و در بحث طراحي مي توان Mate 10 Pro را به عنوان رقيبي براي ديگر پرچم داران سال 2017 در نظر گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نقاط قوت
طراحي شگفت انگيز. بهره مندي از آخرين سطح فناوري و سخت افزار قدرتمند.
نقاط ضعف
عدم پشتيباني از درگاه کارت حافظه Micro SDحذف جک هدفون
فناوري هوش مصنوعي به کار گرفته شده در توليد فبلت هاي Mate 10 و Mate 10 Pro مي تواند خبر خوبي براي علاقه مندان به اين گجت ها باشد، اين فناوري علاوه بر ارتقاء عملکرد اين فبلت ها، مي تواند نحوه تعامل ما با آخرين فبلت هاي شرکت هواوي را تغيير دهد.
علاوه بر فناوري هوش مصنوعي، فبلت Mate 10 Pro پيشرفت هاي جذاب ديگري را به نمايش گذاشته که از جمله آنها مي توان به پيشرفت فناوري صفحه نمايش، ويژگي هاي جديد دوربين و طراحي جديد بدنه اشاره کرد. تغييرات کليدي اعمال شده در اين فبلت، توانسته تا Mate 10 Pro را به جذاب ترين گوشي هوشمند شرکت هواوي تبديل کند.

قيمت
قيمت جهاني در نظر گرفته شده براي اين فبلت، 940 دلار است و انتظار داريم پس از ورود اين گجت به بازار کشورمان و تثبيت قيمت، کاربران بتوانند با صرف هزينه اي حدود 3 ميليون و هشتصد هزار تومان نسبت به خريد اين گجت فوق العاده اقدام کنند.
طراحي و صفحه نمايش
فبلت Mate 10 Pro در مقايسه با نسل پيشين و يا Mate 9 Pro تغييرات ظاهري زيادي را نشان مي دهد؛ بدنه فبلت به دليل استفاده از يک صفحه نمايش 6 اينچي با نسبت تصوير 18:9 کشيده تر به نظر مي رسد و به همين دليل با نگاهي اجمالي به اين گجت، متوجه شباهت ظاهري آن به Samsung Galaxy Note 8 خواهيد شد.
البته افزايش در اندازه صفحه نمايش به دقت انجام شده و کارشناسان شرکت هواوي با کاهش چشمگير حاشيه صفحه، توانسته اند تا به ظرافت ظاهري اين فبلت بيافزايند.

کاهش حاشيه صفحه نمايش در چند سال اخير در دستور کار همه فعالان حوزه توليد و توسعه گوشي هاي هوشمند قرار داشته و با نگاهي سريع به ظاهر گوشي هايي مانند Samsung Galaxy Note8، Samsung Galaxy S8، LG V30 و iPhone X مي توانيد نتيجه تلاش شرکت هاي مختلف براي به حداقل رساندن حاشيه صفحه نمايش را به خوبي مشاهده کنيد؛ گرچه فبلت Mate 10 شرکت هواوي در بحث ظرافت ظاهري حرف زيادي براي زدن ندارد، اما فبلت Mate 10 Pro در اين بحث، جاي زيادي را براي انتقاد باقي نگذاشته است.
يکي ديگر از تغييرات مشاهده شده در Mate 10 Pro استفاده از شيشه براي توليد قاب پشتي فبلت است و با وجود حذف قاب پشتي آلمينيومي در اين مدل، هنوز هم با در دست گرفتن آن به کيفيت و مرغوب بودن بدنه پي خواهيد برد و لبه هاي گرد شده فلزي فبلت باعث شده اند تا علي رغم اندازه بزرگ گوشي هنوز به سادگي بتوانيد آن را در دست گرفته و نگران ليز خوردن اين فبلت از دستتان نباشيد.
Mate 10 Pro اولين گوشي هوشمند ضد آب توليد شده توسط شرکت هواوي است؛ طبق ادعاي شرکت سازنده، اين فبلت داراي گواهينامه IP67 است و همين عامل باعث شده تا بتوانيد بدون نگراني از خرابي، اين فبلت را به زير بارش باران برده و يا در هنگام استحمام از آن استفاده کنيد.
کارشناسان شرکت هواوي مي گويند که حذف جک هدفون در اين مدل، تنها به منظور اطمينان از عدم نفوذ آب به گجت انجام شده است؛ البته اين ادعا خيلي هم واقعي به نظر نمي رسد چون در حال حاضر گوشي هاي متعددي در بازار وجود دارند که علاوه بر داشتن جک هدفون، ضد آب هم هستند و به نظر مي رسد تنها دليل منطقي براي حذف جک خروجي صدا در فبلت جديد هواوي، تلاش اين شرکت براي به حداقل رساندن ضخامت گجت بوده باشد.

سنسور اثر انگشت Mate 10 Pro نزديک لنز پاييني دوربين اصلي قرار گرفته و اين مسئله مي تواند کاربر را به هنگام استفاده از آن کمي گيج کند. رنگ هاي در نظر گرفته شده براي اين فبلت عبارت اند از: آبي، خاکستري، صورتي و قهوه اي؛ تمامي رنگ ها زيبا هستند و انتخاب نهايي بين آنها تنها به سليقه کاربر بستگي خواهد داشت.
شرکت سازنده از يک پنل OLED براي صفحه نمايش اين فبلت استفاده کرده است، در نتيجه شاهد رنگ هايي زنده و زيبا هستيم؛ البته دقت تصوير اين صفحه نمايش Full HD است و از اين رو نمي توانيد آن را با رقبايي مانند Galaxy Note 8 شرکت سامسونگ مقايسه کنيد. رزولوشن Full HD صفحه نمايش تطابق زيادي با گجت هاي فناوري واقعيت مجازي ندارد؛ اما مي تواند براي مصارفي همچون تماشاي ويدئو و انجام بازي ها مورد استفاده قرار بگيرد.

نرم افزار و سخت افزار
فبلت هاي Mate 10 و Mate 10 Pro اولين گجت هايي خواهند بود که از جديد ترين نسخه رابط کاربري شرکت هواوي و يا Emotion UI 8 استفاده مي کنند. کاربران اين دو فبلت علاوه بر بهره مندي از تمامي ويژگي هاي موجود در سيستم عامل اندرويد 8 به ويژگي هاي اضافه شده در رابط کاربري جديد شرکت هواوي نيز دسترسي خواهند داشت و از جمله ويژگي هاي اضافه شده به اين رابط کاربري مي توان به نکات آموزشي نمايش داده شده به کاربر به منظور بهينه سازي تجربه وي از کار با گجت و قابليت تقسيم سريع صفحه نمايش به دو قسمت مجزا به منظور اجراي همزمان نرم افزار ها اشاره کرد.

يکي ديگر از ويژگي هاي جديد رابط کاربري Emotion UI 8 صفحه کليد مجازي با قابليت جابجايي آن است، کاربر مي تواند با کشيدن صفحه کليد به نقاط مختلف صفحه نمايش به هنگام استفاده از نرم افزار هايي با آيتم هاي متعدد راحتي بيشتري داشته باشد.
قدرت سخت افزاري برجسته ترين ويژگي اي است که مي تواند نظر کاربران را به خريد Mate 10 Pro جلب کند، اين گجت اولين محصول شرکت هواوي است که در توليد سخت افزار آن از فناوري هوش مصنوعي استفاده شده است.
مجموعه سخت افزاري متشکل از پردازنده قدرتمند Kirin 970 در کنار 6 گيگابايت حافظه رم به کمک فناوري هوش مصنوعي موجود در اين فبلت، به مرور زمان با نحوه کاربري شما با گجت و نيز رفتار هاي شما آشنا مي شود و مي تواند تجربه موثر تري از کار با يک گوشي هوشمند را به کاربر منتقل کند.
پتانسيل زيادي براي بهره گيري يک گوشي هوشمند از هوش مصنوعي وجود دارد و اين فناوري در آينده نحوه تعامل کاربر با گجت هاي هوشمند را متحول خواهد کرد، به گفته شرکت سازنده ابتدايي ترين تاثير اين فناوري، جلوگيري از کاهش سرعت عملکرد اين فبلت در طول عمر چند ساله آن خواهد بود.

Mate 10 Pro در دو مدل 64 گيگابايتي و 128 گيگابايتي به بازار عرضه خواهد شد و با توجه به عدم پشتيباني اين فبلت از درگاه کارت حافظه Micro SD کاربر نمي تواند فضاي بيشتري در اختيار داشته باشد. در اولين آزمايشات انجام شده Mate 10 Pro هيچ نقطه ضعفي را نشان نداد، نرم افزار هاي مختلف نصب شده بر روي اين فبلت با بالاترين سرعت اجرا مي شوند و حافظه رم 6 گيگابايتي به خوبي از پس اجراي همزمان نرم افزار هاي متعدد بر مي آيد.
باتري و دوربين
شرکت هواوي براي تامين انرژي مورد نياز سخت افزار Mate 10 Pro، از همان باتري 4000 ميلي آمپري در نظر گرفته شده براي فبلت Mate 9 Pro استفاده کرده است، Mate 9 Pro عمرباتري طولاني اي را به نمايش مي گذارد و با در نظر گرفتن اين مسئله که صفحه نمايش و ديگر سخت افزار به کار گرفته شده در توليد Mate 10 Pro از لحاظ مصرف انرژي مورد بهينه سازي قرار گرفته اند، انتظار داريم تا عمر باتري فبلت Mate 10 Pro از نسل قبلي و يا Mate 9 Pro نيز طولاني تر باشد. از ديگر ويژگي هاي باتري اين فبلت مي توان به بهره مندي آن از فناوري شارژ سريع اشاره کرد که طبق ادعاي شرکت سازنده باعث مي شود تا باتري گجت در هنگام شارژ و از حالت صفر درصد، در مدت زمان يک ساعت به 58 درصد شارژ برسد.

همانطور که مي دانيد براي پشتيباني يک گوشي هوشمند از فناوري شارژ بي سيم قاب پشتي آن الزاما بايد از جنس شيشه توليد شود و گرچه هواوي قاب پشتي فبلت Mate 10 Pro را به صورت شيشه اي ساخته، اما اين گجت از فناوري شارژ بي سيم پشتيباني نمي کند و با توجه به پشتيباني اکثر رقبا از اين فناوري، اين مسئله به عنوان يک نقطه ضعف براي فبلت قدرتمندي همچون Mate 10 Pro در نظر گرفته مي شود.
دوربين اصلي در نظر گرفته شده براي توليد Mate 10 Pro از يک ماژول دوگانه تشکيل شده و تاييديه شرکت مطرح آلماني و فعال در حوزه توليد دوربين هاي عکاسي LEICA را به همراه دارد، لنز Monochrome اين ماژول دو گانه دقتي 20 مگاپيکسلي و لنز رنگي آن دقتي 12 مگاپيکسلي دارند. کاربر مي تواند در عکاسي، به طور جداگانه از لنز Monochrome استفاده کند اما استفاده همزمان از هر دو لنز مي تواند به ثبت عکس هايي خيره کننده منجر شود.
ساز و کار عملکرد اين دوربين دوگانه به اين صورت است که لنز 20 مگاپيکسلي Monochrome وظيفه ثبت جزييات تصوير را بر عهده داشته و لنز 12 مگاپيکسلي رنگي دوربين فقط به ثبت رنگ هاي سوژه عکاسي مي پردازد؛ در نهايت مجموعه سخت افزاري گجت هر دو عکس را مورد پردازش قرار داده و براي رسيدن به يک تصوير بي نقص، عکس هاي ثبت شده توسط دو لنز مجزا را با هم ادغام مي کند.
در قسمت عکس برداري نيز مي توانيد رد پاي فناوري هوش مصنوعي را مشاهده کنيد؛ اين فناوري باعث مي شود که گجت از نوع سوژه اي که قصد ثبت عکس آن را داريد آگاهي داشته باشد و بسته به نوع سوژه تنظيمات دوربين را بهينه سازي کند.

هوش مصنوعي باعث شده تا دوربين Mate 10 Pro در حال حاضر 13 حالت عکاسي منحصر به سوژه عکاسي را در اختيار شما بگذارد که به محض شناسايي سوژه مقابل دوربين، به طور خودکار فعال مي شوند و حالت عکاسي از سگ، گربه، غذا، منظره، گل و گياه و ... تنها بخشي از اين حالت ها هستند.
اگر مي خواهيد بدون درگير شدن در مسائل حرفه اي حوزه عکاسي، تصاويري با حداکثر کيفيت را به ثبت برسانيد، هوش مصنوعي Mate 10 Pro مي تواند به شما کمک کند و علاوه بر اين، مي توانيد در هر زمان نسبت به غير فعال کردن اين فناوري در هنگام عکاسي اقدام کنيد.
نتيجه گيري
به نظر مي رسد تلاش کارشناسان شرکت هواوي براي رقابت با محصولات رقبايي سر سخت همچون سامسونگ و اپل به نتيجه رسيده است. Mate 10 Pro فبلتي زيبا، قدرتمند و به روز است که تمامي ويژگي هاي يک گوشي هوشمند سال 2017 را در خود جاي داده و با وجود اينکه هنوز اطلاعات زيادي را مورد نحوه تاثير و کاربرد هاي احتمالي فناوري هوش مصنوعي موجود در اين فبلت در دست نيست، اما مي دانيم که اين فبلت تمامي شرايط لازم براي تبديل شدن به پر فروش ترين گوشي هوشمند شرکت هواوي را داراست.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۰۸۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقص چشم‌نواز حامد آهنگی با آهنگ عربی مقابل چشمان مردم +ویدئو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرآنلاین

tags # حامد آهنگی سایر اخبار اگر این گنج پیدا شود همه مردم جهان تا زانو در طلا فرو می‌روند؛ ۹۹ درصد طلای زمین اینجاست! (تصاویر) مارخور؛ «بز» پاکستانی معروف به «پیرمرد کوهستان» که تُف‌اش ارزش طلا دارد! داستان تکاملِ موجودی به نام «پدر»؛ حیوان‌ها پدر ندارند! (ویدئو) عجیب اما واقعی؛ صدای واقعی بیگ بنگ را بشنوید!

دیگر خبرها

  • ViLTE چیست و چه کاربردهایی دارد؟
  • مجوز صادرات اینتل و کوالکام به هواوی باطل شد
  • رقص چشم‌نواز حامد آهنگی با آهنگ عربی مقابل چشمان مردم +ویدئو
  • نوستالژی نوکیا تکرار می‌شود!
  • خاتون و 21 رقیب قدرتمند در رقابت‌های آسیایی!
  • هوش مصنوعی عمر باتری گوشی گلکسیS۲۵ را بیشتر می‌کند
  • طبیعت چشم‌نواز دورود لرستان + فیلم
  • هواوی مخفیانه از مسابقات تحقیقاتی در آمریکا حمایت مالی می‌کند
  • میزان تشعشعات گوشی تلفن همراه ارزیابی می‌شود
  • برخورد یک شراره خورشیدی به زمین چقدر خطرناک است؟