Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،غلامرضا کیانی  امروز در نخستین سمپوزیوم دانشگاه فرهنگیان در دانشگاه فرهنگیان اصفهان با بیان این که امروزه معلمان در سطوح بالای آموزش هستند وبرنامه‌های آموزشی ما دچار تحول و نوآوری شده است، خاطرنشان کرد: باید در کنار تربیت دبیر شهید رجایی به دانشگاه فرهنگیان به عنوان دانشگاه مأموریتی تأمین معلم کشور توجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون نظارت، ارزیابی، و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان با بیان این که دولت دغدغه ارتقای کیفیت تربیت معلم را دارد و به همین منظور از طریق استخدام مربی معلمانی که با سوادتر هستند سعی در بهبود و ارتقای کیفیت تربیت معلم دارد، افزود: دانشگاه فرهنگیان برنامه تربیت معلمی را تصویب کرد که بر اساس اصول عملی بوده است و این شایستگی‌ها بر اساس دانش و اطلاعات عمومی بوده است.

کیانی با تاکید بر این که باید یک دغدغه ملی برای تربیت معلمان اثربخش به وجود آیدومهم است که نحوه پذیرش، مسیر طی شده و خروجی تربیت معلم به چه نحو انجام شود، تأکید کرد: متقاضیان باید بتوانند گواهی  نداشتن سوسابقه و اعتیاد ارائه دهند و از پس مصاحبه برآیند و پذیرفته شدگان باید به طور تمام وقت در اختیار دانشگاه فرهنگیان باشند و طرح های مربوطه را انجام دهند.

وی با بیان این که در دوره کارورزی دانشجو معلمان در ایران شامل بازدید از کلاس، حضور در مدرسه، تدریس در کلاس واقعی و تدریس برای همکلاسیان دانشگاه است، ادامه داد: تحقیقات نشان می‌دهد که تربیت معلم و کارورزی یک دوره آسان بوده است و این یعنی ناظران نتوانسته‌اند نقش نظارتی خود را به درستی اعمال کنند.

کیانی افزود: مدرسه و دانشگاه باید تعامل خوبی با هم انجام دهند در حالی که در حال حاضر چنین نیست و امروز نوآوری‌هایی در این خصوص در حال انجام است.

وی با بیان این که در آمریکا دانشجو معلمان به دو نحو دوره کارورزی دارند، افزود: یکی حضور در مدرسه و کلاس است و دیگری تدریس در کلاس درس واقعی است در حالی که در آلمان طولانی‌ترین دوره تربیت معلم وجود دارد و راهبردهای بسیار سختی در زمینه پذیرش و تربیت معلم دارد و تأکید زیادی در دوره کارورزی دارد.

معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان با بیان این که پس از اتمام مرحله یک تربیت دانشجو معلمان باید دو روز در هفته را در مدرسه حضور داشته باشند و در هفته 8 ساعت در کلاس تدریس کند و در تمام این مدت مسؤولان نظارتی بر حسن انجام تدریس آن‌ها نظارت می‌کنند.

وی در پایان گفت: در همه کشورها نمره قبولی و داشتن کارورزی شرط فارغ التحصیلی است و در ایران نیز باید نشان دهند که شایستگی و لیاقت حضور در کلاس‌های درس را دارند و در ایران یک معیار خروجی داریم که امتحان کتبی، امتحان عملی، تدریس شبیه‌سازی شده و معدل 4 عنصر برای ملاک فارغ التحصیلی دانشجو معلمان است.

 

انتهای پیام/م

  باید ورودی‌های سختگیرانه‌تری برای پذیرش دوره تربیت معلم اعمال کنیم

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۱۴۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره آموزشی تربیتی معراج در فرخ شهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ کارشناس فرهنگی دانشگاه فرهنگیان گفت: ۱۵۰ نفر از دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان استان در دوره آموزشی تربیتی طرح معراج شرکت کردند.
موسوی افزود: این طرح با محوریت معارف نماز و شیوه‌های دعوت به نماز، پاسخ به شبهات پیرامون نماز به مدت ۲ روز و ۱۶ ساعت در دانشگاه فرهنگیان مرکز آموزش عالی شهید رجایی فرخ شهر در حال برگزاری است.
در پایان به شرکت کنندگان گواهی حضور داده خواهد شد.

دیگر خبرها

  • فعالیت ۶۸ دانشجو معلم جهادگر به مدت ۱۷ روز در ارومیه و خوی
  • همزمانی کنکور فرهنگیان با کنکور نوبت اول نقطه قوت است
  • برگزاری دوره آموزشی تربیتی معراج در فرخ شهر
  • لزوم تقویت دانشگاه فرهنگیان
  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است
  • زمین توان پذیرش رفاه مصنوعی را ندارد
  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان
  • کارنامه اولیه کنکور در نیمه مرداد منتشر می‌شود
  • آنچه داوطلبان آزمون فرهنگیان باید بدانند
  • معلمی با حقوق ۳۰ هزار تومانی!