Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی باقرزاده معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره اینکه  ساختار جدید سازمان پژوهش که رئیس این سازمان از برقراری آن خبر داده بود، در حال حاضر در چه وضعیتی قرار دارد، گفت: درباره کلیات این تغییر ساختار  با سازمان امور اداری و استخدامی کشور به توافق رسیده ایم و روی جزئیات و عناوین پست ها در حال مذاکره هستیم تا شرایط احرازشان را به تفاهم برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چون سازمان یک جنله هیات امنایی نیز دارد باید ساختار در آنجا هم به تصویب برسد.

وی ادامه داد: قطعا در اولین جلسه هیات امنا درباره این ساختار صحبت خواهد شد و تصمیم گیری می شود. همه استانداردهای سازمان امور استخدامی کشور را رعایت کرده ایم و ان شالله تا پایان سال حتما اجرایی خواهد شد. 

باقرزاده با بیان اینکه توجه به حوزه های یادگیری و تدوین مجدد برنامه درسی در حوزه های یادگیری و استقرار آنها از جمله اقدامات در ساختار جدید است، بیان کرد: ما روی حوزه های جدید یادگیری مانند سبک زندگی و تفکر و یادگیری سا کار و فناوری نیز تمرکز خواهیم کرد. در واقع تلفیقی از مبانی نظری و مباحث علمی مد نظر است. الان بخش های مختلف مثل ریاضی یا علوم از هم جدا هستند اما در ساختار جدید یک پیوستگی میان برنامه ها و حوزه های یادگیری دیده خواهد شد و آسیب جداسازی مباحث نظری و حوزه فنی و حرفه ای نیز به حداقل می رسد. 

معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در پاسخ به این پرسش که برخی دانش آموزان و کارشناسان آموزش و پرورش گلایه دارند که برخی دروسی که تازه به عناوین درسی اضافه شده مانند درس سواد رسانه ای برای پایه هایی پایین تر باید ارائه می شده و نیازسنجی درستی صورت نگرفته است، گفت: متخصصان برنامه های درسی روی نیازسنجی ها کار می کنند و دروس را با مراحل رشد کودک و نوجوان تطبیق می دهند و این را مشخص می کنند که بچه ها در چه سنی آماده دریافت مباحث را دارند. این یک مبحث فنی است و اینکه چرا یک کتاب در پایه دهم یا یازدهم ارائه شده را باید با گروه مولفین به بحث نشست. 

وی اضافه کرد: اما یکی از ماموریت های ما در ساختار جدید این است که مفاهیم را به صورت طولی در پایه های مختلف دنبال کنیم تا به صورت مقطع مقطع این مفاهیم دیده نشوند. مثلا درس سواد رسانه ای یک ضرورت برای دانش آموزان امروز است و در ساختار جدید مشخص می شود که مثلا این نیاز باید در یک پایه به صورت جدا ارائه شود یا در عناوین دروس دیگر گنجانده شود. یعنی قابلیت خرد شدن دارند مفاهیم یا نه. در همه حوزه های ۱۱ گانه این موضوع بررسی می شود. 

باقرزاده در پاسخ به پرسش دیگری درباره اینکه با توجه به حجم دروس آیا گفته برخی از کارشناسان و حتی مسئولان آموزش و پرورش صحیح است که ساعات درسی ما نسبت به استانداردهای جهانی زیاد است و باید کم شود، بیان کرد: من از استاندارد جهانی خبر ندارم و بعید می دانم چنین چیزی استاندارد مشخصی داشته باشد بلکه اقتضائات هر کشور دروس و ساعات درسی را مشخص می کند. اما شناخت ۶ تا ۱۰ ساله خود من می گوید که طی یک فرایند ساعت برنامه درسی تعیین و مصوب می شود. در حال حاضر برای نفی یا اثبات این مبحث زیاد بودن ساعات آموزشی حرفی ندارم اما می گویم آنچه مهم است این است که بررسی شود که ساعات آموزشی با نیاز و شرایط و محتوای دروس تناسب داشته باشد. 

کد خبر 4733105 آزاده سهرابی

منبع: مهر

کلیدواژه: علی باقرزاده وزارت آموزش و پرورش کتاب درسی اربعین 98 هفته ناجا شورای شهر تهران شهرداری تهران قوه قضاییه اربعین حسینی وزارت آموزش و پرورش محسن هاشمی پیروز حناچی نیروی انتظامی آتش نشانی دستگیری سارق سیدابراهیم رئیسی شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۱۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت سفارش کتاب درسی چگونه است؟

آفتاب‌‌نیوز :

 ثبت‌نام کتاب‌های درسی پایه‌های تحصیلی آمادگی۲ (استثنایی)، اول ۲ (استثنایی)، اول۳ (استثنایی)، اول تکمیلی (استثنایی)، دوم تا ششم، هشتم و نهم، یازدهم و دوازدهم از چند روز پیش آغاز شد.

ثبت سفارش و توزیع کتاب‌های درسی از طریق سامانه irtextbook.ir انجام می‌شود. در سمت چپ صفحه گزینه «ورود دانش‌آموزان» را انتخاب کنید. در صفحه‌ای که باز می‌شود نیاز است که کد ملی و سری شناسنامه دانش‌آموز را وارد کنید. 

اکنون وارد سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی شدید. در این صفحه، شما گزینه‌های متعددی، چون «مشخصات من»، «ثبت سفارس»، «مشاهده سفارش» و «مشاهده تراکنش‌ها» را می‌بینید.

در بخش مشخصات من، اطلاعات فردی، اطلاعات تحصیلی و محل تحصیل دانش‌آموز از سامانه سیدا دریافت شده است؛ لذا در صورت وجود مغایرت در هر بخش از اطلاعات، والدین باید به مدرسه محل تحصیل خود مراجعه کنند. 

با کلیک روی منوی «ثبت سفارش»، مراحل سفارش و خرید کتا‌ب‌های درسی آغاز می‌شود. در این بخش اطلاعات مدرسه دانش‌آموز را مشاهده می‌کنید سپس سامانه به صورت هوشمند بسته آموزشی مناسب برای سال تحصیلی جدید شما را نمایش می‌دهد. پس از انتخاب درگاه پرداخت اینترنتی بانک، روی دکمه «ثبت و ادامه» کلیک کنید.

پس از ورود به درگاه بانک، شماره کارت، رمز دوم، کد اعتبارسنجی دوم (CVV۲)، تاریخ انقضای کارت و کد امنیتی را وارد کنید و سپس روی دکمه «پرداخت» کلیک کنید. سامانه بانک، اطلاعات مبلغ واریزی و شماره پیگیری بانک را نمایش می‌دهد. اطلاعات را بررسی کنید در صورت اطمینان از صحت اطلاعات، برای ادامه روی دکمه تکمیل فرآیند کلیک کنید تا بانک عملیات بانکی را انجام و اطلاعات آن را به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی ارسال کند.

در بخش مشاهده صورتحساب هم می‌توانید، صورتحساب سفارش، نمایش داده می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • ثبت سفارش کتاب درسی چگونه است؟
  • اعضای نوجوان لردگانی به بیماران نیازمند عضو زندگی بخشید
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • باهنر: مجلس باید حداقل دو فراکسیون اقلیت و اکثریت داشته باشد /ضرورت ندارد تمام تصمیمات مجلس جناحی باشد
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  • تحول در بودجه تولید با شاخص‌های کیفی
  • سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند
  • اماکن مرتبط با مقاومت در کتاب‌های درسی معرفی شوند