Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین احمد توکلی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: متاسفانه برخی از پروژه‌های عمرانی بدون هماهنگی با پلیس راه و راهنمایی و رانندگی انجام می‌شود که علاوه بر بی‌توجهی به مسائل ترافیکی ، منجر به ایجاد حوادث جانی و مالی برای شهروندان می شود.

وی افزود: تمامی پروژه های عمرانی در حاشیه جاده ها حتما باید پیش از آغاز فعالیت از پلیس راه و راهنمایی و رانندگی مجوز دریافت کرده و بر اساس توصیه های آنان و با رعایت هشدارهای لازم در طول مسیر فعالیت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر فنی استانداری مازندران همچنین به احداث بدون اجازه سرعت گیرها در سطح شهرها و محورهای مواصلاتی استان اشاره کرد و گفت: برای احداث سرعت گیرها نیز باید از پلیس راه مجوز دریافت کرد.

توکلی تاکید کرد: هیچ دستگاه شهری و استانی حق ندارد بدون اطلاع و اخذ مجوز از شورای ترافیک و پلیس راهور اقدام به نصب سرعت گیر کند و در غیر انصورت اقدام خلاف قانون خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه تمایل بر برچیدن تمامی سرعت گیرها از سطح جاده ها و خیابان ها است ، افزود: متاسفانه عدم رعایت نکات ایمنی در رانندگی نصب سرعت گیرها را اجتناب ناپذیر کرده است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری از ایجاد غیر اصولی سرعت گیرها در سطح جاده های بین شهری استان نیز انتقاد کرد و گفت: بارها شیوه استاندارد ایجاد سرعت گیر تذکر داده شد اما همچنان شاهد عدم رعایت استانداردها هستیم.

به گفته توکلی بر اساس استاندارد تعیین شده سرعتگیر ها در سطح محورهای مواصلاتی ، عرض سرعت گیر باید حداقل ۱۵ متر و ارتفاع آن نیز حداکثر ۱۲ سانتیمتر باشد که متاسفانه کمتر رعایت می شود.

به گفته او تمامی آرام‌سازها و سرعت‌گیرها باید رنگ آمیزی شده و دارای علائم شناسایی باشند که این مسئله نیز بعضا رایت نمی شود.

مازندارن دارای حدود ۱۱ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی است که از این تعداد حدود سه هزار کیلومتر جاده اصلی است .

کد خبر 511494 برچسب‌ها استان مازندران پلیس راهور - جاده‌ها

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان مازندران پلیس راهور جاده ها سرعت گیرها پلیس راه جاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۴۶۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۳ پروژه عمرانی در شهر هچیرود طراحی شده است

به گزارش خبرنگار مهر، احمد بیگلریان بعدازظهر شنبه در گفت وگو با خبرنگاران به جمعیت ۱۱ هزار نفری شهر اشاره و اضافه کرد: این درحالی که شمار جمعیت شناور آن بیش از این میزان است.

وی نداشتن طرح هادی را مهمترین مشکل شهر بیان کرد و گفت: از سال ۱۳۹۶ تهیه طرح هادی در دستور کار قرار گرفت و ۸۴۰ هکتار محدوده شهری درنظر گرفته شده است.

وی با عنوان این که ۶۱۷ هکتار مربوط به طرح‌های ۱۳ روستای منطقه است، گفت: بازنگری و تصویب این طرح سال‌های سال در دستور کار قرار دارد.

بیگلریان ترافیک هسته مرکزی شهر را از دیگر دغدغه‌ها برشمرد و گفت: به عنوان شورا و شهرداری کار تملک واحدهای تجاری در مسیر را انجام دادیم و امسال نیز هشت دهنه مغازه تملک می‌شود.

رئیس شورای شهر هچیرود گفت: برای ساخت پل مرکزی شهر نیازمند اعتبار هستیم و پیگیری‌های زیادی برای تحقق آن انجام دادیم.

وی با اشاره به پروژه‌های ساحلی در ساحل کیاکلا، دوجمان و مرکز شهر اشاره و اضافه کرد: اجرای دیواره سنگی برای ساخت بوستان و فضای سبز صورت گرفته است.

وی پیاده راه سلامت مدبون را از دیگر طرح‌ها ذکر کرد و گفت: این پیاده راه به طول ۲.۵ کیلومتر اجرا می‌شود و در این راستا قراردادی با آب منطقه‌ای استان داشتیم و حریم آن را به مدت ۱۰ سال اجاره کردیم و این پروژه در قالب چهار فاز انجام می‌شود.

بیگلریان با اظهار این که در حال تملک دو هزار مترمربع زمین آتش نشانی شهرداری هستیم، استیجاری بودن شهرداری را از جمله مشکلات ذکر کرد و گفت: برای نجات شهر هچیرود نیازمند ایجاد دو راه دسترسی هستیم و باید در دستور کار قرار گیرد.

رئیس شورای شهر هچیرود راه دسترسی ۲۴ متری سالار را از جمله طرح‌های برای گره گشایی ترافیک بیان کرد و گفت: در سال جاری در زمینه تملک املاک واقع در مسیر خیابان‌ها و طرح‌های عمرانی چهار پروژه با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان تعریف شده است.

وی گفت: در زمینه هدایت آب‌های سطحی، لایروبی انهار و رودخانه و غیره ۴۳ پروژه با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان طراحی شده است و برای احداث پارک‌ها، میادین، فضای سبز، نصب المان، مبلمان شهری، زیباسازی شهری و غیره نیز ۲۷ پروژه با ۲۷ میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته است.

وی شمار پروژه‌های عمرانی شهرداری را ۱۲۳ پروژه با اعتبار ۴۷۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بودجه شهرداری در سال جاری ۵۹۴ میلیارد تومان است.

کد خبر 6090130

دیگر خبرها

  • سریع‌ترین خودروهای رکوردشکن تاریخ، هواپیماهای بدون بال با سرعت 1000 کیلومتر (+عکس)
  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید
  • ساخت هر کیلومتر مربع آسفالت چقدر هزینه دارد؟
  • هر کیلومتر آسفالت ۳.۵ میلیارد تومان هزینه دارد
  • ما مجرم زاده می‌شویم
  • ۱۲۳ پروژه عمرانی در شهر هچیرود طراحی شده است
  • وزیر علوم از دلیل اخراج استادان دانشگاه پرده برداشت
  • جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • مصدومیت ۶ نفر در پی تصادف تریلی و پراید
  • موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد