Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، گشتاسب مظفری دبیرکل مجمع شهرداران آسیایی گفت: این رویداد شامل دو بخش خواهد بود. در بخش اول، شهرداران و مدیران شهری، صاحبنظران و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی، نشستی را با موضوع «اقتصاد و سلامت شهری در دوران پساکرونا» با هدف تبادل تجارب و رویکردهای مربوط به مدیریت و کنترل ابعاد اجتماعی و اقتصادی بحران کرونا در سطح شهرها و نیز بررسی پیشنهادها و راهکارهای اصولی و مناسب برای مدیریت همزمان و ایجاد تعادل و توازن میان دو چالش کلیدی این بحران یعنی «سلامت شهروندان» و «کسب‌وکارها و اقتصاد شهری» خواهند پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخش دوم نیز که به نشست رسمی اداری هیات اجرایی ابن مجمع اختصاص دارد، موضوعات و مسائل اداری و اجرایی سازمان، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته و تصمیمات مورد نیاز اتخاذ خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این بخش موضوعاتی مانند بررسی گزارش عملکرد، برنامه راهبردی، برنامه‌های عملیاتی، بودجه، عضویت‌ها و دیگر موضوعات سازمانی، مطرح می‌شود، گفت: مجمع شهرداران آسیایی (Asian Mayors Forum) یک شبکه غیردولتی و غیرانتفاعی بین‌المللی است که با حضور و مشارکت تعداد زیادی از شهرداران، مدیران شهری، اعضای انجمن‌ها و شوراهای شهری و متخصصان و صاحب‌نظران حوزه برنامه‌ریزی و مدیریت شهری در سال ۲۰۰۸ میلادی در تهران پایه‌گذاری شده و مقر دائمی آن در این شهر مستقر است.

وی افزود: تا کنون بیش از یکصد شهر از سراسر قاره پهناور آسیا در نشست‌ها و همایش‌های بین‌المللی این سازمان در شهرهای تهران، استانبول، بانکوک، منامه، هایکو (چین)، قزوین و غازی آنتپ (ترکیه) شرکت کرده‌اند و بیش از ۶۰ شهر آسیایی در این سازمان عضویت رسمی دارند. از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ ریاست دوره‌ای این سازمان با فاطمه شاهبن، شهردار کلانشهر غازی آنتپ ترکیه است که همزمان ریاست اتحادیه شهرداری‌های ترکیه را نیز بر عهده دارد.

وی افزود: هیات اجرایی مجمع شهرداران آسیایی متشکل از شهرداران ۲۱ شهر است که هر سه سال یکبار انتخاب می‌شوند و مسئولیت راهبری و پیشبرد تصمیمات مجمع عمومی و برنامه‌های سازمان را برعهده دارند.

کد خبر 523449 برچسب‌ها كروناويروس شهرداری پیروز حناچی تهران شهر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس شهرداری پیروز حناچی تهران شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۴۷۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه ملی بازآفرینی/ مردم مشارکت کنند

به گزارش خبرنگار مهر، سید مسلم سیدالحسینی ظهر پنج شنبه در هفتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری در بوشهر افزود: سند توانمندسازی برنامه ملی بازآفرینی در صورت تصویب در هیأت وزیران بزودی در کشور اجرایی می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود:: مبنا و محور این برنامه بر پایه مشارکت مردمی است، و بر مبنای این برنامه یک مدیریت یکپارچه در کشور ایجاد می‌شود که کار در رأس آن در کشور رئیس جمهور، در استان‌ها استانداران و در شهرستان‌ها فرمانداران با دبیری شهرداران انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: با اجرای این برنامه با مشارکت مردم و افزایش روحیه شورایی، شهرهای ایران در همه زمینه‌های اجتماعی و اقتصادی بافت‌های تاریخی توسط خود مردم و با مشارکت واقعی مردمی رشد پیدا می‌کنند.

مدیر عامل شرکت باز آفرینی شهری ایران با بیان اینکه در این برنامه شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهر، دولت و مردم سه رکن اصلی اجرایی هستند، افزود: توسعه شهری به جای کارشناسی و تخصصی بر مبنای توافقی است که میان مردم و موردقبول و توافق نهایی مردم خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه بافت تاریخی بوشهر به‌عنوان نماد معماری کشور شناخته می‌شود، اظهار کرد: این نماد معماری نشان می‌دهد که آنچه موجب توفیق شهر بوده همان مشارکت مردم بوده است و تجربه تاریخی نشان می‌دهد که هیچگاه طرح‌های توسعه شهری از بالا به پایین موفقیتی نداشته است.

کد خبر 6088642

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه‌های نکوداشت هفته شیراز از ۱۲ اردیبهشت
  • افزایش دوبرابری سهم اقتصاد دیجیتال در کشور با اجرای برنامه هفتم
  • حضور مقامات بین‌المللی در ریاض برای گفتگو پیرامون غزه
  • تورم نیروی انسانی در شهرداری جزو معضلات شهرداری‌هاست
  • شهرداران از مصائب شهری با استاندار سخن گفتند
  • رویکرد اصلی هیات بدمینتون زنجان بازگشت به دوران اوج است
  • رویکرد اصلی هیات بازگشت به دوران اوج بدمینتون زنجان است
  • محیط شهری باید برای کودکان شور و نشاط داشته باشد
  • اجرای برنامه ملی بازآفرینی/ مردم مشارکت کنند
  • ساماندهی لندفیل سراوان ۸۴ درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی