Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: انجام تست آنتی بادی را توصیه نمی‌کنم چرا که این تست نیارمند تفسیردرست توسط پزشک است و بعضی اوقات منفی یا مثبت کاذب را نشان می‌دهد که دردسر‌های زیادی به همراه دارد. تاریخ انتشار: 01:18 - 01 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۰۴۷۹

مینو محرز در گفت‌وگو با میزان در مورد انجام تست آنتی بادی بیان کرد: من تقریبا انجام تست آنتی بادی را توصیه نمی‌کنم چرا که این تست نیارمند تفسیردرست توسط پزشک است و بعضی اوقات منفی یا مثبت کاذب را نشان می‌دهد که دردسر‌های زیادی به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ضمن اشاره به اینکه بهتر است تست آنتی بادی توسط ارگان‌های خاصی انجام شود و مورد تفسیر پزشک قرار گیرد، ادامه داد: تنها راه مقابله با کرونا ساخت واکسن است و با وجود اینکه تمام دنیا سعی در انجام این کار را دارند، اما تا کنون خبری از واکسن این بیماری نیست.

محرز در خصوص تجویز انواع دارو‌ها برای درمان بیماری کروناعنوان کرد: در ایران و به ویژه در بیمارستان‌های دانشگاهی که در زمان اوج این بیماری مبتلایان زیادی بستری می‌شدند، در مورد تجویز دارو مطالعاتی صورت گرفت که البته مقطعی بود و روی تعداد کمی از بیماران انجام شد و نمی‌توانست معیارصد درصد باشد.

وی افزود: در دنیا هیچ داروی انتخابی برای درمان کرونا وجود ندارد، اما در این مورد مطالعات بسیاری انجام شده است، در یکی از این مطالعات روی ۵ هزار بیمارکارشده شده است و نتایجی هم به دست آمده، اما هنوز داروی قطعی برای درمان این بیماری اعلام نشده است.

این متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به اینکه یک مطالعه در خصوص تجویز دارو برای درمان کرونا توسط سازمان بهداشت جهانی انجام شده است و ایران هم در آن حضور دارد، اضافه کرد: این پژوهش که بیشترین تعداد بیمار مورد بررسی را دارد، مشغول مطالعه روی ۴ دارو است و هنوز مشخص نشده که کدام دارو موثرتر است.

بیشتر بخوانید: استفاده از مواد ضدعفونی کننده چه عوارضی روی چشم دارد؟

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا کرونا ویروس انجام تست آنتی بادی برای درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۵۶۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است

به گزارش خبرنگار مهر، منصور تقوی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در هفته‌های اخیر، تیم پزشکی در این روستا حضور پیدا کرده و از اهالی آزمایش گرفته شد.

وی بیان داشت: پیش از اعزام تیم پزشکی تست چند نفر از اهالی مثبت بود و تحت درمان قرار گرفته‌اند و ۲۰ نفر نیز مشکوک بودند که از آنها نمونه گرفته شد.

تقوی با بیان اینکه مابقی مردم نیز متقاضی انجام آزمایش هستند، گفت: آزمایش ۱۸۰ نفر هم در حال انجام است و قرار است تیم پزشکی به این منطقه اعزام شود و برای درمان و انجام آزمایش‌ها و فرآیند درمان اقدام کند.

وی افزود: این بیماری در سایر نقاط شهرستان اپیدمی نیست.

تقوی با بیان اینکه روستای رود ریش هم مرز با شهرستان بویراحمد است، گفت: مردم روستا می‌توانند خدمات بهتری از طریق مراکز بهداشتی این شهرستان دریافت کنند.

وی افزود: تیم پزشکی شهرستان کهگیلویه در روستاهای دیشموک حضور پیدا کردند و مردم باید بدانند که شیر و گوشت دام‌ها در این شرایط، مشکل زا بوده و باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

تقوی تصریح کرد: تب مالت از بیماری‌های عفونی قابل انتقال بین انسان و حیوان است که از طریق حیوانات آلوده همچون گاو، گوسفند، بز، شتر، خوک و گاومیش به انسان منتقل می‌شود.

کد خبر 6090904

دیگر خبرها

  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • غربالگری نوزاد چیست؟ بهترین زمان آزمایش غربالگری
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علت آن
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • داروی ایرانی بهتر است یا داروی خارجی؟