Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-30@12:15:58 GMT

طرز تهیه انواع سالاد ماکارونی + نکات طلایی

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۰۴۳۳۸

طرز تهیه انواع سالاد ماکارونی + نکات طلایی

طرز تهیه انواع سالاد ماکارونی خوشمزه و آسان، سالاد ماکارونی  در وعده میان وعده - شام - پیش غذا - سرو می شود و زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 15 دقیقه طول می کشد. در این مطلب با انواع سالاد ماکرانی و نحوه ی درست کردن آن ها آشنا خواهید شد

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا سالاد ماکارونی  در وعده میان وعده - شام - پیش غذا - سرو می شود و زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 15 دقیقه طول می کشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اینجا با انواع سالاد ماکرانی و نحوه ی درست کردن آن ها آشنا خواهید شد

سالاد ماکرانی با تن ماهی

مواد لازم: ماکارونی فرمی  300 گرم/ یک قوطی تن ماهی/4 عدد خیارشور/ 2 عدد تخم مرغ آب پز/یک عدد فلفل دلمه ای/ یک عدد هویج رنده شده/ 2 عدد برگ جوان کاهو/ 1 عدد گوجه فرنگی برای تزیین/ نصف پیمانه سس مایونز/ یک قاشق غذا خوری آبلیمو/ به مقدار لازم نمک و فلفل

طرز تهیه : ماکارونی را طبق دستور روی بسته آبکش بکنید. البته یکی دو دقیقه بیشتر چون مرحله پخت دیگری نداریم. روی آن آب ولرم بگیرید تا به هم نچسبد. سس مایونز و آبلیمو ونمک وفلفل را مخلوط کرده و با ماکارونی مخلوط کنید.

ماکارونی را داخل یخچال قرار دهید تا طعم بگیرد. دراین فاصله تن ماهی را 20 دقیقه در آب بجوشانید وروغن آن را بگیرید، و یکی از تخم مرغها را برای تزیین به صورت هلالی خرد کنید. هویج رنده شده و 1 عدد تخم مرغ آبپز خرد شده را به ماکارونی اضافه کنید.

فلفل دلمه و کاهو را خرد کنید و با بقیه مواد مخلوط کنید. سالاد را در ظرف مورد نظر بریزد و روی آن را به دلخواه تزیین کنید.
4-روی ظرف را سلفون بکشید و به مدت 2 یا بیشتر ساعت داخل یخچال قرار بدید تا سالادتون جا بیفته، البته خورش نیست ولی واسه سالادهای سرد مثل این باید زمان بدیم تا سس جذب مواد شود.

سالاد ماکارونی رژیمی

مواد لازم: پاستای خام: ۲۰۰ گرم/سینه مرغ: ۱ عدد/پیاز داغ: ۱ قاشق غذاخوری/خیارشور: ۱ پیمانه/زیتون: ۲/۳ پیمانه/هویج خام: ۲ عدد/شوید خرد شده: ۲ قاشق غذاخوری/ ماست: ۱ پیمانه/روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری/آبلیمو: ۱ قاشق غذاخوری/نمک و فلفل و زرچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه:

برای شروع باید مرغمون رو بپزیم پس فقط کافیه تا سینه مرغ،  پیاز داغ، به مقدار لازم نمک، فلفل و زرچوبه رو داخل یه قابلمه ریخته و حدود ۱ و نیم لیوان آب بهشون اضافه کنیم و اجازه بدیم تا مرغ برای حدود سه ربع تا یک ساعت بپزه. تا مرغ میپزه خیارشور و زیتون رو حلقه‌ای خرد میکنیم و هویج رو هم نگینی و خیلی ریز خرد میکنیم. وقتی مرغ کاملا پخت و کمی سرد شد مکعبی خردش میکنیم. پاستایی که به شکل دلخواه انتخاب کردیم رو داخل آبجوش میریزیم تا بپزه. داخل آب پاستا کمی روغن میریزیم تا به هم نچسبن. اجازه میدیم تا پاستا برای حدود یک ربع بپزه و نرم بشه و بعد آبکشش میکنیم. حالا که همه مواد سالاد حاضره پاستا آبکش شده رو داخل یک کاسه نسبتا بزرگ میریزیم. مواد خرد شده یعنی خیارشور، زیتون، هویج و مرغ رو اضافه میکنیم. بعد مواد رو با هم مخلوط کرده و ماست، روغن زیتون، آبلیمو، شوید خرد شده، به مقدار کافی نمک و فلفل رو بهشون اضافه میکنیم. حالا فقط میمونه مخلوط کردن مواد. احتیاجی به گذاشتن سالاد داخل یخچال نیست و میتونیم بلافاصله سروش کنیم.

سالاد ماکارونی مجلسی

مواد لازم : خیار شور 200 گرم/هویج 2 عدد بزرگ/ماکارونی فرمی 1 بسته/فلفل دلمه 1 عدد/نخود سبزپخته شده 200 گرم/ذرت شیرین پخته شده 250 گرم/ژامبون مرغ 300 گرم/لیمو ترش 1 عدد/سس مایونز 500 گرم/روغن زیتون نصف ته استکان قاشق غذا خوری/نمک و فلفل سیاه و زرد چوبه به میزان کافی

طرز تهیه سالاد ماکارونی خوشمزه و مجلسی

برای پخت سالاد ماکارونی ابتدا ماکارونی ها را در ظرف آب جوش که به آن روغن زیتون، زرد چوبه و نمک اضافه کردیم میریزیم تا بیشتر از حد معمول که زمان پخت ماکارانی هاست بپزد تا کاملا نرم شود.

بهتر است در آبی که برای پخت ماکارونی آماده کردیم روغن و نمک بیشتری بریزید تا طعم ماکارانی ها بهتر شود.سپس ماکارانی ها را هنگام آبکش کردن چند بار با آب خنک آبکشی کنید.

بقیه مواد ترکیبی را که شامل نخود فرنگی، ذرت، ژامبون نگینی خرد شده، فلفل دلمه ریز خرد شده، هویج رنده شده، خیار شور نگینی خردشده و ماکارانی پخته آماده شده را مخلوط میکنیم .

برای درست کردن سس سالاد ماکارونی ابتدا در ظرفی سس مایونز را می ریزیم و به آن فلفل سیاه و آب لیموی تازه گرفته شده اضافه میکنیم و هم میزنیم و به داخل بقیه مواد ترکیب شده اضافه میکنیم و خوب هم میزنیم تا همه مواد در کنار هم میکس شوند

سالاد ماکارونی با قارچ

سالاد ماکارونی با قارچ یکی از انواع سالاد است که به علت وجود قارچ در آن خواص متفاوتی دارد. قارچ، موجود در این سالاد منبع پتاسیم است که به کاهش فشار خون و خطر سکته مغزی می کند. همچنین برای تقویت استخوان مفید است حاوی ویتامین دی می باشد.

مواد لازم: دوعدد سینه مرغ/  یک پیمانه ماکرانی فرمی/200  گرم قارچ/ 2 عدد هویج/ 1عدد خیار شور/ 100 گرم نخود فرنگی/ 2 قاشق غذاخوری فلفل دلمه ای خرد شده/ 2 قاشق غذاخوری جعفری خورد شده

روش تهیه سالاد ماکارونی با قارچ

1- یک قابلمه متوسط را تا نیمه آب کنید و روی حرارت قرار داده تا آب به جوش آید، سپس مقداری نمک در آن بریزید.

2- ماکارونی را در آب جوش بریزید و طبق دستور روی بسته بندی، اجازه دهید تا پخته شود و از حد معمول کمی نرم تر شود، سپس آن را آبکش کرده و با آب سرد بشویید، ظرفی در زیر آن قرار دهید تا کاملا آب آن گرفته شود.

3- در یک قابلمه کمی آب بریزید، آن را روی حرارت قرار دهید و پس از اینکه آب به جوش آمد مرغ، پیاز خرد شده، نمک، زردچوبه، و فلفل سیاه را به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا مرغ بپزد سپس آن را ریش ریش کنید.

4- قارچ را به صورت ورقه ای کرده  و سرخ کنید.  جعفری، فلفل و خیارشور را نیز خرد کنید.

5- هویج ها را نیز بخار پز کنید و خرد کنید.

6- نخود فرنگی را بخارپز کنید یا با کمی آب، نمک و کره بپزید. برای حفظ مواد مغذی نخود فرنگی آب را به اندازه ای در نظر بگیرید تا کاملا خورد آن رود و نیازی به آبکش کردن نداشته باشد

مرغ، قارچ، فلفل دلمه ای، خیارشور، هویج، نخودفرنگی، و جعفری را با هم خوب مخلوط کنید و در مرحله آخر پاستا را به آن اضافه کنید.

7-سالاد را به مدت دو ساعت در یخچال قرار دهید تا سرد شود

طرز تهیه سالاد ماکارونی با کالباس خانگی

مواد لازم برای تهیه کالباس خانگی: مواد لازم: یک عدد متوسطمرغ/ سه تا چهار حبه سیر درشت/ یک قاشق غذاخوری باقلا یا مغز پسته/ یک و نیم قاشق غذاخوری هویج پخته و خردشده/ سه قاشق غذاخوری مغز نان سفید ساندویچی خردشده/ به میزان لازم نمک، فلفل سیاه و ادویه‌های دلخواه

طرز تهیه کالباس خانگی: 1-ابتدا مرغ را از استخوان جدا کنید دو بار آن را چرخ کنید. سیر و مغز نان خمیر شده و ادویه‌ها را با یکدیگر ترکیب کنید و با مرغ چرخ شده به‌خوبی ورز دهید. سپس روی سطحی صاف پلاستیک پهن کنید و گوشت مرغ ورز داده‌شده را همراه بامغز پسته و باقلا روی گوشت بریزید و سلفون را به‌خوبی رول کنید.

 2-هرچقدر فشاری که برای رول کردن به گوشت می‌دهید بیشتر باشد حباب‌های داخل کالباس کمتر می‌شود. سپس به مدت یک ساعت کالباس را در آب جوش قرار دهید تا به ‌خوبی پخته شود. البته از چند پلاستیک برای روکش کردن و جلوگیری از نفوذ آب حتماً استفاده کنید. بعد از پخته شدن آن را در یخچال قرار دهید تا سرد شود.

نکته مهم در درست کردن کالباس خانگی

اگر می‌خواهید به‌خوبی حباب‌های بین کالباس از بین برود و بعد آن را پخته کنید تا در هنگام جوش خورد آب گرم سبب باز شدن آن در آب نشود بهتر است یک ربع رول گوشت را در ظرف یخ قرار دهید.

اگر هنگام ورز دادن احساس کردید کالباس شما شل شده است و به دست می‌چسبد می‌توانید از مقدار کمی آرد نشاسته برای جمع شدن آب‌گوشت مرغ استفاده کنید.

طرز تهیه سالاد ماکارونی با کالباس خانگی

طرز تهیه سالاد ماکارونی با کالباس روند خیلی سخت و پیچیده‌ای ندارد. کافی است ابتدا ماکارونی فرمی خود را پخته کنید و با سبزیجات پخته‌شده و ریز شده همراه با کالباس و خیار شور ترکیب کنید و به مدت یک ساعت داخل یخچال قرار دهید.

 هرچقدر مدت ‌زمان نگهداری سالاد در یخچال بیشتر باشد مواد مزه بهتری به خود می‌گیرند. در پایان درست زمانی که قصد سرو کردن سالاد را دارید می‌توانید سس ترکیب خود با ماست و سایر سبزیجات معطر را به‌اضافه کنید و نوش جان‌کنید.

سالاد ماکارونی با سبزیجات

مواد لازم: ماکارونی فرمی2 پیمانه /150 خیار شور گرم/۴ کالباس ورق/ گوجه سه عدد/ نخودفرنگی 2/1 پیمانه/ سس مایونز3-4 پیمانه/اادویه و نمکبه مقدار لازم/ روغن‌زیتوندو قاشق غذاخوری/ لیموترش یک قاشق مرباخوری/ هویجدو عدد/ فلفل دلمه‌ای یک عدد/ ذرت شیرین یک پیمانه

طرز تهیه سالاد ماکارونی با سبزیجات: از آنجایی‌ که از سبزیجات خام در دستور تهیه سالاد ماکارونی با کالباس استفاده می‌شود نیاز است تمامی سبزیجات به ‌خوبی پخته شود. ذرت، نخود فرنگی، هویج و فلفل دلمه ‌ای را به‌صورت جداجدا از یکدیگر پخته کنید.

استفاده از ذرت و نخود فرنگی به‌ صورت کنسروی نیز مانعی ندارد. هویج و فلفل دلمه‌ای را نیز می‌توانید خیلی کم پخته کنید تا در زمان اضافه کردن به سالاد شما له و خمیری نشود. هویج و فلفل دلمه‌ای را نگینی خردکنید و آن را رنده نکنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سالاد سزار خوشمزه

بعد از پختن سبزیجات و آماده کردن سس زمان اضافه کردن مواد به ماکارونی شما است. اکنون ماکارونی فرمی، خیار شور، کالباس، گوجه، نخودفرنگی، سس مایونز، ادویه و نمک، روغن‌زیتون، لیموترش، هویج، فلفل دلمه‌ای و ذرت شیرین را با یکدیگر ترکیب می‌کنید و به مدت یک ساعت داخل یخچال نگهداری می‌کنید. اگر سس را در مرحله آخر اضافه کنید قطعاً سالاد شما خوشمزه‌تر می‌شود.

ازآنجایی‌که سالاد ماکارونی باید سرد سرو شود به شما توصیه می‌کنیم از روغن برای پخت سبزیجات استفاده نشود، زیرا در حین سرد شدن روغن بسته می‌شود و سبب بدمزه شدن سالاد شما می‌شود. زمان سرو سالاد می‌توانید همراه سس قدری روغن ‌زیتون به آن اضافه کنید

نتیجه گیری

سالاد ماکارونی یکی از سالادهای بسیار محبوب است که با اضافه کردن مواد و سبزیجات مختلفی مانند قارچ و یا تن ماهی می توان آن را با تنوع بالایی تهیه کرد. این سالاد به صورت سرد سرو می شود و رعایت نکاتی در تهیه آن باعث عالی شدن آن خواهد شد.

انتهای پیام/4127

منبع: آنا

کلیدواژه: سالاد سالاد طرز تهیه سالاد ماکارونی سالاد ماکارونی طرز تهیه سالاد ماکارونی یخچال قرار دهید ماکارونی فرمی مقدار لازم کالباس خانگی اضافه میکنیم قاشق غذاخوری قرار دهید فلفل دلمه ای انواع سالاد داخل یخچال نخود فرنگی روغن زیتون اضافه کنید نمک و فلفل پخته کنید فلفل سیاه مواد لازم سس مایونز درست کردن قاشق غذا خیار شور خرد کنید یک ساعت خرد شده تن ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۰۴۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر می‌خواهید لاغر شوید این ۵ صبحانه کم کالری معجزه می‌کند

همشهری آنلاین – آرش نهاوندی: در دنیای امروز، بسیاری از افراد به دلیل سبک زندگی ناسالم، عادات غذایی نامناسب و عدم فعالیت بدنی با افزایش وزن دست و پنجه نرم می‌کنند که همه این عوامل منجر به چاقی و بروز مشکلات مختلف جسمانی می‌شود. کنترل وزن قبل از افزایش آن بسیار مهم است. از همین رو تنظیم عادات صبحانه کلیدی است. غذاهای پر کالری به افزایش سریع وزن کمک می کنند، بنابراین ترکیب گزینه‌های کم کالری برای کنترل وزن، همراه با یک رژیم غذایی متعادل و ورزش ضروری است. در این مطلب به ۵ دستورالعمل صبحانه کم کالری و در عین حال خوشمزه اشاره کرده‌ایم که می‌توانید در طول سفر کاهش وزن از آن‌ها لذت ببرید.

تست آووکادو

نان تست آووکادو یک گزینه سالم و کم کالری برای کاهش وزن و حفظ سلامت است. برای تهیه این خوراکی لذید، یک عدد نان سبوس دار و نصف آووکادوی رسیده کافی است. ۱ قاشق چایخوری آبلیمو، کمی نمک و فلفل سیاه و در صورت تمایل یک تخم مرغ پخته را در ظرفی بریزید و همه مواد را با آووکادو خوب مخلوط کنید. سپس مواد آماده شده را روی نان بمالید و میل کنید. این تست آووکادو بدون تخم مرغ افزوده تنها ۲۰۱ کالری دارد.

پودینگ دانه چیا

این غذای سالم و خوشمزه از نظر طعم و مزه می‌تواند هر صبحانه و دسری را شکست دهد و طرز تهیه آن بسیار آسان است. برای تهیه آن، ۲ قاشق غذاخوری دانه چیا که به مدت یک شب خیسانده شده باشد، نصف فنجان شیر بادام شیرین نشده، یک چهارم قاشق چایخوری عصاره وانیل و نصف فنجان شاه توت را اضافه کنید و همه مواد را خوب مخلوط کنید. پودینگ دانه چیا شما آماده است. این پودینگ فقط ۱۷۰ کالری دارد.

کاسه اسموتی

برای تهیه یک کاسه اسموتی، نصف فنجان توت یخ زده، نصف موز، نصف فنجان اسفناج، نصف فنجان شیر بادام شیرین نشده، ۱ قاشق غذاخوری دانه چیا را که به مدت یک شب خیس خورده باشد، ترکیب کنید. همه این مواد را در ظرف مخلوط کن بریزید و آنقدر هم بزنید تا به صورت خمیر اسموتی در بیاید. سپس آن را در یک کاسه یا لیوان خالی کنید و با ۱ قاشق غذاخوری گرانولا و تکه‌های میوه تازه تزئین کنید و آن را به صورت تازه مصرف کنید. این اسموتی در مجموع ۲۳۰ کالری دارد که می‌تواند به حفظ سلامتی شما کمک کند.

املت سبزیجات

برای تهیه املت سبزیجات، ۲ عدد تخم مرغ بزرگ را در ظرفی بشکنید. یک چهارم فنجان فلفل دلمه‌ای خرد شده، یک چهارم فنجان گوجه فرنگی خرد شده، یک چهارم فنجان اسفناج خرد شده، ۱ قاشق چایخوری روغن زیتون را به آن اضافه کرده و مخلوط کنید. وقتی خمیر آماده شد، آن را روی تابه نچسب بریزید و بگذارید بپزد تا دو طرف آن قهوه‌ای طلایی شود. این املت حاوی ۲۰۵ کالری و فوق العاده سالم است و یک منبع انرژی فوری را فراهم می‌کند.

پارفه ماست یونانی

برای تهیه پارفه (در زبان فرانسوی به نوعی دسر سرد گفته می‌شود) ماست یونانی برای صبحانه، نصف فنجان ماست یونانی بدون چربی را انتخاب کنید، به آن یک چهارم فنجان توت تازه (می توانید به سلیقه خود انتخاب کنید)، ۱ قاشق غذاخوری بادام یا گردو خرد شده و ۱ قاشق چایخوری عسل را اضافه کنید و همه مواد را مخلوط کنید. این صبحانه ۱۷۰ کالری دارد.

بیشتر بخوانید:

این صبحانه‌ها بیمارتان می‌کنند

با این شیوه ۵۵۰ کالری در روز کم کنید | توصیه متخصصان درباره شیوه‌های کاهش وزن

کد خبر 847498 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها خواص مواد غذایی سلامت مواد غذایی خبر مهم رژیم غذایی پزشکی

دیگر خبرها

  • خرید بیش از ۹۵میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • یک کیلو گوشت چند سیخ کباب چنجه دارد
  • راهنمای جامع برای تهیه قطعات ماشین لباسشویی
  • (ویدیو) آموزش تصویری غذای مورد علاقه بچه در مهمونی
  • خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیربرگی در میادین میوه و تره‌بار
  • اگر می‌خواهید لاغر شوید این ۵ صبحانه کم کالری معجزه می‌کند
  • سلطان آسمان ایران در خطر انقراض/ عکس
  • این سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو را از دست ندهید
  • سلطان آسمان ایران در خطر انقراض است | گزارش همشهری از وضعیت عقاب طلایی ایران