Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا خلف باغی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این سامانه مجوزها با هدف کاهش فرآیندهای اداری و شفاف شدن روند صدور پروانه‌ها، مجوزها و تسهیل در صدور آنها انجام می‌شود. 

وی اظهار کرد: در راستای حذف استعلام و رفع موانع ، زمان صدور پروانه کشاورزی به طور متوسط از ۱۵۰ روز به ۲۰ روز کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

خلف باغی با اشاره به آمادگی چهار هزار و ۲۵۵ نفر برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی استان تصریح کرد: این نهاد یک سازمان عضو محور و همچنین بهره‌بردار محور است. 

وی خاطر نشان کرد: این سازمان دارای چهار عضو حقیقی و حقوقی است، البته به ۵۰۰ نفر آنها به صورت پاره وقت کار واگذار می کند.

وی از  رشد ۲۲۷ درصد تعداد صدور پروانه گلخانه‌ها و رشد ۲۳۳ درصد به لحاظ وسعت پروانه‌های بهره‌برداری امسال  خبر داد و گفت: در بخش دامپروری نیز با تسهیل امور شاهد رشد ۱۳۸ درصد هستیم.

خلف باغی خاطرنشان کرد: استان یزد در بخش کشاورزی به هیچ وجه توسعه کشت ندارد بلکه تغییر نوع کشت یا تغییر کاربری دارد به عبارتی با جایگزینی کشت‌های گلخانه‌ای به جای سنتی، از محل صرفه‌جویی آب‌های مصرفی در بخش توسعه دامپروری بهره گرفته می‌شود.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی یزد با بیان اینکه کشاورزی جزولاینکف حیات استان صنعتی یزد است، اظهار کرد: با وجود شرایط کرونایی حاکم بر استان در سال جاری، طی چهار ماهه  امسال با رشد بالایی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، شاهد صدور ۶۴۱ مجوز در بخش کشاورزی هستیم. 

خلف‌باغی تصریح کرد :با افزوده شدن هشت هکتار به اراضی گلخانه‌ای در سال جاری، استان یزد را از نظر صدور پروانه بهره برداری کشت‌های گلخانه‌ای در جایگاه نخست کشور قرار دارد.

این مسوول با تاکید بر ارائه آموزش نیروهای بومی و تامین زیرساخت‌های مناسب برای کار در محیط‌هایی مانند گلخانه‌ها، گفت: یکی از مشکلات موجود در بخش کشاورزی کشورمان وجود نگاه مالکانه است به عبارتی تصور اشتباهی مبنی بر این که تولیدکننده باید صاحب آب و خاک باشد در حالی که تولیدکننده باید صاحب دانش و تخصص باشد لذا در همین راستا به ۱۵ نفر از فارغ‌التحصیلان برای اجاره گلخانه تسهیلات  اعطا شده است. 

از ۱۱۴ هزار هکتار اراضی قابل کشت استان یزد  ۳۳ هزار و ۱۵۱ هکتار ( ۲۹ درصد) زراعی و ۸۱ هزار و ۱۶۴ هکتار ( ۷۱درصد) به کشت محصولات باغی اختصاص دارد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی یزد اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی یزد اراضی کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی یزد اراضی کشاورزی بخش کشاورزی صدور پروانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۸۵۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی سامانه برخط رصد کمبودهای دارویی در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر هیراد گفت: با راه‌اندازی این سامانه اطلاعات دقیق کمبودهای دارویی معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور در دسترس قرار می‌گیرد.

وی با بیان به اینکه در گذشته افراد مختلف و حتی غیرمتخصص در خصوص کمبودهای دارویی اظهار نظر کرده و ارقام مختلفی را در مورد آن اعلام می‌کردند، افزود: از سال گذشته مسیرهای مختلفی برای احصای کمبودهای دارویی تعریف شده است که آمار جامعی را در اختیار سازمان غذا و دارو قرار می‌دهد.

هیراد ادامه داد: در منابع مختلف تعاریف متعددی برای کمبودهای دارویی ذکر شده که اعلام اعداد متناقض خود گواه موضوع است. بدیهی است سازمان غذا و دارو مرجع رسمی اعلام کمبودهای دارویی است.

وی افزود: بررسی عملکرد شرکت‌های پخش از لحاظ نحوه توزیع و اعمال اقدامات اصلاحی به صورت مستمر در حال انجام بوده و طرح سامانه‌ای شدن برنامه توزیع داروها و توسعه سامانه اعلام کمبودهای دانشگاه از طریق اضافه شدن موجودی شرکت‌های پخش دارو در دست اقدام است.

به گفته هیراد، پایش کمبودهای دارویی و زنجیره تأمین به صورت ویژه با دو روش شناسه گذاری و رصد کمبود معاونت‌ها بر اساس مبتنی بودن شواهد نیز انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده ضمن پایش بهتر کمبودها، امکان برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای جبران آن وجود دارد؛ همچنین معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور نیز با دسترسی به این سامانه می‌توانند از میزان موجودی دارو اطلاع یافته و نسبت به پیگیری رفع مشکل حوزه خود اقدام نمایند.

کد خبر 6090507 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • راه‌اندازی سامانه برخط رصد کمبودهای دارویی در کشور
  • سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد
  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • سند دار شدن بخشی از زمینهای کشاورزی در ساری
  • صدور اسناد تک برگ در گروه‌های مشاع به نام دولت
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد