Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@03:18:03 GMT

مهم‌ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته‌ای که گذشت

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۴۴۲۶۰

مهم‌ترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته‌ای که گذشت

مطالبات بازنشستگان تامین اجتماعی  اصفهان در حال پیگیری است

رییس هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته اصفهان از پیگیری خواسته‌ها و مطالبات بازنشستگان تامین اجتماعی این خطه با کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی خبر داد. 

سید حسن هاشمی اظهار داشت: متناسب سازی حقوق و مزایا و احتساب بیمه مشاغل سخت و زیان آور و از کار افتادگان و افزایش وام به‌عنوان مهمترین خواسته بازنشستگان محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همه این خواسته‌ها در قالب نامه‌ای به عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ارائه و توسط وی به رییس جمهوری و وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ارجاع شده است.

رییس پلیس فتا اصفهان: مراقب کلاهبرداری سایبری در مورد سامانه سجام باشید

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) فرماندهی انتظامی اصفهان به مردم هشدار داد که مراقب شگرد کلاهبرداری سایبری به بهانه ثبت‌نام در سامانه سجام با استفاده از پیامک با لینک‌های جعلی باشند.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی افزود: با داغ شدن بازار بورس، کلاهبرداران با ارسال پیامک جعلی یا تبلیغات اغواکننده در شبکه‌های اجتماعی به بهانه ثبت‌نام و دریافت کد بورسی، اطلاعات خصوصی و بانکی شهروندان را دریافت و از این طریق اقدام به کلاهبرداری و برداشت از حساب آنها می‌کنند.

وی ادامه داد: شهروندان آگاه باشند که به غیر از سامانه رسمی و مورد تایید سازمان‌های مربوطه سایر لینک‌های متفرقه یا پیامک‌ها قابل اعتماد نیست و با هدف تخلیه اطلاعات شخصی افراد صورت می‌گیرد.

استاندار: ستاد ویژه احیای صنعت گردشگری در اصفهان تشکیل می‌شود

استاندار اصفهان گفت: ستاد ویژه احیای صنعت گردشگری اصفهان زیر نظر شورای گفت‌ و گوی دولت و بخش خصوصی استان تشکیل می‌شود.

عباس رضایی در حاشیه جلسه شورای گفت‌ و گوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی استان افزود: این ستاد متشکل از نمایندگانی از استانداری، شهرداری، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دادگستری، اتاق بازرگانی، صداو سیما، اتاق اصناف، کانون گردشگری، اتاق تعاون، تبلیغات اسلامی و نطارت بر اماکن نیروی انتظامی است.

وی تاکید کرد: این ستاد موظف است ظرف ۱۵ روز نسبت به تهیه و تدوین آیین ‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های خود اقدام کند.

ذخیره خون در اصفهان به سه روز کاهش یافت

مدیرکل انتقال خون اصفهان گفت:در پی شیوع ویروس کرونا ذخایر و فرآورده‌های خونی استان از هفت به سه روز رسیده است.

مجید زینلی ادامه داد: نیاز به خون و فرآورده‌های آن همیشگی است و بیماران سرطانی، دیالیزی و خاص از جمله تالاسمی، زنان باردار و مصدومان تصادفات و دیگر موارد نیازمند خون هستند.

مدیرکل انتقال خون اصفهان افزود: مراکز درمانی استان روزانه به ۴۵۰ واحد خون برای درمانی بیماران خود نیاز دارند به ویژه بیماران تالاسمی که تعداد آنها در استان دست‌کم ۲ هزار نفر است و بطور مستمر به خون نیاز دارند و هر نفر ماهانه باید ۲ تا سه واحد دریافت کنند.

ذخیره اکنون سد زاینده‌رود در مقایسه با سال گذشته ۴۸ درصد کمتر است

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۱۵ میلیون متر مکعب رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۸ درصد کمتر است.

حسن ساسانی افزود: سال قبل در چنین روزهایی ۷۰۱ میلیون متر مکعب آب در پشت سد ذخیره بود اما امسال به دلیل کاهش بارش ها این میزان به حدود نصف رسیده است.

وی با اشاره به آمار ورود و خروج آب به سد اضافه کرد: اکنون ورودی به سد ۱۶ متر مکعب و خروجی از آن ۸۴ متر مکعب بر ثانیه است.

اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز دستاورد مهم دولت است

مدیرکل تعزیرات حکومتی اصفهان گفت: اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز یکی از دستاوردهای مهم و تاثیرگذار دولت یازدهم در سال ۹۲ است.

غلامرضا صالحی افزود: تا پیش از تصویب این قانون تعریف مشخصی از جرم قاچاق وجود نداشت و قضات و دادگاه‌ها براساس فهم و استباط خود قاچاق را تعریف می‌کردند.

وی ادامه داد: بر این اساس از سال ۹۲ برای نخستین بار و با صراحت جرم قاچاق در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با این مضمون که هر فعل یا ترک فعلی که با نقض تشریفات گمرکی منجر به ورود یا خروج غیرقانونی کالا به داخل یا خارج از کشور از نقطه صفر مرزی تا آنجایی که به دست مصرف کننده می‌رسد تعریف شد.

بیشترین داوطلبان کنکور سراسری اصفهان در رشته علوم تجربی هستند

رییس ستاد برگزاری آزمون‌های دانشگاه اصفهان گفت: بیشترین داوطلبان آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها در مقطع کارشناسی در این استان در رشته علوم تجربی با سهم ۳۸.۳ درصد هستند.

محمد رضا ایروانی افزود: امسال حدود ۸۴ هزار و ۵۰۰ داوطلب در آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها در استان اصفهان ثبت‌نام کردند که نسبت به سال گذشته حدود یک و نیم درصد افزایش یافت.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۶۱.۱۴ درصد زن و ۳۸.۸۶ درصد مرد هستند، اظهار داشت: بیشترین تعداد داوطلبان در گروه علوم تجربی با حدود ۳۲ هزار و ۴۰۰ نفر هستند.

گاز مایع از شهریور بصورت الکترونیکی در اصفهان توزیع می‌شود

رییس روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان از اجرای طرح توزیع الکترونیکی گاز مایع از ابتدای شهریور امسال در این استان خبر داد.

بهمن علیپور افزود: این طرح با هدف جلوگیری از عرضه خارج از شبکه، دسترسی آسان‌تر مصرف کنندگان واقعی، رعایت حقوق شهروندی، تحقق دولت الکترونیک و مدیریت صحیح توزیع گاز مایع از شهریور امسال بصورت آزمایشی در چند استان از جمله اصفهان آغاز می‌شود.

وی اظهار داشت: با اجرای طرح توزیع الکترونیک گاز مایع، خرید گاز مایع برای کلیه مصارف اعم از خانوار و اصناف با قیمت مصوب دولتی از طریق زیرساخت‌های الکترونیکی و کارت بانکی و دریافت رسید سوخت از عاملان توزیع امکانپذیر می‌شود.

استاندار: ۱۸۸۴ پروژه هفته دولت در اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار اصفهان گفت: ۱۸۸۴ پروژه عمرانی همزمان با گرامیداشت هفته دولت با سه هزار و ۴۲۰ میلیارد تومان اعتبار در این استان افتتاح می‌شود.

عباس رضایی در جمع خبرنگاران به صورت مجازی افزود: ممکن است تعدادی از پروژه‌ها شامل چند منبع اعتباری از جمله ملی یا ملی استانی شده، استانی و شهرداری‌ها باشد.

وی ادامه داد: از این تعداد ۴۷۷ پروژه مربوط به شرکت مخابرات و شرکت ارتباطات سیار استان است.

آزمایش کرونای ۶۰ نفر از هر صد نفر اصفهانی مثبت است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: اکنون در این استان از هر صد نفری که آزمایش کرونا دادند نتیجه ۵۰ تا ۶۰ نفر مثبت می‌شود یعنی تعداد بیماران بدحال افزایش می یابد.

بهروز کلیدری در جمع خبرنگاران در سالن کنفرانس معاونت درمان افزود: میانگین روزانه از هزار و ۵۰۰ بیمار مشکوک حدود ۵۰۰ نفر کرونا مثبت هستند، یعنی روزانه حدود پانصد بیمار جدید در داخل استان کشف که حدود ۱۵۰ نفر بستری می‌شوند.

وی با بیان اینکه سیر صعودی تعداد بیماران و بیماران بستری به وضوح در استان دیده می‌شود، افزود: برآورد ما این است که این روند با سرعت ادامه دارد تا ببینیم دورهمی‌های شهریورماه چه وضعیتی برای ما به وجود خواهد آورد.

جایگاه‌های سی ان جی پُر خطر اصفهان تا رفع مشکلات تعطیل می‌شوند

مدیرکل استاندارد استان اصفهان گفت: جایگاه‌های عرضه‌کننده سوخت سی ان جی که بر اساس بازرسی‌های استاندارد، پُر خطر شناسایی شوند تا زمان رفع مشکلات تعطیل خواهند شد.

محمود فرمانی افزود: مطابق با آیین‌نامه نحوه تامین ایمنی جایگاه‌های عرضه‌کننده فراورده‌های نفتی مصوب سال ۹۶ دولت، در صورتی که اداره کل استاندارد پس از دریافت گزارش شرکت‌های بازرسی درباره ایمنی جایگاه‌ها، بهره‌برداری از آنها را پُر خطر تشخیص دهد باید در اسرع وقت این موضوع را به شرکت‌های پخش فراورده‌های نفتی و گاز اطلاع دهد تا نسبت به تعطیلی آنها تا زمان رفع مشکلات اقدام شود.

وی با بیان اینکه بر اساس این آیین‌نامه، جایگاه‌های عرضه کننده فراورده‌های نفتی در سطوح پر خطر، خطر متوسط و کم خطر شناسایی می‌شوند، اظهار داشت: نحوه رسیدگی به هر یک از این سطوح، روش اجرایی جداگانه‌ای دارد اما با توجه به اهمیت ایمنی و حفظ سلامت مردم در جایگاه‌های سوخت، اگر سطح آنها پُر خطر تشخیص داده شد باید در اسرع وقت نسبت به تعطیلی آن اقدام کرد.

برچسب‌ها هفته دولت ویروس کرونا اصفهان وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته دولت ویروس کرونا اصفهان وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی هفته دولت ویروس کرونا اصفهان وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی اصفهان گفت جایگاه ها متر مکعب گاز مایع پ ر خطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۴۴۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جای جای اصفهان، رنگ‌وبوی هفته فرهنگی را گرفته است

معاون سازمان فرهنگی‌اجتماعی شهرداری اصفهان گفت: از شهروندان دعوت می‌شود در محور سلامت ناژوان که برای خانواده‌ها پیش‌بینی شده حضور پیدا کنند، در چهارباغ نیز فضای متفاوتی تدارک و گوشه به گوشه آن برنامه‌های متفاوتی پیش‌بینی شده است‌.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علیرضا خاکسار شامگاه جمعه _هفتم اردیبهشت_ در برنامه تلویزیونی بهار بهار اظهار کرد: امسال هفته فرهنگی اصفهان با هفته سلامت و روز ورزش پهلوانی مقارن شده و بر این اساس ناژوان محوریت هفته سلامت و میدان امام (ره) محور ورزش‌های پهلوانی قرار گرفت‌.

وی افزود: تجمع ورزشکاران در جاده سلامت، گردهمایی باستانی‌کاران، مسابقات کشتی پهلوانی در روز ۱۱ اردیبهشت، میزبانی از مسابقات چوگان کشوری، بازی‌های بومی و محلی در محور چهارباغ از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در این این ایام بود.

معاون سازمان فرهنگی‌اجتماعی شهرداری اصفهان مطرح کرد: امسال در تقویم فدراسیون مینی‌گلف رویداد مسابقه کشوری افزوده شد و از چهارم‌اردیبهشت میزبان ۱۳۰ نفر از ورزشکاران این حوزه بودیم، مسابقات هندبال ساحلی نیز در تقویم ثبت شده و در این راستا هفته آینده میزبان شرکت‌کنندگان این رویداد نیز خواهیم بود.

وی با اشاره به مناسبت روز ورزش باستانی ادامه داد: اصفهان پایتخت ورزش پهلوانی است و در این راستا تجلیل از پیشکسوتان این حوزه را در دستورکار قرار دادیم‌.

معاون سازمان فرهنگی‌اجتماعی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در روز پنجشنبه نیز میزبان کودکان اوتیسم که مشغول به فعالیت ورزشی هستند بودیم تا مردم شاهد استعداد آن‌ها باشند.

خاکسار عنوان کرد: از شهروندان دعوت می‌شود در محور سلامت ناژوان که برای خانواده‌ها پیش‌بینی شده حضور پیدا کنند، در چهارباغ نیز فضای متفاوتی تدارک و گوشه به گوشه آن برنامه‌های متفاوتی پیش‌بینی شده است‌.

کد خبر 748220

دیگر خبرها

  • خبر‌هایی از بزرگداشت هفته کار و کارگر در دامغان
  • خاطره‌ای که حال ساکت را خوب می‌کند
  • بمب خبری فوتبال؛ آنتونیو کونته مربی ناپولی شد
  • سهم ۶۰ هزار میلیاردی اصفهان در مولدسازی
  • رویکرد اصلی هیات بدمینتون زنجان بازگشت به دوران اوج است
  • رویکرد اصلی هیات بازگشت به دوران اوج بدمینتون زنجان است
  • جای جای اصفهان، رنگ‌وبوی هفته فرهنگی را گرفته است
  • ماجرای انتشار دود در نمایشگاه بین‌المللی اصفهان چه بود؟ + فیلم
  • ماجرای انتشار دود در نمایشگاه بین‌المللی اصفهان چه بود؟
  • یک شوی نمایشگاهی در اصفهان با فاجعه اشتباه گرفته شد