Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@23:16:13 GMT

سخنانی از آیت الله طالقانی در وصف حضرت معصومه (س)

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۱۰۹۲۱۷

سخنانی از آیت الله طالقانی در وصف حضرت معصومه (س)

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرگزاری مهر، امروز سالگرد رحلت حضرت فاطمه معصومه (س) است. آیت الله سید محمود طالقانی از روحانیون مبارزی بود که عمر خود را در راه احیای فکر و اندیشه دینی سپری کرد و در شکل‌گیری انقلاب اسلامی سهم مهم و قابل توجهی بر عهده داشت.

مرحوم آیت الله طالقانی چهار دهه قبل، در سخنرانی خود در مدرسه فیضیه قم در وصف حضرت فاطمه معصومه (س) و شهر مقدس قم سخنرانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخشی از این سخنرانی آمده است:

سلام ما بر فاطمه معصومه (س) که در جوار قبرش نشسته‌ایم.

معصومه‌ای که مکتب امامت و قیام و عدالت و شهادت و زندان و شکنجه و هجرت را از سرزمین حجاز و عراق به ایران آورد.

معصومه‌ای که همه سازندگان فکر و مکتب را در پیرامون خود جمع کرد.

معصومه مهاجره،

معصومه رهاورد ندای نبوت و امامت،

معصومه‌ای که سالیان دراز در پیرامونش فقها، علما، محدثین، متفکرین و فلاسفه عظیم اسلام که پایه گذار فکری مکتب اصیل اسلام بودند و این مکتب را در همه ایران و دیگر سرزمین‌های اسلامی گسترش دادند.

کد خبر 5080683

منبع: مهر

کلیدواژه: آیت الله طالقانی قم حضرت معصومه س امام حسن عسکری ع سازمان اوقاف و امور خیریه ویروس کرونا سازمان تبلیغات اسلامی قرآن سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی حرم حضرت معصومه س حرم حضرت عبدالعظیم بسیج هفته بسیج سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران مسجد پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۱۰۹۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور: ایران می‌تواند به فرآوری معادن در آفریقا کمک کند

سخنرانی رئیس‌جمهور کشورمان در دومین همایش بین‌المللی ایران و آفریقا دقایقی پیش آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سخنرانی آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان در دومین همایش بین المللی ایران و آفریقا دقایقی پیش آغاز شد.

دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا امروز _جمعه، هفتم اردیبهشت_ با حضور نمایندگانی در سطح مقامات عالی کشورهای آفریقایی از جمله وزرای اقتصادی بیش از ۳۰ کشور آفریقایی برگزار شد.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی اظهار کرد: فرآوری معادن در آفریقا بسیار مهم است و جمهوری اسلامی در این زمینه دانش دارد و می‎‌تواند به فرآوری معادن کمک کند.

وی افزود: کشت فراسرزمینی از دیگر ظرفیت‌های مهم است، تأمین مواد اولیه با قیمت مناسب می‌تواند برای همه فعالان اقتصادی و مراکز تولیدی از سوی آفریقا صورت گیرد.

این خبر درحال تکمیل است…

کد خبر 748038

دیگر خبرها

  • وعده صادق نمایشی از قدرت مکتب کربلا بود
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • پیام تبریک کاظمی‌پور درپی تاریخ‌سازی بانوی ملی‌پوش تیم دوومیدانی ایران
  • اجتماع بزرگ صادقیون برگزار می‌شود
  • تجلیل از سردار رادان در حرم حضرت معصومه(س)
  • رئیس‌جمهور: ایران می‌تواند به فرآوری معادن در آفریقا کمک کند
  • راه‌اندازی بخش «آنژیوگرافی» در منطقه آزاد اروند