Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  استان بوشهر یکی از مناطق مهم در توسعه صنایع پالایشگاه و پتروشیمی و صنایع پایین دستی است که در این راستا علاوه بر پالایشگاه پارس جنوبی بیش از ۱۸ مجتمع پتروشیمی راه‌اندازی شده و چند واحد دیگر در حال تکمیل و افتتاح است.

یکی از محصولات مهم پالایشگاه‌های گاز پارس جنوبی مجتمع‌های پتروشیمی میعانات گازی است که شیرین‌سازی این محصول در برنامه‌های ویژه برای صادرات قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در راستای تامین مواد اولیه پالایشگاه‌ها و مجتمع پتروشیمی‌ها برای شیرین‌سازی میعانات گازی نخستین خط تولید کاتالیست مرکاپتان‌زدایی کشور در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر راه‌اندازی شد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر در آیین راه‌اندازی نخستین خط تولید کاتالیست مرکاپتان‌زدایی با بیان اینکه این واحد با مشارکت و سرمایه‌گذاری خارجی اجرا شده است عنوان کرد: شرکت صنایع شیمیایی آرتین آزما به عنوان نخستین واحد تولید کاتالیست پالایشگاه مرکاپتان زدایی کشور با سرمایه‌گذاری ۱۷ میلیارد تومان راه‌اندازی شده است.

حسین نامور اشتغال این واحد تولیدی را ۸ نفر دانست و بیان کرد: نخستین خط تولید کاتالیست مرکاپتان‌زدایی کشور مواد اولیه پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها تولید می‌کند که به این محصول همه پتروشیمی‌ها نیاز مبرم دارند.

او ظرفیت اسمی واحد تولید کاتالیست پالایشگاهی مرکاپتان‌زدایی بوشهر را سالانه ۵۰۰ تن دانست و تصریح کرد: این واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری ۱۷ میلیارد تومان و ۶۰۰ هزار یورو ساخته شده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر با اشاره به سرمایه‌گذاری ۲۸۰ میلیارد تومان در سال گذشته برای افتتاح ۱۱ واحد تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر بیان کرد: با افتتاح این ۱۱ واحد ۱۷۰۰ فرصت اشتغال‌زایی ایجاد شد.

نامور یکی از ظرفیت‌های قابل توجه در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر را وجود انبار‌های مجهز دانست و تاکید کرد: اکنون ۳۰ هزار تن برنج در انبار‌های منطقه ویژه اقتصادی بوشهر نگهداری می‌شود.

او از فعال سازی واحد‌های راکد در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر خبر داد و عنوان کرد: سال قبل با حمایت‌های ویژه ۴ واحد راکد در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر به چرخه تولید بازگشت و در این سال جوار تاسیس ۳۰ واحد تولیدی صادر شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر  هم ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاح یک پروژه اقتصادی در بوشهر بیان کرد: در استان بوشهر حمایت ویژه‌ای از سرمایه‌گذاری داریم و تلاش می‌شود که زمینه جذب سرمایه‌گذار، توسعه اشتغال و درآمدزایی فراهم شود.

سعید زرین‌فر با اشاره به اهمیت هدایت صحیح سرمایه‌گذاری، عنوان کرد: هنر مسئولان و متولیان این است که سرمایه‌گذاران را خوب هدایت کنند و سرمایه‌گذاری در نقطه‌ای که باید انجام شود تا بهترین کارایی و اثربخشی را داشته باشد.

او تسهیل‌گری را از مهمترین مسئولیت‌های مسئولان عنوان کرد و ادامه داد: سرمایه‌گذاران کمک خوبی به جامعه برای رونق در اشتغال هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر در مورد منطقه آزاد بوشهر نیز بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های خوبی که این منطقه برای استان بوشهر ایجاد می‌کند، باید اطلاع‌رسانی صحیح و مناسب در مورد مزایای این منطقه انجام شود.

زرین‌فر با اشاره به اینکه این منطقه صنعتی خواهد بود و باعث توسعه اشتغال می‌شود، افزود: منطقه آزاد بوشهر با مرکزیت منطقه ویژه شکل می‌گیرد که وجود منطقه ویژه نقش مهمی در تسریع در ایجاد منطقه آزاد خواهد داشت.

او  با بیان اینکه به عقیده بسیاری از مسئولان بوشهر بهترین منطقه آزاد کشور می‌شود ادامه داد: باید از فرصت منطقه آزاد بوشهر بهترین استفاده صورت گیرد.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پارس جنوبی میعانات گازی منطقه ویژه منطقه ویژه اقتصادی بوشهر راه اندازی شد سرمایه گذاری واحد تولیدی واحد تولید منطقه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۲۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحسین حسینی بعد از ظهر شنبه در نشست شهر مولد استان بوشهر با قدردانی از استاندار بوشهر در پیگیری اجرا شدن شهر مولد کشاورزی بوشهر در سواحل اضافه کرد: این شهرها با تولید و پرورش آبزیان طراحی شده که نقش مهمی در حل مشکلات جوانان دارد.

وی شهرهای مولد را کانون‌های تولید، اشتغال و اسکان دانست و بیان کرد: یکی از اهداف مهم شهرهای مولد تولید و امنیت غذایی پایدار است و به سمت کانون‌های مولد حرکت می‌کند.

حسینی یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم را توسعه اقتصاد دریاپایه دانست و اظهار داشت: یکی از مصداق‌های مهم طرح‌های تولیدی اقتصادی دریا محور شهرک‌های مولد کشاورزی در سواحل است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه توسعه طرح‌های اقتصاد دریا محور یکی از برنامه‌های مهم دولت است، تأکید کرد: شهرهای مولد در سواحل نقش مهمی در اشتغال، تولید پایدار و تقویت معیشت خانوارها دارد که در اجرایی‌شدن شهرهای مولد در سواحل از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در سواحل کشور خانه‌های مولد طراحی شده است، گفت: شهرهای مولد با ایجاد زنجیره ارزش افزوده، سبب افزایش سطح تولید، اشتغال‌زایی و افزایش درآمد خانوارها می‌شود.

در این آئین قرارداد زمین ایجاد شهر مولد دلیران تنگستان به امضای جهاد کشاورزی، شیلات، منابع طبیعی و آبخیزداری، امور اراضی و شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر رسید.

کد خبر 6090286

دیگر خبرها

  • مهندسی معکوس قطعات پتروشیمی پارس جنوبی به همت دانش بنیان‌ها
  • حضور۲۰ واحد تولیدی استان بوشهر در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور ۲۰ واحد تولیدی و فعال استان بوشهر در نمایشگاه ایران اکسپو
  • ۳ برابر شدن سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد/ ۲۰۰ بسته سرمایه‌گذاری فردا رونمایی می‌شود
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • مزایای راه‌اندازی مسیر ریلی افغانستان- قزاقستان و امکان اتصال آن به ایران
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع برای تمام اقشار
  • راه‌اندازی فاز دوم کارخانه فولاد بافت مصداق«جهش تولید با مشارکت مردم» است
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود
  • حمایت از طرح‌های پرورش آبزیان از سیاست‌های اصلی استان است