Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضاء کمیسیون جهش تولید و برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از نمایشگاه دستاورد‌ها و پیشرفت‌های صنعت دفاعی وزارت دفاع در حوزه رزم زمینی بازدید کردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو؛ دکتر شمس الدین حسینی نماینده مجلس و عضو کمیسیون جهش تولید در این بازدید با اشاره به ظرفیت و توانمندی بالای صنعت دفاعی در جهت توسعه و ایجاد زیرساخت‌های خودکفایی کشور  افزود: صنعت دفاعی می‌تواند نقش مهمی در ایجاد زیر ساخت‌های خودکفایی و استفاده از سرریز دانش دفاعی کشور در بخش غیر نظامی ایفا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تردیدی ندارم اگر قراردادی راهبردی بین بخش دفاعی کشور و حوزه‌های صنعتی دیگر ایجاد شود نقطه عطفی در ارتقاء سطح کیفی همکاری بخش صنعت دفاعی و غیر دفاعی کشور رخ خواهد داد.

عضو کمیسیون جهش تولید مجلس تأکید کرد: پیشنهاد می‌شود کمیته مشترکی در این کمیسیون با حضور نمایندگان بخش صنعت دفاعی و دیگر بخش‌های صنعتی کشور تشکیل و اقدامات عملی در راستای مشارکت حداکثری این دو بخش بررسی شود.

همچنین در این بازدید دکتر حاجی بابایی عضو کمیسیون برنامه ریزی و بودجه با تمجید از فعالیت‌های ارائه شده در نمایشگاه دستاور‌های صنعت دفاعی در حوزه رزم زمینی گفت: صنعت دفاعی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران در وزارت دفاع است و خدا را شاکریم که امروز توانستیم از دستاورد‌های یکی از مهمترین عوامل پیروزی و نماد جهش تولید در نظام مقدس جمهوری اسلامی بازدید کنیم. آنچه که امروز مشاهده شد نتیجه ادغام و هم افزایی اعتقاد و مدیریت است. اعتقاد به اینکه "ما می‌توانیم" و بکار گیری مدیریت صحیح در بستر اجرایی کشور.

 


وی تأکید کرد: مدیریت به تنهایی نمی‌تواند اینچنین اتفاقات مهمی را در کشور رقم بزند مگر اینکه این توان مدیریتی با اعتقاد راسخ به توانایی جوانان این مرز و بوم در اداره و دستیابی به مرز دانش جهان آمیخته گردد که بحمدلله این باور و اعتقاد و این توان مدیریتی در سازمان صنایع دفاع به خوبی مشاهده می‌شود.

 

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مجلس تولید نماینده صنعت کمیسیون جهش تولید صنعت دفاعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۲۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های دانش‌بنیان ایرانی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴)، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، توانمندی‌های صادراتی فناوران فعال در شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی را در معرض دید بازدیدکنندگان خارجی قرار داد.

این نمایشگاه، بزرگترین رویداد تجاری در ایران است که به منظور ارتباط با بازار‌های بین‌المللی و معرفی توانمندی‌های صادراتی صنایع ایران برگزار می‌شود و رویداد فرصتی استثنایی برای تولیدکنندگان داخلی فراهم می‌کند تا محصولات خود را به تجار و بازرگانان بین‌المللی معرفی کنند و به این ترتیب، ظرفیت‌های خالی کارخانه‌ها را پر کرده و به سمت افزایش صادرات حرکت کنند.

 خانه نوآوری و فناوری ایران (آی هیت) نیز به عنوان یک پل ارتباطی میان تولیدکنندگان ایرانی و بازرگانان خارجی میزبان بازدیدکنندگان است و امکان برقراری تعاملات تجاری و شبکه‌سازی را فراهم می‌کند.

همچنین طی پنج روز برگزاری این نمایشگاه که از روز شنبه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز شده، شاهد جلسات اختصاصی B۲B بین بازدیدکنندگان خارجی و شرکت‌های ایرانی، گردهمایی‌های صنعت محور با بازدیدکنندگان خارجی، تور‌های تخصصی داخل نمایشگاه برای بازدیدکنندگان خارجی، معرفی دسته محصولات منتخب ایران، معرفی محصولات منتخب صنایع پزشکی، ارائه خدمات مشاوره در طول برگزاری نمایشگاه، دسترسی به نرم افزار اختصاصی، دسترسی به مترجم و سایر موارد ارائه نیز خواهیم بود.

امروز، در روز دوم این نمایشگاه هیأت تجاری قطر و ترکیه، با هدف گسترش ارتباطات تجاری و اقتصادی از آی هیت بازدید کردند. هیئت‌های مذکور از محصولات و دستاورد‌های شرکت‌های ایرانی در حوزه‌های مختلف از  ۱۵ گروه کالایی از جمله صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، صنعت، دارو، تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی، محصولات شیمیایی، آرایشی و بهداشتی، صنعت ساختمان و خدمات فنی‌مهندسی، پتروشیمی، صنایع خلاق از جمله انیمیشن، بازی بازدید کردند.

معاون وزیر صنایع قطر طی نشستی در حاشیه این بازدید دستاورد‌های دانش‌بنیان ایرانی را در بالاترین سطح فناوری دانست و آمادگی قطر را جهت انعقاد قرارداد‌های تجاری با ایران اعلام کرد.

رئیس اتاق بازرگانی ترکیه هم حین بازدید از آی‌هیت شگفت‌زدگی خود را از کیفیت محصولات ایرانی بیان کرد و افزود: در حال حاضر کشور ما در حال انجام فعالیت‌هایی در زمینه تولید محصولات دفاعی است ولی ایران این مراحل را به بهترین شکل ممکن به اتمام رسانده است.

وی در پایان اشاره کرد: دوست داریم با ایران در تمام زمینه‌ها تجارت داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، حدود ۷۰۰ شرکت دانش بنیان و فناور ایرانی در نمایشگاه  ایران اکسپو ۲۰۲۴ حاضر هستند و دستاورد‌های خود را به بازدیدکنندگان خارجی ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روزانه ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • روزی ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • گزارش متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بررسی می‌شود
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید
  • تجارت ایران با کشور‌های آفریقایی دوبرابر می‌شود/ فردا ۸ اردیبهشت زمان افتتاح بزرگترین نمایشگاه دستاورد‌های ایران
  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین
  • (تصویر) هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: نمایش به روز‌ترین محصولات خودرویی جهان در چین