Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سید عباس صالحی عصرگاه شنبه در حاشیه بهره برداری از کوشک باغ هنر در اراضی عباس آباد تهران در جمع خبرنگاران افزود: ایران یک ویژگی های تاریخی و خاصی داشته که در یک چهارراه تاریخی و جغرافیایی قرارگرفته و این شاخصه به این سرزمین،  ترکیب و ساختی میان سیالیت و ثبات بخشیده است.

وی یادآورشد: شاید این ویژگی ترکیبی که ما در روح هنر ایران داریم دریچه ای به جهان است و ترکیب این روح و دریچه همچنان فعال و ناظر بر تحولات جهانی، هنر ایرانی را وحدتی در عین کثرت ساخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالحی اظهارداشت: هنر ایرانی در چنین موقعیتی و در یک چهار راه تاریخی و جغرافیایی، در کنار اینکه یک روح فعال و پر تپشی داشته تا این کثرت را به داخل آن روح واحد ببرد و با یک بازدم به پدیده ای جدید و هنری تبدیل کند، اتفاقی که طی تاریخ چند هزار ساله ایران شاهد آن هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به نظر می آید این ویژگی تاریخی و جغرافیایی به ایران کمک کرده است که هنری متفاوت داشته باشد و امروز نیز این موضوع را در کوشک باغ هنر تهران مشاهده کردیم.

وی خاطرنشان کرد: هم در معماری و هم در آنچه که فضای باز از محصولات هنری قابل مشاهده بود، شاید در برخی از صنایع ظریفه هنوز انتقاداتی داشته باشیم اما در مجموع این فضای معماری ایرانی که می آید و روح ایرانی را به فضای جدید نزدیک می کند، محسوس است.

صالحی در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر ساخت سینماها با مشارکت شهرداری ها اعلام کرد: در بخش های مختلف این همکاری در فضای فرهنگی و هنری شهرها و شهرداری ها بوده و طرحی هم مطرح شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با همین نگاه بین شهرداری ها و سازمان سینمایی طرح های مختلف در دست اجراست و این فقط مربوط به سینما نیست در عمل شهرداری ها و سازمان سینمایی ۲ بال پرواز حوزه فرهنگی هستند.

برچسب‌ها منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد سید عباس صالحی ایرنا ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد سید عباس صالحی ایرنا منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد سید عباس صالحی ایرنا ایران شهرداری ها هنر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۵۲۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، عصر روز جمعه ۷ اردیبهشت‌ ماه نمایشگاه آثار هنر‌های تجسمی، نگارگری، خوشنویسی گرافیک و هنر‌های ایرانی اسلامی به مناسبت بزرگداشت شیخ اجل سعدی شیرازی، شاعر نامدار ایرانی افتتاح شد.

در این نمایشگاه که با حضور هنرمندان و هنردوستان افتتاح شد، بیش از ۱۸۰ اثر ارائه شده است.



محمدخراسانی‌زاده مدیرکل هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی مذهبی مدیر عامل سازمان زیباسازی، محمد زرویی نصرآباد سرپرست مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری و تنی چند از مدیران شهری و اساتید به نام هنری و خوشنویسی در افتتاحیه شرکت کرده و نظاره‌گر آثار بی‌بدیل هنری در ستایش استاد سخن سعدی قرار گرفتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزارت ارشاد: محمد خزاعی می‌ماند
  • حضور بیش از ۱۲۰۰ نفر ورزشکار در ویژه‌برنامه «ایرانی پهلوان»
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم
  • وزیر ارشاد: اگر ساخت و ساز حریم تئاتر شهر خوابید به من خبر دهید!
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری