Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری، غلامعلی حیدری در دیدار با مدیران عامل شرکت‌های فولاد سفیددشت، فولاد تاراز و ورق خودرو در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه امروز یکی از مهمترین موضوعات در استان بحث بیکاری است، اظهار داشت: صنایع به‌خوبی می‌توانند در راستای ایجاد اشتغال پایدار گام بردارند و صنعت فولاد یکی از صنایع بسیار ارزشمند در حوزه تولید و ایجاد اشتغال محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: متاسفانه نرخ بالای بیکاری در این استان موجب شده است تا آمار مهاجرت به استان‌های مجاور به‌ شدت بالا برود، این مساله آسیب‌های بسیاری را به‌دنبال داشت، باید با ایجاد اشتغال پایدار از مهاجرت به سایر استان‌ها جلوگیری کنیم.
استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه توسعه صنایع می‌تواند گامی موثر در ایجاد اشتغال پایدار باشد، توضیح داد: آمادگی لازم برای حمایت از طرح‌های توسعه فولاد در چهارمحال و بختیاری را داریم، صنایع فولادی می‌تواند برای افراد به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال پایدار ایجاد کند.
حیدری تصریح کرد: در اجرای طرح‌های توسعه فولاد در چهارمحال و بختیاری باید مباحث آمایش سرزمین و پیوست عدالت مورد توجه قرار بگیرد تا این طرح‌ها موجب توسعه و پیشرفت در استان شوند.
وی با بیان اینکه بر سر راه تولید و اجرای طرح‌های توسعه صنعتی در استان موانعی مانند زمین مناسب،تخصیص آب و مشکل برق وجود دارد،گفت:می‌توان برای مشکل کمبود آب از پساب استفاده کرد، همچنین کارخانه‌ها برای حل مشکل سوخت تنها به یک سوخت اکتفا نکنند، بلکه سوخت‌های جایگزین را برای مواقع بحرانی در نظر داشته باشند.
استاندار در ادامه خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذارانی که برای سرمایه‌گذاری در چهارمحال و بختیاری ورود پیدا می‌کنند، تلاش کنند از ظرفیت نیروهای جوان بومی و توانمند بهره ببرند، همچنین صنایع مستقر سرمایه خود را در بانک‌های استان سپرده‌گذاری کنند تا بتوان از این منابع مالی برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مشاغل خرد استفاده کرد.
حیدری با اشاره به اینکه حمل بار توسط راه‌آهن یک روش مطمئن و کم هزینه‌تر نسبت به حمل و نقل بار توسط خودروهای سنگین محسوب می‌شود، عنوان کرد: سرمایه‌گذاران می‌توانند برای اجرای پروژه راه‌آهن چهارمحال و بختیاری مشارکت داشته باشند.
استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: خدمت به مردم یک نوع عبادت محسوب می‌شود، باید با قدرت و کار جهادی در راستای حل مشکلات مردم گام برداریم، همچنین صاحبان صنایع در استان بخشی از درآمد خود را به بحث‌های توسعه‌ای و اقدامات فرهنگی اختصاص دهند.
مدیرعامل شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری نیز با بیان اینکه تلاش شده در سه مجموعه فولادی فعال در استان از ظرفیت نیروهای بومی استفاده شود، اظهار کرد: ۹۲ درصد نیروهای شرکت فولاد سفیددشت بومی منطقه هستند.
محمود ارباب زاده افزود: همچنین در آزمون استخدامی برگزار شده برای جذب نیرو در طرح توسعه‌ای شرکت فولاد سفیددشت، متقاضیان ۱۰۰ درصد بومی بودند.
وی خاطرنشان کرد: شرکت فولاد سفیددشت، تاراز و ورق خودرو در راستای مسئولیت‌های اجتماعی بخشی از درآمد خود را به این استان در راستای اقدامات عام‌المنفعه اختصاص می‌دهد.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت چهارمحال وبختیاری اشتغال زایی غلامعلی حیدری سودجانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت چهارمحال وبختیاری اشتغال زایی وزارت صنعت معدن و تجارت چهارمحال وبختیاری اشتغال زایی چهارمحال و بختیاری شرکت فولاد سفیددشت اشتغال پایدار طرح های توسعه ایجاد اشتغال طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۰۹۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله

استاندار ایلام از انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله خبر داد و گفت: حفر این تعداد چاه در اشتغال‌زایی و توسعه و رونق اقتصادی استان موثر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، حسن بهرام‌نیا امروز_ شنبه هشتم اردیبهشت_ در دیدار با جمعی از کارگران و کارفرمایان با اشاره به نقش مهم کارگران در اقتصاد کشور، اظهار کرد: دستان پرتوان کارگران موجب گردش چرخ‌های اقتصاد کشور می‌شود بنابراین کار کردن ارزش بالایی دارد و کارگر باید احساس غرور کند.

وی با بیان اینکه در دوران انقلاب کارگران از تحصیلات عالیه برخوردار هستند، ادامه داد: حدود ۴۰ درصد جمعیت کشور را جامعه کارگری تشکیل می‌دهد، نقش کارگران در راستای دوام و بقای هر نظامی برجسته است.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه قبل از انقلاب کارگران با تحصن، نظام ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را سرنگون کردند، اضافه کرد: کارگران در سیاست نقشی تعیین کننده دارند و در نظام‌های سیاسی دنیا همواره بخش اعظمی از سیاست‌های کشور متأثر از نگاه و رویکرد کارگران است.

بهرام‌نیا تاکید کرد: برای ارتقا معیشت و بهبود وضعیت کارگران نیاز به اصلاح قانون کار و کارگری و کارفرمایی داریم و امید می‌رود که در مجلس جدید به موضوع کار، کارگر و دفاع از حقوق کارگران بیشتر توجه شود.

وی تصریح کرد: به لطف کارگران، استان ایلام از نظر ثبت اشتغال در سال ۱۴۰۱ رتبه نخست و در سال ۱۴۰۲ رتبه سوم را کسب کرد.

استاندار ایلام افزود: استان ایلام در حوزه کشاورزی، گردشگری، معدن، صنعت، نفت، گاز و پتروشیمی ظرفیت‌های بالقوه‌ای دارد که بخشی از این ظرفیت‌ها بالفعل شده است، با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها، شاهد اشتغال‌زایی و توسعه استان خواهیم بود.

بهرام‌نیا با اشاره به واحدهای آماده افتتاح استان از جمله فولاد ایوان، کاغذ سنگی چرداول، پتروشیمی هلیلان و ان اجی ال دهلران، افزود: با بهره‌برداری از این واحدها زمینه اشتغال نیروهای زیادی فراهم می‌شود.

وی از انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله خبر داد و افزود: قرارداد توسعه میدان نفتی آذر (چنگوله) برای حفر ۱۹ حلقه چاه منعقد شده که در اشتغال‌زایی، توسعه و رونق اقتصاد استان بسیار مؤثر است.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه مجوز پتروشیمی دره‌شهر صادر شده و به زودی کلنگ‌زنی می‌شود، افزود: پتروشیمی هلیلان با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی و پتروشیمی دهلران با ۵۲ درصد در حال اجرا است.

به گزارش ایمنا، پس از درخواست جامعه کارگری و کارفرمایی برای توجه ویژه به این قشر و انتصاب مشاور استاندار در امور کارگران، استاندار ایلام اعلام کرد مشاور استاندار در امور کارگران معرفی می‌شود.

کد خبر 748557

دیگر خبرها

  • تامین زیرساخت‌های صادراتی مهمترین حلقه زنجیره ارزش
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • اولویت زنجیره ارزش بادام و آبزی‌پروری در چهارمحال و بختیاری
  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی چهارمحال و بختیاری با استاندار
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ شهرستان کیار
  • تأمین آب آشامیدنی کهن دژ در بخش ناغان شهرستان کیار
  • اجرای طرح وارگه دانایی در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در چهارمحال و بختیاری