Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان سنجش و آموزش کشور گفت: برای آزمون سراسری ۱۴۰۱ تاکنون همه موارد اعلام شده و اتفاق جدیدی قرار نیست صورت گیرد. خبرگزاری میزان - عبدالرسول پورعباس گفت: ۲۶ سهمیه در کنکور وجود دارد که شرایط برخی از آن‌ها منقضی شده است، بطور مثال برای سهمیه رزمندگان دیگر داوطلبی وجود ندارد.

وی افزود: همچنین سهمیه‌های جدیدی ایجاد شده که برخی داوطلب کم و برخی داوطلب بسیاری دارند، با توجه به این شرایط گزارش اعلام شده، اما تصمیم‌گیری‌های جدید صورت نگرفته است که احتمالا این تصمیم گیری چند ماهی زمان نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رییس سازمان سنجش و آموزش کشور تصریح کرد: برخی از سهمیه‌ها ظرفیتی برای آن‌ها در نظر گرفته شده که یک چهارم تعداد افراد هم نیست، بنابراین باید سهمیه‌ها ساماندهی شوند و یا تجمیع کلی صورت گیرد، فعلا پیشنهاد خاصی در این خصوص وجود ندارد، بنده هر پیشنهادی را بررسی و در مرحله آزمایش قرار می‌دهم تا نتایج بدست آمده را بتوان به این صورت مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه ساماندهی سهمیه‌های کنکور به آزمون ۱۴۰۱ نمی‌رسد، عنوان کرد: برای آزمون سراسری ۱۴۰۱ تاکنون همه موارد اعلام شده و اتفاق جدیدی قرار نیست صورت گیرد. سالانه ۱۰ هزار جابه جایی دانشجویان صورت می‌گیرد پورعباس درباره لغو مصوبه جابجایی فرزندان اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها از سوی دیوان عدالت اداری توضیح داد: ۴ نوع نقل و انتقال دانشجویان در دانشگاه‌ها وجود دارد که دانشجویان در قالب نقل و انتقال ایثارگر، نقل و انتقال دانشجویان موافق مبدا و مقصد توسط سازمان امور دانشجویان و کمیسیون موارد خاص و نقل و انتقال فرزندان اعضای هیات علمی در دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد.

وی افزود:: سالیانه بیش از ۱۰ هزار نقل و انتقال در دانشگاه‌های سراسر کشور انجام می‌شود که میانگین انتقال یا جابجایی فرزندان اعضای هیات علمی حدود هزار یا کمتر از هزار نفر است. سال گذشته در حوزه ایثارگران جابه جایی صد نفری صورت گرفت، جا به جایی در سایر حوزه‌ها نیز صورت می‌گیرد. بیشتر بخوانید آزمون دکتری آغاز شد رییس سازمان سنجش و آموزش کشور تاریخچه اجرای مصوبه نقل و انتقال فرزندان اعضای هیات علمی را به اوایل انقلاب دانست و عنوان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی این مصوبه را به طور مجدد بازنگری کرده بود و اصل مصوبه جابجایی، مصوب شورا است، ولی آیین نامه اجرایی آن توسط ۲ وزیر علوم و بهداشت امضا شد.

وی افزود: دیوان عدالت اداری به بخش دوم این مصوبه یعنی به آیین نامه ایراد وارد کرده است و اعلام کرده در آیین نامه موارد قانونی گنجانده شده در حالی که نباید این موارد گنجانده می‌شد به همین جهت مصوبه را برای چندمین بار ابطال کرد. مذاکره‌ای را با شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص آیین نامه انجام شد تا مصوبه به صحن شورا برسد و مشکل حل شود.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور در پاسخ به انتقادی مبنی بر عادلانه نبودن جابه جایی فرزندان اعضای هیات علمی اظهارداشت: سالانه بیش از ۱۰ هزار نفر از امکان جابجایی در دانشگاه‌ها بهره مند می‌شوند. اگر بخواهیم بی عدالتی صورت نگیرد باید تمامی این جابجایی‌ها لغو شود.

وی افزود: جابجایی فرزندان هیات علمی برای کمتر از هزار نفر است ضمن این که در هر دستگاهی برای اعضای آن شرایط و امتیازاتی قائل می‌شود و در وزارت علوم نیز این امکان برای اعضای هیات علمی درنظر گرفته شده است.

پورعباس اظهار کرد: هر ساله دانشگاه‌ها بر اساس کارنامه‌ای که برای داوطلب صادر می‌شود اقدام به جابجایی دانشجویان می‌کنند. حتی اسامی این جابجایی‌ها به وزارت علوم اعلام نمی‌شود و آمار این جابجایی‌ها به اندازه‌ای زیاد است که ما نیز آمار دقیقی از آن در دست نداریم.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: جابجایی فرزندان اعضای هیات علمی حداقل امتیازی است که به اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها داده شده به همین جهت نباید نگران بخش عدالت در این بخش بود. برگزاری آزمون متمرکز در تیرماه به گفته پورعباس آزمون متمرکز دانشگاه پیام نور و آزاد احتمالا در تیرماه برگزار می‌شود، هنوز زمان ثبت نام اعلام نشده است، اما این آزمون باید پس از آزمون سراسری در تقویم برگزار شود؛ همچنین دانشجویانی که در موسسات درس میخوانند پس از کسب آمادگی و دانش پذیری، دانشجو می‌شوند.   انتهای پیام/ برچسب ها: سازمان سنجش کنکور سراسری

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سازمان سنجش کنکور سراسری رییس سازمان سنجش جابجایی فرزندان دانشگاه ها نقل و انتقال آموزش کشور آیین نامه سهمیه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۴۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابقای اعضای فعلی هیات‌مدیره به‌پرداخت ملت

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی شرکت به‌پرداخت ملت، در جلسه مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده این شرکت که در روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت‌ماه با حضور ۹۳.۸۱ درصدی سهامداران برگزار شد، اعضای کنونی هیات‌مدیره شرکت به‌پرداخت ملت، با انتخاب مجدد در سمت خود ابقا شدند.

محمدجعفر زیوری‌کامران که به نمایندگی از گروه فن‌آوران هوشمند بهسازان فردا ریاست این مجمع را بر عهده داشت، با اشاره به الزامی‌بودن اجرای ماده ۱۰۱ اصلاحیه قانون تجارت درخصوص انتخاب اعضای هیات‌مدیره شرکت‌ها اظهار داشت: «اعضای قبلی هیات‌مدیره شرکت به‌پرداخت ملت که شامل گروه فن‌آوران هوشمند بهسازان فردا، شرکت ساختمانی بانک ملت، شرکت چاپ بانک ملت، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معین ملت و شرکت بهساز مشارکت‌های ملت هستند، برای این دوره نیز کاندیدای عضویت در هیات‌مدیره به‌پرداخت شده‌اند.»

وی افزود: «طبق تبصره ماده ۲۳ اساسنامه شرکت به‌پرداخت ملت، اخذ رای‌ برای انتخاب اعضای هیات‌مدیره و بازرس الزاما کتبی بوده و بر اساس ترکیب فعلی سهامداری، سهامدار ۸۸ درصدی تعیین‌کننده پنج عضو هیات‌مدیره است.»

زیوری‌کامران خاطرنشان کرد: «از آن‌جا که درحال‌حاضر سهامدار دومی که طبق اساسنامه با ۱۶ درصد سهام دارای حق رای برای افزودن عضو دیگری به هیات‌مدیره باشد، وجود ندارد و رای سهامدار عمده ۸۸ درصدی بر عضویت همین پنج نفر است، اعضای هیات‌مدیره فعلی ابقا می‌شوند.»

گفتنی است؛ مجید برومند به‌نمایندگی از شرکت بهساز مشارکت‌های ملت و مهدی ضیغمی‌باران به نمایندگی از شرکت چاپ بانک ملت به‌ترتیب به‌عنوان ناظران اول و دوم در این مجمع عمومی حضور داشتند.

دیگر خبرها

  • وزیر علوم: تعداد کمی از اساتید در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند/ هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی نبوده است
  • دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
  • ابقای اعضای فعلی هیات‌مدیره به‌پرداخت ملت
  • برخی جو سازی‌ها در زمینه اخراج استادان صحت ندارد
  • برنامه‌های وزارت علوم برای ماندن نخبگان/ با تخلفات کنکوری سریع برخورد شد
  • محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیئت علمی لغو شد
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • لغو محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی
  • محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی لغو شد