Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه- ایرنا- در حالی که تقریبا 6 ماه از آغاز خرید گندم از کشاورزان کرمانشاهی می گذرد، نیمی از آنان هنوز موفق به دریافت مطالبات خود نشده اند و همچنان چشم انتظار دریافت طلبشان هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امسال و از ابتدای فصل خرید گندم که تقریبا در ادیبهشت آغاز شد بسیاری از کشاورزان امیدوار بودند که امسال بتوانند مطالبات خود را در موعد مقرر و با کمترین تاخیر دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وعده های داده شده مسئولان نیز کشاورزان کرمانشاهی را دلگرم تر از قبل کرده بود که امسال مشکلات سال های قبل را نخواهند داشت و حداکثر ظرف مدت یک ماه می توانند مطالبات خود را دریافت کنند.
اما بسیاری از کشاورزان کرمانشاهی، آنگونه که خود می گویند ماه هاست که گندم های خود را تحویل سیلوها داده اند ولی هنوز خبری از دریافت مطالباتشان نیست.
با این حال مسئولان دولتی در تلاش هستند که بتوانند مبلغ مطالبات کشاورزان را تامین و هرچه سریعتر به آن ها پرداخت کنند.
2 تن از گندمکاران استان به نمایندگی از سایرین در خصوص مشکلاتشان و چشم انتظاری چند ماهه برای دریافت پول گندم خود به خبرنگار ایرنا توضیحاتی ارائه دادند.

**چهار ماه است منتظر پرداخت طلب خود هستم
قاسم جلیلیان یکی از کشاورزان روستای هرسم شهرستان اسلام آبادغرب است که به گفته خود چهار ماهی می شود گندم خود را تحویل داده اما هنوز پولی به او پرداخت نشده است.
وی گفت: با وعده اولیه مسئولان، گندمکاران منطقه امیدوار بودند که امسال می توانند بدون مشکل مطالبات خود را دریافت کنند ولی متاسفانه امسال هم اتفاقات سال گذشته رخ داد.
جلیلیان با بیان اینکه زندگی بیشتر کشاورزان روی فروش محصولاتی مانند گندم می گذرد، افزود: دیر پرداخت شدن طلب گندم باعث ایجاد مشکلاتی شده است.
این کشاورز اسلام آبادی تصریح کرد: یکی از مهمترین خواسته های ما از دولت اختصاص بودجه مناسب برای پرداخت طلب گندمکاران است تا دیگر شاهد این بلاتکلیفی نباشیم.
وی گفت: بارها به اداره جهاد کشاورزی اسلام آبادغرب مراجعه کرده ایم که آن ها هم وعده آینده نزدیک را می دهند و عنوان می کنند که پرداخت از خود تهران صورت می گیرد و مستقیما به حساب کشاورزان واریز می شود.

** دولت یکبار برای همیشه مشکل پرداخت مطالبات گندمکاران را رفع کند
بهرام قاسمی کشاورز کرمانشاهی منطقه فیروزآباد نیز از دولت خواست تا یکبار برای همیشه مشکل پرداخت مطالبات گندمکاران را رفع و از امسال برای پرداخت به موقع طلب کشاورزان برنامه ریزی کند.
وی تصریح کرد: با توجه به تجربیات چند ساله و تخمین میزان تولید گندم در کشور و با توجه به وضعیت بارشی می توان رقم حدودی را که هر سال به کشاورزان پرداخت می شود را تعیین و از هم اکنون برای تامین آن تلاش کنند.
قاسمی با بیان اینکه بیش از سه ماه است گندم خود را تحویل سیلوها داده، گفت: هنوز خبری از پرداخت مطالبات من و بسیاری دیگر از کشاورزان نشده است.
این کشاورز کرمانشاهی یادآور شد: کشاورزان برای کاشت، برداشت و نگهداری از گندم های خود با توجه به موضوع آتش سوزی هایی هم که رخ می دهد هزینه های زیادی می پردازند و امیدشان به درآمدی است که از این راه کسب می کنند.

**ابراز امیدواری به پرداخت مطالبات کشاورزان تا پایان مهرماه
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ابراز امیدواری کرد؛ مطالبات باقیمانده کشاورزان تا پایان مهر امسال پرداخت شود.
مظفر رحیمی با بیان اینکه امسال بیش از 646 هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شد، گفت: تاکنون طلب 53 درصد کشاورزان که رقمی در حدود چهار هزار و 820 میلیارد ریال می شود، به آن ها پرداخت شده است.
وی گفت: طلب 43 درصد باقیمانده رقمی در حدود سه هزار و 600 میلیارد ریال می شود نیز امیدوارم تا پایان مهرماه پرداخت گردد.
رحیمی همچنین از رایزنی استاندار و مجمع نمایندگان استان با دولت برای پرداخت هرچه سریعتر مطالبات کشاورزان کرمانشاه خبر داد و گفت: طی یکی 2 روز گذشته تعداد دیگری از کشاورزان موفق به دریافت طلب خود شدند و به نظر می رسد از این پس روند پرداخت مطالبات سرعت بیشتری بگیرد.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه در ادامه از وجود بیش از یک میلیون و یکصد هزار تن گندم ذخیره شده در 38 سیلوی بخش خصوصی و هفت سیلوی بخش دولتی خبر داد و گفت: تاکنون در استان اینقدر ذخیره گندم نداشته ایم.
وی با بیان اینکه استان کرمانشاه در تولید گندم رتبه چهارم کشور را در اختیار دارد، افزود: خوزستان، فارس و گلستان به ترتیب رتبه های اول تا سوم را در اختیار دارند.
رحیمی در پایان گفت: طی 15 سال اخیر به جز سال 95 که موفق به تولید 745 هزار تن گندم شدیم، میانگین تولید سالانه این محصول در استان بین 600 تا 700 هزار تن بوده است.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۰۰۳۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم در باوی +فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، فرماندار باوی گفت: از آغاز خرید گندم در این شهرستان تاکنون ۱۳ هزار تن از کشاورزان خریداری شده است.

محسن البرزی افزود: و همچنین در این مدت ۳۰۰ تن کلزا از کلزاکاران شهرستان باوی خریداری شده است.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود در سال زراعی جدید ۹۰ هزار تن گندم از کشاورزان این شهرستان خریداری شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • پرداخت مطالبات گندمکاران خوزستانی تا ابتدای هفته آینده
  • خبرخوش برای سهامداران عدالت/تا این تاریخ سود را پرداخت می‌کنیم
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم در باوی +فیلم
  • کارخانجات تمام بدهی چایکاران را پرداخت کنند
  • ممنوعیت ورود چای سنواتی به بازار مصرف/ کارخانجات چای به موقع بازگشایی شود
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند بخوانند
  • دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود عجله کنند / فرصت یک هفته‌ای برای دریافت معوقات سود سهام عدالت
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده اند این مطلب را بخوانند