Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: تجربه های «رضا اردکانیان» وزیر پیشنهادی نیرو می تواند به رفع چالش های بخش آب کمک کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: تجربه های «رضا اردکانیان» وزیر پیشنهادی نیرو می تواند به رفع چالش های بخش آب کمک کند.

«حسین امیری خامکانی» درباره گزینه پیشنهادی برای تصدی وزارت نیرو گفت: در شرایط کنونی، مشکل آب در وزارت نیرو بیش از سایر بخش ها خود را نشان می دهد و حضور اردکانیان که از متخصصان آب است، می تواند اثربخش باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم زرند در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: البته از وزیر پیشنهادی نیرو انتظار می رود که هم برای بخش آب برنامه های کوتاه مدت و دراز مدت داشته باشد و هم ضریب اطمینان تامین برق کشور را افزایش دهد.

وی گفت: با توجه به ظرفیت هایی که در قوانین کشور در ارتباط با انرژِی های تجدیدپذیر وجود دارد، انتظار می رود ظرفیت نیروگاه های تجدیدپذیر کشور ارتقا پیدا کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وزیر نیرو قطعا باید برای «مدیریت منابع آب» برنامه داشته باشد، گفت: هم اکنون ۱۸ استان ما در فلات مرکزی دچار کم آبی هستند؛ این استان ها بیش از ۴۵ میلیون نفر جمعیت دارند که باید در مدیریت منابع آب تلاش شود که آب مورد نیاز این استان ها تامین شود.

به گزارش ایرنا، پس از آنکه مجلس در جلسه بیست و نهم مردادماه به «حبیب الله بیطرف» رای اعتماد نداد، رییس جمهوری دیروز «رضا اردکانیان» مدیر انستیتو مدیریت منابع زیست محیطی دانشگاه سازمان ملل را به عنوان وزیر پیشنهادی نیرو به مجلس معرفی کرد و علی لاریجانی صبح امروز نامه رییس جمهوری را اعلام وصول کرد.

رییس مجلس در جلسه علنی امروز اعلام کرد: جلسه رای اعتماد به وزیران پیشنهادی علوم و نیرو یکشنبه هفته آینده برگزار می شود.

اردکانیان وزیر پیشنهادی نیرو در سال ۱۳۳۷ در شهر یزد به دنیا آمد؛ وی دانش آموخته رشته مهندسی عمران دانشگاه صنعتی شریف (۱۳۶۲) است؛ مدرک کارشناسی ارشد در مهندسی منابع آب (۱۳۷۲) و دکتری خود را در زمینه مدیریت منابع آب (۱۳۷۶) از دانشگاه مک مستر کانادا (Mac Master)اخذ کرده است‎.‎‏

اردکانیان مدیری اجرایی در زمینه مدیریت منابع آب است که پارسال به عنوان هماهنگ کننده کارگروه برنامه ریزی سازماندهی دهه جدید بین المللی آب (۱۴۰۷-۱۳۹۷) مصوب مجمع عمومی سازمان ملل انتخاب شد.

وی پیش از این به عنوان مدیر موسس برنامه دهه اول بین المللی آب و سرپرست معاونت اروپایی دانشگاه سازمان ملل فعالیت کرده و در سالهای اخیر استاد تمام دانشکده علوم زیست محیطیِ دانشگاه فنی درسدن آلمان بوده است.

در طول سه دهه گذشته، اردکانیان مدیر موسس و راه اندازی واحدهای مختلفی در سطوح ملی، منطقه ای و بین المللی بوده و به عنوان مقام ارشد سازمان ملل متحد، نقشی کلیدی در پیاده سازی اهداف توسعه پایدار در بخش آب و محیط زیست ایفا کرده است.

پیش از مسئولیت های بین المللی، وی به عنوان قائم مقام وزیر نیرو و نخستین معاون امور آب در وزارت نیرو فعالیت کرده است.

اردکانیان در سالهای ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۰ معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو (بیژن زنگنه) بود؛ وی در دولت نخست اصلاحات، قائم مقامی وزارت نیرو را بر عهده داشت و همچنین در دولت دوم اصلاحات (سالهای ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۴) معاون امور آب وزارت نیرو بود و مدیریت عامل شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران را بر عهده داشت.

مدیر موسس مرکز منطقه ای مدیریت آب شهری تحت پوشش یونسکو، مدیر موسس برنامه دهه بین االمللی آب در شهر بُن آلمان، سرپرست معاونت دانشگاه سازمان ملل متحد در اروپا، مدیر موسس انستیتوی مدیریت منابع زیست محیطی دانشگاه سازمان ملل متحد و همچنین عضویت در هیات علمی دانشکده علوم زیست محیطی دانشگاه فنی «درسدن» آلمان از مسوولیت های بین المللی اردکانیان است.

وی معتقد است مدل و نوع حکمرانی دولت ها در عرصه آب در مناطق خشک و نیمه خشک، معرف سطح توسعه یافتگی آنهاست.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۸۸۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه شهرک بازیافت در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: پروژه احداث شهرک بازیافت در حال حاضر در مرحله پیگیری نحوه واگذاری عملیات عمرانی به پیمانکار واحد صلاحیت و پیگیری انتقال پساب قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، غلامرضا ساکتی امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در حاشیه بازدید شهردار از تعدادی پروژه‌های عمرانی شهر اصفهانی اظهار کرد: استفاده از تکنولوژی‌های نوین و هوشمند از ابتدا در دستور کار سازمان مدیریت پسماند قرار داشته است.

وی با بیان اینکه پروژه احداث هاضم بی‌هوازی به‌ظرفیت ۳۰۰ تن در روز در وضعیت مذاکره با سرمایه‌گذار در خصوص ارائه ضمانت‌نامه ملکی قرار دارد، افزود: فراخوان انتخاب مشاور برای مدیریت طرح اجرای پروژه در مرحله تجدید و مذاکرات با سرمایه‌گذار برای اجرای پروژه به‌صورت BOO در حال پیگیری است.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به چالش‌های اجرایی پروژه هاضم بی‌هوازی گفت: تأمین اعتبار و پرداخت به‌موقع آن توسط شهرداری برای پرداخت گیت فی به میزان تقریبی سالانه ۴۰ میلیارد تومان و تأمین تضامین ملکی برای اجرای پروژه به‌صورت BOO از جمله چالش‌ها است.

ساکتی با اشاره به پروژه هاضم بی‌هوازی به ظرفیت پنج تن در روز تصریح کرد: اسناد طراحی توسط مشاور تهیه شده است و به‌منظور تحویل نهایی نیازمند جلسات نهایی با کارشناسان مربوط به هر حوزه است و اسناد فراخوان انتخاب مجری احداث پروژه تهیه شده است.

وی با اشاره به چالش‌های پیش روی این پروژه تاکید کرد: هزینه بالای پروژه بر اساس برآورد نهایی مشاور و تأخیر زیاد شهرداری برای پرداخت هزینه اجرای پروژه، چالش‌ها اجرایی شدن این پروژه است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه تحویل زمین و تجهیز کارگاه برای احداث شهرک بازیافت انجام شده است، ادامه داد: اصلاح نقشه جانمایی، پیاده‌سازی نقاط برای خاکبرداری، عقد قرارداد برای خرید پنل‌های پیش‌ساخته بتنی و تسطیح و رگلاژ مسیر اجرای دیوار برای اجرای بتن انجام شده است، این پروژه در مرحله پیگیری نحوه واگذاری عملیات عمرانی به پیمانکار واحد صلاحیت و پیگیری انتقال پساب قرار دارد.

ساکتی با اشاره به چالش‌های این پروژه گفت: تأخیر در تولید قطعات بتنی مشکل جمع‌آوری توده‌های کمپوست در مسیر اجرای دیوار، پرداخت نکردن به موقع صورت وضعیت‌ها از سوی شهرداری و تعیین مدال مالی مشارکت، ساخت و واگذاری از جمله چالش‌ها است.

وی با اشاره به سایر پروژه‌های سازمان مدیریت پسماند افزود: احداث نیروگاه ریجکت‌سوز ۳۰۰ تن در روز، پروژه تولید سوخت مشتق از پسماند RDF به ظرفیت روزانه ۱۵۰ تن و احداث کارخانه بازیافت پسماندهای ساختمانی از جمله سایر پروژه‎‌های شاخص این سازمان است.

کد خبر 748422

دیگر خبرها

  • موراتا: خیلی‌ها بهتر از من بودند که حالا نیستند
  • ‌بری: طرح پیشنهادی فرانسه را دریافت نکرده‌ایم/ نبرد ما تا توقف جنگ در غزه ادامه می‌یابد
  • بلینکن: پیشنهادی «سخاوتمندانه» به حماس داده شده است
  • تجربه تازه مجلس برای بررسی «سند دخل و خرج کشور»
  • آخرین حلقه نیروگاه‌سازی کشور تکمیل شد
  • صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد
  • خبر خوش وزیر نیرو/ صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد
  • بیمه و حقوق شوراهای اسلامی ازطرح‌های پیشنهادی به مجلس دوازدهم است
  • پروژه شهرک بازیافت در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه