Web Analytics Made Easy - Statcounter

با توجه به موقعیت ژئوپلتیک ایران، وزارت نیرو تصمیم دارد از فاینانس برای توسعه و نوسازی زیرساخت‌های بخش برق استفاده نماید.

نخستین کمیته انرژی ایران و آلمان، امروز کار خود را در وزارت نفت آغاز کرد.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، نخستین کمیته انرژی ایران و آلمان، امروز (سه‌شنبه) با حضور مدیران وزارتخانه های نیرو و نفت، مایکل کلور برشتولد سفیر آلمان در تهران و اورسلا بوراک و اعضای هیأت همراه رسما کار خود را در وزارت نفت آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نشست کمیته فنی مشترک انرژی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال آلمان در تداوم مذاکرات و نشست های پیشین در تهران و برلین خواهد بود و امروز و فردا نشست های سودمندی در جهت تحقق اهداف مقامات دو کشور در توسعه همکاری های دوجانبه در حوزه انرژی به ویژه برق و تجدیدپذیرها و بهینه سازی مصرف رقم خواهد زد.
بر اساس این گزارش، با توجه به محیط بسیار متغیری که شبکه های تأمین برق ملزم به پاسخ گویی به نیازهای آن می باشند، ضرورت دارد طرح های در ارتباط با توسعه پایدار، از خصیصه سازگارپذیری برخوردار باشند.
در این گزارش آمده است،‌ چند سالی است که در کشور ایران نیز در راستای توسعه پایدار در صنعت برق ، طرح های موردنظر با اولویت توسعه سازگار با محیط زیست تهیه می شود و برنامه ریزی های وسیعی در زمینه انرژی های تجدیدپذیر و بازیابی انرژی که به نوعی از ابزار توسعه پایدار محسوب می شوند، در دستور کار وزارت نیرو قرار دارد.
بر پایه این گزارش، کشور ایران علاوه بر دارا بودن منابع غنی انرژی های فسیلی گاز و نفت، دارای منابع عمده انرژی های تجدیدپذیر شامل خورشید، باد و زمین گرمایی است و  وجود منابع انرژی عظیم فسیلی و تجدیدپذیر در کنار نیروگاه های بزرگ آبی و تلمبه ذخیره ای پتانسیل چشمگیری را جهت برنامه ریزی های لازم برای اقدامات جهشی در جهت توسعه پایدار بر محوریت انرژی پایدار ایجاد نموده است.
در مورد انرژی بادی نیز وضعیت مشابه است، پتانسیل این نوع انرژی نیز در ایران به صورت کاملا گسترده در حوالی کویرها و در دامنه کوه ها با سرعت باد بالای ۸ متر بر ثانیه و به صورت مکمل خوبی برای انرژی های خورشیدی وجود دارد و وجود انرژی بادی در کنار انرژی خورشیدی عدم قطعیت های انرژی تجدیدپذیر را در صنعت برق به حداقل رسانده و این امکان را ایجاد کرده تا بتوان از این انرژی به نحو حداکثری استفاده نمود.
این گزارش در ادامه با اشاره به اینکه وجود نیروگاه های بزرگ آبی با ظرفیت بیش از ۱۰هزار مگاوات و همچنین نیروگاه تلمبه ذخیره ای ۱هزار مگاواتی می تواند مکمل بسیار خوبی برای نیروگاه اتمی موجود در کشور باشد می افزاید:انرژی های زمین گرمایی نیز با قابلیت های‌ (low grade تا عمق ۴۰ متری) و (High grade‌ با عمق بیش از ۳۰۰۰ متر) از دیگر پتانسیل های مطلوبی است که امروزه در دسترس برنامه ریزان انرژی کشور قرار دارد.
موقعیت ژئوپلتیک کشور ایران فرصت های عظیمی برای همکاری های منطقه ای در حوزه انرژی و برق فراهم می آورد که با نگاهی راهبردی، وزارت نیرو تصمیم دارد تا از فاینانس و سرمایه گذاری خارجی به منظور توسعه و نوسازی زیرساخت های بخش برق خود به منظور ایجاد خدمات با کیفیت و اطمینان بالا در راستای توسعه پایدار و پاسخگوئی به منبع طبیعی کشورمان استفاده نماید.
این همایش فردا (چهارشنبه) در سالن همایش های وزارت نیرو به کار خود ادامه خواهد داد. 

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۳۰۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین جلسه کمیته سرمایه‌گذاری بانک دی در سال جاری

نخستین جلسه کمیته سرمایه‌گذاری بانک دی در سال جاری با حضور سرپرست، جمعی از اعضای هیئت مدیره و مدیران ارشد بانک برگزار شد.

به نقل از روابط عمومی بانک دی، علیرضا قیطاسی سرپرست بانک در این جلسه با بیان این که مجمع سالیانه بانک و شرکت‌های زیرمجموعه، در موعد مقرر قانونی برگزار خواهد شد، گفت: همه تلاش ما، شفاف‌سازی حداکثری در صورت‌های مالی است.

در این جلسه همچنین پس از معرفی «سیدعلی حسینی» به عنوان عضو مستقل کمیته مالی سرمایه‌گذاری بانک دی، موضوعات در دستور کار جلسه مطرح و درباره آن‌ها تصمیم‌گیری شد.

دیگر خبرها

  • سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر در استان اصفهان
  • پنجاهمین نشست بانک توسعه اسلامی در عربستان آغاز شد
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته سرمایه‌گذاری بانک دی در سال جاری
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه حوزه انرژی، توسعه درآمدهای ارزی کشور در شرایط تحریم را میسر کرد
  • توسعه تجارت انرژی در کنار پیوستن به بریکس و شانگهای زمینه‌ساز رشد اقتصادی کشور شد
  • توسعه همکاری های دفاعی و نظامی ایران و هند 
  • توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی ایران و هند
  • رئیس سازمان برنامه و بودجه: آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشور‌های منطقه و اروپا را داریم
  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است
  • منظور: با وجود تحریم‌ها آمادگی تامین انرژی پایدار منطقه و اروپا را داریم