Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - در حالي که بر اساس اطلاعات موجود 7 هزار خودروي بدون ثبت سفارش در گمرکات اجرايي متوقف شده است، برخي خبرها از افزايش فشارها به مسئولان جهت ارائه مجوز ترخيص اين خودروها حکايت دارد. به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري تسنيم، معاون اول رئيس جمهور اواخر سال گذشته دستور العمل واردات خودرو را ابلاغ کرد که بر اساس آن، واردکنندگان غير نمايندگي امکان واردات نداشتند و واردات خودرو تنها توسط نمايندگيهاي رسمي صورت مي‌گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اعتبار 6 ماهه اسناد ثبت سفارش عملا تا تيرماه امکان واردات براي واردکنندگان غير نمايندگي نيز وجود داشت اما بعد از آن تاريخ و بسته شدن سايت ثبت سفارش عملا از سوي غير نمايندگيها واردات جديد انجام نشده است.
موضوع واردات خودرو و تغيير قوانين و دستور العملهاي وارداتي تاکنون منجر به عدم تعادلهاي مختلفي در بازار خودرو شده است. اين در حالي است که بعد از بسته شدن سايت ثبت سفارش عملا همه واردکنندگان اعم از رسمي و غير رسمي امکان ثبت سفارش جديد نداشته‌اند.
از سوي ديگر درحال حاضر بر اساس آمارهاي 6 ماهه تجارت خارجي کشور، حدود 40 هزار خودرو (با رشد قابل توجه نسبت به مدت مشابه سال 95) به صورت قانوني وارد کشور شده است. همين امر باعث شد تا مسئولان وزارت صمت اعلام کنند روند واردات خودرو متوقف نشده است.
کارشناسان معتقدند هرچند تاکنون ميزان واردات با افزايش رو به رو بوده است اما به نوعي اين موضوع به پيش خور شدن استفاده از مجوزهاي ثبت سفارش قبلي مربوط بوده و اتفاقا اين افزايش در واردات منجر به افزايش قيمت خودروهاي وارداتي شده است.
اين در حالي است که با وجود افزايش واردات تعداد خودروهاي معطل در گمرک نيز به شدت افزايش يافته است. يک مقام مطلع در گمرک ايران در گفتگو با تسنيم از وجود 7000 خودرو بدون ثبت سفارش يا بدون مجوز واردات در گمرکات اجرايي خبر داد. گفتني است، حتي اگر حجم موتور خودروهاي متوقف در گمرک زير 2500 سي سي باشد اما ورود اين خوردوها به محوطه گمرکي بدون ثبت سفارش انجام شده باشد، وزارت صنعت و گمرک مجوزي براي ترخيص آنها ندارند.
در همين راستا برخي خبرها از افزايش فشارها به مسئولان براي اعطاي مجوز براي ترخيص خوردوهاي معطل در گمرک خبر مي‌دهند. اين در حالي است که دولت هيچ گونه الزامي براي ارائه تسهيلات و ارفاق به اين دست واردکنندگان که ثبت سفارش نداشته‌اند، ندارد.
به گزارش تسنيم، بر اساس اعلام مسئولان وزارت صنعت دستور العمل جديد واردات خودرو به کميسيون زيربنايي هيئت دولت ارسال شده است، هنوز مشخص نيست هيئت دولت چه تصميمي را در خصوص واردات خودرو اتخاذ خواهد کرد اما نکته‌اي که نمي‌توان از آن صرف نظر کرد اين است که به اعتقاد کارشناسان با يک فضاي انحصارگونه در فضاي وارداتي خودرو مواجه هستيم که مشخصا حقوق مصرف کننده را به چالش کشيده است. در حالي که برخي دستگاههاي متولي حمايت از حقوق مردم منتظر دستورالعمل جديد هستند و در اين بين شاهد افزايش قيمت خودروهاي وارداتي بوديم بهتر است هيئت دولت الزامات جلوگيري از انحصار و افزايش قيمت را در دستور کار خود قرار دهد.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۳۷۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید l بازدید میلیونی زمین خوردن یک ربات/ انسان‌نماها زمین خوردن را تمرین می‌کنند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، درحالی که شروع به خواندن این گزارش کرده‌اید، ویدئوی ۴۰ ثانیه‌ای زیر به رکورد بازدید ۵میلیونی نزدیک می‌شود؛ ویدئویی که مدت‌ها است، دنباله‌کنندگان حوزه رباتیک به دنبال آن هستند. ویدئویی که از شفافیت سخن می‌گوید، چیزی که من طرفداران دوست‌ دارند بیشتر از دنیای رباتیک ببینند. نشان دادن ساده آن چه در پشت صحنه عکس‌های بدون خطای ربات‌ها می‌گذرد. در بسیاری از موارد، ما از سال‌ها آزمون و خطا می‌گذریم و سراغ تصاویری می‌رویم که ربات‌ها را در دوربین خوب جلوه می‌دهند. هنگامی که شما فقط نتایج مثبت را به اشتراک می‌گذارید، انتظارات غیرواقع بینانه‌ای برای خود ایجاد می‌کنید.

اما واقعیت این است که ربات‌های دوپا سقوط می‌کنند. از این نظر، حداقل، آنها دقیقاً مانند ما هستند. همانطور که Agility اخیراً گفته است، "همه گاهی اوقات زمین می خورند، این نحوه برخاستن ما است که ما را تعریف می‌کند." من آن را یک قدم فراتر می‌برم و اضافه می‌کنم که یاد گرفتن چگونه خوب زمین خوردن به همان اندازه مهم است.

پراس ولاگاپودی، مدیر ارشد فناوری تازه منصوب شده شرکت Agility، اخیراً گفته‌ است که دیدن ربات‌ها در این مرحله از کار چیز خوبی است. او خاطرنشان می‌کند: «وقتی یک ربات واقعاً در جهان است و کارهای واقعی انجام می‌دهد، اتفاقات غیرمنتظره‌ای رخ می‌دهد. شما چندبار زمین خوردن را تجربه خواهید کرد، اما این بخشی از یادگیری برای دویدن طولانی مدت در محیط‌های واقعی است.»

اسکن سریع قوانین هاروارد برای زمین خوردن بدون آسیب، آنچه را که ما به طور شهودی در مورد زمین خوردن به عنوان انسان درک می کنیم، منعکس می‌کند:

از سرت محافظت کن از وزن خود برای هدایت بدن هنگام افتادن استفاده کن زانوهای خود را خم کن از کشیدن افراد دیگر با خود هنگام زمین خوردن پرهیز کن

آرون ساندرز، مدیر ارشد فناوری Boston Dynamics، سال گذشته به techcrunch گفت:«ما از سقوط نمی‌ترسیم و با ربات‌ها طوری رفتار نمی‌کنیم که گویا خیلی شکننده‌اند. ربات ما زیاد سقوط می‌کند و یکی از چیزهایی که مدت‌ها پیش تصمیم گرفتیم این بود که باید ربات‌هایی بسازیم که بتوانند بدون شکستن زمین بخورند.»

آموزش زمین خوردن کاربردهای بسیاری خواهد داشت؛ ربات‌ها زمین‌ می‌خورند. بهتر است بتوانند بلند شوند. توانایی بلند شدن ممکن است برای اهداف شارژ نیز مفید باشد.

منبع: techcrunch

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901181

دیگر خبرها

  • مقامات سیاسی ترکیه و دردسر خودروهای لوکس
  • مالکان خودروهای توقیف شده در پارکینگ برای ترخیص ماشین اقدام کنند
  • خودروسازان به ازای هر ۱ میلیون دلار ارز تخصیصی، چه تعداد خودروی نو تولید کردند؟
  • صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان
  • ترکش‌های جنگ قیمتی در بزرگترین بازار خودروی جهان
  • «خودروی برقی» راه‌حلی بدون جایگزین
  • ببینید l بازدید میلیونی زمین خوردن یک ربات/ انسان‌نماها زمین خوردن را تمرین می‌کنند؟
  • سریع‌ترین خودروهای رکوردشکن تاریخ، هواپیماهای بدون بال با سرعت 1000 کیلومتر (+عکس)
  • عکس | مبلغ گواهی اسقاط خودروهای مونتاژی افزایش یافت
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو