Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@08:28:57 GMT

۲۰۰ تخت ویژه درمانی در مازندران اضافه شده است

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۳۸۴۹۲

۲۰۰ تخت ویژه درمانی در مازندران اضافه شده است

ساری - رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه ۶۰۰ میلیارد تومان در حوزه زیرساختهای درمانی استان هزینه شده است گفت: ۲۰۰ تخت ویژه طی چهار سال در استان افزوده شد.

 به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس موسوی صبح چهارشنبه در نشست با استاندار مازندران، ضمن ارائه گزارش عملکرد چهار سال گذشته دانشگاه اظهار داشت :دانشگاه علوم پزشکی مازندران در طول چهار سال اخیر بیش از هزار میلیارد تومان در بخش عمرانی و خدماتی هزینه کرده که از این تعداد ۶۰۰ میلیارد تومان در حوزه زیرساخت ها و بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان در حوزه خدمات هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد:در همین مدت ۲۳۰ خانه بهداشت در مناطق روستایی، ۲۸ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی و شهری ، ۱۲۷ مرکز بهداشتی شهری و روستایی احداث شده است و خوشبختانه امروز مرکز استیجاری و ساختمان هایی با قدمت بالا وجود ندارد.

وسوی به احداث ۱۴ کلینیک ویژه ، ۱۴ مرکز اورژانس بیمارستانی و ۱۱ پایگاه اورژانس جاده ای، ۱۸ کلینیک دندانپزشکی، افزوده شدن ۲۰۰ تخت ویژه و ۳۰ هزار متر مربع به فضای آموزشی و پژوهشی نیز اشاره کرد وگفت:همچنین دانشگاه موفق به احراز کسب رتبه برتر عمران سلامت روستایی ، رتبه یک پژوهش کشور و رتبه برتر جلب مشارکت بین بخشی کشور شده است .

وی با ذکر این نکته که در حال حاضر با وجوددستاورهای علمی و پژوهشی و  اقدامات عمرانی بسیار در حوزه سلامت، دانشگاه با مشکلات مالی مواجه است اضافه کرد :پرداخت  نشدن مطالبات بیش از ۵۵۰ میلیارد تومانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران توسط  سازمان های بیمه گر موجب کاهش شدید نقدیندگی در بیمارستان ها و مراکز درمانی تابعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان شده است  که دانشگاه را در این مراکز  دچار  چالش بسیار جدی کرده است .

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران  با اشاره به صرف هزینه های بسیار جهت ارائه  خدمات به مردم در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و مشکل تامین مالی جهت خرید لوازم و تجهیزات پزشکی اظهار کرد : این مراکز برای ادامه روند بهینه ارائه خدمات سلامت به مردم باید مطالبات به تعویق افتاده شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی و پیمانکاران طرف قرارداد را بپردازند و همچنین برای افزایش انگیزه  و جلوگیری از کاهش کیفیت خدمات درمانی ، نسبت به پرداخت  کارانه یک سال عقب افتاده پزشکان  و کارکنان خود اقدام نمایند و در این زمینه سازمان‌های بیمه گر باید  نسبت به پرداخت مطالبات خود به دانشگاه علوم پزشکی مازندران  زودتر اقدام کنند تا ادامه طرح تحول سلامت دچار مشکل نشود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۳۸۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح ۲ خانه بهداشت روستایی در تالش

ایسنا/گیلان دو باب خانه بهداشت به مناسبت هفته ملی سلامت در شهرستان تالش افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

صبح امروز پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه و در هفته ملی سلامت دو باب خانه بهداشت در روستای مسجد قاباقی چوبر و روستای کوهستانی بره پشت و تنکاب افتتاح شد.

ایرج موذن، فرماندار شهرستان تالش در حاشیه این افتتاح درباره جزئیات این طرح اظهار کرد: این خانه‌های بهداشت به مساحت ۱۴۴ متر مربع با اعتبار هر خانه ۴۶ میلیارد ریال افتتاح شد.

موذن افزود: تمام خدمات بهداشتی و درمانی به خانوارهای تحت پوشش این مناطق ارائه می‌شود.

همچنین سعید رستمی، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تالش ضمن تأکید بر لزوم بهره مندی آحاد جامعه از خدمات بهداشتی و درمانی مناسب و باکیفیت، اظهار کرد: امکانات اولیه برای ارائه خدمات کنترل بهداشت و سلامت مادران باردار و امکانات لازم برای واکسیناسیون اطفال نیز در این خانه‌های بهداشت قرار دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تالش افزود: یک روز در هفته، پزشک عمومی برای ویزیت رایگان اهالی روستا نیز در خانه بهداشت مستقر هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی به مناسبت هفته سلامت
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • همایش پیاده روی در یاسوج
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان
  • افتتاح ۲ خانه بهداشت روستایی در تالش