Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: دانشگاه در بخش تولید مقالات معتبر بین المللی جایگاه خوبی دارد. هزار و ۴۳۰ مقاله طی ۴ سال گذشته آن هم به شکل ISI اتفاق مبارکی است در واقع با این آمار می‌توان گفت هر عضو هیئت علمی سه مقاله در ISI طی این چهار سال داشته است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، سید محمد مدرس هاشمی در چهلمین سالگرد تاسیس دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه این دانشگاه امروز 40 سال پر تلاش و با افتخار را سپری کرده است، اظهار کرد: دانشگاه صنعتی ۱۴ دانشکده، ۸ پژوهشکده، ۵۰۰ عضو هیئت علمی و ۱۰ هزار نفر دانشجو دارد که نیمی در تحصیلات تکمیلی، ۳۸۰۰ نفر در کارشناسی ارشد و یک هزار و ۳۰۰ نفر در مقطع دکترا مشغول تحصیل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی اصفهان با پایه ریزی خوبی که دارد یک دانشگاه مکتب ساز و هویت ساز است،ادامه داد: دانشگاه های زیادی در کشور وجود دارد، اما دانشگاه هویت ساز کمی در کشور داریم و دانشگاهی می‌تواند هویت ساز باشد که خودش دارای هویت باشد.

مدرس هاشمی با بیان اینکه تاکنون ۵۰ هزار نفر از این دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اند و افتخار آفرینی می‌کنند، اظهار کرد: نوآوری‌هایی مثل پارک‌های علم و فناوری و شهرک علمی تحقیقاتی و اساساً چنین ایده‌هایی از دانشگاه صنعتی شروع شده و در کل کشور تسری یافته است و این نشان از پویایی این دانشگاه دارد.

وی گفت: من در ابتدای شروع ریاستم بر دانشگاه اعلام کردم که به دنبال ایجاد آرامش خاطر و فضای آرام برای دانشگاهیاهیان، رعایت شان و کرامت آنها، ایجاد اعتماد بین مدیریت و دانشجویان، رعایت اعتدال، بهبود امنیت کارکنان، استفاده از خرد جمعی، حاکمیت بیشتر عقلانیت و رعایت صداقت و پرهیز از شعارزدگی و تبلیغات هستم و سعی کرده‌ام که در این چهار سال بر اساس این گفته‌ها پیش بروم.

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان به 15 هدف اشاره کرد و گفت: برنامه محوری با تاکید بر مشارکت همگانی بود که بر اساس آن سعی شد که تدوین طرح‌ها و برنامه‌ها همگی با حضور دانشگاهیان و با نظر همه انجام بشود. و در تدوین برنامه‌ها همه افراد دانشگاهی نقش داشته باشند. برای مثال طرح تحول راهبردی دانشگاه به صورت جمعی بررسی و به تصویب هیئت امنا و وزارت علوم رسید طبق این سند افق چشم انداز 1404 دانشگاه مشخص شده است.

دانشگاهی شناخته شده برای وزارت علوم و استان هستیم

مدرس هاشمی ادامه داد: وزارتخانه علوم دانشگاه صنعتی شناخته شده است و به آن اعتماد می شود اکثر آیین نامه ها  به صورت پایلوت به اساتید دانشگاه صنعتی سپرده می‌شود و امروز سفارش آیین نامه به دانشگاه ما از طرف وزارتخانه وصول می‌شود. در استان نیز جزو دانشگاه های فعال محسوب می شویم که در چالش های اساسی استان همواره دانشگاه صنعتی در میان گود طرح و برنامه ریزی‌ها حضور دارد. 

وی تصریح کرد: طی تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری برنامه‌ای با موضوع محیط زیست را کلید زده‌ایم همچنین در خصوص آب با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و استانداری برنامه دیگری را کلید زده تا دو موضوع آب و محیط زیست را طی یک برنامه با این ارگان ها پیش ببریم.

ریاست دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به اینکه در سال 93 اجلاس دانشگاه‌های برتر کشور را با حضور ۱۳ دانشگاه برگزار کردیم که همان ۱۳ دانشگاه در سال ۹۴ به عنوان دانشگاه‌های سطح یک برگزیده شدند، گفت: پس از آن این اجلاس هر ساله برگزار می‌شود و ثمرات بسیاری هم داشته و دانشگاه‌ها به خصوص در موضوعات بودجه و پژوهش توانسته‌اند از یکدیگر کمک بگیرند همچنین نفوذ همصدایی این دانشگاه‌ها در ارگان‌های تاثیرگذار کشور نیز بیشتر است.

مدرس هاشمی به روز شدن آموزش و رشد کیفی و توسعه کمی هدفمند دانشگاه را از اهداف دیگر اعلام کرد و افزود: بر همین اساس دفتر برنامه‌ریزی آموزشی دانشگاه ایجاد و طرح توانمندسازی و مهارت افزایی دانشجویان جدی گرفته شد. تجهیزات آزمایشگاهی نیز ارتقاء یافته و پهنای باند دانشگاه چهار و نیم برابر شد همچنین حمایت از طرح‌های تحصیلات تکمیلی بیش از چهار برابر گذشته است.

به روز نبودن تجهیزات آزمایشگاهی از گرفتاری های دانشگاه های صنعتی 

وی اضافه کرد: به روز نبودن تجهیزات آزمایشگاهی از گرفتاری‌های دانشگاه‌های بزرگ و صنعتی است در این چهار سال ۲۰ میلیارد تومان تجهیزات برای آزمایشگاه های دانشگاه خریداری شد که بیش از سه میلیارد تومان آن به خریداری وسایل "های تک" مربوط می‌شود.

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: دانشگاه در بخش تولید مقالات معتبر بین المللی جایگاه خوبی دارد. هزار و ۴۳۰ مقاله طی ۴ سال گذشته آن هم به شکل ISI اتفاق مبارکی است در واقع با این آمار می‌توان گفت هر عضو هیئت علمی سه مقاله در ISI طی این چهار سال داشته است.

مدرس هاشمی به ایفای نقش دانشگاه صنعتی در اقتصاد دانش بنیان اشاره کرد و افزود: ۲۳۰۰ طرح صنعتی طی این سال‌ها اجرایی و بررسی شده است. هرچند که تعداد طرح‌های صنعتی رشد آن چنانی نداشته و این رویکرد دانشگاه بوده است چراکه ما معتقد هستیم باید طرح‌هایی با ارزش افزوده بالا را در اختیار بگیریم  برای مثال یکی از طرح های مطرح ایران در سال گذشته با مبلغ قرارداد ۶۵ میلیارد تومان در این دانشگاه برای تحقیقات بسته شد. 

25 ایده نو در دانشگاه در حال بررسی و تحقیق است

وی موضوع توسعه فناوری و نوآوری را از هدف‌های دیگر دانشگاه صنعتی اصفهان عنوان کرد و گفت: در ابتدا مدیریت نوآوری و تجاری سازی را در دانشگاه تشکیل دادیم و همچنین مرکز نوآوری را ایجاد کرده‌ایم. در این مرکز به ایده‌های اساتید و دانشجویان امکانات می‌دهیم و یک سال تا یک سال و نیم نیز برای تحقیقات آنها مکان در نظر می‌گیریم اگر نتیجه گرفتند که آنها را شرکت دانش بنیان کرده و به شهرک علمی تحقیقاتی انتقال می‌دهیم. در حال حاضر در مرکز نوآوری ۲۵ ایده در حال بررسی و تحقیق است.

مدرس هاشمی با اشاره به اینکه برجام موجب رفت و آمدهای بین المللی شد و برای ما بسیار تاثیرگذار بوده است،گفت: دانشگاه‌های برتر کشور تصمیم گرفته‌اند که در بخش کارشناسی افزایش دانشجو داشته باشند اما در تحصیلات تکمیلی و دکتری افزایشی نداشته باشند ما در سال جاری تنها 150 نفر افزایش دانشجو داشته‌ایم و اگر می بینیم دانشگاه تعداد زیادی دانشجو دارد به دلیل این است که خروجی کمتری داشته‌ایم.

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار کرد: از حضور آقای روحانی در روز دانشجو در دانشگاه صنعتی اصفهان استقبال می‌کنیم و خوشحال می‌شویم که چنین رویدادی رخ دهد و پشت سر انجمن‌های دانشگاه در دعوت از رئیس جمهور هستیم و امیدوارم که این اتفاق رخ بدهد. 

بودجه دانشگاه 133 میلیارد تومان است

مدرس هاشمی به بودجه دانشگاه اشاره کرد و گفت: بودجه دانشگاه صنعتی اصفهان 133 میلیارد تومان بوده است که تاکنون 48 درصد آن وصول شده و به همین دلیل می توان گفت وضعیت بر وفق مراد نیست و ما با مشکل عدم تخصیص بودجه مواجه هستیم. 

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به اینکه طی این سال‌ها رویکرد انتظامی، امنیتی و پلیسی در دانشگاه نداشته‌ایم، گفت: حتی در ارتباط با ناهنجاری‌ها نیز به این روش‌ها دست نزدیم بلکه دفتر فرهنگی دانشگاه را برای مراجعه این افراد آماده کرده‌ایم تا با روش‌های علمی و روانشناسانه با ناهنجاری‌ها برخورد شود و نه با رفتار پلیسی. 

وی ادامه داد: در این چهار سال مجوز دو انجمن جدید صادر شده و در سال 95 یک هزار و 307 برنامه فرهنگی اجرا کرده‌ایم که 730 هزار نفر ساعت از آن استفاده کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۳۰۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری نیشابور گفت:آمار اشتغال در ۱۶۸ واحد صنعتی فعال در این شهرستان پنج هزار و ۸۰۰ نفر است که ۸۳ درصد از این اشتغال مربوط به بخش‌هایی مانند نیروگاه سیکل ترکیبی خیام، فولاد خراسان، کارخانه ایران شرق و مانند این مجموعه هاست.

مسعود اکبری باقرآباد افزود:از مجموع ۱۶۸ واحد صنعتی نیشابور فقط ۱۳ واحد فعال با اشتغال هزار و ۵۸۱ نفر در شهرک صنعتی عطار مستقر هستند البته تمایل برای حضور فعالان اقتصادی در این شهرک صنعتی رو به افزایش است و باید در آینده تامین انرژی و آب و سایر زیرساخت‌های این شهرک صنعتی مورد توجه قرار گیرد.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری نیشابور گفت: همچنین هم اکنون ۲۵ معدن فعال با ۳۱۰ نیروی کار در نیشابور مشغول به کار هستند.

اکبری باقرآباد افزود: تعهد اشتغال شهرستان نیشابور در سال گذشته سه هزار و ۹۰۴ نفر بود که حدود ۱۳۰ درصد این تعهد معادل چهار هزار و ۸۰۲ نفر اشتغال جدید محقق شد.

وی گفت: ۲ بخش صنعت و معدن با هزار و یک شغل جدید و کمیته امداد با ایجاد ۷۲۸ فرصت شغلی تازه بالاترین سهمیه ایجاد اشتغال را در سال گذشته به خود اختصاص دادند.

 

دیگر خبرها

  • دستاوردهای آموزش عالی در ۴۰ سال گذشته در کشور بی‌نظیر بوده است
  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است
  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد شهرکرد
  • اعلام اسامی اساتید نمونه کشوری/ چهار معاون وزیر علوم در بین برگزیدگان
  • ایران به دنبال رابطه برد-برد با آفریقا است/ نگاه برابر داریم
  • مسدود شدن میدان امام علی به سمت چهار راه بابا قاسم
  • برگزاری ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری در دانشگاه صنعتی اصفهان
  • حمایت دانشجویان دانشگاه‌های استان از جنبش دانشگاهیان اروپا و آمریکا
  • انجام بیش از ۲۴ هزار عملیات امدادرسانی فوریت‌های پزشکی در استان اصفهان
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه اصفهان در حمایت از جنبش دانشجویی آمریکا