Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@17:16:45 GMT

آیا دکترغلامی رای اعتماد خواهد گرفت؟!

تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۰۰۶۸۴

آیا دکترغلامی رای اعتماد خواهد گرفت؟!

"منصورغلامی" پس از پشت سر گذاشتن کش و قوس های هفته های گذشته،یکشنبه هفته آینده،ضمن ارائه برنامه ها،سوابق و شرح حال خود، برای به دست آوردن کرسی وزراتخانه علوم و تحقیقات و فناوری تلاش خواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛به نقل از نافع،بالاخره پس ازاما واگرهای بسیاردر خصوص پیشنهادحسن روحانی، به منظورگزینش  "منصور غلامی"، رییس وقت دانشگاه بوعلی سینای همدان به عنوان وزیرعلوم و تحقیقات،صبح دیروز، نامه رئیس جمهور مبنی بر معرفی گزینه پیشنهادی مذکور،تحویل مجلس شورای اسلامی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به دنبال این نامه،رئیس مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه رأی اعتماد به وزیر علوم و تحقیقات و فناوری در یکشنبه هفته آینده در صحن علنی مجلس شورای اسلامی خبرداد.

 

حالا "منصورغلامی" پس از پشت سر گذاشتن کش و قوس های هفته های گذشته، باید بتوانند ضمن ارائه برنامه ها،سوابق و شرح حال خود، کرسی وزرات علوم و تحقیقات و فناوری را از آن خود کند.

 

"منصور غلامی" را بیشتر بشناسیم:

دکتر منصور غلامی در سال ۱۳۳۲ در شهر همدان متولد شد.

 

وی مدرک کارشناسی خود را در سال ۱۳۵۵ در رشته ترویج و آموزش کشاورزی از مدرسه عالی کشاورزی همدان گرفت و از سال ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۰ عضو جهاد سازندگی همدان و مسئول اردوگاه روستایی بود.

 

 وی از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۲ سرپرست دانشکده کشاورزی شهرکرد وابسته به دانشگاه اصفهان و عضو جهاد دانشگاهی اصفهان بود.

 

 غلامی در سال ۱۳۶۴ مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته علوم باغبانی از دانشگاه تربیت مدرس اخذ کرد و در همان سال تا سال ۱۳۶۷ ریاست دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا را عهده‌دار بود. وی پس از آن به مدت دو سال معاونت اداری و مالی دانشگاه بوعلی سینا را بر عهده داشت و بعد از آن مجدداً به مدت یک سال رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا شد.

 

او در سال ۱۳۷۰ برای تحصیل در مقطع دکتری به دانشگاه آدلاید استرالیا رفت و در سال ۱۳۷۴ در مقطع دکتری رشته علوم باغبانی از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد و به ایران بازگشت.

 

غلامی پس از بازگشت به ایران مجدداً به مدت یک سال معاون اداری و مالی دانشگاه بوعلی سینا شد و پس از آن ریاست آن دانشگاه را عهده‌دار بود و هم‌اکنون نیزرئیس دانشگاه بوعلی سینا است.

 

وزارت علوم و تحقیقات در گیر و دار بازی های سیاسی

به دنبال طرح احتمالات از سوی منابع خبری مبنی برپیشنهاد رییس جمهوردرخصوص واگذاری وزارت علوم به" دکتر غلامی"، حواشی بسیاری از سوی احزاب و گروه های مختلف ایجاد شد تا فضای وزارت علوم نیز از سیاست بازی احزاب خالی نماند.

 

اصلاح طلبان، با طرح این موضوع که با حضور"غلامی"در وزارت علوم، فضای باز سیاسی در دانشگاه‌ها  تبدیل به فضایی امنیتی خواهد ‌شود سعی کردند ضمن جریان سازی رسانه ای "دکتر غلامی" را از لیست پیشنهادات خارج کنند.

 

اصلاح طلب هستم

با قوت گرفتن فشارها مبنی بر اصلاح طلب نبودن "منصور غلامی"وی طی گفتگویی به طورصریح اعلام کرد که "اصلاح‌طلب هستم و راه فرجی دانا را ادامه خواهم داد"

 

اگرچه "غلامی" سعی کرد ضمن ارتباط گیری با رسانه ها مواضع خود را به صرحت اعلام نمایند اما بسیاری از اصلاح طلبان همچنان این انتخاب را بر خلاف خواسته جریان اصلاحات دانستند و بر همین اساس به مخالفت با وی پرداختند.

 

اصولگرایان و گمانه زنی های متفاوت

در این میان عده ای از اصول گرایان، معتقد بودند،با وجود اینکه گزینه مورد نظررییس جمهور برای وزارت علوم دارای گرایش اصلاح طلبی است، مخالفت چهره های اصلاح طلب جای تعجب دار،اما آن سوی ماجرا عده دیگری ازاصولگران بر این عقیده بودند که اصلاح طلبان تاکتیک مخالفت را در راستای کاهش میزان مخالفت ها با «غلامی» در پیش گرفته اند.

 

وزارت علوم در انتظار رای نمایندگان

 به هر حال پس از طی یک هفته اما و اگر رسانه هاو تحلیل تحلیل گران، رییس جمهور درواپسین روز از مهر ماه،طی نامه ای "دکتر منصور غلامی"،رییس وقت دانشگاه بوعلی سینا را به عنوان وزیر پیشنهادی علوم و تحقیقات به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.

 

در این شرایط،"غلامی"باید یکشنبه هفته آینده با طرح مواضع وبرنامه های خود،رای اعتماد نمایندگان را برای نشستن بر کرسی وزارت کسب نماید.

 

پیش از این غلامی در خصوص برنامه های خود گفت: «تلاش من این است تا فضای امن، با نشاط وپویایی رابه منظو فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دانشجویان در چارچوب قوانین ومقررات حاکم بر فضای دانشگاهی فراهم نمایم.

 

وی همچنین بیان کرده بود که با توجه به نگاه جامع و والای مقام معظم رهبری در خصوص گفتمان آزاداندیشی،  به دنبال پیاده سازی این مهم در دانشگاهها خواهم بود.

 

حالا باید دید در یکشنبه هفته آتی، وزارت علوم تا چه اندازه دست خوش بازی های سیاسی احزاب خواهد شد!

 

انتهای پیام/

 

 

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۰۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است

محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در دولت مردمی سیزدهم در خصوص جذب نخبگان کارهای متعددی انجام شده است.

وی افزود: با همکاری بنیاد ملی نخبگان ذیل معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری آئین نامه جذب نخبگان را به عنوان اعضای هیات علمی بازنگری کرده ایم و از این به بعد نخبگانی را که بنیاد ملی نخبگان معرفی می کند نیاز به شرکت در فراخوان های جذب هیات علمی ندارند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: این افراد به طور مستقیم به دانشگاه ها معرفی می شوند و با توافق نامه منعقد شده با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال گذشته یک هزار و ۳۸۰ نفر از افراد با رتبه های برتر کنکور بورسیه شدند.

زلفی‌گل عنوان کرد: افرادی که در المپیادها شرکت کرده اند و دارای مدال المپیاد هستند اگر در رشته های مرتبط درس بخوانند در آینده به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه ها استخدام می شوند.

وی تاکید کرد که بورسیه صنعت برای اولین بار در دولت سیزدهم طراحی شده است و از سال گذشته در دفترچه کنکور آمده است . با اتاق بازرگانی هم نشست هایی برگزار کردیم و تلاش می کنیم که از صنایع مختلف برای بورس کردن دانشجویان رتبه های برتر و جذب نخبگان استفاده کنیم تا نگران آینده شغلی شان نباشند و در کشور بمانند.

زلفی‌گل تاکید کرد: تلاش می کنیم دانشگاه فنی و حرفه ای یک ائتلاف و یا کنسرسیوم اشتغال با صنایع مختلف شکل داده و تکنسین برای آن ها تربیت بکند.

وی گفت: دانشگاه علمی کاربردی هم با رایزنی که با صنایع مختلف داشته است چند هزار نفر را با تضمین اشتغال بر اساس نیاز صنایع مختلف آموزش می دهد.

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز شنبه (هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) به شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است.

حضور در دانشگاه یاسوج و افتتاح سردر دانشگاه، زیارت مقبره شهید گمنام، کلنگ‌زنی دومین خوابگاه متاهلی، بازدید از چندین پروژه فعال و در حال ساخت و مصاحبه با شبکه سراسری به صورت زنده از خبر ۱۴ و نشست با اعضای هیات رئیسه دانشگاه یاسوج از برنامه های این سفر است‌.

همچنین نشست آمایش آموزش عالی با حضور امام جمعه، استاندار، رؤسای دانشگاه ها ، نشست با اعضای هیات علمی در قالب جلسه گرامیداشت هفته معلم (استاد) و تجلیل از برگزیدگان و سرآمدان علمی از دیگر برنامه‌های این سفر یک روزه است.

برخورد سریع با تخلفات کنکوری

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: امسال با چند مورد از تخلفات کنکور بلافاصله برخورد شد و این تخلفات به هیات های نظارت و مرتبط خودشان معرفی شدند.

زلفی‌گل اظهار کرد: کنکور در کمال صحت و امنیت برگزار شد و بر اساس مصوبه جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی در هر سال باید ۲ بار کنکور برگزار شود.

این باعث شده که اضطراب داوطلبان کاهش پیدا کند.

او گفت: در یک منطقه که به دلیل سیل مشکل پیش آمده بود کنکور را تکرار خواهیم کرد و مردم و خانواده ها نگران نباشند.

روز پنجشنبه و جمعه شاهد برگزاری کنکور پنج زیر نظام علوم انسانی، تجربی، ریاضی، زبان و هنر بودیم.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • تجمع دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا در حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • کلاس تمام دانشگاه امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
  • جزییات تعطیلی کلاس‌ های دانشجویان امروز یکشنبه ساعت ۱۲ تا ۱۴
  • مجلس باید در قانون شوراها نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظر کند
  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید!
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز