Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-01@07:30:50 GMT

آخوندی: قطار سریع السیر صرفه اقتصادی ندارد

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۴۱۰۸۲

آخوندی: قطار سریع السیر صرفه اقتصادی ندارد

تین‌نیوز | 

آخوندی: قطار سریع السیر صرفه اقتصادی ندارد

روزنامه همبستگی، وزیر راه و شهرسازی از افزایش سه برابری ظرفیت جابه جایی مسافر با اجرای طرح برقی شدن قطار تهران- مشهد خبر داد.

عباس آخوندی عصر دیروز( سه شنبه2 آبان ) در جلسه مجمع نمایندگان خراسان رضوی که در محل کمیسیون اصل نود برگزار شد افزود: یکی از برنامه های اصلی که برای توسعه فرودگاه مشهد در دست داریم این است که موقعیت آن را فراتر از ظرفیت فعلی آن افزایش دهیم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آخوندی با اشاره به اینکه قاعدتا اعتبار مورد نیاز قطار سریع السیر تهران- مشهد بیش از 12 میلیارد دلار خواهد بود، گفت: سرعت این قطار بین 250 تا 300 کیلومتر در ساعت خواهد بود اما راه جایگزین آن استفاده از قطار برقی است که با سرعت حدود 200 کیلومتر در ساعت این مسیر را طی می کند که هزینه آن نیز با هزینه‌های جانبی به 5/3 میلیارد دلار می‌رسد و حدود یک چهارم قطار سریع السیر هزینه نیاز دارد. وی تصریح کرد: بابرقی شدن راه آهن تهران- مشهد ظرفیت جابجایی 40 میلیون مسافر در سال به سه برابر وضعیت کنونی می‌رسد.

آخوندی با بیان اینکه در این زمینه نیازمند فاینانس هستیم تا اعتبار مورد نیاز اجرای این طرح تامین شود، گفت: قطار سریع السیر علاوه بر هزینه بالای جانبی، هزینه بلیت را برابر با قیمت بلیت هواپیما افزایش خواهد داد که برای مردم طبقه متوسط صرفه اقتصادی ندارد این در حالی است که با برقی شدن قطار تهران- مشهد نیز هزینه بلیت افزایشی نخواهد‌داشت.

آخوندی با بیان اینکه قرار داد برقی شدن قطار تهران- مشهد با چین امضاء شده است تصریح کرد: برای فعال شدن این قراداد 15 درصد آن باید پرداخت شود که اگر تا پایان سال 2017 یعنی نیمه آذر ماه این مبلغ پرداخت نشود، کل قرارداد لغو خواهد شد که خوشبختانه با مساعدت شخص رئیس جمهور، رئیس سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت این مبلغ در موعد مقرر متعهد شده است و از نمایندگان خراسان رضوی می خواهیم که این موضوع را پیگیری کنند چراکه در صورت اجرای این پروژه اتفاق بسیار بزرگی برای استان خواهد افتاد.

 

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۱۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای لرستان هر چه سریع‌تر مشخص شود

ابوطالب شفقت در نشست تخصصی با رئیس و کارکنان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان، اظهار داشت: تمام دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه خدمات‌رسان به همراه معاونت عمرانی استانداری حداکثر تا پایان ماه جاری فرصت دارند که سهم همه اعتبارات خود را در وزارتخانه‌های مربوطه مشخص و نتایج پیگیری را اطلاع دهند.

وضعیت اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای لرستان هر چه سریع‌تر مشخص شود

وی افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به همراه معاونت‌های عمرانی و اقتصادی استانداری هرچه سریع‌تر وضعیت قانون بودجه و همه اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای را مشخص کنند.

استاندار لرستان با بیان اینکه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه حتماً تأکیدات لازم را درباره تقسیم کار دستگاه‌ها و نحوه جذب اعتبارات از وزارتخانه‌ها را خواهم داد، بیان کرد: باتوجه‌به دستورات مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر رسیدگی به مناطق محروم، تمامی نقاط استان اعم از محروم و غیر محروم باید مشخص شوند تا بدانیم در چه نقاطی چه خدمات و کارهایی نیاز است.

شفقت، افزود: هر دستگاهی باید قانون بودجه را به‌خوبی مطالعه کند تا بداند چه وظایفی را در نحوه خدمات‌رسانی و اینکه چگونه می‌تواند از وزارتخانه مربوطه سهم همه اعتبارات هزینه‌ای و عمرانی را دریافت کند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • چرا خرید عمده عطر و ادکلن وارداتی به صرفه تر است؟
  • ۳ رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران اضافه شد
  • سه رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران افزوده شد
  • سریعترین قطار‌های جهان در سال ۲۰۲۴ کدامند؟
  • آخوندی: نزاع از درون ما را پوک و از بیرون ما را بی آبرو می کند | نادعلی: به عنوان شورا پشت کارمندان هستیم
  • فروش بلیت قطارهای فوق العاده مشهد از امروز
  • پیش‌بینی روزانه ۳ رام قطار فوق‌العاده در مسیر مشهد
  • وضعیت اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای لرستان هر چه سریع‌تر مشخص شود
  • فروش بلیت قطار‌های فوق‌العاده مشهد از فردا ساعت ۹ صبح
  • ارسال ارزان و سریع بار با شرکت پست بین‌المللی اسپیدکس