Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک؛ بخش مهمترین عناوین مجلس:


رئیس مجلس شورای اسلامی توضیحاتی را پیرامون علت نقل مکان مرکز پژوهش ها به نیاوران ارائه داد.

به گزارش خبرنگار بی‌باک، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی محمدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی در تذکری گفت: مدتهاست که نمایندگان نمی توانند از نظرات کارشناسی مرکز پژوهشهای قوه مقننه استفاده کنند که باید به این موضوع رسیدگی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در مورد مرکز پژوهش ها توضیحی باید به نمایندگان بدهم.

وی ادامه داد: ساختمان مرکز پژوهشها به خاطر گودبرداری که در کنار ساختمان آن انجام شده است و بی قاعده بود، ترک برداشته است به صورتی که هم وزارت مسکن و هم شهرداری به ما نامه نوشته اند که خطر ریزش این ساختمان بسیار جدی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما برای اینکه این مسئله را حل کنیم، دیدیم باید از یک دستگاه دیگر ساختمان بگیریم، چون مرکز پژوهشها به حدود ۵ یا ۶هزار متر ساختمان نیاز دارد.

نماینده مردم قم در مجلس ادامه داد: سال گذشته به شهرداری نامه زدیم که آیا شما ساختمانی دارید که به ما بدهید، آنها بررسی کردند و بعد از مدتی اعلام کردند که ساختمانی نداریم.

لاریجانی اضافه کرد: پس از آن ساختمانی که متعلق به وزارت آموزش و پرورش بود را مدنظر قرار دادیم که به ما بدهند، پس از مدتی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد این ساختمان را برای کار دیگری درنظر گرفته‌ایم، در صورتی که آن ساختمان خالی بود.

رئیس مجلس گفت: مجبور شدیم ساختمان قدیم مجلس را تعمیر کنیم تا مرکز پژوهشها به آنجا انتقال پیدا کند. مبالغی نیز در این زمینه هزینه شد، ظرف سه ماه آن ساختمان آماده شد، مرکز پژوهشها می خواست نقل مکان کند که مجمع تشخیص شکل جدیدی پیدا کرد.

وی اظهار داشت: مجمع تشخیص از مقام معظم رهبری تقاضا کرده است که ساختمان مجلس را به این مجمع بدهد من هم خدمت مقام رهبری نامه نوشتم مجلس راه حلی جز اینکه مرکز پژوهش ها را به ساختمان قدیم مجلس ببرد، ندارد. بنابراین ما نمی توانیم این کار را انجام دهیم.

لاریجانی اظهار داشت: مقام رهبری در نامه ای جواب دادند که این تغییر انجام شود و مجمع از ساختمان مجلس قدیم استفاده کند، ما ساختمانی در اختیار مرکز پژوهش ها قرار می دهیم.

رئیس مجلس گفت: ما هم گشتیم ساختمانی را که سیستم اداری داشته باشد به مرکز پژوهش ها اختصاص دهیم.

وی اظهار داشت: خدمت مقام رهبری نامه نوشتم که اگر این کار انجام شود و مرکز تحقیقات مجمع که در نیاوران  است به مرکز پژوهش ها داده شود مشکل آنها حل می شود و ما ساختمان مجلس را در اختیار مجمع قرارا می دهیم. آقا نیز دستور داد در مرکز تحقیقات مجمع اختیار مرکز پژوهش ها قرار گیرد.

لاریجانی گفت: دبیر مجمع بحث هایی داشت که ما مشکلاتی داریم و ساختمان را نمی توانیم بدهیم این امر موجب شد تاخیری ایجاد شود حتی وی پیشنهاد داد مجلس دست خودتان باشد. ما هم گفتیم مشکلی نداریم و پیشنهاد دهنده این امر نیز نبوده ایم ولی چون مقام رهبری دستور دادند اقدام کردیم.

وی ادامه داد: نهایتا قرار بر این شد که ساختمان مرکز تحقیقات را به ما بدهند اما تا الان چهار طبقه به ما داده شده است و در حال نقل و انتقال هستند البته این کار طول کشیده است. به آقایان گفتیم که این کار باعث شد مرکز پژوهش ها نتواند کارش انجام شود الان باید کل ساختمان مرکز تحقیقات تخلیه شود که فقط چهار طبقه تخلیه شده است اقای جلالی در حال قاق پیگیری است ولی هنوز کل مرکز پژوهش ها مستقر نشده است.

به گزارش مهر، در ادامه نمایندگان با صدای بلند به این موضوع اعتراض کردند و گفتند ساختمان مجلس قدیم باید در دست خودمان باشد.

لاریجانی گفت: ساختمانی نزدیک مجلس نداریم که ۵ یا ۶ هزار متر زیربنا داشته باشد تصمیم گرفته شده است، مجلس قدیم را فعلا استفاده می کنند، بحث مالکیت نیست اگر حتی در ساختمان فعلی مجلس مشکلی ایجاد شود از نظر آیین نامه ما باید به ساختمان مجلس قدیم نقل مکان کنیم و از آنجا استفاده کنیم.


منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۱۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در سه سال اخیر سرانه خط فقر سه برابر شده است

به گزارش خبرآنلاین، روزبه کردونی رئیس سابق مرکز پژوهش های تامین اجتماعی با اشاره به اینکه مطابق گزارش مرکز پژوهش های مجلس در سالیان اخیر هم فقر در فقرا عمیق تر شده است و هم افراد غیر فقیر فقیرتر شده اند و به عبارت دیگر طبقه متوسط فقیرتر شده است اظهار داشت: سرانه خط فقردر سه سال اخیر سه برابر شده است.

رئیس سابق موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی با اشاره به اینکه تهیه و محاسبه خط فقر و شاخص های رفاهی از ماموریت های وزرات رفاه است، اما با توجه به اینکه در دو سال اخیر هیچ گزارش رسمی از سوی این نهاد مسئول منتشر نشده است، اظهار داشت: باید از مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی قدردانی کرد که بار این مسئولیت را به عهده گرفته است و با انتشار گزارش های راهبردی امکان تحلیل و پایش وضعیت فقر در شرایط کنونی کشور را فراهم می کند.

این پژوهشگر حوزه رفاهی در ادامه اظهار داشت: مطابق گزارش های منتشر شده مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی سرانه خط فقر مطلق کشور در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۰ بیش از سه برابر شده است و علی رغم آنکه گفته می شود کشور رشد اقتصادی را تجریه می کند، نه تنها از جمعیت زیر خط فقر کشور کم نشده است بلکه فقر در کشور پایدار شده است.

کردونی در ادامه گفت : دیگر شاخص های مربوط به فقر هم از بدتر شدن وضعیت حکایت دارد. برای نمونه شاخص شکاف فقر که نشان می دهد وضعیت فقرا تا چه اندازه وخیم است هم در این سه سال افزایش یافته است که بیانگر آن است که فقرا در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۰ شرایط معیشتی سخت تری را تجربه کرده اند.

این کارشناس رفاهی همچنین تاکید کرد : نکته دیگر آنکه در کنار افزایش فقر شاغلین که دیگر مطالعات رفاهی نیز بر آن اذعان دارد، مطالعات اخیر نشان می دهد سطح رفاه افراد غیر فقیر هم کاهش یافته است به عبارت دیگر احتمال ورود غیرفقرا به زیر خط فقر افزایش داشته و لذا ظرفیت تأمین منابع بودجه از جمعیت غیرفقرا هم کم شده است که این به معنای افت شدید رفاه طبقه متوسط است.

رئیس سابق موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی در پایان با اشاره به اینکه متاسفانه با توجه به عدم تدوین برنامه اقدام سیاست های کلی تامین اجتماعی که در سال ۱۴۰۱ توسط رهبری نظام ابلاغ و قرار بود ظرف شش ماه توسط دولت تدوین شود اما با گذشت بیش از دو سال هیچ خبری از آن نیست، گفت: وضعیت برنامه هفتم توسعه که کارشناسان آنرا ضعیف ترین و نارکارمدترین سند بالادستی در حوزه رفاه تحلیل می کنند و همچنین لایحه بودجه ۱۴۰۳ که آنهم فاقد ظرفیت های لازم برای مبارزه با فقر است، هیچ سیاست رفاهی و سیاست اجتماعی موثری در راستای مبارزه با فقر مشاهده نمی شود. وی اظهار امیدواری کرد که یک تحول عملی در عزم تصمیم گیران برای ارتقا وضعیت رفاهی بوجود آید.

٤٧٢٣٦

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900167

دیگر خبرها

  • واکنش علی ربیعی به هجمه سنگین دولت به مرکز پژوهش های مجلس: با بستن در هر اندیشکده و مرکز تحقیقات، دری به سوی انواع بحران‌ها گشوده می‌شود
  • سفر از سبد خانوارهای ایرانی حذف شده است؟ | توضیح مرکز پژوهش‌ها درباره یک ادعا
  • انتقاد کم سابقه خبرگزاری دولت از مرکز پژوهش‌های مجلس
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • هشدار مرکز پژوهش های مجلس درباره سبد غذایی خانوار : کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است
  • اعتراض باشگاه استقلال به برنامه سازمان لیگ
  • اعتراض استقلال به برنامه هفته پایانی لیگ برتر
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان
  • در سه سال اخیر سرانه خط فقر سه برابر شده است
  • توضیحات معتمدی درباره جلسه با ورزشکاران شانس المپیکی