Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لارستان از اجرای ۲ طرح دهکده مشاغل روستایی و طرح روستا- تعاون در ۱۱ روستای این شهرستان خبر داد.

عبدالمهدی قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، از آغاز اجرای طرح دهکده مشاغل روستایی و طرح روستا-تعاون در روستاهای این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: این طرح‌ها با هدف استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های روستاها در راستای ایجاد اشتغال در آنها اجرا می‌شود که طرح دهکده مشاغل روستایی در 4 روستا و طرح روستا - تعاون در 3 روستا آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اجرای طرح روستا-تعاون گفت: این طرح در قالب اشتغال فراگیر، در سطح ملی اجرا می‌شود و از 150 روستای سهمیه استان فارس، 7 روستا سهم لارستان است که 4 روستای دیگر در دست اقدام است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لارستان به تشریح جزئیات طرح دهکده مشاغل روستایی پرداخت و گفت: این طرح در مرحله نخست در 4 روستای دهکویه، بریز، هرمودمهرخوی و کورده لارستان در راستای محرومیت‌زدایی و توسعه مناطق روستایی اجرا می‌شود و جامعه هدف این طرح متقاضیان اخذ مجوز مشاغل کوچک هستند.

قاسمی با بیان اینکه این طرح استانی و در روستاهای استان فارس در حال انجام است، افزود: 7 گام برای اجرای طرح پیش‌بینی شده که گام نخست آن انتخاب منطقه هدف است و در این خصوص شاخص‌هایی از جمله ضریب مهاجرت، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و ظرفیت‌سنجی روستا مدنظر قرار می‌گیرد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لارستان بیان کرد: فارغ‌التحصیلان دانشگاهی روستایی یا فار غ‌التحصیلان شهری مایل به راه اندازی کسب و کار در روستا و نیز افراد فاقد تحصیلات دانشگاهی که مهارت و تجربه کار داشته باشند می‌توانند در این طرح شرکت کنند.

وی با اشاره به دوره‌های آموزشی که برای این افراد و تسهیلگران این طرح برگزار می‌شود، عنوان کرد: با برگزاری این دوره‌های آموزشی توانمندی‌ها ارتقا پیدا می‌کند و شرایط برای اجرای طرح فراهم می‌شود.

قاسمی تصریح کرد: این طرح در زمینی به مساحت 7 هزار مترمربع در روستاها اجرا می‌شود که چنانچه زمین مناسبی در طرح هادی روستا وجود نداشته باشد می¬توان با هماهنگی ادارات منابع طبیعی و بنیاد مسکن یک قطعه زمین به طرح هادی الحاق کرد و مورد بهره برداری قرار داد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لارستان بیان کرد: در این زمین 7 هزار متری، 20 قطعه هر کدام به مساحت 250 مترمربع همراه با راه‌ های دسترسی تفکیک و در هر قطعه ساختمان‌هایی با زیر بنای 125 مترمربع در 2 طبقه ساخته می¬شود که 75 متر پایین برای کارگاه و 50 متر بالا مسکونی است.

قاسمی درباره تامین اعتبار اجرای این طرح گفت: برای هر متقاضی 50 میلیون تومان وام از صندوق کارآفرینی امید و 20 میلیون تومان از بنیاد مسکن برای ساخت و ساز ارائه می‌شود و هر فرد می بایست 10 تا 15 میلیون تومان هم آورده داشته باشد.

وی افزود: تسهیلات دیگری نیز برای متقاضیان در نظر گرفته شده بدین صورت که: اگر یکی از مددجویان سازمان بهزیستی را تحت پوشش بگیرند از 5 سال حق بیمه سهم کارفرما معاف هستند و 15 میلیون تومان هم وام از سازمان بهزیستی دریافت می‌کنند.

رئیس اداره تعاون لارستان عنوان کرد: همچنین متقاضیان اگر فرد یا افرادی از مددجویان کمیته امداد را زیر پوشش بگیرند از 15 میلیون وام کمیته امداد و مزایای آن بهره‌مند می¬شوند از جمله اینکه علاوه بر معافیت کامل از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما در سال اول در سال دوم هم از 50 درصد معافیت برخوردار می شوند.

انتهای پیام/

R41382/P1486/S6,61/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۴۷۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی ۹ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان

فرزاد پیشکاری امروز سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مسجد جامع شهر سنندج، اظهار کرد: کارگران نقش مهمی در توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور دارند وکارگران علاوه بر حضور در سنگر تولید، در تمامی عرصه‌های دفاع از کشور و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، حماسه‌آفرین بوده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان افزود: جامعه کارگری در ایران اسلامی نقش مهمی در توفیقات حاصل شده در عرصه‌های علمی، اقتصادی و صنعتی کشور داشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته در سطح استان با تلاش بازرسان ۱۹ هزار واحد تولیدی، صنعتی و ابنیه بازرسی شده است، گفت: در بازه زمانی یاد شده ۹ هزار پرونده شکایت کارگران بررسی شده است.

پیشکاری، خاطرنشان کرد: حمایت از تولید و اشتغال و تلاش در راستای حفظ اشتغال موجود ایجاد بسترهای لازم برای اشتغالزایی جوانان و رفع مشکل بیکاری اولویت اصلی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان است.

 در استان کردستان ۲ هزار و ۳۰ تعاونی فعال با ۱۸۵ هزار نفر عضو وجود دارد که زمینه اشتغال بیش از ۱۸ هزار نفر را در استان فراهم کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • از اشتغالزایی تا صادرات در روستای چهلخانه
  • مازندران پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور را دارد
  • در این روستا یک شب در سال همه کوفته می خورند | مراسم «اوکوز قوربانی» در روستای اسفنجان شهرستان اسکو
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • تامین آب آشامیدنی روستای کهن دژ
  • آب آشامیدنی روستای کهن دژ در شهرستان کیار تامین شد
  • بررسی ۹ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان
  • کارگران؛ صف اولی‌های جبهه تولید
  • روستای نظرلو در شهرستان شبستر به شهر تبدیل شد
  • افتتاح ۴ طرح عمرانی در شهرستان کیار