Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-04@04:44:13 GMT

56 طرح پتروشیمی در سطح کشور در حال احداث است

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۶۱۳۳۳

56 طرح پتروشیمی در سطح کشور در حال احداث است

پول‌نیوز - معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی ایران اعلام کرد: هم اکنون 56 طرح پتروشیمی با 55 میلیون تن ظرفیت تولیدی در سطح کشور در حال احداث است که با بهره برداری از آنها، ایران به کشور اول منطقه در تولید محصولات پتروشیمی تبدیل خواهد شد.
مرضیه شاهدایی روز چهارشنبه در آیین گشایش نمایشگاه اختصاصی صنعتی و بازرگانی ایران در شهر استانبول ترکیه از بهره برداری 11 طرح پتروشیمی با ظرفیت پنج میلیون تن در یکسال گذشته خبر داد و گفت: با بهره برداری از این واحدها، میزان تولید محصولات پتروشیمی کشور به 62 میلیون تن در سال افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: بهره برداری از این واحدها موجب توسعه و رونق صنایع پایین دستی پتروشیمی در کشور نیز شده است.
وی با اشاره به صادرات 21 میلیون تن محصولات پتروشیمی طی یکسال گذشته اضافه کرد: تا چند ماه آینده پنج طرح دیگر پتروشیمی در کشور به بهره برداری رسیده و حدود 2 میلیون تن به مجموع ظرفیت تولیدی در این صنعت افزوده می شود.
وی افزود: ایران دومین قدرت صنعت پتروشیمی در منطقه است و به علت منابع و سوخت غنی، ظرفیت بالایی برای توسعه در این صنعت در کشورمان وجود دارد.
وی بیان کرد: ایران در تولید محصولات باارزش افزوده بالا در صنعت پتروشیمی نقش مهمی در بازار جهانی دارد و صادرات محصولات پتروشیمی بخش اعظمی از صادرات غیرنفتی ایران را تشکیل می دهد.
وی با بیان این که گام دوم روند توسعه صنعت پتروشیمی ایران آغاز شده است، اظهار کرد: پس از اجرای برجام و ایجاد فضای سرمایه گذاری، مذاکرات خوبی با طرف های خارجی برای سرمایه گذاری در این صنعت آغاز شده و ایران دوباره به بازارهای جهانی محصولات پتروشیمی بازگشته است.
وی همچنین شرکت در نمایشگاه های خارجی و معرفی ظرفیت های تولیدی صنایع پتروشیمی را ضروری خواند و گفت: باید توان خود را در عرصه این صنعت مهم به دنیا نشان دهیم و سهم خود را از بازار جهانی این صنعت به دست آوریم.
به گزارش ایرنا، نمایشگاه اختصاصی بازرگانی و صنعتی ایران روز چهارشنبه با حضور جمعی از مسئولان اقتصادی و سیاسی ایران و ترکیه و تعدادی از شرکت ها و موسسات اقتصادی و صنعتی کشورمان در محل نمایشگاه های بین المللی سی.ان.آر استانبول گشایش یافت.
این نمایشگاه با حضور فاتح متین معاون وزیر اقتصاد ترکیه، حسین اسفهبدی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاههای ایران، مرضیه شاهدایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی ایران، جم شنل مدیرعامل نمایشگاه استانبول، محمد ابراهیم طاهریان فرد سفیر کشورمان در ترکیه و تعدادی از مسوولان اقتصادی و سیاسی دو کشور به طور رسمی افتتاح شد.
برپایی این نمایشگاه در پی توسعه روابط همه جانبه کشورمان با ترکیه و با هدف معرفی قابلیت ها و توانمندی های ایران در حوزه صنعتی، بازرگانی و اقتصادی و پس از 12 سال توقف برنامه ریزی شده است.
در این نمایشگاه بخش صنعت پتروشیمی حضور پر رنگی دارد و علاوه بر این صنایع ساختمانی، صنعت خودرو، گردشگری و ایرانگردی توانمندی های خود را عرضه کرده اند و همچنین دو منطقه آزاد صنعتی و تجاری ماکو و انزلی نیز به معرفی ظرفیت های موجود خود در این مناطق برای سرمایه گذاری می پردازند.
این نمایشگاه با حضور 87 شرکت و موسسه ایرانی و در فضایی به مساحت 2 هزار و 500 متر مربع برپا شده است.
همچنین این نمایشگاه چهار روزه از ساعت 10 تا 18 برای بازدید علاقه مندان دایر است.

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۶۱۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به‌کار نمایشگاه تخصصی فرانچایز در ایران‌مال

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، بزرگترین رویداد سالانه سرمایه‌پذیری و سرمایه‌گذاری تخصصی در حوزه فرانچایز کشور، یازدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صمت، زارع، سرپرست مرکز ملی صنایع خلاق و فرش ایران و سایر فعالان حوزه کسب‌وکار در مرکز دائمی نمایشگاه‌ها و رویدادهای بین‌المللی ایران‌مال افتتاح شد.

حدود ۳۰ برند معتبر داخلی و خارجی از جمله مجریان و مراکز آموزش فرانچایزینگ، برندهای پوشاک، شرکت‌های فعال در حوزه صنایع غذایی و مولتی برندها در این نمایشگاه حضور فعال دارند.

محمدمهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صمت با تاکید بر اهمیت موضوع فرانچایز گفت: نشان‌سپاری تجاری از حیث به اشتراک‌گذاری روش و تجربه و کاهش هزینه راه‌اندازی کسب‌وکار مناسب است و سطح نوینی از مدیریت کسب‌وکار را ارائه می‌دهد.

برادران در ادامه ضمن تشکر از زحمات مجموعه نمایشگاهی ایران‌مال، ابراز امیدواری کرد که صنعت و تجارت کشور از ظرفیت‌های این مجموعه بهره بیشتری ببرند.

محمدمهدی اسدی، مدیرعامل شرکت ایده تجارت هرمس و مجری نمایشگاه در مصاحبه با خبرنگار ما گفت: صنعت فرانچایز در سطح جهانی صنعتی پویا است که در ایران در نقطه آغاز خود قرار دارد. این صنعت می‌تواند حدود یک درصد سرانه ناخالص ملی را از آن خود کند و اقتصادی پایدار را رقم بزند. وی افزود: ششمین دوره نمایشگاه فرانچایز به عنوان یک نمایشگاه فوق تخصصی با تمرکز بر شعبه‌پذیری و شعبه‌فروشی در حال برگزاری است.

اسدی مجموعه ایران‌مال را آینده صنعت نمایشگاهی کشور توصیف کرد و گفت: با توجه به تجربه برگزاری نمایشگاه‌های عام، تخصصی و فوق تخصصی در اکثر مراکز معتبر کشور، مرکز نمایشگاهی ایران‌مال در مقایسه با سایرین از زیرساخت و امکانات بسیار خوبی برخوردار و است و حضور در ایران‌مال باعث افتخار ما است.

همچنین در حاشیه برگزاری این نمایشگاه، کارگاه‌هایی با موضوع صنعت فرانچایز برگزار می‌شود.

سرمایه‌گذاران و عموم علاقه‌مندان به حوزه فرانچایز و کسب‌وکار می‌توانند تا ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ از ساعت ۱۴ الی ۲۱ از این نمایشگاه در طبقه E۰ مرکز دائمی نمایشگاه‌ها و رویدادهای بین‌المللی ایران‌مال بازدید نمایند.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 6094040

دیگر خبرها

  • حضور قدرتمند شرکت پتروشیمی مارون در نمایشگاه تخصصی ۲۰۲۴ CHINAPLAS
  • سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
  • برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین المللی نساجی یزد
  • باید از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای ارتقای ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی استفاده شود
  • انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است
  • شورای راهبردی بازرسی هلدینگ‌های صنعت پتروشیمی تشکیل می‌شود
  • آغاز به‌کار نمایشگاه تخصصی فرانچایز در ایران‌مال
  • افزایش ارزش صادراتی گروه محصولات غیرخودرویی ایران‌خودرو
  • فرش قرمز خراسان شمالی برای سرمایه گذاری
  • گسترش بازار صادراتی دانش بنیان‌های ایرانی در ۱۶ کشور دنیا